search
menu

آرامگاه پانتئون پاریس

[ پنهان کردن ]
آرامگاه پانتئون پاریس
چرا باید از پانتئون پاریس بازدید کنیم؟
تاریخچه پانتئون
معماری پانتئون
بخش های مختلف بنای پانتئون
حقایق جالب در مورد پانتئون
نحوه دسترسی به معبد پانتئون
ساعت کاری و هزینه بلیط ورودی به پانتئون
جاذبه های دیدنی نزدیک به پانتئون
هتل های نزدیک به پانتئون
رستوران های نزدیک به پانتئون

آرامگاه پانتئون پاریس


آرامگاه و بنای یادبود پانتئون پاریس یکی از جاذبه های گردشگری و مراکز فرهنگی پاریس است که با الهام معبد پانتئون یونان باستان ساخته شده است.

چرا باید از پانتئون پاریس بازدید کنیم؟


پانتئون پاریس جزو جاهایی است که باید در هنگام سفر به فرانسه در اولویت بازدید قرار داده شود. گنبد بزرگ و باشکوه و ستون‌های عظیم این بنا تجربه متفاوت و جذابی را در میان ساختمان‌های پاریسی به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. پانتئون پاریس علاوه بر سبک معماری بی نظیر ارتباطی مستحکمی با تاریخ پر فراز و نشیب پاریس دارد، به طوری که برخی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخی این کشور در این مکان دفن شده اند. در هنگام سفر به فرانسه و رزرو بلیط هواپیما خودتان را برای بازدید از معبد پانتئون پاریس آماده کنید و در این سفر دوربین عکاسی را فراموش نکنید و کفش‌های راحتی خود را بپوشید، زیرا صعود بی نظیری در انتظارتان است.

تاریخچه پانتئون


فرانسه با بناها و معماری‌های زیبایش همواره زبانزد همگان بوده است. ساخت پانتئون نیز به زمانی بازمی‌گردد که این بنا یک کلیسای مذهبی بوده است. در سال ۱۷۴۴ لویی پانزدهم به دلیل بیماری خود نذر کرده بود در هنگام بهبودی از بیماری اش كلیسا را به یک ساختمان بزرگتر تبدیل کرد. با اینکه این بازسازی ده سال طول کشید، اما اکنون جزو بهترین های پاریس است. بازسازی کلیسای سنت ژنویو سرانجام در سال ۱۷۹۰ حدودا کمی پس از آغاز انقلاب فرانسه تکمیل شد و نام پانتئون برای این مکان انتخاب گردید تا محل دفن کسانی باشد که جانشان را برای کشور فدا می کنند، پانتئون یعنی همه خدایان. در قرن نوزدهم نیز نام آرامگاه به خود گرفت.
آرامگاه پانتئون پاریس

معماری پانتئون


این بنای باشکوه اثر هنری معمار فرانسوی به نام ژان رومن سولوفو است. پانتئون پاریس در واقع ترکیبی از سبک معماری نئوکلاسیک و گوتیک است. فضای بیرونی سبک نئوکلاسیک به شکل صلیب الهام گرفته از معماری روم باستان است، در حالی که فضای بسیار زیبای داخل آن به سبک گوتیک فرانسه است. نقاشی‌های دیواری، موزائیک‌ها و تابلوها که صحنه‌هایی از تاریخ فرانسه و انقلاب آن را نشان می‌دهند، برای بازدیدکنندگان همانند موزه ای تماشایی است. دور ایوان آن، ۲۴ ستون سبک کورینتی قرار داده شده که از پانتئون شهر رم الگوبرداری شده اند. این سبک معماری به یونان و روم اختصاص دارد و بدنه‌ ستون‌ها باریک و دارای شیارهای طولی هستند. گنبد پانتئون نیز به گنبد کلیسای سنت پاول در لندن شباهت دارد. برای تزئین بالای در نیز از سبک سنتوری استفاده شده و در آن از نقش‌های برجسته با موضوع اساطیر یونان و روم استفاده شده است. پس اگر با خرید آنلاین بلیط هواپیما پاریس، به این شهر سفر کردید، در بازدید از پاتئون از معماری با شکوه آن هم لذت ببرید.

