search
menu

موزه نظامی انولید پاریس

[ پنهان کردن ]
انولید یا هتل ملی انولید
چرا بازدید از انولید پیشنهاد می شود؟
در انولید از چه بخش هایی می توان بازدید کرد؟
در نزدیکی انولید از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟
در نزدیکی انولید چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی انولید چه رستوران ها و غذاخوری هایی هستند؟

انولید یا هتل ملی انولید


پاریس، شهر عاشقان که به جرأت می توان گفت همه و همه آرزوی یک بار سفر به آن را دارند. زیبایی های پاریس به قدری فراوان است که هرکس بلیط هواپیما پاریس خریده، بسیار هیجان زده و متحیر شده است. فرهنگ و ادبیات فرانسه، دنیای مد و استایل پاریس، شیرینی جات رنگارنگ و خوشمزه، هنرهای مختلف ازجمله هنر معماری منحصربه فرد، کوچه ها و خیابان های پاریس هرسال هزاران هزار گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود روانه می سازند.
اما جاذبه های تاریخی پاریس با قدمت بسیار طولانی از دیگر دلایل اصلی سفر گردشگران به پاریس محسوب می شوند. یکی از بناهای تاریخی و باشکوه پاریس موزه نظامی انولید (Les Invalides) یا همان هتل ملی انولید (Hôtel national des Invalides) است که مجموعه ای از ساختمان ها شامل چندین موزه، آثار تاریخی و کلیسا را در برگرفته است. این مجموعه بسیار عظیم در سال ۱۶۷۱ به دستور لویی چهاردهم برای پناه دادن جانبازان جنگی معلول یا بی بضاعت ساخته شد تا بتوانند در آن زندگی کنند. طراحی مجموعه انولید را معمار فرانسوی به نام لیبرال برونت (Liberal Bruant) انجام داده و یک کلیسا و حیاط سلطنتی را در طرح باشکوهش گنجانده بود. پادشاه این طرح را بسیار پسندیده بود. ساخت بنای انولید در سال ۱۶۷۶ پایان یافت و 4هزار جانباز جنگی را پناه داد.
موزه نظامی انولید پاریس

چرا بازدید از انولید پیشنهاد می شود؟


عمارت انولید در شرق اکول میلیتر (Ecole Militaire) یا همان "مدرسه نظامی" قرار دارد. بازدید از مجموعه بسیار باشکوهی چون انولید قطعا می تواند فرصتی کمیاب در زندگی هرکسی باشد. نمای روبروی عمارت انولید ۱۹۶ متر است و از همین اندازه گیری می توان ابهت عمارت را تصور کرد. انولید مشرف به "رود سن" که یکی از مهم ترین رودهای اروپا به حساب می آید، قرار گرفته است. حداقل ۱۵ حیاط در موزه نظامی انولید قرار دارد و "کورت آو آنر" (Court of Honour) بزرگ ترین آن ها است. در گذشته از این حیاط به عنوان محل برگزاری رژه های نظامی استفاده می شده و معروفیت آن به خاطر معاری متقارنش است.
عمارت انولید توسط یک گردشگاه وسیع به طول ۵۰۰ متر از رود سن و پل الکساندر سوم (Pont Alexandre III) که پر نقش و نگارترین پل پاریس است، جدا می شود. به دلیل موقعیت و اهمیت عمارت انولید، چند اتفاق مهم در طول تاریخ فرانسه در ین عمارت روی داده است. برای مثال، در سال ۱۷۸۹ انقلابیون پاریسی توپ و تفنگ های عمارت انولید را ربودند تا از آن ها برای حمله به "قلعه باستیل" (Bastile) استفاده کنند.
موزه نظامی انولید پاریس

