search
menu

موزه‌های پاریس

[ پنهان کردن ]
موزه‌های پاریس
چرا بازدید از موزه‌های پاریس پیشنهاد می‌شود؟
موزه لوور پاریس
موزه اورسی پاریس
موزه رودین پاریس
موزه هنر مدرن پاریس
موزه کوآی برانلی پاریس
موزه اورانژری پاریس
موزه کلونی پاریس
موزه کارناوالت پاریس
موزه ملی تاریخ طبیعت پاریس
موزه ملی پیکاسو پاریس
موزه قصر بزرگ پاریس
موزه مارموتان مونه پاریس
موزه ژاکمارت آندره پاریس
موزه ملی هنرهای آسیایی گیمه پاریس
موزه هنرها و صنایع دستی پاریس
موزه زندگی عاشقانه پاریس
موزه بوردل پاریس
موزه نیسیم کاموندو پاریس
موزه کونیاک جی پاریس
موزه گره‌وین پاریس
موزه سرنوشی پاریس
موزه ملی گوستاو مورو پاریس
موزه شهر علم و صنعت پاریس
موزه ارتش پاریس
موزه نقشه‌های امداد پاریس
موزه هنر و تاریخ یهودیت پاریس
موزه جهان عرب پاریس
موزه کاخ اکتشاف پاریس
موزه عمارت ویکتور هوگو پاریس
موزه عمارت بالزاک پاریس
موزه ملی یوجین دلاکروز پاریس
موزه ملی دریانوردی پاریس
موزه پارفیوم پاریس
موزه طبیعت و شکار پاریس
موزه ژان مولن پاریس
گالری بزرگ تکامل پاریس
موزه شهر موسیقی پاریس
موزه هنر معاصر بنیاد کارتیه پاریس
موزه بنیاد لوئی ویتون پاریس
موزه هنرهای نمایشی پاریس
موزه فاضلاب پاریس
موزه دالی پاریس
گالری ملی ژو دو پم پاریس
موزه مونتمارتر پاریس
موزه زادکین پاریس
موزه مایلول پاریس
موزه لوکزامبورگ پاریس
موزه هوا و فضا پاریس
گالری قصر پاریس

موزه‌های پاریس


یکی از دلایل اصلی خرید بلیط هواپیما خارجی پاریس و سفر به پایتخت فرانسه برای هر کس، بازدید از موزه‌های بی نظیر این شهر است. پاریس را می‌توان بهشت موزه‌های جهان دانست. چراکه شمار موزه‌های این شهر و تنوع آنها واقعا زیاد است. از این رو، به نظر می‌رسد که قبل از آغاز سفر به پاریس باید برنامه ویژه‌ای برای شناخت و بازدید از این موزه‌ها داشت. مطلب زیر، تلاشی برای معرفی کلی Paris Museums است. این مطلب را بخوانید و به خوبی با موزه‌های حیرت انگیز پاریس و اطلاعات اجمالی آنها آشنا شوید.

چرا بازدید از موزه‌های پاریس پیشنهاد می‌شود؟


موزه‌های پاریس نه تنها در این شهر یا حتی کشور فرانسه بلکه در سطح جهان شهرت و اهمیت خاصی دارند.
در این موزه‌ها می‌توان دنیایی از آثار زیبا و هنری را به همراه آثار تاریخی و طبیعی و سایر حوزه‌های مختلف تماشا کرد.
موزه‌های پاریس یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با ابعاد مختلف این شهر و مردم آن به شمار می‌روند.
موزه‌های پاریس

موزه لوور پاریس


بدون هیچ شک و تردیدی، موزه لوور پاریس مشهورترین و جذاب‌ترین موزه این شهر است. البته موزه لوور صرفا یکی از جاهای دیدنی پاریس نیست بلکه این مکان با ابعاد گسترده و وسیع خود به عنوان بزرگترین موزه جهان نیز شناخته می‌شود. موزه لوور پاریس در کرانه سمت راست رودخانه سن قرار گرفته و شاهکارهایی از سرتاسر جهان را در ساختمان حیرت انگیز خود به نمایش گذاشته است. این موزه که در سال‌های پایانی قرن هجدهم میلادی یعنی در سال ۱۷۹۳ تاسیس شد، نزدیک به ۴۰ هزار اثر هنری و در مجموع بیش از ۴۶۰ هزار اثر مختلف را در خود جای داده است. برای درک گستردگی موزه لوور پاریس کافیست بدانید که اگر شما تنها ۳۰ ثانیه از زمان خود را به تماشای هر یک از آثار موزه لوور اختصاص دهید، حداقل به ۳۵ روز زمان برای بازدید از همه آنها نیاز خواهید داشت.
موزه‌های پاریس

موزه اورسی پاریس


با عبور از پل های روی رود سن، در سمت چپ این رودخانه دیگر موزه مشهور پایتخت فرانسه یعنی موزه اورسی پاریس قرار گرفته است. آثار هنری متعددی از فرانسه که بین سال‌های ۱۸۴۸ و ۱۹۱۴ میلادی خلق شده‌اند در این موزه نگهداری می‌شوند. این آثار عبارتند از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، عکس‌ها و اثاثیه منزل که در مجموع بزرگترین مجموعه شاهکارهای امپریالیستی و پیش امپریالیستی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. موزه اورسی پاریس در سال ۱۹۸۶ میلادی تاسیس شد. این موزه ۳ میلیون بازدیدکننده در سال، معمولا جزو ۱۰ موزه پر بازدید جهان به شمار می‌رود. ناگفته نماند که آثار موجود در این موزه توسط هنرمندان شهیری همچون ون گوگ، کلود مونه، ادوار مانه، ادگار دگا، پیر آگوست رنوآر، پل سزان، ژرژ سورا و سایر بزرگان هنر است.
موزه‌های پاریس

موزه رودین پاریس


موزه رودین پاریس یکی دیگر از موزه‌های بسیار زیبا و تماشای پایتخت فرانسه است که از سال ۱۹۱۹ میلادی از بازدیدکنندگان خود استقبال می‌کند. این موزه نخست به منظور نمایش آثار آگوست رودین، مجسمه‌ساز مشهور فرانسوی احداث شد اما اکنون بیش از ۶۶۰۰ مجسمه، ۸۰۰۰ نقاشی، ۸۰۰۰ عکس قدیمی و ۷۰۰۰ شیء هنری دیگر را از هنرمندان مختلف در خود جای داده است. جدا از آثار هنری ارزشمندی که در موزه رودین پاریس قرار دارند، بنای چشم نواز این موزه نیز می‌تواند سوژه خوبی برای بازدید کنندگان باشد. قرار گرفتن این بنا در وسط یک باغ سرسبز نیز بر زیبایی‌های آن افزوده است. البته پشت ساختمان موزه رودین پاریس یک دریاچه و یک رستوران شیک نیز وجود دارد. ناگفته نماند که اگر شما وارد باغ اطراف موزه شوید در آنجا هم می‌توانید چندین مجسمه زیبا را تماشا کنید. لازم به ذکر است که این موزه سالانه بیش از ۷۰۰ هزار بازدیدکننده دارد که رقم بسیار بالایی برای یک موزه به حساب می‌آید.
موزه‌های پاریس