بخش های مختلف بنای پانتئون


گنبد: پلان نهایی گنبد در سال ۱۷۹۰ تکمیل شده است. این گنبد کاملاً از سنگ ساخته شده و ۸۳ متر ارتفاع دارد. در زیر گنبد، نقاشی ژان آنتوان گروس، آپوتئوز سنت ژنویو به چشم می خورد. مثلثی با هاله‌ای از نور احاطه شده و شخصیت‌های در این قسمت به چشم می خورند، البته تنها شخصیتی که به طور کامل دیده میشود، خود سنت ژنویو است که بر روی یک قلاده سنگ نشسته است. گروه‌های اطراف این نقاشی نیز نمایانگر پادشاهان فرانسه هستند که نقش مهمی در محافظت از کلیسا داشتند.
نما، ستون‌ها و ورودی: نما و قسمت بیرونی بنا در قسمت شرقی قرار گرفته و از یک معبد یونانی الگوبرداری شده‌ است. این بنا دارای ستون‌های کورینتی و مجسمه‌های دیوید انژرز است. در سمت چپ چهره‌های دانشمندان برجسته، فیلسوفان و دولتمردان قرار دارند. در سمت راست نیز ناپلئون بناپارت همراه با سربازان نظامی قرار دارند.
سردابه: ورود به این قسمت از آرامگاه بسیار محدود است و تنها برای افراد خاصی امکان پذیر است. در این قسمت، معمار پانتئون پاریس، ویکتور هوگو، ژان ژاک روسو، امیل زولا، ماری کوری، الکساندر دوما، ولتر، ماری فرانسوا سعدی کارنو، ژوزف لویی لاگرانژ، پیر کوری، آندره مارلو و اونوره گابریل ریکوتی، کنت دو میرابو دفن شده‌اند.
آرامگاه پانتئون پاریس

حقایق جالب در مورد پانتئون


جالب است بدانید تا سال ۱۹۹۵ بانوان در این آرامگاه دفن نمی‌شدند، تا اینکه در سال ۱۹۹۵، سنت شکسته شد و فیزیكدان و شیمیدان ماری كوری در آنجا به خاک سپرده شد. همچنین گنبد پانتئون منظره‌ای بسیار زیبا از شهر را دارد. در حالت کلی، سازه ای خیره‌کننده با نمای نئوکلاسیک این بنا را به بی نظیرترین بناهای پاریس تبدیل کرده است. در بالای چهره‌های حک شده در نمای پانتئون، یک کتیبه وجود دارد و در آن به فرانسوی نوشته شده است: خطاب به بزرگ‌مردان، وطنی سپاس‌گزار. این بنای باشکوه اکنون بخش ثابتی از هر برنامه سفر پاریس است.

نحوه دسترسی به معبد پانتئون


پانتئون در محله‌ لاتین شهر پاریس واقع شده است و دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی و اتومبیل شخصی امکان‌پذیر است؛ به راحتی می توانید با مترو خط ۱۰ یا RER خط B و اتوبوس های خط‌های ۲۱, ۲۷, ۳۸, ۸۲, ۸۴, ۸۵, ۸۹ خودتان را به این مکان زیبا برسانید.

ساعت کاری و هزینه بلیط ورودی به پانتئون


معبد پانتئون همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است که برای ورود به این مکان باید بلیط ورودی تهیه کنید، البته برای افراد زیر ۱۸ سال بازدید از این بنای باشکوه رایگان است.
آرامگاه پانتئون پاریس

جاذبه های دیدنی نزدیک به پانتئون


باغ لوکزامبورگ: ۹۰۰ متر
کلیسای نوتردام: ۱ کیلومتر
موزه لوور: ۲٫۷ کیلومتر
شانزه لیزه: ۴٫۹ کیلومتر
برج ایفل: ۵٫۸ کیلومتر

هتل های نزدیک به پانتئون


هتل سنت جرمن: ۳۰۰ متر
هتل ویلا پانتئون: ۳۰۰ متر
هتل موفتارد پاریس: ۵۰۰ متر
هتل هوم لاتین: ۵۰۰ متر
هتل گرند بالکن: ۹۰۰ متر

رستوران های نزدیک به پانتئون


رستوران تروفییر: ۴۰۰ متر
رستوران فیلیپ: ۵۵۰ متر
رستوران تیبل کولت: ۶۰۰ متر
رستوران آوک تراس: ۶۰۰ متر
رستوران بیگ: ۱٫۱ کیلومتر
رستوران جاردین: ۱٫۱ کیلومتر


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است