search
menu

راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

[ پنهان کردن ]
معرفی شهر پاریس
دانستنی های کاربردی
شماره های ضروری
عبارات ضروری
راه های دسترسی به پاریس
راه های دسترسی از فرودگاه پاریس به مرکز شهر
دیدنی ها و تفریحات معروف پاریس
حمل و نقل عمومی پاریس
سیمکارت های فرانسوی
غذاهای معروف فرانسوی
جشنواره‌ ها و فستیوال ‌ها
امنیت در پاریس
بلیط هواپیما پاریس
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس
راهنمای سفر به پاریس به شما کمک می‌کند تا پیش از آن که راهی سفر شوید، پاریس را بشناسید و بدانید در این سفر چند روزه چه چیزهایی در انتظار شماست تا تجربه‌ای متفاوت را رقم بزنید.

معرفی شهر پاریس


پاریس، از آن دست شهرهای پربازدید و محبوب است که تکراری نمی‌شود و هر جهانگردی حداقل یک بار گذرش به آن افتاده است. بنا بر آمار و ارقام، پاریس در سال ۲۰۲۰ میلادی هم جزو مقاصد برتر در قاره اروپا و و جهان بوده است. وقتی راهی این شهر می‌شوید لیست بلند بالایی از جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و تفریحات پیش روی شماست. از دیدن برج معروف ایفل بگیرید تا دیدار از کاخ سلطنتی ورسای و البته تفریح در دیزنی لند. البته که این ها تمام جذابیت این شهر نیستند و پاریس برای شهرگردی، خوشمزه گردی و البته بازارگردی نیز مقصد جذابی محسوب می‌شود.
بد نیست بدانید وسعت شهر پاریس در حدود ۱۰۵ کیلومتر مربع است و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

دانستنی های کاربردی


• ویزا: می‌خواهد
• واحد پول: یورو (EUR)
• زمان محلی: ۲+ GMT
• زبان رسمی: فرانسوی
• دین اکثریت مردم: مسیحیت
• بهترین زمان سفر: خرداد تا مهر
• سبک تفریحات: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، شهرگردی، خرید، تفریحات هیجانی
• نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت / ۵۰ هرتز
• سوغاتی‌ها: شیرینی ماکارون، عطر، کلاه بِرِه، انواع شال گردن، پیکسل برج ایفل، صابون و محصولات بهداشتی دست‌ساز، انواع نمک رنگی، ادویه
• بهترین جا برای اقامت: دیدنی‌های پاریس در سطح شهر پراکنده اند و بر این اساس نمی‌توان یک محله را انتخاب کرد. از سویی پاریس محله ای به عنوان مرکز شهر ندارد. در نتیجه انتخاب هر اقامتگاهی که دسترسی خوبی به مترو دارد، گزینه مناسبی است. بد نیست بدانید پاریس در مجموع از ۲۰ منطقه تشکیل شده که می‌توانید این منطقه‌ها را برای پیدا کردن اقامتگاه، در اولویت قرار دهید. منطقه‌ ۷ (اطراف برج ایفل)، منطقه ۱۸ (اطراف تپه مون‌مارتر، مناسب برای سفر اقتصادی)، منطقه ۳ و ۴ (مناسب برای شب‌گردی)، منطقه ۸ (اطراف شانزه‌لیزه، مناسب سفر لوکس)، منطقه ۱ (اطراف موزه لوور، مناسب سفر لوکس)، منطقه ۶ (محله سنت جرمن، مناسب برای خانواده‌ها)
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

شماره های ضروری


کد تلفن فرانسه: ۳۳+
کد تلفن پاریس: ۱
پلیس: ۱۷
آتش نشانی: ۱۸
آمبولانس: ۱۵
اورژانس عمومی: ۱۱۲

عبارات ضروری


راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

راه های دسترسی به پاریس


بهترین و سریع‌ترین راه برای سفر به پاریس، رزرو بلیط هواپیماست. به این ترتیب فقط کافیست بلیط هواپیمای تهران پاریس را خریداری کنید تا در پروازی ۱۰ ساعته به این شهر زیبا برسید.