موزه هنر مدرن پاریس


همانطور که از نام موزه هنر مدرن پاریس بر می‌آید، این موزه، جایی است که با ورود به آن با دنیایی از آثار هنری چشم نواز روبرو خواهید شد. البته آثار هنری موجود در این موزه همگی در دسته آثار مدرن و معاصر قرار می‌گیرند. چراکه متعلق به قرن بیستم و بیست و یکم میلادی هستند. این موزه در سال ۱۹۶۱ میلادی تاسیس شده بود اما در سال ۲۰۱۹، پس از چند ماه بازسازی اساسی با هزینه ۱۰ میلیون یورو، مجددا بازگشایی شد. در داخل موزه هنر مدرن پاریس می‌توان به تماشای بیش از ۱۰ هزار اثر هنری از جنبش‌های به راه افتاده در قرون اخیر را تماشا کرد.
موزه‌های پاریس

موزه کوآی برانلی پاریس


موزه کوآی برانلی پاریس موزه‌ای است که هنر و فرهنگ‌های بومی قاره‌های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا را در معرض دید قرار می‌دهد. مجموعه این موزه دارای ۱ میلیون اثر هنری و فرهنگی مختلف است که در مقاطع مختلف سال به نمایش گذاشته می‌شوند. با توجه به اینکه موزه کوآی برانلی پاریس در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد، از این موزه به عنوان مهم‌ترین موزه جدید در پایتخت فرانسه یاد می‌شود. نکته جالب دیگری که در مورد موزه کوآی برنلی وجود دارد، ساختمان شگفت انگیز آن است. ساختمانی که نمای آن با برگ درختان بالا رونده احاطه شده و شکل بسیار زیبایی به خود گرفته است.
موزه‌های پاریس

موزه اورانژری پاریس


بعد از سال‌ها بازسازی و نوسازی، اکنون موزه اورانژری پاریس به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری پاریس در مقابل دید گردشگران این شهر قرار می‌گیرد. این گالری هنر که آثاری از دوران امپریالیسم و پسا امپریالیسم را به نمایش گذاشته است، بیش از هر چیز دیگری به داشتن مجموعه‌ای به نام نیلوفرهای آبی از کلود مونه مشهور است. البته آثار متعددی از دیگر هنرمندان مثل ژان والتر، هنری روسو و آلفرد سیسلی نیز در این موزه وجود دارد که همگی در کنار هم، منظره بسیار جالب توجهی برای علاقه مندان به هنر پدید می‌آورند. لازم به ذکر است که تاریخ تاسیس موزه اورانژری پاریس به سال ۱۸۵۲ میلادی برمی‌گردد.
موزه‌های پاریس

موزه کلونی پاریس


موزه کلونی پاریس و یا به عبارت دیگر، موزه ملی قرون وسطی پاریس در محل بقایای قرن سومی حمام‌های رومی پایتخت فرانسه ساخته شده است. این موزه دارای دو ساختمان مجزا یعنی سردخانه و سالن نمایش است. در موزه کلونی پاریس می‌توان گستره بسیار وسیعی از آثار هنری و اشیاء مربوط به قرون وسطی را مورد بازدید قرار داد. ۶ پرده نقش دار که با نام بانو و تک شاخ شناخته می‌شوند از مهم‌ترین آثار موجود در موزه کلونی پاریس به شمار می‌روند. به طور کلی، برای کسانی که علاقه خاصی به قرون وسطی و رنسانس دارند، موزه کلونی پاریس یک مکان فوق العاده خاص و ویژه خواهد بود.
موزه‌های پاریس

موزه کارناوالت پاریس


با ۱۴۰ اتاق متنوع که در دو عمارت زیبا قرار گرفته‌اند، موزه کارناوالت پاریس، بخشی از تاریخ این شهر را در معرض دید شما قرار خواهد داد. این موزه که در محل دو هتل کارناوالت و پولتیر واقع شده در سال ۱۸۶۶ میلادی فعالیت خود را شروع کرد. البته بناهای موزه کارناوالت پاریس بسیار قدیمی‌تر از تاریخ ساخت آن هستند. به همین دلیل، شما قبل از تماشای فضای داخلی این موزه، تحت تاثیر زیبایی ساختمان‌های آن قرار خواهید گرفت. مجسمه بسیار بزرگ و شگفت انگیزی از لوئی چهاردهم در کنار ۵۸۰ هزار اثر و شیء تاریخی و هنری دیگر، این موزه را به مکانی فوق العاده تماشایی برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده‌اند. لازم به ذکر است که اغلب آثار موجود در موزه کارناوالت پاریس متعلق به بعد از سال ۱۷۸۹ میلادی هستند.
موزه‌های پاریس

موزه ملی تاریخ طبیعت پاریس


یکی از موزه‌های پایتخت فرانسه که می‌تواند شما را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد، موزه ملی تاریخ طبیعت پاریس است. این موزه قدیمی و مهم که در سال ۱۷۹۳ میلادی افتتاح شد، صحنه‌های خارق العاده‌ای از حیوانات و اسکلت‌ بدن آنها به همراه سایر آثار طبیعی در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این موزه بخش‌های مختلفی را به شناخت حیوانات، گیاهان، مواد معدنی، تکامل انسان و سایر مسائل اختصاص داده و به خوبی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات کنجکاوانه شما باشد. مجموعه‌های ارزشمندی که موزه ملی تاریخ طبیعت پاریس با اهداف و دسته‌بندی‌های مختلفی گرد هم آورده واقعا بی نظیر هستند.
موزه‌های پاریس

موزه ملی پیکاسو پاریس


موزه ملی پیکاسو پاریس گالری هنری بسیار زیبایی است که در محل هتل ساله قرار دارد. همانطور که از نام این موزه مشخص است، فضای آن به آثار هنرمند اسپانیایی یعنی پابلو پیکاسو اختصاص یافته است. از این رو، بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری شامل نقاشی، مجسمه، سرامیک‌کاری، یادداشت و غیره به همراه ده‌ها هزار وسیله و اثر شخصی متعلق به پیکاسو در آن گنجانده شده است. جالب است بدانید که با توجه به اینکه پابلو پیکاسو از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۷۳ میلادی ساکن شهر پاریس بود، وی در وصیتنامه خود خواسته بود که آثارش به این موزه اهدا شود و اکثر وسیله‌ها پس از مرگ وی، توسط خانواده‌اش در اختیار موزه قرار گرفت.
موزه‌های پاریس

