search
menu

خیابان های دیدنی پاریس

[ پنهان کردن ]
خیابان های دیدنی پاریس و زیبایی‌های آن
خیابان آبرووار
خیابان روسیرس
خیابان مونتن
خیابان بارس
خیابان ویلی دو تمپل
خیابان درزیرز
خیابان بناپارت
خیابان کرمیو
خیابان سنت دومینیک
خیابان مونتسوریس
خیابان مونتورگوئل
خیابان لابریویر
خیابان لامارک
خیابان تورنل
خیابان دلاپیکس
خیابان ریوولی
خیابان نیکولاس فلامل
خیابان کلر
خیابان دکامونز
خیابان سن
خیابان ویکتور هوگو
خیابان رپ
خیابان شانزه لیزه
خیابان دلاهوشته
خیابان نورینز
خیابان موفتارد
خیابان لپیک
خیابان دو کلیشی
خیابان های دیدنی پاریس تنها خیابان‌هایی عادی برای رفت و آمد نیستند. خیابان های پاریس به دلیل معماری زیبا، کافه‌های دنج و فضای آرامش‌بخش خود به تنها بخشی از جاهای دیدنی پاریس به شمار می‌روند. پاریس یکی از بهترین گزینه‌های گردش و تفریح و سفر کردن است. جدا از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای مانند برج ایفل و کلیسای نوتردام در پایتخت کشور فرانسه یعنی پاریس؛ زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌ها هم در پاریس قرار دارند که در سفر خود به پاریس حتماً باید از قبل آشنایی داشته باشید تا به ‌راحتی بتوانید برای گردش و وقت‌گذرانی در خیابان‌های معروف پاریس برنامه‌ریزی نمایید. خیابان‌های معروف پاریس به دلایل مختلف، از جمله تاریخچه‌های جذاب، خرید در سطح جهانی، غذاخوری‌های استثنایی و مکان‌های خیره‌کننده، شناخته شده هستند. پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به پاریس را دارید در این مقاله لطفاً با ما همراه باشید تا بیشتر با خیابان‌های معروف پاریس آشنا شوید. در این مقاله با برخی از خیابان های دیدنی پاریس آشنا می‌شویم.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان های دیدنی پاریس و زیبایی‌های آن


پاریس از شهرهای تاریخی اروپا با فرهنگ و اجتماعی غنی است. این شهر که تاریخی پرفراز و فرود را پشت سرگذاشته است، این گذشته و فرهنگ غنی را در معماری شهری و بافت کوچه‌ها و خیابان‌هایش گنجانده است. شما با قدم زدن در خیابان های پاریس بیشتر می‌توانید واقعیت زندگی در فرانسه را لمس کنید.

خیابان آبرووار


خیابان آبرووار، واقع در منطقه ۱۸، زیباترین خیابان مونمارتر است. خیابان آبرووار یک مکان محبوب برای عکس گرفتن برای رسانه‌های اجتماعی است و حتی سریال امیلی در پاریس هم در خیابان آبرووار فیلم‌برداری شده است. با توجه به نام خیابان آبرووار می‌دانیم که این خیابان در ابتدا به یک مکان آبیاری باستانی منتهی می‌شد. در واقع تاریخچه خیابان آبرووار به سال ۱۳۲۵ برمی‌گردد که برای اولین بار از آن به عنوان کوچه یاد شد. سپس بین سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۶۷۲ در نقشه‌های شهر آلبر ژووین دو روشفور مشخص شد. خیابان از سال ۱۸۴۳ نام آبرووار را برای خود حفظ کرده است.
یک ساختمان صورتی رنگ در خیابان آبرووار وجود دارد که در حال حاضر به ‌عنوان یک رستوران با غذاهای سنتی فرانسوی مشغول به کار و فعالیت است. همچنین خیابان زیبای آبرووار به‌عنوان خانه لامیژن روز معروف است. مانند بسیاری دیگر از نقاط محبوب گردشگری، رستوران لامیژن رز از نظر تاریخی بهشتی برای هنرمندان خوش آتیه بوده است. با مطالعه در تاریخ، سوابقی وجود دارد که نشان می‌دهد پابلو پیکاسو، آلبر کامو، سوزان والدون و موریس اوتریلو همگی رستوران لامیژن رز را برای استراحت و سرو غذا انتخاب می‌کردند.