در انولید از چه بخش هایی می توان بازدید کرد؟


همان طور که پیش تر ذکر گردید، عمارت انولید بسیار وسیع و باشکوه است و چندین حیاط و کلیسا در آن قرار دارند. کلیسای سنت لویی انولید (Église Saint-Louis-des-Invalides) واقع در عمارت انولید بنای زیبا و باارزشی است که گردشگران در مراجعه به عمارت انولید از آن بازدید می کنند. این کلیسا در سال ۱۶۷۶ بنا به درخواست وزیر جنگ لویی چهاردهم به مجموعه انولید اضافه شد. طراحی کلیسا را نیز لیبرال برونت با همراهی ژول آردوئن مانسار (Jules Hardouin Mansar) انجام داده بود. پس از آن که درهای کلیسا بعد از سه سال به روی سربازان باز شد، آن ها موظف بودند هر روز در مراسم کلیسا شرکت کنند. به همین سبب در آن زمان، کلیسای سنت لویی به کلیسای سربازان معروف شده بود.
یکی دیگر از شگفتی های عمارت انولید، گنبد انولید است. کلیسای سنت لویی مستقیما با یک کلیسای کوچک سلطنتی به نام "گنبد انولید" (Dôme des Invalides) در ارتباط است. ارتفاع گنبد این کلیسا ۱۰۷ متر بوده و از معماری باروک و باسیلیکای "سنت پیتر" (St. Peter's Basilica) در رَم برای ساخت آن کمک گرفته شده است. ساخت کلیسای گنبد انولید ۲۷ سال به طول انجامید و نهایتا در سال ۱۷۰۸ به پایان رسید. قرار بر این بود که خاندان سلطنتی پس از مرگ در این کلیسا دفن شوند که بعد از فوت لویی چهاردهم این برنامه به دست فراموشی سپرده شد.
موزه نظامی انولید پاریس
در سال ۱۸۴۰ پادشاه "لوئی فیلیپ یکم" دستور داد مقبره ناپلئون بناپارت را طی مراسم باشکوهی از جزیره "سنت هلن" به این کلیسا انتقال دهند. امروزه، مقبره برخی دیگر از فرماندهان نظامی چون "تورن" (Turenne)، "فردیناند فوش" (Ferdinand Foch) و "ووبن" (Vauban) در گنبد انولید قرار دارند.
موزه های انولید، از جمله مهم ترین بخش مجموعه انولید هستند که گردشگران از آثار نگهداری شده در آن ها بازدید می کنند. چندین موزه در انولید وجود دارند که "موزه ارتش" (Musée de l'Armée) معروف ترین آن ها است. تاریخ نظامی کشور فرانسه از دوران قرون وسطی تا بعد از جنگ جهانی اول در این موزه به نمایش گذاشته شده است. آثار مختلف موزه ارتش نظیر سلاح، یونیفرم نظامی، نقشه و ... تنها مختص دنیای غرب نیستند؛ بلکه شامل کشورهای دیگری همچون چین، هند، ژاپن و ترکیه هستند. در موزه "نقشه های برجسته نظامی" (Musée des Plans-Relief) نیز ماکت هایی وجود دارند که قلعه های فرانسوی و شهرهای بااستحکام و دارای دیوارهای تدافعی در قرن هفدهم میلادی را به شکل دقیق و پرجزئیات به نمایش گذاشته اند. علاوه بر این، موزه "فرمان آزادی" (Musée de l'ordre de la Libératio) به "شرل دوگل" و آزادسازی کشور فرانسه توسط او در جنگ جهانی دوم اختصاص داده شده است.
موزه نظامی انولید پاریس

در نزدیکی انولید از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟


مدرسه نظامی پاریس: ۱ کیلومتر
میدان شان دو مارس: ۱ کیلومتر
برج ایفل: ۱.۶ کیلومتر
موزه برانلی: ۱.۷ کیلومتر
پل بونت الکساندر سوم: ۲ کیلومتر
موزه مایول: ۲ کیلومتر
موزه اورسی: ۲.۴ کیلومتر
کاخ لوکزامبورگ: ۳.۱ کیلومتر

در نزدیکی انولید چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل Hôtel de France Invalides: فاصله ۸۰۰ متر
هتل Hôtel Duquesne Eiffe: فاصله ۹۵۰متر
هتل Villa Hotel Saxe Eiffel: فاصله ۱ کیلومتر
هتل Hotel Matignon: فاصله ۱.۵ کیلومتر
هتل Hotel Ares Eiffel: فاصله ۱.۹ کلومتر
هتل ibis Styles Paris Eiffel Cambronne: فاصله ۲.۲ کیلومتر

در نزدیکی انولید چه رستوران ها و غذاخوری هایی هستند؟


رستوران Arpège: فاصله ۲۳۰ متر
رستوران Restaurant Le 122: فاصله ۸۰۰ متر
رستوران Auguste: فاصله ۱ کیلومتر
رستوران Restaurant David Toutain: فاصله ۱.۷ کیلومتر
رستوران Firmine: فاصله ۲.۲ کیلومتر
رستوران L'Envue: فاصله ۳.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است