موزه قصر بزرگ پاریس


موزه قصر بزرگ پاریس مکان تاریخی بسیار بزرگ و موزه‌ای مشهور است که بنای آن در سال ۱۸۹۷ ساخته شد. گالری این موزه که ابعاد بسیار بزرگی دارد، در محیطی با قاب فلزی و سقف شیشه‌ای، محیطی واقعا زیبا و شگفت انگیز به شمار می‌رود. این مکان یک بار در سال ۱۹۹۴ میلادی تعطیل شد تا بازسازی‌‌های اساسی در آن صورت گیرد. اما از سال ۲۰۰۵ میلادی به بعد، موزه قصر بزرگ پاریس همواره میزبان نمایشگاه‌های بسیار مشهوری مثل نمایشگاه آثار ایروینگ پن، مارک شاغال و پل گوگین بوده است.
موزه‌های پاریس

موزه مارموتان مونه پاریس


۳۰۰ عدد از نقاشی‌های مربوط به دوران امپریالیسم و پسا امپریالیسم پاریس را در موزه مارموتان مونه می‌توان تماشا کرد. این موزه که توسط مجموعه‌داری به نام پل مارموتان به وجود آمده، بزرگترین مجموعه‌ از آثار مونه به شمار می‌رود. چرا که ۱۶۵ اثر هنری، کتاب، عکس و سایر اشیاء مربوط به مونه را می‌توان در آن یافت. البته در طبقه بالای موزه مارموتان مونه پاریس می‌توان آثاری از گوگین، مانه و سایر هنرمندان را نیز تماشا کرد. لازم به ذکر است که این موزه در سال ۱۹۳۴ احداث شده و از آن زمان تاکنون همواره میزبان علاقه مندان به آثار مونه و سایر هنرمندان بزرگ بوده است.
موزه‌های پاریس

موزه ژاکمارت آندره پاریس


پله‌هایی بسیار بزرگ و یک جفت مجمسمه شیر در ورودی عمارتی متعلق به قرن نوزدهم میلادی شما را به خانه‌ای پر از نقاشی‌ها و اشیاء تاثیر برانگیز هدایت خواهند کرد. خانه‌ای که موزه ژاکمارت آندره پاریس نام دارد. این موزه که حاصل تلاش‌های ادوارد آندره و همسرش نیل ژاکمارت است، با استفاده از پول هنگفتی ساخته شده که از جانب خانواده ادوارد آندره به او ارث رسیده بود. موزه ژاکمارت آندره پاریس تم و موضوع خاصی ندارد و در داخل آن صرفا آثاری قرار گرفته که این دو نفر در طول زندگی خودشان آنها را جمع کرده‌اند. اما به طور کلی، محیط موزه ژاکمارت آندره پاریس یکی از رویایی‌ترین مکان‌هایی خواهد بود که به چشم دیده‌اید.
موزه‌های پاریس

موزه ملی هنرهای آسیایی گیمه پاریس


از سال ۱۸۷۹ میلادی که موزه ملی هنرهای آسیایی گیمه پاریس کار خود را در شهر لیون آغاز کرد و سپس به پاریس انتقال یافت، این موزه همواره در حال رشد و پیشرفت بوده است. به طوری که امروزه اگر بخواهیم ۳ موزه بی نظیر برای آشنایی با هنرهای آسیایی در سطح جهان را معرفی کنیم، قطعا یکی از آنها موزه گیمه پاریس خواهد بود. شمایل و مجسمه‌هایی از بودا، بشقاب‌های سنگی و مجسمه‌هایی از خدایان هندی از اصلی‌ترین اشیاء موجود در موزه ملی هنرهای آسیایی گیمه پاریس به شمار می‌روند. از نظر عده زیادی، موزه ملی هنرهای آسیایی گیمه سریع‌ترین راه به سمت گذشته قاره آسیاست.
موزه‌های پاریس

موزه هنرها و صنایع دستی پاریس


با ۸۰ هزار اثر هنری زیبا و چشم نواز، موزه هنرها و صنایع دستی پاریس به یکی از بزرگترین موزه‌های دارای طراحی صنعتی تبدیل شده است. این موزه در سال ۱۷۹۴ میلادی تاسیس شد و حدودا ۲۰۰ سال پس از تاسیس، یعنی در سال ۱۹۹۰ میلادی، بازسازی‌های اساسی بر روی آن انجام شد. بیش از ۱۵ هزار نقاشی در کنار ابزار مشهوری مثل آونگ فوکو، مدل اورجینال مجسمه آزادی و ماشین حساب پاسکال، آثار بی نظیر این موزه را تشکیل می‌دهند. به طور کلی، موزه هنرها و صنایع دستی پاریس دارای ۷ مجموعه مختلف شامل ابزارهای علمی، مواد، انرژی، مکانیک، ساخت و ساز، ارتباطات و حمل و نقل است. این موزه به طور تقریبی هر سال ۲۵۰ هزار بازدیدکننده دارد.
موزه‌های پاریس

موزه زندگی عاشقانه پاریس


همه ما وقتی نام شهر پاریس را می‌شنویم، یاد عاشقانه‌ها و لحظات رمانتیکی می‌افتیم که زیر برج ایفل این شهر می‌توان تجربه کرد. اما بهتر است بدانید که پاریس، موزه‌ای تحت عنوان موزه زندگی عاشقانه یا به عبارت دیگر، موزه زندگی رمانتیک را نیز در خود جای داده است. موزه‌ای که روح لطیف شهر پاریس را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. این موزه که در واقع یک ویلای کوچک است، در سال ۱۸۳۰ توسط آری شفر طراحی و بنا شد. در همان سال‌های اولیه ساخت ویلا، این مکان همواره پاتوق شعرا، نویسندگان و هنرمندان بود. امروزه در موزه زندگی عاشقانه پاریس می‌توان یادگاری‌هایی از شخصیت‌های ادبی، جواهرات، گچ بری‌های زیبا، نقاشی‌های آبرنگ و کمیاب، مجسمه‌ها و سایر آثار هنری چشم نواز را مورد بازدید قرار داد.
موزه‌های پاریس