خیابان روسیرس


خیابان روسیرس در قلب محله ماریاس، از خیابان های دیدنی پاریس است که گویی از درون یک فیلم سینمایی بیرون آمده است. یک خیابان سنگ‌فرش‌شده که با کافه‌ها، غذاخوری‌ها و بوتیک‌های مستقل روسیرس یکی از خیابان‌های نمادین و ویژه پاریس است. یکی از جالب‌ترین بخش‌های خیابان Rosiers، مغازه فلافل‌فروشی آن در شماره ۳۴ است که شهرتی جهانی دارد.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان مونتن


یکی دیگر از خیابان‌های معروف پاریس خیابان مونتن است که در منطقه ۸ شهر پاریس قرار دارد. در واقع خیابان مونتن همراه با خیابان جورج پنجم و خیابان فرانسوا مثلث طلایی شهر را تشکیل می‌دهند. از لحاظ تاریخی، خیابان مونتن؛ مکانی مورد توجه برای برخی از بهترین خانه‌های مد در جهان است. برای مثال، می‌توانید برندهای لوکسی مانند لویی ویتون، دیور، شانل، فندی، والنتینو و رالف لورن را در این خیابان پاریس پیدا کنید.
اگر می‌خواهید از دیگر خانه‌های مد دیدن کنید، می‌توانید گشت و گذار خرید خود را به خیابان دو فاوبورگ سنت اونوره ادامه دهید. یا برخی از دیگر نقاط برجسته خیابان مونتین، مانند هتبل تاریخی پلازا آتنه و تئاتر شانزلیزه را پیدا کنید.


خیابان بارس


در خیابان باریک و سنگ‌فرش‌شده Barres که خودروها به سختی می‌توانند در آن حرکت کنند، خانه‌هایی با دیوارهایی پوشیده شده از پیچک خودنمایی می‌کنند. خیابان بارس یکی از جاهایی است که می‌توانید در کافه‌های آن اسپرسو خود را مزه کنید و از شلوغی شهر در امان باشید.

خیابان ویلی دو تمپل


خیابان ویلی دو تمپل یکی دیگر از خیابان‌های معروف پاریس است که در منطقه ۳ و ۴ شهر پاریس واقع شده است و از قلب محله شیک ل‌مارایس عبور می‌کند. طول خیابان ویلدو تمپل تقریباً ۸۵۵ متر است که از خیابان دریولی ۳۶ شروع می‌شود و تا خیابان دبرتاگنه به پایان می‌رسد. این خیابان تاریخی پاریسی در قرن سیزدهم به عنوان مسیری منتهی به قلعه‌ای مهم در میدان دو معبد افتتاح شد.
امروزه خیابان ویلی دو تمپل به دلیل وجود رستوران‌های کوچک و کافه‌هایش مشهور است. برای مثال، شما باید استیک تارتار را در رستوران نعل اسب کوچک که در شماره ۳۶ است؛ امتحان نمایید. خیابان ویلدو تمپل مکانی عالی برای سرو و تست یک غذای اصیل فرانسوی است. به غیر از گزینه‌های غذاخوری فراوان، این خیابان در حال تبدیل شدن به یک خیابان خرید محبوب نیز است. با تغییر محله، بوتیک‌های طراح و مشهوری مانند کارل لاگرفلد و کنزو در کنار بوتیک‌های محلی مشغول به فعالیت هستند.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان درزیرز


خیابان درزیرز در منطقه ۴ شهر پاریس قرار دارد که به خیابان بوته‎های رز هم شناخته می‌شود. خیابان درزیرز؛ محله یهودیان پاریس که به طور غیررسمی پلتزل نامیده می‌شود، به معنای مکان کوچک در زبان ییدیش مشهور است. خیابان درزیرز، در واقع خیابانی سنگفرش در منطقه مارایس است که کم‌کم به یک خیابان محبوب برای خرید تبدیل شده است. نانوایی‌های سنتی و بوتیک‌های مد روز در این خیابان مشغول هستند.
بد نیست بدانید که یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های کوشر در این خیابان معروف پاریس، آس فلافل است که در شماره ۳۴ واقع شده است. این رستوران محلی بهترین فلافل پاریس را سرو می‌کند. دلیل مشهور شدن این رستوران به خاطر ساندویچ فلافلی است که با بادمجان و هوموس سرو می‌شود. لازم به ذکر است که برای خرید فلافل مشهور باید در صف منتظر بمانید، بدون شک ایستادن در صف ارزش یک‌بار امتحان کردن طعم این فلافل را دارد.