راه های دسترسی از فرودگاه پاریس به مرکز شهر


سه فرودگاه در شهر پاریس وجود دارد که در این میان شارل دوگل، مهم‌ترین پایانه هوایی پاریس محسوب می‌شود. این فرودگاه در ۲۵ کیلومتری شهر پاریس جا خوش کرده و یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های دنیاست. برای دسترسی از شارل دوگل به مرکز شهر، می‌توانید از قطار، سرویس‌های فرودگاه، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.
قطار: خط B قطارهای RER سریع‌ترین راه برای دسترسی به پاریس هستند. این قطارها از ۵ صبح تا نیمه شب فعالیت دارند و هر ۱۰ تا ۲۰ بیست دقیقه یک قطار حرکت می‌کند. در خط B این قطارها حدود ۲۰ تا ۳۵ در راه هستید. کرایه بلیط یک طرفه ۱۱.۴۰ یورو است.
سرویس فرودگاه: این سرویس‌ها با نام رویسی‌باس (Roissybus) شناخته می‌شوند. ساعت کاری این اتوبوس‌ها از ۶ صبح تا ۳۰ دقیقه پس از بامداد است و هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حرکت دارند. هزینه سواری اتوبوس‌های رویسی‌باس برابر با ۱۳.۷ یورو است.
اتوبوس: به غیر از سرویس‌های فرودگاه می‌توان از اتوبوس‌های شهری هم استفاده کرد. دو خط ۳۵۰ و ۳۵۱ به ترتیب دسترسی شما به ایستگاه قطار شرق پاریس و میدان Place de la Nation ممکن می‌کنند. کرایه این اتوبوس‌ها برابر با ۲ یورو است.
تاکسی: هزینه کرایه تاکسی‌های فرودگاه از فرودگاه تا پاریس، بسته به مسافتی که طی می‌کنند بین ۵۰ تا ۵۵ یورو خواهد شد.
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

دیدنی ها و تفریحات معروف پاریس


دیدنی‌ها و تفریحات شهر پاریس تمامی ندارند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از سردرگمی در سفر، اول مشهورترین‌ها را بشناسیم و یا بهتر از آن، از برنامه سفر پاریس استفاده کنیم.
برج ایفل: قطعا معروف‌ترین دیدنی پاریس را می‌شناسید پس بی هیچ توضیح بیشتری اول به سراغ برج ایفل می‌رویم تا این غول آهنین و بلند قامت شهر پاریس را از نزدیک ببینیم.
موزه لوور: همان طور که حتما می‌دانید موزه لوور یکی از بزرگ‌ترین و برترین موزه‌های دنیاست که مجموعه‌های نایابی از آثار تاریخی کشورهای دنیا دارد. اگر بخواهید تمام بخش‌های آن را ببینید، یک روز کامل هم کم خواهد بود. ضمن آن که بازدید از بخش ایران باستانش، قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس
شانزه لیزه: پاریس است و خیابان معروف شانزه لیزه. اینجا که به قول فرانسوی‌ها ملقب است به زیباترین خیابان دنیا، جان می‌دهد برای کافه گردی و گردش در بوتیک‌های لوکس و برند. اگر هم اهل هیچ یک از این دو نیستید، یک پیاده‌روی آرام در غروب، می‌تواند تجربه لذت‌بخشی باشد.
طاق پیروزی: قبل یا بعد از پیاده‌روی در شانزه لیزه، زمانی را به بازدید از طاق پیروزی اختصاص دهید. چرا که یک سر این خیابان به طاق پیروزی می‌رسد. این طاق که برای بزرگداشت سربازان فرانسوی ساخته شده، در طبقه بالای خود به یک موزه مجهز است که شما را با تاریخ و هنر فرانسه آشنا می‌کند. البته در بالای طاق، می‌توانید از تماشای مناظر اطزاف لذت ببرید.
دیزنی لند: دیزنی لند پاریس یکی از بهترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های تفریحی اروپاست که در حومه شهر پاریس قرار دارد. تفریح در این دیزنی لند کودک و بزرگ نمی‌شناسد و می‌تواند چند ساعت هیجان انگیز و جذاب را برای شما رقم بزند.
کلیسای سنت شاپل: به شما قول می‌دهیم با بازدید از سنت شاپل، یکی از زیباترین کلیساهای عمرتان را ببینید. پنجره‌های مرتفع و رنگی شبستان و سقف باشکوه، در کنار هم منظره خارق العاده ای ایجاد می‌کنند.
موزه اورسی: این موزه که در یک ایستگاه راه آهن قدیمی برپا شده است، مجموعه جالب توجهی از آثار هنری اروپا را در معرض دید قرار می‌دهد. بد نیست بدانید در حال حاضر بر طبق دسته بندی‌های سایت تریپ ادوایزر، موزه اورسی جزو بهترین دیدنی‌های پاریس است.
کاخ ورسای: ورسای، کاخی باشکوه و تاریخی است که سال‌های سال اقامتگاه سلطنتی پادشاهان فرانسه به شمار می‌رفت. بازدید از معماری داخل کاخ، باغ‌های باصفا و تزئینات مجلل ورسای را نباید از دست داد.
تور کروز رود سن: احتمالا می‌دانید که رود سن، از میان شهر پاریس می‌گذرد. بنابراین بازدید از شهر سوار بر کشتی‌های کروز، می‌تواند بسیار دیدنی و هیجان انگیز باشد.
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