موزه بوردل پاریس


شاگرد رادین یعنی آنتوان بوردل، مجسمه‌سازی بود که چند اثر بسیار خوب از خود بر جای گذاشت. از این رو، موزه‌ای در شهر پاریس با نام موزه بوردل افتتاح شد تا آثار این هنرمند را به بهترین شکل در معرض دید قرار دهد. این موزه که در سال ۱۹۴۹ میلادی تاسیس شد، امروزه بیش از ۵۰۰ اثر هنری شامل مجسمه‌های برنزی، نقاشی‌ها و آثار سرامیکی مختلف را از هنرمندان مختلف در کنار آثار بوردل به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید که موزه بوردل علی رغم کوچک بودنش، یکی از ۱۴ موزه شهری پاریس به شمار می‌رود و از این رو، ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد.
موزه‌های پاریس

موزه نیسیم کاموندو پاریس


موزه نیسیم کاموندو پاریس خانه کوچک اما بسیار شکیل و زیبایی است که دکوراسیونی فوق العاده چشم نوازی دارد. در واقع، این خانه نمایانگر روح و سلیقه دکوراسیون در پایتخت فرانسه است. عمارتی که موزه نیسیم کاموندو پاریس در آن قرار گرفته در سال ۱۹۱۱ میلادی ساخته شد تا مجموعه جالب توجهی که یک بانکدار به نام مویس دو کاموندو به همراه هنرمندی به نام رنه سرجنت از قرن هجدهم میلادی برای خود ساخته بودند در آن قرار گیرد. امروزه، موزه نیسیم کاموندو به نحوی طراحی شده که گویا قبلا در آن یک خانواده زندگی می‌کردند. اکثر وسایل این خانه از جمله صندلی‌های سوزنی آن، حاصل هنرنمایی صنعتگران مبلمان سلطنتی هستند. سایر اشیاء خانه نیز هر یک دارای قدمتی چند صد ساله بوده و از زیبایی خاصی برخوردار هستند.
موزه‌های پاریس

موزه کونیاک جی پاریس


تئودور ارنست کونیاک و همسر وی، ماری لوئیس جی نام اشخاصی بود که با تهیه مجموعه‌ای بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۵ میلادی، بالاخره در سال ۱۹۲۹ اقدام به افتتاح موزه کونیاک جی پاریس کرد. این موزه شامل آثار استثنایی و بسیار زیبایی از هنرمندان مختلف و وسایل دکوراسیون است. به طوری که تقریبا ۱۲۰۰ شیء و قطعه تزئیناتی مختلف در آن وجود دارد. اکثر این اشیاء نیز به قرن هجدهم میلادی تعلق دارند. در بین آنها غالبا آثار سرامیکی اروپایی و چینی، جواهرات، صندوقچه‌ها و سایر آثار هنری را می‌توان تماشا کرد. لازم به ذکر است که موزه کونیاک جی نیز جزو ۱۴ موزه‌های شهری پاریس بوده و ارزش و جایگاه خاصی دارد.
موزه‌های پاریس

موزه گره‌وین پاریس


آیا تا به حال چیزی در مورد موزه‌های واکس شنیده‌اید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت باشد مطمئنا به خوبی خواهید فهمید که موزه واکس گره‌وین پاریس چه مکانی هیجان انگیزی برایتان خواهد بود. اما چنانچه پاسخ منفی به سوال دهید، مطمئنا آشنایی با موزه گره‌وین پاریس شما را به شدت حیرت زده خواهد کرد. در موزه گره‌وین که در سال ۱۸۸۲ میلادی توسط روزنامه نگاری به نام آرتور میر افتتاح شد، امروزه مجسمه‌های واکسی بیش از ۴۵۰ شخصیت ورزشی، تاریخی و هنری برجسته فرانسه گنجانده شده است. این مجسمه‌ها به قدری طبیعی به نظر می‌رسند که شاید اگر با آنها عکس بیندازید و به دوستانتان نشان دهید، اصلا به فکرشان خطور نکند که شما در واقع کنار یک مجسمه ایستاده‌اید. البته ناگفته نماند که مجسمه‌های واکسی اشخاص برجسته غیرفرانسوی مثل آلبرت انشتین، ماهاتما گاندی، شاهرخ خان و بسیاری از افراد دیگر نیز در موزه گره‌وین پاریس گنجانده شده‌اند.
موزه‌های پاریس

موزه سرنوشی پاریس


یکی دیگر از موزه‌های پاریس که با موضوع هنرهای آسیایی در معرض دید بازدیدکنندگان خود قرار می‌گیرد، موزه سرنوشی این شهر است. تمرکز اصلی این موزه بر روی آثاری از کشورهای شرق آسیا مثل چین، کره و ژاپن است. موزه سرنوشی در سال ۱۸۹۸ توسط هنری سرنوشی افتتاح شد. این موزه خود را به عنوان دومین موزه آسیایی پاریس بعد از موزه گیمه و همچنین پنجمین موزه قدیمی از هنرهای چینی در سطح قاره اروپا معرفی می‌کند. در طول سال‌های پس از افتتاح موزه سرنوشی پاریس مجموعه آن بزرگتر شد تا اینکه در نهایت، امروزه ۱۲۵۰۰ شیء تاریخی و هنری مختلف در فضایی به وسعت ۳۲۰۰ متر مربع را به نمایش می‌گذارد.
موزه‌های پاریس

موزه ملی گوستاو مورو پاریس


اگر اندکی با هنر نقاشی و تاریخ آن آشنا باشید باید گوستاو مورو را به خوبی بشناسید. نقاش نمادگرایی که آثار بسیار ارزشمندی از خود بر جای گذاشته است. از همین رو، موزه ملی گوستاو مورو در ساختمانی ۳ طبقه، آثار و لوازم شخصی این فرد برجسته را به نمایش می‌گذارد. در ۶ اتاقی که در ساختمان موزه ملی گوستاو مورو پاریس قرار گرفته‌اند، دکوراسیونی از نقاشی‌های گوستاو مورو را می‌توان تماشا کرد. سه نقاشی مشهور به نام‌های ژوپیتر و سملس، بازگشت آرگوناتس و کیمرا از آثاری هستند که ارزش بسیار زیادی بین کارهای گوستاو مورو دارند.
موزه‌های پاریس