خیابان بناپارت


خیابان بناپارت یکی از نوگراترین خیابان های دیدنی پاریس است. مغازه‌های خیابان Bonaparte به خوبی با لباس‌های شیک و مد روز و کتاب‌ها و مجلات نوگرا این ویژگی را بروز می‌دهند.

خیابان کرمیو


اولین خیابان از خیابان‌های معروف پاریس؛ خیابان کرمیو است که در منطقه ۱۲ شهر پاریس واقع گردیده است. همچنین یکی از مشهورترین نقاط اینستاگرامی در شهر است. در واقع، بسیاری از گردشگران خیابان کرمیو را با خیابان پورتوبلو در لندن، بورانو در ونیز یا رینبو رو در چارلستون مقایسه می‌کنند. می‌توانید این خیابان سنگ‌فرش کوچک ۱۴۴ متری را بین خیابان لیون و خیابان برسی پیدا کنید. اگرچه خانه‌های پلکانی عجیبی که در این خیابان قرار دارند در اواسط دهه ۱۸۰۰ به عنوان مسکن برای کارگران ساخته شدند، اما اکنون گردشگران زیادی را به رزرو بلیط هواپیما پاریس برای گذراندن تعطیلات در این مقصد دیدنی ترغیب می‌کنند.
با توجه به تعداد بازدیدکنندگانی که از این خیابان عبور می‌کنند، اخیراً ساکنان تصمیم گرفته‌اند تا عکس و فیلم را محدود کنند. با این وجود، عابر پیاده این خیابان جذاب هنوز هم برای دیدن تمام خانه‌های آب‌نباتی ارزش دارد. فقط به یاد داشته باشید که مردم در این خانه‌ها زندگی می‌کنند، پس لطفاً احترام بگذارید و هنگام عکس‌برداری سر و صدا را کمتر کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی در طول هفته از خیابان کرمیو بازدید نمایید.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان سنت دومینیک


خیابان سنت دومینیک یک خیابان باریک است که کل منطقه ۷ را دربر می‌گیرد. خیابان سنت دومینیک در واقع همان محله ایفل است که برج ایفل را در برگرفته است. در طول تاریخ پاریس، خیابان سنت دومینیک؛ در واقع ۹ نام مختلف داشته است. در نهایت عنوان خیابان سنت دومینیک را با الهام از یک صومعه دومینیکن که در دهه ۱۶۰۰ در اینجا وجود داشت، به خود اختصاص داد.
اگر مایل هستید که در خیابان سنت دومینیک غذا میل نمایید؛ بد نیست آثار کلاسیک از جمله: ویولن اینگرس با ستاره میشلین و فواره مریخ که مکانی کاملاً دنج و آرام است را از دست ندهید. اگر از جمله افرادی هستید که به خوردن شیرینی‌جات علاقه دارید؛ حتماً سری به مغازه کاکائو و ماکارون گرگوری رنارد بزنید. همچنین یک چایخانه سنتی در سمت شرق خیابان سنت دومینیک بنام باغ مادمازل آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران است.
همان‌طور که از خیابان سنت دومینیک به سمت چمپ د مارس می‌روید؛ از دوردست برج ایفل را خواهید دید. همچنین، اگر در جهت مخالف حرکت می‌کنید در نهایت از ایپلینت دس اینولیدس عبور خواهید کرد که فضای سبز خوش‌منظره‌ای و ایده‌آل برای پیک‌نیک و آفتاب گرفتن است.

خیابان مونتسوریس


مونتسوریس یکی از زیباترین خیابان های دیدنی پاریس است که به پارک زیبای مونتسوریس هم نزدیک است. خیابان (Montsouris) در منطقه ۱۴ پاریس قرار گرفته و خیابانی سنگ‌فرش‌شده و مناسب برای قدم زدن و گردش به دور از شلوغی شهر است.

