search
menu

برج ایفل پاریس

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از برج ایفل پاریس پیشنهاد می شود؟
تاریخچه برج ایفل
معماری برج ایفل
بخش های مختلف برج ایفل
نحوه دسترسی به برج ایفل
ساعت های بازدید از برج ایفل
در نزدیکی برج ایفل از کدام مراکز مهم و جاذبه های گردشگری می توانید دیدن نمایید؟
کدام رستوران ها در نزدیکی برج ایفل آماده پذیرایی هستند؟
هتل های پیشنهادی در نزدیکی برج ایفل جهت اقامت گردشگران کدام ها هستند؟

چرا بازدید از برج ایفل پاریس پیشنهاد می شود؟


برج ایفل نماد شهر پاریس و کشور فرانسه است. همچنین یکی از مهم‌ترین سازه‌های فلزی و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا محسوب می شود پس اگر قصد دارید با خرید آنلاین بلیط هواپیما به فرانسه سفر کنید فراموش نکنید حتما از این سازه عظیم دیدن کنید. تا یکصد سال اخیر با ارتفاع ۳۲۴ متر به عنوان بلندترین سازه دنیا شناخته می‌شد و در سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
با اینکه از ظاهر سازه فلزی است، اما وقتی وارد این برج شوید، بی شک دلتان می خواهد بیشتر وقت بگذرانید. به طوری که سالانه بیش از ۷ میلیون نفر با خرید بلیط هواپیما و سفر به پاریس از این جاذبه دیدن می کنند. برج ایفل دارای ۳ طبقه است که از طریق پله و آسانسور قابل دسترسی هستند. از سکوهای موجود در این برج می‌توانید چشم‌انداز بی نظیری از پاریس را تماشا کنید. همچنین چندین رستوران نیز در داخل برج ایفل وجود دارد.
برج ایفل پاریس

تاریخچه برج ایفل


ساخت برج ایفل با رقابت در نمایشگاه جهانی در سال ۱۸۸۹ شروع شد و طرح شرکت مهندسی گوستاو ایفل از میان ۱۰۷ طرح پیشنهادی برنده شد. ساخت این برج فلزی در جولای ۱۸۸۷ شروع شد؛ پس از سختی های پیاپی در ساخت این برج به دلیل استفاده از آهن که کاری جدید و شگفت انگیز بود و پس از اعتراضات شدید در نهایت در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. برج ایفل از زمان ساخت کاربری‌های زیادی داشته است، به عنوان مثال؛ آزمایشگاهی برای محققان الکتریسته و جاذبه، استفاده از آنتن.
برج ایفل پاریس

معماری برج ایفل


در ساخت این سازه فلزی ۱۸ هزار قطعه فلزی به کار رفته است که در اطراف پاریس ساخته شده اند. سازه ایفل چهار پایه قوسی شکل دارد و آهن بکار رفته در بدنه این برج نیز یکپارچه نیست. برای حفاظت از این برج در برابر عوامل محیطی و زنگ‌زدگی، هر سانتیمترش رنگ شده است و مورد جالب توجه این است که تا به امروز برج ایفل ۱۸ بار رنگ‌ شده است. در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی، معماری‌های رایج سبک‌های نئوگوتیک، نئوباروک و نئورونسانس بودند، اما برج ایفل با این سبک ها متفاوت بود و شگفتی در معماری دنیا محسوب می شد بنابراین بی‌دلیل نیست که بازدید از این مکان جز جدایی ناپذیر برنامه سفر پاریس می‌باشد.
برج ایفل پاریس

بخش های مختلف برج ایفل


داخل برج ایفل دارای چهار بخش اصلی است:
محوطه زیر برج ایفل: دقیقا زیر پایه‌های برج ایفل، فضای زیبایی وجود دارد که برای بازدید از این قسمت، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. در این قسمت، چندین مغازه سوغاتی و فست‌فود وجود دارد.

موزه زیرزمینی: زیر پایه جنوبی برج، مخفیگاه نظامی وجود دارد که از طریق یک تونل زیرزمینی به ساختمان تاریخی اکول میلیتر وصل است. امروزه این مخفیگاه به موزه کوچکی تبدیل شده است و برای بازدید باید به نوبت وارد شوید. برای وارد شدن به داخل برج نیز باید از گیت بلیط فروشی، بلیط تهیه کنید و وارد طبقه اول برج شوید؛ طبقه اول برج ایفل جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های پاریس است که از طریق پله‌ها و آسانسور قابل دسترسی است. این طبقه با معماری مورب و دورتادور و کف این طبقه شیشه ای است که برای هر بازدیدکننده‌ای خوشایند است.
طبقه اول شامل قسمت های زیر است: رستوران حباب پاریسی؛ در واقع رستورانی کوچک با محیطی ساده و غذاهای ارزان است.

سینمای ایفل : ۳ دیواری که به عنوان پرده نمایش استفاده می شود و بازدیدکنندگان می‌توانند بر روی این دیوارها به تماشای نکات جالبی از برج ایفل بنشینند.