موزه شهر علم و صنعت پاریس


بی دلیل نیست که می‌گوییم پاریس بهشت موزه‌هاست. چرا که حتی برای تماشای بزرگترین موزه علم و صنعت قاره اروپا نیز باید به سراغ پایتخت فرانسه رفت. موزه علم و صنعت پاریس با ۵ میلیون بازدیدکننده در سال از موزه‌های پربازدید این شهر نیز به شمار می‌رود. این موزه که در ۱۳ مارس ۱۹۸۶ میلاد احداث شد، دارای ۳ فضای گلخانه‌ای است که از برجسته‌ترین مکان‌های آن محسوب می‌شوند. از طرفی دیگر، رستوران، کتابخانه، محل ملاقات، شهر کودکان، شهر سلامت و چندین بخش مختلف دیگر نیز در موزه شهر علم و صنعت پاریس وجود دارد که تماشای هر یک از آنها شما را با دنیای جدیدی در این موزه بزرگ و حیرت انگیز آشنا خواهد کرد.
موزه‌های پاریس

موزه ارتش پاریس


موزه ارتش پاریس یکی از موزه‌های کشور فرانسه است که در آن ۲۴ گنجینه زیبایی شناختی، فنی و نمادین متعلق به قرون وسطی تا جنگ جهانی دوم به نمایش گذاشته شده است. این گنجینه‌ها اکثرا شامل سلاح، زره پوش و آثار فنی و هنری ارتش فرانسه هستند. موزه ارتش پاریس در سال ۱۹۰۵ میلادی افتتاح شده و از آن زمان تاکنون پیشرفت‌های بسیاری داشته است. به طوری که امروزه در این موزه ۶ فضای اصلی برای نشان دادن آثار جنگی و نظامی مختلف وجود دارد. فضاهایی که تاریخ را به گونه‌ای دیگر روایت می‌کنند و تماشا کردن آنها به هیچ وجه خالی از لطف نیست.
موزه‌های پاریس

موزه نقشه‌های امداد پاریس


یکی دیگر از موزه‌های شهر پاریس که با حوزه نظامی‌گری در ارتباط است، موزه نقشه‌های امداد این شهر است. در موزه‌ نقشه‌های امداد پاریس می‌توان مدل‌های نظامی متعدد که قدمت تاریخی چند صد ساله دارند گنجانده شده‌اند. تعداد ۲۶۰ مدل این موزه به سال‌های بین ۱۶۶۸ تا ۱۸۷۰ میلادی تعلق دارند که از بین آنها ۱۵۰ مدل، مربوط به نقشه و طرح قلعه‌های مختلف است. کانال انگلیس، سواحل مدیترانه و اقیانوس آرام از مشهورترین مدل‌هایی هستند که در موزه نقشه‌های امداد پاریس می‌توان تماشا کرد. ناگفته نماند که این موزه در سال ۱۹۴۳ تاسیس شده است.
موزه‌های پاریس

موزه هنر و تاریخ یهودیت پاریس


در سال ۱۹۹۸ میلادی، موزه‌ای در شهر احداث شد که امروزه از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است. این موزه که موزه هنر و تاریخ یهودیت پاریس نام دارد، بزرگترین موزه مربوط به تاریخ و هنر یهودیان در کشور فرانسه محسوب می‌شود. همانطور که از نام این موزه مشخص است، در داخل آن می‌توان تاریخ غنی یهودیان اروپایی تا آفریقایی و آسیایی شامل اشیاء مذهبی، بایگانی‌ها، دست نوشته‌ها و آثار هنری را مورد بازدید قرار داد. این موزه مجهز به یک کتاب فروشی و سالنی برای برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات مختلف است. موزه هنر و تاریخ یهودیت پاریس به قدری بزرگ و متنوع است که نمی‌توان آن را در قالب چند جمله معرفی کرد. چرا که یکی از مهم‌ترین اهداف این موزه معرفی تاریخ ۲۰۰۰ ساله یهودیت است و در این راستا، مسئولان موزه از جمع آوری و ارائه هیچ سند و مدرکی در داخل موزه چشم پوشی نکرده‌اند.
موزه‌های پاریس

موزه جهان عرب پاریس


موزه جهان عرب پاریس توسط موسسه‌ای به وجود آمده که هدفش جمع آوری آثاری از نحوه متمدن شدن اعراب و پیشرفت هنر و دانش آنهاست. غیر از این موزه، موسسه جهان عرب دارای بخش‌های مختلفی مثل کتابخانه، اتاق ملاقات و رستوران نیز هست. در موزه جهان عرب پاریس اشیاء متنوعی از دوران ماقبل اسلام تا قرن بیستم میلادی جمع آوری شده است. البته این موزه تاکنون میزبان چندین نمایشگاه مختلف نیز بوده است.
موزه‌های پاریس

موزه کاخ اکتشاف پاریس


موزه کاخ اکتشاف پاریس یکی دیگر از موزه‌های علمی این شهر است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این موزه در قصر بزرگ پاریس واقع شده و از سال ۱۹۳۷ تاکنون همواره مورد توجه عاشقان علم و دانش قرار گرفته است. این موزه دارای آثار و اشیاء مشخصی نیست. اما برگزاری نمایشگاه‌های معتبر در حوزه ریاضیات، فیزیک، شیمی، نجوم و سایر زمینه‌های علمی مهم باعث می‌شود که معمولا در طول سال موزه کاخ اکتشاف پاریس پر از بازدیدکننده باشد. ناگفته نماند که قرار گرفتن موزه کاخ اکتشاف پاریس در قصر بزرگ پایتخت فرانسه باعث شده که این موزه دارای فضای بسیار بزرگی باشد و بازدیدکنندگان از بودن در آن لذت ببرند. گنبد ۱۵ متری بالای موزه کاخ اکتشاف نیز بخش دیگری از زیبایی‌های آن را تشکیل می‌دهد.
موزه‌های پاریس

موزه عمارت ویکتور هوگو پاریس


تقریبا همه ما ویکتور هوگو را کمابیش می‌شناسیم. شاعر و نویسنده‌ای که با آثاری مثل بینوایان و گوژپشت نتردام محبوب دل بسیاری از کتاب‌خوان‌هاست. به همین دلیل، حتی تصور اینکه بتوان روزی وارد خانه ویکتور هوگو شد و محیط کار وی را تماشا کرد، جذاب به نظر می‌رسد. این اتفاق زمانی خواهد افتاد که در سفر به فرانسه، موزه عمارت ویکتور هوگو پاریس را مورد بازدید قرار دهید. در این مکان می‌توان اتاق خواب، اتاق غذاخوری، راه پله، لوازم شخصی و سایر اشیاء مربوط به محل زندگی ویکتور هوگو را مورد بازدید قرار داد. حتی تختی که ویکتور هوگو در آن دار فانی را وداع گفت، هنوز به همان شکل اصلی خود در خانه وی باقی مانده است.
موزه‌های پاریس