خیابان مونتورگوئل


خیابان مونتورگوئل که اغلب گردشگران آن را نادیده می‌گیرند، مکانی محبوب برای پاریسی‌ها برای خرید روزانه است. همچنین یکی از بهترین خیابان‌های پاریس برای بازدید و تست غذا‌ها است. به هرحال، خیابان مونتوگوئل سنگ‌فرش با رستوران‌ها، کافه‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و سایر فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی پر شده است. خیابان مونتورگوئل که در شهر بزرگ پاریس واقع شده است، جذابیتی روستایی مانند دارد. بنابراین، اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌سابقه‌تر هستید، قطعاً یک بعدازظهر را در این خیابان معروف پاریس بگذرانید.
حلزون مونتورگوئل، اوروچر د کانکاله دو رستورانی هستند که غذاهای سنتی فرانسوی سرو می‌کنند، نیمه رسمی هستند و از دهه ۱۸۰۰ در این منطقه مشغول به فعالیت هستند. خانه مزرعه، یکی از بهترین فروشگاه‌های پنیر در شهر پاریس محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم از اینجا مقداری پنیر خرید کنید، زیرا همراه یک باگت از یک بولنجری در همان نزدیکی برای شما میان‌وعده‌ای عالی خواهد بود.
همچنین استورر از قدیمی‌ترین نانوایی‌های پاریس است که از سال ۱۷۳۰ به مشتریان خود خدمات می‌دهد. برخی از معروف‌ترین دسرهای آن‌ها عبارتند از: رام بابا، اکلر و کیک سینت هونور. اگر از جمله افرادی هستید که به شیرینی‌جات علاقه دارید، حتماً در سفر خود به پاریس از این مغازه خرید کنید و شیرینی‎ها را تست نماید.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان لابریویر


خانه صورتی رنگ مونتمارته مشهورترین ساختمان خیابان لابریویر است و خانه دالیدا خواننده مشهور فرانسوی هم در سمت دیگر آن قرار دارد. خیابان l’Abreuvoir مثل تصویری از گذشته پاریس است. در این خیابان سنگ‌فرش‌شده خانه‌هایی پوشیده شده از پیچک و پاپیتال اثری از ازدحام شهر یا هجوم گردشگران نیست. مخصوصا اگر صبح و در میانه هفته به آن بیایید.

خیابان لامارک


خیابان لامارک یکی دیگر از خیابان های دیدنی پاریس در منطقه مونتمارته است. کافه مهاجر در خیابان Lamarck گویی از یک قرن پیش به جا مانده است. اسم خیابان برگرفته از نام یک پروفسور جانورشناس در سده ۱۸ و ۱۹ است. لامارک خیابانی جذاب در منطقه هجدهم است که در امتداد و کنار کلیسای ساکره کور قرار دارد. خیابان لامارک از بالای مون‌مارتر شروع می‌شود و در حین پایین آمدن به خیابان سن‌اوئن، دور تپه می‌پیچد. خیابان لامارک، که به نام طبیعت شناس مشهور فرانسوی ژان باپتیست دو لامارک نام‌گذاری شده و به طور رسمی در سال ۱۸۶۷ افتتاح شده است.
در طول سال‌ها، خیابان لامارک به آرامی گسترش یافته است و آن را به یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های مونمارتر تبدیل کرده است. ایستگاه مترو در خیابان لامارک، بسیار زیبا است و حتی بخشی از فیلم آملی در خیابان لامارک فیلم‌برداری شده است. همچنین می‌توانید یکی از خوشمزه‌ترین رستوران‌های برانچ را در خیابان لامارک شماره ۱۰ پیدا کنید.

خیابان تورنل


در فصل تابستان یکی از بهترین خیابان های دیدنی پاریس برای قدم زدن، خیابان تورنل است. فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک و مستقلی در خیابان Tournelle هستند. از این خیابان می‌توانید کلیسای نوتردام را ببینید. در این خیابان مغازه‌های رسمی و ثبت‌شده‌ای رای کالاهای عتیقه مجاز وجود دارد و همچنین فضاهای سبزی برای پیک نیک کردن.

