search
menu

کاخ ورسای پاریس

[ پنهان کردن ]
چرا باید از کاخ ورسای بازدید کنیم؟
تاریخچه و بخش های مختلف کاخ ورسای
چه زمانی از کاخ ورسای بازدید کنیم؟
نحوه دسترسی به کاخ ورسای
ساعت و هزینه بازدید از کاخ ورسای
جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ ورسای
رستوران های نزدیک به کاخ ورسای
هتل های نزدیک به کاخ ورسای

چرا باید از کاخ ورسای بازدید کنیم؟


کاخ ورسای در منطقه ایولین شهر ورسای در ۱۶ کیلومتری پاریس فرانسه واقع شده است. کاخ ورسای با معماری باروک فرانسه اقامتگاه سلطنتی و مرکز فرمانروایی پادشاهان بوده است و اکنون نماد ملی این کشور محسوب می ‌شود. در واقع، کاخ ورسای یکی از بزرگترین و باشکوه‌ ترین قلعه ‌های جهان است و به عنوان نمونه‌ بارز هنر و معماری قرن هجده فرانسه شناخته شده است. این مجموعه پربازدید شامل ۲۱۴۳ پنجره، ۱۲۵۲ شومینه و ۶۷ پلکان است. دهکده ورسای جزو خوش آب و هواترین منطقه همواره مورد توجه شاهان بوده است، از این منطقه جنگلی و کوهستانی به عنوان محل شکار خود استفاده می کردند. اما لویی سیزدهم با ساختن این عمارت ورسای را به مکانی تفریحی برای استفاده خود و خانواده اش تبدیل کرد. پس قبل از خرید بلیط هواپیما پاریس حتما برنامه سفر پاریس را مطالعه کنید تا از زیباترین جاهای دیدنی این شهر اطلاعات کافی داشته باشید.
کاخ ورسای پاریس

تاریخچه و بخش های مختلف کاخ ورسای


در ابتدا ورسای شکارگاه و اقامتگاه اختصاصی لویی سیزدهم بود. وی در سال ۱۶۲۴ دستور ساخت Palace of Versailles را داد. هنگام سلطنت لویی چهاردهم این اقامتگاه به مجموعه‌ باشکوه همراه با باغ ‌های فرانسوی و انگلیسی تبدیل شد. قسمت‌ های بعدی کاخ نیز توسط معماران برجسته‌ تکمیل گردید. در حیاط نیز فواره های زیبا در قرینه همدیگر ساخته شدند. در قسمت شرق کاخ، محوطه میدان آرم (Armes)به عنوان پارکینگ استفاده می شود. در مرکز این میدان نیز مجسمه برنزی از لویی چهاردهم وجود دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.
کاخ ورسای پاریس
در بخش غربی نیز دروازه‌ آهنی طلاکاری ‌شده با نرده ‌های سنگی نشان دهنده ورودی اصلی این مجموعه است. به دلیل اینکه دروازه‌ اصلی در جریان انقلاب فرانسه نابود شده بود، این ورودی در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. هنگام ورود به این مجموعه در بخش جنوبی، عمارت کلاه‌ فرنگی دوفور (Dufour) را خواهید دید. کل محوطه کاخ ورسای به ‌طور گسترده‌ در سال ۲۰۰۸ مورد بازسازی قرار گرفته است. در بخش دیگری از دربار، کاخ مرمر از جنس سنگ ‌های مرمری سفید و سیاه به چشم می خورد. چند مورد مجسمه نیم ‌تنه‌ مرمری از امپراطوران رومی به زیبایی این کاخ افزوده اند.
کاخ ورسای پاریس
در طبقه همکف نیز ساختمان مرکزی برای خاندان سلطنتی وجود داشت. در طبقه‌ اول آپارتمان‌ های مجلل شاه و ملکه و اعضای دربار وجود دارند. یکی از مشهورترین اتاق های این مجموعه‌، تالار آینه است که در طول ۷۰ متری شامل ۱۷ آینه بزرگ طاق ‌دار در مقابل ۱۷ پنجره‌ رو به باغ‌ است. سقف‌ های قوس دار و نقاشی ‌شده بیش از ۳۰ صحنه‌ باشکوه سال‌ های سلطنت لویی چهاردهم و مجسمه‌ های طلاکاری‌ شده به چشم می خورد. در بخش شمالی کاخ نیز کلیسایی وجود دارد که در سال ۱۶۹۹ ساخته شده و همواره میزبان نیایش های روزانه، ازدواج ها و غسل های تعمید است.
کاخ ورسای پاریس
در انتهای بخش شمالی نیز سالن اپرای سلطنتی قرار دارد که به فرمان لویی چهاردهم ساخته شده است. در بخش جنوبی کاخ، محلی برای اقامت شاهزادگان نسبی وجود داشت. در قسمت دیگری از باغ ورسای نیز دو کاخ کوچک ‌تر موسوم به تریانون‌ ها وجود دارند. تریانون در اصل به عنوان اقامتگاهی برای لویی چهاردهم در سال ۱۶۷۰ ساخته شد که بعد ها هاردون منسار در سال ۱۶۸۷ کاخ جدیدی را در این محوطه بنا کرد. سازمان یونسکو در سال ۱۹۷۹ کاخ ورسای را همراه با باغ‌ های محوطه‌ در میراث جهانی ثبت کرد، اما پس از یک طوفان زمستانی سخت در سال ۱۹۸۹ بیش از هزار درخت نابود گردید و بازسازی این مجموعه آغاز شد.
کاخ ورسای پاریس