موزه عمارت بالزاک پاریس


افراد علاقه مند به ادبیات انوره دو بالزاک را به خوبی می‌شناسند. نویسنده فرانسوی و مشهوری که امروزه خانه‌اش با نام موزه عمارت بالزاک پاریس بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد. موزه عمارت بالزاک پاریس پس از درگذشت وی در خانه‌اش تاسیس شد. این خانه چشم نواز با باغ سرسبزش یک بار در سال ۲۰۱۲ میلادی بازسازی شده است. موزه عمارت بالزاک پاریس علاوه بر اینکه اشیاء مربوط به این شخصیت بزرگ را در خود جای داده تاکنون چند بار نیز به عنوان سالن تئاتر برای اجراهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
موزه‌های پاریس

موزه ملی یوجین دلاکروز پاریس


یوجین دلاکروز نام نقاشی بود که امروزه با اختصاص مکانی به آثار او، موزه ملی یوجین دلاکروز در شهر پاریس برقرار شده است. در واقع، موزه ملی یوجین دلاکروز در محلی قرار گرفته است که آخرین آپارتمان شخصی یوجین دلاکروز بود. وی در سال ۱۸۶۳ در این آپارتمان درگذشت اما پس از چند دهه کشمکش فراوان و جلوگیری از تخریب این آپارتمان توسط انجمن‌های مختلف بالاخره در سال ۱۹۷۱ میلادی این موزه افتتاح شد. حتی در سال ۱۹۹۹ نیز باغ آپارتمان کاملا نوسازی شد تا کاملا مهیای بازدیدکنندگان باشد. امروزه از اولین نقاشی‌ها و عکس‌های هنری یوجین دلاکروز گرفته تا حرفه‌ای‌ترین آثار او، همگی در موزه ملی یوجین دلاکروز قابل بازدید هستند تا یاد و خاطره این نقاشی برجسته با آثار ممتازش همچنان در شهر پاریس زنده بماند.
موزه‌های پاریس

موزه ملی دریانوردی پاریس


موزه ملی دریانوردی پاریس یک موزه متفاوت نسبت به سایر موزه‌های این شهر است. همانطور که از نام این موزه مشخص است، تمرکز اصلی این موزه نشان دادن ابزار لازم برای دریانوری است. در واقع، مجموعه‌ای که امروزه در موزه ملی دریانوردی پاریس به نمایش گذاشته شده است، به دوران لوئی پانزدهم تعلق دارد. لازم به ذکر است که موزه ملی دریانوردی پاریس در ۲۷ دسامبر سال ۱۸۲۷ میلادی احداث شده و از موزه‌های قدیمی پایتخت فرانسه به شمار می‌رود. البته کارهای مربوط به بازسازی این موزه از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و هدف از آن، تبدیل کردن موزه ملی دریانوردی پاریس به یکی از بهترین موزه‌های این حوزه در سطح جهان است.
موزه‌های پاریس

موزه پارفیوم پاریس


موزه پارفیوم پاریس که با نام موزه فرگوناد پارفیوم نیز شناخته می‌شود، یک موزه اختصاصی برای علاقه مندان به عطر و ادکلن است. این موزه که در سال ۱۹۸۳ میلادی تاسیس شد، دارای شیشه‌های عطر متعدد به همراه ست‌های آرایشی بسیار جالب توجه است. در موزه پارفیوم پاریس می‌توان از چگونگی تولید عطر در زمان‌های گذشته و همچنین در حال حاضر آگاهی یافت. جدا از بو عطرها و ادکلن‌های ناب و بی نظیری که در موزه پارفیوم پاریس می‌توان بوی آنها را شنید، دکوراسیون چشم نواز این موزه باعث شده که مورد پسند اکثر افراد قرار گیرد.
موزه‌های پاریس

موزه طبیعت و شکار پاریس


یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با رابطه انسان و محیط زیست پیراموس، موزه طبیعت و شکار پاریس است. در این موزه سنت‌ها و حرکات قدیمی مربوط به شکار حیوانات توسط انسان‌ها به نمایش گذاشته شده است. این موزه در سال ۱۹۶۴ در محل هتل دو گونوگاد توسط یک تاجر فرانسوی احداث شد. البته از سال ۲۰۰۲ میلادی موزه طبیعت و شکار پاریس به محل هتل دو مونگلاس منتقل شد و امروزه مجموعه عظیمی از اشیاء و ابزار لازم برای شکار را در معرض دید حاضران قرار می‌دهد. البته در این موزه می‌توان نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، لوازم مختلف و آثار هنری متعددی را نیز تماشا کرد که در خلق همگی آنها حیوانات طبیعت شکار شده‌اند.
موزه‌های پاریس

موزه ژان مولن پاریس


موزه ژان مولن پاریس در سال ۱۹۹۴ میلادی برای حفظ یاد و خاطره ژان مولن، سیاستمدار فرانسوی احداث شد. بخش اعظم هزینه‌های ساخت این موزه را یکی از اعضای برجسته حزب مقاومت فرانسه به نام آنتوان ساس تامین کرد. لازم به ذکر است که این موزه با نام موزه ژنرال مارشال فیلیپ و موزه آزادی نیز شناخته می‌شود. موزه ژان مولن در سال ۲۰۱۹ میلادی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی شهر پاریس به محل جدیدی انتقال یافت و امروزه در دو ساختمان مجزا که متعلق به قرن‌های هجدهم و نوزدهم میلادی هستند از بازدیدکنندگان خود استقبال می‌کند.
موزه‌های پاریس

گالری بزرگ تکامل پاریس


گالری بزرگ تکامل پاریس بخشی از موزه ملی تاریخ طبیعت این شهر است که در باغ پلانتس قرار دارد. این گالری حیرت انگیز همواره مکانی محبوب برای کودکان و بزرگسالان بوده است. به طوری که بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۴ میلادی در مجموع ۱۳ میلیون نفر از گالری بزرگ تکامل پاریس بازدید کردند. در ساختمان زیبای این گالری که با سقف شیشه‌ای خود زیبایی خاصی به دست آورده، چندین هزار مجسمه طبیعی شده از حیوانات مختلف به نمایش گذاشته شده تا شما کاملا با روند تکامل حیوانات در طبیعت آشنا شوید.
موزه‌های پاریس

موزه شهر موسیقی پاریس


موزه شهر موسیقی و یا به عبارت دیگر، موزه فیلارمونی ۲ در سال ۱۹۹۵ میلادی تاسیس شد. این موزه دارای یک آمفی تئاتر نسبتا بزرگ است. سالن کنسرتی که می‌تواند بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. در موزه شهر موسیقی می‌توان مجموعه‌ مهم و ارزشمندی از ابزار و آلات سنتی موسیقی، کتابخانه موسیقی، سالن نمایش و کارگاه‌های مختلف را تماشا کرد. لازم به ذکر است که مجموعه ابزار و آلات سنتی موسیقی موزه به قرن پانزدهم تا بیستم میلادی تعلق دارند.
موزه‌های پاریس