خیابان دلاپیکس


خیابان دلاپیکس پاریس که به خیابان صلح هم مشهور است؛ در منطقه ۲ شهر پاریس از میدان واندوم تا اپرا امتداد دارد. اگرچه این خیابان فرانسوی در ابتدا خیابان ناپلئون نامیده می‌شد، اما بعداً نام آن برای جشن گرفتن صلحی که توسط معاهده پاریس در سال ۱۷۸۳ ایجاد شد تغییر یافت.
در حال حاضر، دلاپیکس یک خیابان معروف در پاریس برای خرید جواهرات ویژه است. به عنوان مثال، جواهرساز لوکس کارتیه در سال ۱۸۹۸ مغازه‌ای را در امتداد این جاده افتتاح کرد. دیگر برندهای گران‌قیمتی که می‌توانید در اینجا پیدا کنید عبارتند از ملریو، پیاگت و تیفانی. همچنین شما می‌توانید فروشگاه رپتو در خیابان دلاپیکس را پیدا کنید که در سراسر جهان به دلیل کفش‌های باله شناخته شده است. جالب است بدانید که خیابان دلاپیکس؛ به دلیل شهرتش به ‌عنوان یک خیابان گران‌قیمت، گران‌ترین ملک در نسخه فرانسوی مونوپولی را داراست.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان ریوولی


یکی دیگر از خیابان‌های معروف پاریس خیابان ریوولی است. خیابان ریوولی یک خیابان تجاری است که به موازات رودخانه سن از مرکز کرانه راست پاریس می‌گذرد. خیابان ریوولی مغازه‌های جذاب بسیار زیادی دارد ولی اکثر گردشگران هنگامی که برای بازدید از موزه لوور به خیابان ریوولی می‌روند، متوجه جذابیت این خیابان می‌شوند. کاخ رویال و باغ تویلری از جمله جاذبه‌های گردشگری هستند که در امتداد خیابان ریوولی قرار دارند.
خیابان ریوولی مکان مناسبی برای خرید سوغاتی برای آوردن به خانه برای خانواده و عزیزان است. برای مثال کژول دو لوور مکانی ایده‌آل برای رفع تمام نیازهای خرید شما است. پس از بازدید از موزه لوور یک توقف عالی می‌توانید در خیابان ریوولی داشته باشید. همچنین، اگر هوس چیزی شیرین می‌کنید، به خیابان آنجلینا بروید، یکی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های پاریس در این خیابان مشغول به فعالیت است.

خیابان نیکولاس فلامل


نیکولاس فلامل که یکی از شخصیت‌های داستان‌های هری پاتر است، شخصیتی واقعی بوده که همراه همسرش در پاریس زندگی می‌کرده است و جی.کی. رولینگ در زمان تحصیل در پاریس با آثار او آشنا می‌شود. در انتهای خیابان باریک Nicolas Flamel، برج کلیسای سنت جاکوب قرار دارد.

خیابان کلر


خیابان کلر از خیابان‌های معروف پاریس از خیابان سنت دومینیک آغاز و تا خیابان دلاموته پیکوت در منطقه ۷ امتداد دارد. خیابان کلر به ‌عنوان یکی از بهترین خیابان‌های بازار شهر پاریس شناخته شده است. دلیل محبوبیت خیابان کلر به دلیل سفرنامه ریک استیو است که خیابان کلر را خیابان موردعلاقه خود در پاریس معرفی کرده است. در امتداد این جاده سنگ‌فرش، کافه‌های معتبر، بولانژی‌ها و فروشگاه‌های تخصصی بی‌شماری را خواهید دید. اینجا جایی است که پاریسی‌ها برای خرید انواع مواد غذایی محلی مانند پنیر مراجعه می‌کنند.
برای مثال یک چای‌فروش مشهور بنام ماریاژ فرس در خیابان کلر مغازه دارد. اولین فروشگاه شیرینی فروشی در پاریس بنام مادر خانواده و یک رستوران بسیار شیک با غذاهای فوق‌العاده لذیذ همگی در خیابان کلر پاریس قرار دارند. رستورانی با غذاهای اصیل فرانسوی و یک کافه با انواع کوکتل‌های خلاقانه از دیگر مواردی هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به پاریس حتماً یک تایم برای استراحت و تست منو آن اختصاص دهید. پس از انتخاب تنقلات از بازارهای مواد غذایی، پیشنهاد می‌کنیم پیک‌نیکی با منظره برج ایفل در باغ چمپ د مارس که درهمان نزدیکی است را تجربه نمایید.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان دکامونز