حمل و نقل عمومی پاریس


گرچه پاریس وسعت چندانی ندارد اما از حمل و نقل عمومی بسیار کارآمدی برخوردار است. از آن جمله می‌توان به مترو، قطار شهری، اتوبوس، تراموا، قایق و تاکسی اشاره کرد. برای پرداخت هزینه‌های این وسایل باید یکی از بلیت‌های RATP پاریس را بخرید. بهترین گزینه برای گردشگران، بلیت‌های پاریس ویزیت هستند. این بلیت‌ها با اعتبار محدود ۱، ۲، ۳ و ۵ روزه فروخته می‌شوند و هزینه آن‌ها از ۱۳ یورو شروع می‌شود.
مترو: متروی پاریس ارزان‌ترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای گشت و گذار در شهر است. متروی پاریس ۱۶ خط متفاوت دارد و از 6 صبح تا ساعتی پس از بامداد باز است. در ساعات اوج شلوغی هر ۲ دقیقه مترو از راه می‌رسد. کرایه هر بار متروسواری برابر با ۱.۹ یورو است.
قطار شهری: قطارهای RER دسترسی به نقاط مختلف شهر و حومه پاریس را ممکن می‌کنند. به طور مثال همین قطارها دو خط مخصوص فرودگاه‌های پاریس دارند. ساعت کاری این قطارها نیز از ۶ صبح تا نیمه شب است و هزینه هر بار سواری ۱.۹ یورو خواهد شد.
اتوبوس: استفاده از سیستم اتوبوسی پاریس راحت است و در ترکیب با متروسواری گزینه خوبی محسوب می‌شود. ساعت کاری اتوبوس‌ها از ۷ صبح تا ۸:۳۰ شب است. البته تعدادی اتوبوس در شیفت عصر فعالیت دارند که ساعت کاری آن‌ها از ۸:۳۰ شب تا ۱۲:۳۰ نیمه شب است. بلیط اتوبوس ۲ یورو است و اگر از بلیط‌های هوشمند شهری استفاده کنید، هزینه اتوبوس سواری شما ۱.۹ یورو خواهد بود.
تراموا: تراموای پاریس در مجموع 4 خط دارد و هزینه بلیط یک سفره آن ۱.۹ یورو است.
تاکسی: ورودی تاکسی‌های عمومی پاریس ۵ یورو است و به ازای هر ۱ کیلومتر ۱.۵ یورو به مبلغ کرایه اضافه می‌شود.
تاکسی آنلاین: از اپلیکیشن‌های محبوب تاکسی در پاریس می‌توان به جی7 (G7)، اوبر (Uber)، فری نو (FREE NOW) و له‌کب (LeCab) اشاره کرد.
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

سیمکارت های فرانسوی


اپراتورهای زیادی هستند که در فرانسه و کشورهای اروپایی خدمات مکالمه و اینترنت همراه ارائه می‌دهند. از این میان می توان تعدادی از بهترین‌ها را انتخاب کرد که به ترتیب عبارت اند از: آرنج (Orange)، اس‌اف‌آر (SFR)، له‌فرنچ (LeFrench) و فری‌موبایل (Free Mobile). هزینه خرید هر یک از این سیمکارت‌ها، با توجه به بسته‌های مکالمه و اینترنت بین ۱۷ تا ۴۰ یورو متفاوت است.

غذاهای معروف فرانسوی


فرانسه کشوری با خوشمزه‌های متنوع است و اگر از خوردن غذاهای متنوع لذت می‌برید هستید، به خودتان قول یک شکم گردی جذاب بدهید. از جمله غذاهای معروف فرانسوی می‌توان به کسرول گوشت و لوبیا، سوپ پیاز، خوراک گوشت خروس، سوپ میگو و راتاتوی اشاره کرد. فرهنگ غذایی فرانسه در زمینه انواع دسر و شیرینی نیز بسیار غنی است؛ پس بعد از غذا سفارش دسر را فراموش نکنید. ماکارون، کرم بروله، موس شکلات، اکلر، انواع تارت و انواع سوفله از دسرهای خوشمزه فرانسوی هستند.

جشنواره‌ ها و فستیوال ‌ها


پاریس از آن شهرهاست که هر ساله فستیوال‌های جذاب و متنوعی را میزبانی می‌کند. از مهمترین جشنواره‌های سالانه این شهر می‌توان به فستیوال روز بزرگ قرن، جشن رنگ، جشنواره بین المللی جاز، ماراتن پاریس، تور دو فرانس، فستیوال راک پاریس و ... اشاره کرد.
راهنمای سفر به پاریس | صفر تا صد سفر به پاریس

امنیت در پاریس


شاید باورتان نشود اما پاریس از جمله شهرهای ناامن اروپا به شمار می‌رود. آمار جیب بری و کیف زنی در نقاط شلوغ و پرتردد مانند مترو بسیار بالاست و لازم است در این مکان‌ها، همواره حواستان به وسایل ارزشمند مانند موبایل و پول نقد باشد. اگر تنهایی به پاریس سفر می‌کنید، قید پیاده روی در تاریکی شب را بزنید. همچنین پیاده روی در مناطق حومه شهر پاریس پس از تاریکی هوا اصلا پیشنهاد نمی‌شود. اگر تمایل دارید که شب گردی داشته باشید، پیاده روی خود را به مناطق مشهور و توریستی محدود کنید و از داشتن همراه سر باز نزنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است