موزه هنر معاصر بنیاد کارتیه پاریس


موزه هنر معاصر بنیاد کارتیه که معمولا با نام موزه بنیاد کارتیر مورد اشاره قرار می‌گیرد، در سال ۱۹۸۴ توسط شرکت کارتیه ساخته شد. این موزه مکانی برای معرفی آثار هنرمندان جوان و مجرب است. به طوری که بیش از ۱۵۰۰ اثر مختلف از ۳۵۰ هنرمند را در آن می‌توان مورد بازدید قرار داد. در سال ۱۹۹۹ میلادی، موزه هنر معاصر بنیاد کارتیه به مکان کنونی خود که یک ساختمان شیشه‌ای بسیار زیباست نقل مکان کرد. یادبودی برای زبان از جیمز لی، پروانه از ویم دلووی، حیاط خلوت از لیزا لو و هر آنچه طلوع می‌کند از سارا سزه جزو مهم‌ترین آثاری هستند که در موزه هنر معاصر بنیاد کارتیه پاریس می‌توان آنها مورد بازدید قرار داد.
موزه‌های پاریس

موزه بنیاد لوئی ویتون پاریس


موزه بنیاد لوئی ویتون پاریس جزو موزه‌هایی است که در قرن بیست و یکم میلادی افتتاح شده است. تاریخ ساخت این موزه به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد. موزه بنیاد لوئی ویتون پاریس یک موزه هنری و یک مرکز فرهنگی در پایتخت فرانسه محسوب می‌شود. این موزه در همین مدت کوتاه توانسته به خوبی خود را مطرح کند. به طوری که تعداد بازدیدکنندگان سالانه آن از مرز یک و نیم میلیون نفر گذشته است. اصلی‌ترین آثار موزه بنیاد لوئی ویتون پاریس به هنرمندانی همچون ژان میشل باسیکا، گیلبرت پورش، جرج پسمور و جف کانز تعلق دارند. ناگفته نماند که ساختمان موزه بنیاد لوئی ویتون پاریس با معماری منحصر به فرد خود یک شاهکار هنری به شمار می‌رود.
موزه‌های پاریس

موزه هنرهای نمایشی پاریس


موزه هنرهای نمایشی پاریس یک موزه اختصاصی برای اشیاء زمین‌های بازی است. این موزه که توسط ژان پل فاواند طراحی شده، از سال ۱۹۹۶ تاسیس یافته و امروزه دارای ۱۶ غرفه، ۱۴ وسیله مخصوص شهربازی، ۱۸ اثر تاریخی و ۱۵۵۲ اثر مستقل است که اکثر به قرون هجدهم و نوزدهم میلادی تعلق دارند. به طور کلی، موزه هنرهای نمایشی دارای ۳ اتاق با تم‌های مختلف است که با نام‌های سالن‌های ونیزی، تئاتر شگفتی‌ها و موزه هنر نمایشی شناخته می‌شوند. بازدیدکنندگان با مراجعه به هر یک از این اتاق‌های بزرگ می‌توانند تم‌ها و موضوعات مربوطه را تماشا کنند.
موزه‌های پاریس

موزه فاضلاب پاریس


شاید برایتان باور کردنی نباشد اما بهتر است بدانید که پاریسی‌ها حتی برای فاضلاب خودشان نیز موزه‌ای دارند. این موزه که با نام موزه فاضلاب پاریس شناخته می‌شود، اولین بار در سال ۱۸۸۹ میلادی اولین تور را برای بازدیدکنندگان خود برگزار کرد. در آن زمان، تورهای موزه فاضلاب هر ماه دو بار انجام می‌شد و طی آن، بازدیدکنندگان با قایق به تماشای موزه فاضلاب پاریس می‌رفتند. در واقع، این موزه از نحوه تکامل و پیشرفت سیستم فاضلاب شهر پاریس پرده بر می‌دارد. البته در موزه فاضلاب پاریس می‌توان شاهد زحمات کارگران فاضلاب و نحوه تصفیه آب نیز بود. لازم به ذکر است که موزه فاضلاب پاریس در سال ۲۰۱۸ تعطیل شد و قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی بازسازی‌های اساسی در آن صورت گیرد تا بازدیدکنندگان با فضاهای جدیدتری در این موزه آشنا شوند.
موزه‌های پاریس

موزه دالی پاریس


سالوادور دالی نام یک نقاش اسپانیایی بود که آثار بسیار ارزشمندی از وی را در موزه دالی پاریس می‌توان تماشا کرد. در این موزه، حکاکی‌هایی که دالی انجام داده به همراه نقاشی‌های سوررئالیستی وی در معرض دید قرار گرفته است. نقاشی‌های سه بعدی او به شکلی کشیده شده‌اند که گویی یک مجسمه هستند. موزه دالی پاریس در گوشه‌ای از دانشگاه دالی برپا شده است. در داخل این موزه، علاوه بر آثار سالوادور دالی، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از چند هنرمند دیگر را نیز می‌توان مورد بازدید قرار داد. لازم به ذکر است که موزه دالی پاریس هر چند سال یکبار نمایشگاه موقتی با موضوع خاص برپا می‌کند. برای مثال، آخرین نمایشگاه آن در سال ۲۰۱۵ برپا و آثاری از قرن‌های هجدهم و نوزدهم میلادی در آن به نمایش گذاشته شد.
موزه‌های پاریس

گالری ملی ژو دو پم پاریس


ساختمان مستطیلی و فوق العاده زیبایی که در سال ۱۸۶۱ میلادی ساخته شد، امروزه با نام گالری ملی ژو دو پم پاریس میزبان آثار هنری مدرن و پست مدرن فوق العاده زیبا و ارزشمند است. این ساختمان که در طول تاریخ آسیب‌های بسیار زیادی به خود دیده و هدف بمب و موشک جنگ جهانی بوده است، در گوشه‌ای از زمین باغ تویلری قرار گرفته و فاصله چندانی با این باغ و میدان کنکورد ندارد. جالب است بدانید که ساختمان موزه ژو دو پم پاریس به قدری زیباست که تاکنون در فیلم‌ها، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری بارها از آن استفاده شده است. بنابراین، علاوه بر تماشای آثار ارزشمند داخل موزه، شما می‌توانید از تماشای این بنای شگفت انگیز و با شکوه نیز لذت ببرید.
موزه‌های پاریس