با یک پیاده‌روی کوتاه از تروکادرو، با یکی از محبوب‌ترین مناظر برج ایفل در خیابان د کامونز روبرو خواهید شد. خیابان جذاب دکامونز بنام شاعر معروف پرتغالی لوئیس واز‌دکامیس نام‌گذاری شده است. خیابان د کامونز که در منطقه ۱۶ شهر پاریس قرار دارد، مکانی فوق‌العاده برای عکس‌برداری از برج ایفل است. معمولاً وبلاگ نویسان و عکاسان بیشتر خیابان دکامونز را برای گردش انتخاب می‌کنند.
طول خیابان دکامونز؛ از خیابان بنجامین فرانکلین تا بلوار دلسرت تنها ۱۱۵ متر است و به پلکانی زیبا ختم می‌شود که این دو جاده را برای عابران پیاده به هم متصل می‌کند. بنای یادبود لوئیس واز د کامیس را در پایین پله‌ها خواهید دید که با سنگ مرمر ساخته شده است. بسیاری از گردشگران و شرکت‌کنندگان تور مسافرتی در کنار این خیابان قدم می‌زنند بدون اینکه متوجه شوند که خیابان دکامونز یک جواهر پنهان است.

خیابان سن


به موازات خیابان بناپارت، خیابان سن همان جایگاه را از لحاظ داشتن مغازه‌های شیرینی‌فروشی دارد. همانطور که از نام خیابان مشخص است، خیابان سن به رود سن می‌رسد. در خیابان Seine می‌توانید شیرینی‌های ایتالیایی و شکلات‌های فرانسوی فوق‌العاده‌ای را امتحان کنید.

خیابان ویکتور هوگو


خیابان ویکتور هوگو از جمله خیابان‌های معروف پاریس است که از شارل دوگل آغاز می‌شود. جالب است بدانید که خیابان ویکتور هوگو، دومین خیابان طولانی از بین خیابان‌های پاریس است که شانزلیزه مقام اول را به خود اختصاص داده است. خیابان ویکتور هوگو به ‌عنوان خیابانی که ویکتور هوگو شاعر مشهور فرانسوی آخرین روزهای زندگی خود را در آن گذراند، مشهور است.
همچنین شما می‌توانید هتلی را که ویکتور هوگو در آن زندگی می‌کرد، در شماره ۱۲۴، که پیر هامبرت طراحی کرده بود، از نزدیک ببینید. نام‌های قبلی خیابان ویکتور هوگو، سنت کلاود و ایلاو بود. بااین‌حال، شهردار پاریس تصمیم گرفت تا هوگو را درحالی‌که وارد هشتادمین سال زندگی خود می‌شد، با تغییر نام آن به نام او گرامی بدارد. در حال حاضر این خیابان یکی از معتبرترین خیابان‌های شهر است. درختان در سراسر جاده ردیف شده‌اند. شما می‌توانید مجسمه هوگو را در تقاطع خیابان هنری‌مارتین پیدا کنید.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان رپ


خیابان رپ خیابانی شیک در منطقه هفتم شهر پاریس است که از خیابان د لا بوردونیز تا کوای برانلی امتداد دارد. از بزرگ‌ترین جاذبه‌های خیابان رپ می‌توان به ساختمان لاویروت و میدانی با منظره مخفی برج ایفل اشاره کرد. ساختمان لاویروت، در خیابان رپ شماره ۲۹ بین سال‌های ۱۸۹۹ و ۱۹۰۱ توسط ژول لاویروت طراحی و ساخته شد. در حال حاضر، ساختمان لاویروت یکی از بهترین نمونه‌های معماری هنر نو در پاریس است.
همان‌طور که به پایین خیابان ادامه می‌دهید، بین شماره‌های ۳۳ و ۳۵، متوجه ایسکوایر رپ خواهید شد که دور از چشم جمعیت پنهان شده است. این میدان پر زرق ‌و برق دارای منظره‌ای از برج ایفل است که شبیه این منظره را از هیچ جای پاریس نخواهید دید. همچنین اسکوایر رپ ۳ یک ساختمان به شکل آپارتمانی است که توسط معمار لاویروت طراحی شده است. لاویروت در طبقه پنجم همین آپارتمان زندگی می‌کرد. از دیگر مکان‌های قابل توجه خیابان رپ می‌توان به تئاتر برج ایفل و انجمن تئوسوفی فرانسه اشاره کرد.