چه زمانی از کاخ ورسای بازدید کنیم؟


در همه فصل ها می توانید از این مجموعه بی نظیر بازدید کنید، اما باغ های اطراف این کاخ در فصل های بهار و تابستان در بهترین حالت خود هستند. در نظر داشته باشید که ساختمان ‌های کاخ در روزهای دوشنبه تعطیل هستند، اما دسترسی به باغ ‌ها همه روزه وجود دارد. بهتر است بازدید از کاخ ورسای را در روز ملی فرانسه انجام دهید تا با مراسم آتش بازی سرگرم شوید.

نحوه دسترسی به کاخ ورسای


کاخ ورسای حدودا ۱۶ کیلومتر از پاریس فاصله دارد و دسترسی به آنجا از طریق خودروی شخصی، تاکسی، اتوبوس یا قطار آسان امکان پذیر است. قطارهای سریع‌السیر آر ای آر در خط C، مرکز پاریس را به ایستگاه ورسای ریو گوش (Versailles Rive Gauche) متصل هستند. بعد از این ایستگاه فقط با ۵ دقیقه‌ پیاده روی به کاخ ورسای خواهید رسید. قطارها از محله‌ مونپارناس پاریس به ایستگاه ورسای شانتیه و از سنت لازار پاریس به ایستگاه ورسای ریو دروات حرکت می‌کنند. این ایستگاه ‌ها نیز تا کاخ ورسای ۱۰ دقیقه پیاده روی دارند. اتوبوس‌های خط ۱۷۱ هم از ایستگاه متروی پل سِور (Sèvres) به کاخ ورسای می رود.
کاخ ورسای پاریس

ساعت و هزینه بازدید از کاخ ورسای


کاخ ورسای در روزهای دوشنبه تعطیل است، ولی همه ‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۳۰ آماده خدمت رسانی به بازدیدکنندگان ار سراسر جهان هستند. البته ساعات بازدید از کاخ ورسای با توجه به هر فصل و ماه تغییراتی دارد، به طوری که در نیمه‌ اول سال تا ساعت ۱۷:۳۰ و در نیمه‌ دوم سال تا ساعت ۱۶:۳۰ آخرین پذیرش را دارند.
هزینه ورودی به کاخ ورسای نیز بر اساس نوع بازدید، درخواست راهنما، دانشجو بودن و سن فرق دارد و بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما به سایت رسمی کاخ ورسای مراجعه کنید و از قیمت های تاریخ موردنظرتان آگاه شوید. بعضی اوقات تورهای گروهی بازدید از کاخ، بازدیدکنندگان مستقل، آبنمای موزیکال، قطار کوچک، دوچرخه، کتابفروشی، فروشگاه، رستوران و چندین مورد دیگر را در بازدید از این مجموعه خواهید دید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ ورسای


برج ایفل: ۱۷.۵ کیلومتر
موزه لوور: ۲۰.۶ کیلومتر
کلیسای نوتردام: ۲۲.۳ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ ورسای


رستوران لو بیستروت: ۶۵۰ متر
رستوران لا فرم: ۷۰۰ متر
رستوران لا پلس: ۹۰۰ متر
رستوران سیمپل ایت: ۱ کیلومتر
رستوران کان ایچی بنتو: ۱.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ ورسای


هتل دو ژو دو پوم: ۷۰۰ متر
هتل آنجلتر: ۷۵۰ متر
هتل ورسای چاتئو: ۱ کیلومتر
هتل ریلس دانژو: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است