search
menu
تفلیس keyboard_arrow_down close

تفلیس

hotel
هتل های تفلیس ۲۳۰
restaurant
رستوران های تفلیس ۱

درباره تفلیس

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری گرجستان است. نام شهر تفلیس به چشمه‌های آب گرم آن برمی‌گردد. تفلیس دارای موقعیتی ویژه در حد فاصل اروپا و آسیا قرار دارد و پیشینه آن به هزاره سوم تا چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردد. تفلیس دارای جمعیتی ۲ میلیون نفری است که در این شهر خوش آب و هوای اروپایی زندگی می‌کنند.
از جاهای دیدنی و مشهور تفلیس می‌توان به میدان آزادی، باغ‌ گیاه‌شناسی، کلیسای جامع، رود متکواری، مجسمه مادر گرجستان اشاره کرد. علاوه بر اینها مجموعه نسبتا گسترده‌ای از کلیساها که نشانگر حضور مسیحیت ارتدوکس در این کشور است به علاوه مکان‌های تاریخی و گاه مدرنی همچون پل صلح، حمام‌های آب گرم درمانی و بلوار روستوالی میزبان گردشگران هستند.
بهار در تفلیس معتدل و مطلوب است. تابستان‌ها گرم و مرطوب، پاییز پرباران و رنگارنگ و زمستان‌های سرد و پربرف. ولی همه فصول تفلیس زیبایی‌های خاص خود را دارند.
تفلیس شهری است که در دهه‌های اخیر مخصوصا پس از فروپاشی جماهیر شوروی، کوشید خود را به عنوان یک مقصد گردشگری به جهان بشناساند و تا حد زیادی نیز در این کار موفق بوده است و هر ساله گردشگران زیادی از اروپا و دیگر نقاط جهان و از جمله ایران به تفلیس سفر می‌کنند.
مراکز خرید تفلیس هم نمودی از دوران معاصر و مدرن گرجستان هستند. این مراکز خرید متنوع و گسترده برندهای مشهور جهانی و اروپایی را در کنار محصولات کشور گرجستان به گردشگرانی که به این شهر می‌آیند عرضه می‌کنند.
تفلیس
شما در رستوران‌های تفلیس می‌توانید انواع غذاهای محلی گرجی را تجربه کنید. این رستوران‌ها به سبب ماهیت تاریخی این شهر، طیف متنوعی از مزه‌ها و سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. از غذاهای گیاهی تا غذاهای بیشتر گوشتی مخصوص گرجی‌ها.
فرودگاه اصلی شهر تفلیس و البته کشور گرجستان، فرودگاه بین‌المللی تفلیس است که در جنوب شرقی این شهر قرار گرفته است. بخش اولیه این فرودگاه به دهه ۵۰ میلادی برمی‌گردد ولی دو پایانه جدید آن در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۷ به شکلی مدرن و بین‌المللی ساخته شده‌اند.



دیدنی های تفلیس