search
menu

کلیساهای تفلیس

کلیساهای تفلیس از جاذبه‌های تاریخی شهر تفلیس پایتخت گرجستان به شمار می‌رود. کشور گرجستان یکی از کشورهای مسیحی جهان است و به همین دلیل کلیساهای متعددی در طول دوران حضور مسیحیت در این کشور ساخته شده است. کلیساها و صومعه‌هایی که اکنون در تفلیس قرار دارند یکی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس به شمار می‌روند.

کلیسای جامع تثلث تفلیس (Holy Trinity Cathedral of Tbilisi)

مشهورترین کلیسای تفلیس است که به نام «سامبا» نیز شناخته می‌شود. این مکان، کلیسای جامع مذهب ارتدوکس گرجی به شمار می‌رود. این کلیسا که در سال ۲۰۰۴ تکمیل شد و یکی از جدیدترین کلیساهای گرجستان به شمار می‌رود، ۱۵ هزار نفر ظرفیت دارد.
کلیساهای تفلیس

کلیسای سیونی تفلیس (Tbilisi Sioni Cathedral)

یکی دیگر از کلیساهای ارتدوکس گرجی است که در منطقه تاریخی خیابان سیونی جای گرفته است. این کلیسا در سده ششم و هفتم میلادی و در نزدیکی رود کورا ساخته شده است. این کلیسا تا پیش از ساخت کلیسای جامع تثلیث که در بالا گفتیم، مهمترین کلیسای مذهب ارتدوکس در گرجستان به شمار می‌رفت.

کلیسای آنچیستخاتی (Anchiskhati Basilica)

قدیمی‌ترین کلیسا و صومعه شهر تفلیس گرجستان به شمار می‌رود و به نام کلیسای مریم مقدس نیز مشهور است. این کلیسا به دست یکی از پادشاهان ایبریا (کشور کهن گرجستان) در نیمه نخست سده ششم میلادی ساخته شد. در سده ۱۵ تا ۱۷ میلادی، این کلیسا بارها در جنگ‌های میان گرجستان با ایران دوران قاجاریه و ترکان عثمانی ویران و دوباره بازسازی شد.

کلیسای متخی (Metekhi Church)

یکی دیگر از کلیساهای ارتدوکس گرجی است که در بخش تاریخی شهر تفلیس ساخته شده است. پیشینه این کلیسا به سده سیزدهم میلادی برمی‌گردد و به نام کلیسای مریم باکره نیز شناخته می‌شود.
کلیساهای تفلیس

کلیسای سنت جرج (Saint George's Church)

یک کلیسای ارمنی است که در سده ۱۳ میلادی در شهر تاریخی تفلیس ساخته شده است. این کلیسا از مهمترین کلیساهای ارمنی کشور گرجستان و شهر تفلیس است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است