search
menu

جاهای دیدنی پاریس

[ پنهان کردن ]
در بین جاهای دیدنی پاریس کدام‌ها مشهورترند
برج ایفل
موزه لوور
طاق پیروزی پاریس
باغ توییلریز
موزه اورسی
کاخ گارنیر
کاخ کنکورد
کاخ ورسای
جاهای دیدنی پاریس آن قدر پرشمارند که شاید نتوان از میان آنها لیستی تهیه کرد! پاریس شهری است که در آن می‌توان تصویری از تاریخ اروپا را در یک جا دید. در این نوشته نگاهی گذرا داریم به بعضی از مهمترین جاهای دیدنی پاریس :

در بین جاهای دیدنی پاریس کدام‌ها مشهورترند


پاسخ به این سوال دشوار است. احتمالا در صدر همه لیست‌ها، برج ایفل قرار می‌گیرد، اما سلیقه شما به عنوان گردشگری که به پاریس سفر می‌کنید، در اینکه کدام جاهای دیدنی را انتخاب کنید تاثیرگذار است. پاریس جاذبه های گردشگری متنوعی از ساختمان‌های تاریخی و موزه‌های شگفت‌انگیز تا پارک‌های سرسبز دارد.

برج ایفل


یکی از مشهوترین جاهای دیدنی پاریس و قاره اروپا، برج ایفل است. این برج در ابتدا قرار بود یک سازه موقتی برای یک نمایشگاه جهانی باشد. اما اکنون تبدیل به قلب فرهنگی پاریس شده است و شما از هر نقطه مرتفعی در پاریس می‌توانید آن را ببینید. نورآرایی این برج در شب‌ها چشم‌نواز است و در طبقاتی از آن رستوران‌هایی با چشم‌اندازی پانوراماتیک از پاریس قرار دارد.
جاهای دیدنی پاریس

موزه لوور


موزه لوور در کاخ مجللی که زمانی محل اقامت پادشاهان فرانسه بوده است، قرار گرفته و اکنون یکی از مهمترین موزه‌های اروپا و جهان است. گردشگران از حیاط این کاخ توسط ورودی به شکل یک هرم مثلثی وارد می‌شوند و با ۳۰ هزار قلعه اثر هنری و تاریخی از دوران باستان تا نقاشی‌های سده ۱۵ تا ۱۹ اروپایی رو به رو می‌شوند. امکان ندارد بتوانید در یک بازدید همه این آثار هنری و تاریخی را ببینید. اما می‌توانید روی یکی از گالری‌های آن تمرکز کنید.

طاق پیروزی پاریس


این طاق نصرت یا طاق پیروزی یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی پاریس است که در سال ۱۸۰۶ توسط ناپلئون بناپارت ساخته شد. ناپلئون این یادبود را به مناسبت پیروزی ارتشش در جنگ آسترلیتز ساخت. این بزرگترین یادبود پیروزی در جهان است که ۳۰ سال تکمیل شدن آن به درازا کشید. شعله آتشی که در بین طاق پیروزی و مقبره سرباز گمنام روشن است، از ۱۱ نوامبر ۱۹۲۳ هر روز ساعت ۶.۳۰ صبح افروخته می‌شود.

باغ توییلریز


مابین موزه لوور و میدان کنکورد، مسیرهای شنی این پارک و تفریحگاه سرسبز همگانی میزبان گردشگرانی است که از زمان گشایش این پارک در سده ۱۶ میلادی، به این پارک می‌آیند تا از منظره رود ریولی لذت ببرند. در پارک شهری Tuileries مجسمه‌های باشکوه هست که نسخه اصلی آنها به موزه لوور منتقل شده و یک کپی از آنها در پارک خودنمایی می‌کنند. در این مجموعه باغ‌هایی به سبک‌های مختلف طراحی شده‌اند.

موزه اورسی


مجموعه‌ای شگفت‌آور از اشیای باستانی در فضایی زیبا که ایستگاه قطار اورسی بوده است گردآورده شده است و موزه اورسی را تشکیل داده است. این موزه بخشی از بهترین شاهکارهای نقاشان امپرسیونیست را در خود دارد. آثاری از ونسان ونگوگ، کلود مونه و دیگر نقاشان.
جاهای دیدنی پاریس

کاخ گارنیر


خانه اپرای کاخ گرانیر در بین سال‌های ۱۸۶۱ و ۱۸۷۵ ساخته شد. این کاخ شکوهمند پاریس، با تیمی از ۱۴ نقاش و ۷۳ مجسمه‌ساز ساخته شده است. در طول سال‌ها و تا سال ۱۹۶۴ در ساخت و طراحی این کاخ از کتاب‌های هنری و اپراهای مشهور الهام گرفته شده است.

کاخ کنکورد


این کاخ در بین سال‌های ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ توسط معمار شاه لوئیس پانزدهم در یک میدان هشت ضلعی در قلب پاریس سده هجدهم ساخته شد. این میدان نمایی از طاق پیروزی پاریس دارد و در امتداد موزه لوور است. در جلوی کاخ و در میان میدان، یک ابلیسک مصری به عنوان نمادی از پیروزی چارلز دهم در مصر قرار دارد.

کاخ ورسای


به یمن سده‌ها ساخت و ساز فرمانروایان گوناگون، کاخ ورسای اکنون به یکی از شکوهمندترین و مجلل‌ترین کاخ‌های جهان و فرانسه تبدیل شده است. این کاخ به واسطه خاندان‌های سلطنتی فرانسوی که در آن ساکن شده‌اند و آن را توسعه داده‌اند، اکنون ۲۳۰۰ اتاق دارد. بخش اصلی ساخت و سازهای کاخ ورسای مانند تالار آینه، توسط شاه لوئیس چهاردهم در سال ۱۶۷۸ انجام شده است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است