خیابان شانزه لیزه


لیست خیابان های دیدنی پاریس بدون شانزه لیزه مشهورترین خیابان پاریس کامل نمی‌شود. این خیابان مشهور پاریس نه تنها در کنار برخی از مهمترین جاهای دیدنی پاریس و اماکن فرهنگی آن قرار گرفته، خود به دلیل زیبایی و جاذبه‌هایش بین مردم و گردشگران مشهور است. شانزه لیزه (Champs-Élysées) بلواری ایده آل برای خرید لباس‌های لوکس یا استراحت برای نوشیدن یک قهوه در کافه‌های آن است. خیابان شانزه‌لیزه از میدان کنکورد شروع می‌شود و به میدان شارل دوگل، جایی که طاق پیروزی در آن قرار دارد، ختم می‌شود. نام شانزلیزه در زبان فرانسوی به معنای مزارع الیزی است، بهشتی که قهرمانان اساطیر یونان پس از مرگ در آن آرام گرفتند. خیابان شانزه‌لیزه برای اولین بار در قرن هفدهم پاک‌سازی شد و با درختان نارون پوشانده شد تا توسعه‌ای برای باغ‌های قصر تویلری ایجاد شود. امروزه شانزلیزه به دلایل مختلف از جمله رژه باستیل، به‌عنوان نقطه پایانی تور دوفرانس، و به ‌عنوان یکی از مراکز خرید لوکس پیشرو در شهر پاریس مشهور است.
بد نیست بدانید که شما می‌توانید یک روز کامل را در پاریس فقط در خیابان شانزلیزه به گردش و خرید بپردازید. در انتهای پایین این خیابان زیبا، باغ شانزلیزه را نیز می‌توانید پیدا کنید. این پارک عمومی محبوب یکی از اولین پارک‌های پاریس بود و کاخ بزرگ و پتی کاخ را در خود جای داده است که هر دو برای نمایشگاه جهانی سال ۱۹۰۰ ایجاد شده‌اند. بااین‌حال طاق پیروزی پاریس به احتمال زیاد همان چیزی است که شانزلیزه را به زیباترین خیابان در کل جهان تبدیل کرده است. این بنای مشهور فرانسوی، بین سال‌های ۱۸۰۶ و ۱۸۳۶ برای گرامیداشت کسانی که در انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی برای کشور جنگیدند و جان باختند ساخته شد. خیابان شانزلیزه یک نقطه زیبا برای یک منظره پانوراما از شهر است.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان دلاهوشته


خیابان دلاهوشته یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های پاریس در امتداد کرانه جنوبی رود سن است. یک هتل مشهور در خیابان دلاهوشته وجود دارد که این هتل تنها دو بلوک را در برمی‌گیرد و به دلیل داشتن بالاترین کیفیت رستوران در پاریس شناخته شده است. به دلیل نزدیکی به کلیسای جامع نوتردام، خیابان دلاهوشته، مکانی شیک برای گردشگران است که می‌توانند لقمه‌های محلی پاریس را میل نمایند.
در سال‌های اخیر، اکثر رستوران‌های خیابان دلاهوشته، رستوران‌های یونانی بودند. بااین‌حال، امروزه شما می‌توانید انواع گزینه‌ها از جمله هندی، پیتزا، باربیکیو، غذاهای ایتالیایی و غیره را با توجه به سلیقه خود انتخاب و میل نمایید. همچنین ساختمان‌های متعددی با اهمیت تاریخی در امتداد خیابان دلاهوشته قرار دارد. برای مثال می‌توان کلوپ سرداب هوچت در شماره ۵ که یکی از معروف‌ترین کلوپ‌های پاریس است اشاره کرد. بد نیست اطلاع داشته باشید که خیابان گربه ماهیگیری که باریک‌ترین خیابان شهر است، در نزدیکی خیابان دلاهوشته واقع شده است.

خیابان نورینز


خیابان نوریزنز یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های منطقه مونتمارتر است که از خیابان دوترتر تا خیابان گیراردون ادامه دارد. قدمت خیابان نورینز به سال ۱۶۷۲ برمی‌گردد که در نقشه‌های شهر آلبر ژووین دو روشفور برای پاریس به نمایش درآمد. در شهر قدیمی مونمارتر، نام اصلی این خیابان فرانسوی روترانی بود. بااین‌حال، در سال ۱۸۶۸، به نام ژاک مارکت دو مونتبرتون، بارون نوروین، به نورینز تغییر نام داد. در حال حاضر، خیابان نورینز در منطقه هجدهم به دلیل حفظ تصویر مونمارتر به عنوان یک شهر یا روستای قدیمی مشهور است.
همان‌طور که در خیابان نوروینز قدم می‌زنید، متوجه فروشگاه‌های عجیب و غریب در ساختمان‌های تاریخی خواهید شد. جاذبه قلب مقدس در دوردست‌ها قرار دارد. یکی از مکان‌های قابل توجه رستوران لاکانسالت است که در شماره ۱۸ قرار دارد. هنرمندان مشهوری که در مونت‌مارتر زندگی می‌کردند، در این کافه رفت و آمد می‌کردند: مونه، پیکاسو، و ون گوگ از جمله افراد مشهوری هستند که به این کافه می‌رفتند.

