search
menu

قلعه ناریکالا تفلیس

[ پنهان کردن ]
درباه قلعه ناریکالا تفلیس
آشنایی با ناریکالا
تاریخچه قلعه ناریکالا
بخش های مختلف قلعه نارین
مسیر دسترسی به قلعه ناریکالا
جاذبه های دیدنی نزدیک قلعه ناریکالا
هتل های نزدیک به قلعه ناریکالا
رستوان های نزدیک به قلعه ناریکالا

درباه قلعه ناریکالا تفلیس


قلعه ناریکالا تفلیس یکی از قدیمی ترین جاذبه های دیدنی شهر تفلیس است. این قلعه باستانی در دوره ساسانی ساخته شده و بازدید از این جاذبه تاریخی رایگان است که در هر ساعت از شبانه روز می توانید از ناریکالا بازدید کنید. با بالا رفتن از این قلعه، منظره زیبایی از شهر تفلیس روبروی شما خواهد بود که بی شک لذت خواهید برد. پس با سفرمارکت (بازار مجازی خرید بلیط هواپیما) همراه شوید تا بیشتر با قلعه ناریکالا آشنا شویم.

آشنایی با ناریکالا


شهر تفلیس جاذبه های دیدنی زیادی دارد که ناریکالا یکی از بهترین مکان ها است. این قلعه باستانی قدیمی ترین ساختمان شهر تفلیس محسوب می شود. ناریکالا از نقاط مختلف شهر دیده می شود، زیرا با دیوارهای بلندش بر فراز شهر واقع شده و یکی از پربازدیدترین جاذبه های تفلیس به شمار می رود. برای آن که از این قلعه دیدن کنید، باید به بالای تپه ای روی کوه متاتسمیندا بروید. وقتی به بالای کوه رسیدید، برج و قلعه ناریکالا را خواهید دید. با اینکه این قلعه چندین بار مورد تسخیر حکومت های مختلف قرار گرفته است و چندین بار نیز مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه با عنوان قلعه مادر در تفلیس مشهور است و به عنوان نماد باستانی و دفاعی شهر شناخته می شود.
قلعه ناریکالا تفلیس

تاریخچه قلعه ناریکالا


نکته جالب توجه در مورد این قلعه ساخت آن به دست ایرانیان در زمان حکومت ساسانیان و به سبک ایرانی است. سبک ساخت این قلعه به خاطر داشتن ارگ هایش شباهت زیادی به قلعه های ایرانی دارد. در زمان امپراتوری ساسانی، تفلیس جزو ایران بوده است و از این قلعه به عنوان دیدبانی و دفاع استفاده می کردند و بخش هایی نیز به عنوان زندان و سیاهچاله استفاده می شده است. سال ها بعد با حکومت امویان شکل این قلعه تغییر یافت و دیوارهای بسیاری ساخته شد، همچنین کاخی نیز درون ناریکالا برای امیر احداث کردند. طی سال ها با به روی کار آمدن حکومت های مختلف تغییراتی نیز در این قلعه انجام گرفت. حتی در زمان حمله مغول ها به کشور ایران به نام نارین قلعه مشهور شد. جالب این است که این قلعه مورد تاراج مغول ها قرار نگرفته است، بلکه مورد توجه حاکمان بوده که به ساخت و ساز بیشتری در این حوالی پرداخته اند. تا اینکه در سال ۱۸۲۷ میلادی زلزله ای مهیب باعث نابودی بخش هایی از قلعه شد و آنچه امروزه از ناریکالا می بینید در واقع بازسازی های قرن شانزدهم و هفدهم است. نام این قلعه باستانی نیز برگرفته از همان نام مغولی نارین است که در اثر گذر زمان و تفاوت گویش های اهالی به شکل ناریکالا در آمده است؛ ناری خلاصه شده نارین است و کالا به قلعه اشاره دارد.

بخش های مختلف قلعه نارین


در این قلعه کلیسایی با ناقوس های قدیمی وجود داشته که متعلق به قرن سیزدهم بوده اما به دلیل آتش سوزی از بین رفته است و کلیسای سنت نیکلاس به سبک قدیمی و به شکل صلیب در پایین این دژ به عنوان جایگزین کلیسای قدیمی ساخته شده است و آن را می‌توان یکی از قدیمی ترین کلیساهای تفلیس دانست. برخی از لوح های مذهبی کلیسای قدیمی پیدا شده اند و بازسازی هایی نیز صورت گرفته تا به حالت ابتدایی دست یابد. کلیسای سنت نیکلاس دارای سه ورودی است که شامل حکاکی های جالبی بر روی دیوار ها است. همچنین نقاشی هایی از کتاب مقدس و تاریخ گرجستان را نیز روی دیوارهای این کلیسا خواهید دید.
قلعه ناریکالا تفلیس

مسیر دسترسی به قلعه ناریکالا


ناریکالا در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته و به راحتی می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی خودتان را به قلعه برسانید. همچنین برای بالا رفتن می توانید با تله کابین بروید. برای سوار شدن به تله کابین باید به بوستان رایک بروید و با پرداخت هزینه سوار بر تله کابین از رودخانه عبور کنید و در نزدیکی قلعه پیاده شوید. برای مسیر برگشت هم می توانید با تله کابین برگردید یا با پیاده روی در این مسیر لذت ببرید. برای ورود نیازی به پرداخت هزینه ندارید و در هر ساعت از شبانه روز می توانید بازدید کنید. در نظر داشته باشید که برای بازدید از این قلعه زیبا حدودا به یک ساعت زمان نیاز دارید. البته اگر بخواهید بهترین زمان سفر به تفلیس را بدانید، با توجه به اینکه تفلیس در میان دریای سیاه و کوه های قفقاز قرار گرفته، آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب دارد، بنابراین تابستان های بسیار گرم و زمستان های سردی دارد، پس سفر در فصل بهار و اوایل تابستان بهترین زمان خواهد بود. پس در نیمه اول سال می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تفلیس به این شهر زیبا سفر کنید و از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک قلعه ناریکالا


کلیسای ارمنی سنت جرج: ۸۷ متر
مسجد جامع تفلیس: ۴۰۰ متر
حمام های گوگردی تفلیس: ۴۰۰ متر
تندیس کارتلیس ددا: ۵۰۰ متر
باغ گیاه شناسی ملی گرجستان: ۷۰۰ متر
تندیس کارتلیس ددا: ۵۰۰ متر
قلعه ناریکالا تفلیس

هتل های نزدیک به قلعه ناریکالا


هتل قصر تفلیس: ۵۰۰ متر
هتل تفلیس ماریوت: ۱٫۹ کیلومتر
هتل بزرگ شراتون: ۲٫۴ کیلومتر
هتل رادیسون: ۲٫۶ کیلومتر
هتل تفلیس: ۴٫۷ کیلومتر
برای آشنایی بیشتر با هتل های تفلیس و ویژگی ها و امکانات آنها می‌توانید به وبلاگ سفرمارکت سربزنید.

رستوان های نزدیک به قلعه ناریکالا


رستوران و بار سونا: ۱٫۵ کیلومتر
رستوران دلیسیو: ۱٫۷ کیلومتر
رستوران سباتونو: ۳٫۱ کیلومتر
رستوران ملاگرانو: ۳٫۴ کیلومتر
رستوران باربارستان: ۵٫۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است