search
menu

موزه لوور پاریس

[ پنهان کردن ]
درباره موزه لوور پاریس
تاریخچه موزه لوور
معرفی ساختمان موزه لوور
معتبرترین آثار موجود در موزه لوور
زمان بازدید پیشنهادی از موزه لوور
در نزدیکی موزه لوور از کدام مراکز مهم و جاذبه های گردشگری می توانید دیدن نمایید؟
هتل های پیشنهادی در نزدیکی موزه لوور جهت اقامت گردشگران کدام ها هستند؟
کدام رستوران ها در نزدیکی موزه لوور آماده پذیرایی هستند؟

درباره موزه لوور پاریس


موزه لوور پربازدیدکننده و مشهورترین جهان است که در پاریس پایتخت فرانسه جای گرفته است. وقتی حرف از خرید بلیط هواپیما و برنامه ریزی برای سفر به فرانسه پیش می آید؛ ناخود آگاه فکر و ذهن هرکسی به موزه لوور پرواز می کند. موزه لوور یکی از بزرگترین موزه های هنر جهان است که در مرکز شهر زیبا پاریس فرانسه قرار دارد. تمرکز موزه لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند. بد نیست بدانید که موزه لوور به عنوان بزگترین موزه هنر دنیا نیز شناخته شده است. موزه لوور در منطقه یک سمت راست رودخانه سن واقع شده است. مساحت موزه لوور بیش از ۷۲۷۳۵ متر مربع است که بالغ بر ۳۸۰۰۰ اثر هنری مربوط به تمام سال های قبل و تا قرن ۲۱ را جمع آوری کرده اند و در معرض دید بازدید کنندگان و گردشگران برای آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ و آداب رسوم مردمان گذشته قرار داده اند. جالب است بدانید که نقاشی مونا لیزا اثر شگفت انگیز نقاش بزرگ لئوناردو داوینچی هم در موزه لوور هست. همچنین موزه لوور نزدیک خیابان معروف شانزه لیزه از مشهورترین خیابان های دیدنی پاریس است.
موزه لوور پاریس

تاریخچه موزه لوور


موزه لوور پاریس در اواخر قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۳ میلادی با دستور فیلیپ دوم در کاخ لوور ساخته شد. بهتر است بدانید که امروزه نیز برخی از بقایای ساختمان کاخ و قلعه در زیرزمین موزه قابل دیدن است. موزه لوور در طول تاریخ تغییر کاربری بسیاری داده است که از ۱۶۹۲ میلادی، ساختمان موزه توسط فرهنگستان کتیبه‌شناسی و زبان‌ های باستانی فرانسه و فرهنگستان سلطنتی نقاشی و مجسمه تحت تملک قرار گرفت. در دوران انقلاب فرانسه، مجلس مؤسسان تصمیم گرفت که لوور را به عنوان محلی برای نمایش شاهکار های کشور فرانسه در شهر پاریس مورد استفاده قرار دهد. موزه لوور از سال ۱۷۹۳ میلادی به عنوان موزه عمومی فعالیت خود را آغاز کرده ‌است.

معرفی ساختمان موزه لوور


ساختمان موزه لوور به طور کلی دارای ۳ بال و ۵ طبقه است. موزه لوور دارای چهار ورودی به ترتیب: ورودی هرم شیشه‌ای، ورودی گالری کاروسال، ورودی دالان ریشلیو، ورودی درگاه شیر ها است که در این میان اکثر بازدید کنندگان هرم شیشه ای را برای ورود انتخاب می نمایند. ساختمان موزه لوور از سه بخش اصلی راسته ریشِلیو، راسته دِنو و راسته سولی که بهم پیوسته هستند تشکیل شده است. شما بوسیله پله برقی می توانید به هرکدام از ورودی های دلخواه بروید. لازم به ذکر است که در ورودی هر کدام از این سه راسته اصلی باید بلیت خود را نشان دهید.
راسته دنون
این قسمت از موزه به نام آقای دومینیک ویوانت دنون اولین مدیر موزه لوور نامگذاری شده است. شما می توانید مهمترین آثار موزه لوور همچون تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی یا مجسمه نایکی، الهه بالدار پیروزی، را در این قسمت مشاهده نمایید.
راسته سولی
بدنیست بدانید که این قسمت از موزه که دیوارهای قدیمی لوور، بخش مصر باستان و همچنین مجسمه ونوس میلو در آنجا قرار دارند؛ به نام ماکسیمیلیان سولی، وزیر اصلی هِنری چهارم، شاه فرانسه، نامگذاری شده است.
راسته ریشلیو
راسته ریشلیو که از نقاشی و مجمسه های فرانسوی، آپارتمان ناپلئون سوم و قسمت خاور نزدیک باستان (شامل تالارهای ایران) تشکیل شده است به نام کاردینال ریشلیو، وزیر اصلی لوئی سیزدهم، شاه فرانسه است.
موزه لوور پاریس

معتبرترین آثار موجود در موزه لوور


در موزه لوور مجموعه ای از آثار هنری خیره کننده مربوط به دوران مختلفی از تاریخ شامل: مونالیزا (لئوناردو داوینچی، بانوی صخره‌ها (لئوناردو داوینچی)، لوح حمورابی، گاو بالدار آشوری، لوح پیروزی نارام سین، نقش برجسته‌های آشوری، ظروف گلی آشوری، بخش‌های قابل توجهی از تخت جمشید، بز بالدار طلایی(هخامنشی)، کاتب نشسته(سقاره-مصر)، ونوس میلو به چشم می خورد. به همین دلیل موزه لوور بخش جدایی ناپذیری از برنامه سفر به پاریس به شمار می‌رود. در پشت موزه لوور باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد و رو به روی باغ نیز میدان کنکورد قرار گرفته است.

زمان بازدید پیشنهادی از موزه لوور


اینکه چه مقدار زمان برای بازدید از موزه لوور و بخش‌های مختلف آن نیاز است بستگی به این دارد که چه قدر علاقه مند به تاریخ و هنر باشید و بخواهید همه بخش‌ها را بازدید کنید. ولی برای بازدید از موزه لوور دست کم ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز است.

در نزدیکی موزه لوور از کدام مراکز مهم و جاذبه های گردشگری می توانید دیدن نمایید؟


باغ تویلریز پاریس: ۳ دقیقه رانندگی
موزه دورسی پاریس: ۵ دقیقه رانندگی
میدان کنکورد پاریس: ۵ دقیقه رانندگی
پل پونت نیوف پاریس: ۶ دقیقه رانندگی
دانشکده ملی هنر های زیبا پاریس: ۱۲ دقیقه رانندگی
موزه لوور پاریس

هتل های پیشنهادی در نزدیکی موزه لوور جهت اقامت گردشگران کدام ها هستند؟


هتل بل آمی
هتل مونتالمبرت
هتل ریکامیر
هتل دی لیلل
هتل داوینسی

کدام رستوران ها در نزدیکی موزه لوور آماده پذیرایی هستند؟


رستوران کوکوریکو
رستوران یوزو
رستوران آرپگ
رستوران نوقلو
رستوران سینگ مارس
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است