خیابان موفتارد


خیابان موفتارد از خیابان‌های معروف پاریس است که در منطقه ۵ واقع شده است. خیابان موفتارد، با نام محله لاتین نیز شناخته می‌شود. خیابان موفتارد، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های پاریس است که قدمت آن به دوران رومیان بازمی‌گردد. امروزه، خیابان موفتارد یک خیابان خرید معروف است که اهالی شهر پاریس به آن لقب لا موف داده‌اند.
خیابان موفتارد معمولاً به خاطر بازار سرزنده در فضای باز و کافه‌ها، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های ویژه‌اش معروف است. خیابان موفتارد، از میدان کنترسکارپ شروع می‌شود و به طول ۶۰۵ متر به سمت جنوب می‌رود و در میدان سنت مدارد به پایان می‌رسد. روزهای شنبه و یکشنبه خیابان موفتارد به دلیل حضور افراد زیاد برای خرید در شلوغ‌ترین حالت خود است.
خیابان های دیدنی پاریس

خیابان لپیک


خیابان لپیک در واقع خیابانی باستانی است که از طریق مونمارتره در منطقه ۱۸ واقع گردیده است. خیابان لپیک، از نزدیکی مولن روژ شروع می‌شود و در میدان ژان باپتیست کلمان در بالای تپه به پایان می‌رسد. افسانه‌ها حاکی از آن است که ناپلئون در ابتدا پس از اینکه مجبور شد اسب خود را رها کند و در سال ۱۸۰۹ از تپه مونمارتر با پای پیاده بالا برود، این جاده را راه‌اندازی کرد.
در اواخر دهه ۱۸۰۰، این محله به مرکزی برای هنرمندان پیشرو تبدیل شد. در آن زمان، بسیاری از نقاشان معروف از جمله ونسان ون گوگ در خیابان لپیک زندگی می‌کردند. اگر شما علاقه‌مند به دیدن محل زندگی ونسان ون گوگ هستید، به شماره ۵۴ بروید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به خیابان لپیک، کافه د دو مواین است که در امتداد خیابان لپیک قرار دارد و در این کافه آملی برگزار شده است. ل مولین دلا گالته، یک رستوران سنتی فرانسوی که تنها آسیاب بادی محله را در خود جای داده است.

خیابان دو کلیشی


خیابان دوکلیشی یا همان بلوار دو کلیشی، طولی ۹۳۵ متری را از منطقه ۹ و ۱۸ از میدان کلیشی تا خیابان شهدای را طی می‌کند. خیابان دوکلیشی خیابان معروف پاریس به لطف موقعیت مکانی خود در جنوب تپه مونمارتر، زمانی محل زندگی برخی از مشهورترین نقاشان جهان بود. به‌عنوان مثال، ون گوگ، دگا، پیکاسو و ژروم همگی بین اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ در خیابان دو کلیشی زندگی می‌کردند. بد نیست بدانید که ون گوگ که در شماره ۶۲ زندگی می‌کرد، تصمیم گرفت تا بلوار دو کلیشی را در نقاشی خود با همین نام در سال ۱۸۸۷ جاودانه کند.
امروزه خیابان دو کلیشی به دلیل وجود سالن‌های تئاتر و کنسرت بسیار به ‌عنوان یک مرکز سرگرمی شناخته می‌شود. مهم‌تر از همه کافه محبوب مولن روژ با آسیاب بادی قرمز رنگ هم در خیابان دو کلیشی واقع گردیده است. جالب است بدانید که همزمان با سرو شام در کافه مولن روژ می‌توانید از تماشای کنسرت هم لذت ببرید و شب خاطره‌انگیزی را تجربه نمایید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است