مسیر فرهنگی مدرن : تعدادی نمایشگر، صفحه نمایش لمسی، آلبوم دیجیتال و ... در این قسمت وجود دارد که جاذبه های ایفل را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.
برج ایفل پاریس
پله مارپیچ: برای دسترسی از طبقه دوم به قسمت بالایی برج استفاده می شد که امروزه این پله ها را جمع کرده اند و فقط یک تکه از پله ها در طبقه اول نگهداری می شود. طبقه دوم نیز شامل دو سکوی بازدید است که به جاذبه های دیدنی پاریس مشرف هستند و از تماشای این دیدنی ها لذت خواهید برد. در این طبقه نیز غرفه‌های متعددی مانند ماکارون‌بار، فست‌فود، فروشگاه سوغات و ... وجود دارد.

رستوران ژول ورن : یکی دیگر از دیدنی‌های مهم طبقه دوم همین رستوران است که با غذاهای فرانسوی آماده پذیرایی است. طبقه سوم نیز از دو طبقه دیگر کوچکتر است و برای تماشای چشم‌انداز اطراف بی نظیر است. این طبقه شامل دو بخش ساختمان داخلی و پشت‌بام است، هم می توانید در فضای داخلی بمانید و از پنجره‌ها منظره شهر را تماشا کنید یا از پله ها بالا رفته و شهر را از فضای باز ببینید. در نهایت، پس از طبقه سوم نیز آنتن برج قرار گرفته است.
آسانسورهای برج ایفل: با اینکه امروزه در همه ساختمان ها یک آسانسور وجود دارد؛ اما حدود یک قرن پیش وجود آسانسور نکته قابل توجهی بوده است. ساخت آسانسور برای برج ایفل سختی های زیادی داشت. از سطح زمین تا طبقه دوم سه آسانسور شمالی، شرقی و غربی وجود دارد. یک آسانسور نیز در بخش جنوبی مخصوص میهمانان رستوران ژول ورن است و آسانسور دیگر نیز در بخش جنوبی برای حمل بار و خدمات استفاده می شود. از طبقه دوم تا طبقه سوم نیز دو باطری و دو کابین دوبل فعالیت دارند.
برج ایفل پاریس

نحوه دسترسی به برج ایفل


برج ایفل در منطقه ۷ پاریس و در انتهای شمالی پارک شامپ دو مارس واقع شده است. برای رسیدن به این برج، چندین گزینه‌ وجود دارد، مانند وسایل نقلیه عمومی، خودروی شخصی، اتوبوس‌های گردشگری و قایق‌های رودخانه سن. اگر بخواهید به وسیله مترو بروید، بهتر است بدانید که ۳ خط مترو از این برج عبور می‌کنند و در کنار آن ایستگاه دارند. از طریق خط‌های ۶، ۸، ۹ و خط c متروی تندرو می‌توان به برج ایفل دسترسی داشت.
در صورت استفاده از اتوبوس‌ باید سوار خطوط ۸۲، ۴۲، ۸۷و ۶۹ شوید. قایق نیز سرویس حمل‌ونقل در رودخانه سن است که در حال حاضر ۹ ایستگاه در این رودخانه دارد و یکی از آنها نیز نزدیک برج ایفل واقع شده است و فقط با ۳ یا ۴ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به برج ایفل برسید.

ساعت های بازدید از برج ایفل


برای بازدید از برج ایفل در طول تابستان می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد بروید و در روزهای دیگر سال می توانید از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ بامداد مراجعه کنید.

در نزدیکی برج ایفل از کدام مراکز مهم و جاذبه های گردشگری می توانید دیدن نمایید؟


شانزه لیزه: ۲ کیلومتر
کاخ الیزه: ۳.۵ کیلومتر
موزه لوور: ۳.۵ کیلومتر
کلیسای نتردام: ۴.۵ کیلومتر
پانتئون: ۵.۲ کیلومتر

کدام رستوران ها در نزدیکی برج ایفل آماده پذیرایی هستند؟


رستوران ۲۰ ایفل: ۵۰۰ متر
رستوران دو لا تور: ۷۵۰ متر
رستوران آرنود نیکولس: ۸۰۰ متر
رستوران ویلا وردی: ۸۰۰ متر
رستوران پرتیننس: ۱.۱ کیلومتر
رستوران آرمونیا: ۱.۲ کیلومتر
رستوران لا تراس ۷: ۱.۳ کیلومتر

هتل های پیشنهادی در نزدیکی برج ایفل جهت اقامت گردشگران کدام ها هستند؟


هتل دربی آلما پاریس: ۹۰۰ متر
هتل ایفل سین: ۹۵۰ متر
هتل ویلا آمباسادور: ۱ کیلومتر
هتل ایفل کاپیتول: ۱.۳ کیلومتر
هتل بزرگ لوگ: ۱.۳ کیلومتر
هتل رویال: ۱.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است