موزه مونتمارتر پاریس


خانه‌ای که زمانی در آن هنرمندان بسیار بزرگی مثل پیر آگوست رنوآر و سوزان والادون زندگی می‌کردند، در سال ۱۹۶۰ میلادی به عنوان مکانی برای تاسیس موزه مونتمارتر پاریس تعیین شد. این خانه قدمتی ۳۰۰ ساله داشته و از زیبایی خاصی برخوردار است. باغ خانه که در سال ۲۰۱۴ میلادی بازسازی شد زیبایی خاصی به آن بخشیده و در واقع قسمت مهمی از خاطرات بازدیدکنندگان از موزه مونتمارتر پاریس با گرفتن عکس در این باغ سرسبز و تماشایی رقم می‌خورد. مجموعه این موزه که شامل عکس‌ها، نقاشی‌ها، پوسترها و دست نوشته‌های تاریخی است به انجمن مونتمارتر تعلق دارد. لازم به ذکر است که موزه مونتمارتر نیز از موزه‌های شهری پاریس به شمار می‌رود.
موزه‌های پاریس

موزه زادکین پاریس


در نزدیکی باغ لوکزامبورگ پاریس، موزه‌ای تحت عنوان موزه زادکین پاریس قرار دارد. این موزه که به احترام مجسمه‌ساز و نقاش اهل کشور روسیه به نام اوسیپ زادکین و توسط همسر وی یعنی والنتین پراکس ساخته شده، دارای آثار متعددی از وی است. تاریخ افتتاح موزه زادکین پاریس به سال ۱۹۸۲ میلادی بر می‌گردد. جالب است بدانید که موزه زادکین از سال ۱۹۹۵ همه ساله میزبان ۳ یا ۴ نمایشگاه مختلف بوده است. این موزه در سال ۲۰۱۲ بازسازی شد تا گردشگران دسترسی راحتی به نقاط مختلف آن داشته باشند. ناگفته نماند که موزه زادکین پاریس یکی از ۱۴ موزه شهری پاریس محسوب می‌شود.
موزه‌های پاریس

موزه مایلول پاریس


یکی دیگر از موزه‌های هنر فرانسه که تماشای آن می‌تواند برای شما لذت بخش باشد، موزه مایلول پاریس نام دارد. این موزه توسط یکی از مدل‌های مجسمه ساز مشهور یعنی آرستید مایلول به نام دینا ویرنی در سال ۱۹۹۵ میلادی افتتاح شد و امروزه نیز توسط بنیاد دینا ویرنی اداره می‌شود. آثار ارزشمند مایلول شامل نقاشی‌ها، حکاکی‌ها، مجسمه‌ها و سیار آثار هنری وی رنگ و بوی خاصی به این موزه بخشیده‌اند. البته در موزه مایلول پاریس آثار دیگری از هنرمندان مختلف نیز به نمایش گذاشته می‌شود. تمامی این آثار متعلق به مجموعه خصوصی خود دینا ویرنی هستند که طی سال‌های متمادی توسط وی جمع آوری شده‌اند. ناگفته نماند که ساختمان موزه مایلول پاریس جزو زیباترین بناهای پایتخت فرانسه است. بدون تردید، نمای بیرونی این ساختمان با حکاکی‌های بی نظیری که دارد شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
موزه‌های پاریس

موزه لوکزامبورگ پاریس


اگر هنگام خرید بلیط هواپیما پاریس به دنبال تماشای موزه‌های قدیمی این شهر باشید، حتما باید نام موزه لوکزامبورگ پاریس را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. چرا که این موزه در سال ۱۷۵۰ میلادی تاسیس شده است. موزه لوکزامبورگ درست کنار کاخ لوکزامبورگ قرار گرفته بود. این موزه در ابتدا صرفا به عنوان یک موزه هنر شناخته می‌شد اما از سال ۱۸۱۸ میلادی به موزه هنرهای معاصر تغییر یافت. همچنین از سال ۱۸۸۴ میلادی، موزه لوکزامبورگ پاریس به مکانی که اکنون در آن قرار گرفته منتقل شد. این موزه سالانه میزبان حدود ۴۰ نمایشگاه مختلف می‌شود که در هر یک از آنها آثار جالب توجهی وجود دارد.
موزه‌های پاریس

موزه هوا و فضا پاریس


با مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع، موزه هوا و فضا پاریس لحظات بسیار جذابی برای شما رقم خواهد زد. این موزه که در سال ۱۹۱۹ میلادی تاسیس شده جزو اولین و قدیمی‌ترین موزه‌های هوانوردی در کل دنیاست. در داخل موزه هوا و فضای پاریس نزدیک ب ۲۰ هزار شیء مختلف از جمله ۱۵۰ هواپیما وجود دارد که تماشای آنها واقعا هیجان انگیز است. قطعاتی متعلق به قرن شانزدهم میلادی به بعد، هواپیمای مشهوری به نام پرنده سفید، یک موتور الکتریکی متعلق به قرن ۱۹ و سایر اشیا ارزشمند موزه هوا و فضا پاریس آن را به مکان بسیار مهمی تبدیل کرده‌اند. لازم به ذکر است که در این موزه گالری‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند وسایل مربوط به هر حوزه را به راحتی مورد بازدید قرار دهید. برای مثال، اگر به دنبال هواپیماها و قطعات مربوط به جنگ جهانی دوم باشید، کافیست به سراغ گالری جنگ جهانی دوم بروید.
موزه‌های پاریس

گالری قصر پاریس


گالری قصر پاریس که قبلا با نام موزه مد شهر پاریس شناخته می‌شد، در ساختمانی فوق العاده زیبا و چشم نواز به نمایش بهترین و زیباترین آثار مربوط به مد و فشن می‌پردازد. در این موزه تقریبا ۷۰ هزار آیتم مختلف به نمایش گذاشته شده که عمده آنها به برندهای معتبر جهان از قرن هجدهم به بعد، طلاها، جواهرات، کیف، کفش و سایر لباس‌ها مربوط می‌شوند. همچنین عکس‌ها و گرافیک‌هایی از مد و لباس نیز بخش دیگری از دارایی‌های گالری قصر پاریس را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که بنای گالری قصر پاریس که به سبک معماری رنسانس ایتالیایی ساخته شده نیز جزو زیبایی‌های منحصر به فرد آن به شمار می‌رود. ضمنا، گالری قصر پاریس، جزو ۱۴ موزه شهری پاریس بوده و اهمیت خاصی در پایتخت فرانسه دارد.
موزه‌های پاریس
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است