search
menu
پاریس keyboard_arrow_down close

پاریس

hotel
هتل های پاریس ۵۰

درباره پاریس

پاریس (paris) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر فرانسه و یکی از زیباترین شهرهای گردشگرپذیر جهان و اروپا است. پاریس با نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت، جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر را میزبانی می‌کند. شهر پاریس از سده هفدهم میلادی، یکی از شهرهای کلیدی و مهم اروپا است. پاریس پس از سنگاپور، دومین شهر گرانقیمت جهان به شمار می‌رود.
پاریس

تاریخچه پاریس


نام شهر پاریس را با لقب شهر نور هم ترجمه کرده‌اند. زیرا پاریس یکی از اولین و بزرگترین شهرهای جهان بود که در خیابان‌هایش در شب، از چراغ روشنایی استفاده کرد. این عنوان همچنین به سبب نقشی است که پاریس در دوران رنسانس و عصر روشنگری در اروپا ایفا کرد. اما نام شهر پاریس به قبیله پاریسی برمی‌گردد که یکی از طوایف اقوام سلتیک بودند.
در زمان انقلاب فرانسه، پاریس به عنوان پایتخت فرانسه مرکز انقلاب مردم علیه لوئی شانزدهم بود. پاریس همچنین نشان‌های زیادی از دوران فراز و فرود ناپلئون بناپارت در خود دارد. در زمان جنگ جهانی دوم هم پس از آنکه نازی‌ها فرانسه را تصرف کردند، هیتلر رژه ارتشش را در کنار برج ایفل تماشا کرد. پاریس هنوز هم مرکز رویدادهای سیاسی بزرگی همچون توافق زیست محیطی پاریس است.

جاهای دیدنی پاریس


پاریس شهری تاریخی و زیبا است که به سبب مکان‌های تاریخی، معماری چشمگیر، خیابان‌ها و جاذبه های شهری چشم نواز بین گردشگران مشهور است. موزه لوور با بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده در سال، پرمخاطب‌ترین موزه جهان است. برج ایفل که نماد کشور فرانسه و شهر پاریس به شمار می‌رود، هم در این شهر زیبا جای گرفته است. بافت تاریخی پاریس در کنار رود سن و کلیسای نوتردام (که چندی پیش آتش گرفت) از دیگر جاذبه های مشهور پاریس هستند.
پاریس

غذاهای پاریس


پاریس به غذاهای مخصوصش و رستوران هایی که در سرتاسر این شهر از گردشگران و میهمانان با غذاهای عالی پذیرایی می‌کنند معروف است. برخی از مهمترین غذاهای فرانسوی که می‌توانید در رستوران های پاریس امتحانشان کنید عبارتند از: کرم بروله، استیک فریت، موله فریت، کروک موسیو، اسکارگو، پروفیترول، گراتین دوفینوس، سوفله، کنل و استیک تاتار.

فرودگاه های پاریس


پاریس دارای دو فرودگاه مشهور بین المللی است. فرودگاه شارل دوگل بزرگترین فرودگاه فرانسه است و در ۲۳ کیلومتری شمال پاریس قرار دارد. فرودگاه دیگر پاریس، فرودگاه اورلی پاریس است که در ۱۳ کیلومتری جنوب پاریس قرار دارد.


دیدنی های پاریس