search
menu

کلیسای قلب مقدس پاریس

[ پنهان کردن ]
کلیسای قلب مقدس پاریس
چرا بازدید از کلیسای قلب مقدس پاریس پیشنهاد می شود؟
تاریخچه کلیسای قلب مقدس پاریس
معماری کلیسای قلب مقدس پاریس
در کلیسای قلب مقدس پاریس از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کلیسای قلب مقدس پاریس چه قدر است؟
چگونه به کلیسای قلب مقدس پاریس برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی کلیسای قلب مقدس پاریس برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کلیسای قلب مقدس پاریس هستند؟

کلیسای قلب مقدس پاریس


بعد از برج ایفل یکی از بناهای نمادین شهر پاریس کلیسای قلب مقدس یا «سکره کر» و یا «ساکره کور» آن است که سرنوشت مشابهی با این برج داشته است، چون اهالی شهر از همان ابتدای ساخت بنا علاقه چندانی به طراحی آن نداشتند اما امروزه بازدید از این کلیسا به بیش از ۱۰ میلیون نفر در سال می رسد. کلیسای ساکره کور با قرارگیری روی تپه «مونمارتر»، بعد از برج ایفل دومین بنای مرتفع شهر به حساب می آید که می توان از بالای آن نظاره گر چشم اندازهای زیبایی از شهر بود. پس با خرید بلیط هواپیما پاریس حتما از این کلیسا دیدن کنید.

چرا بازدید از کلیسای قلب مقدس پاریس پیشنهاد می شود؟


بعد از نتردام دومین کلیسای پربازدید فرانسه همین کلیسای قلب مقدس پاریس است.
سبک معماری کلیسای قلب مقدس پاریس خیره کننده است و بیش تر آن را شبیه به تاج محل می دانند.
این کلیسا یکی از سنگین ترین و بزرگ ترین ناقوس های دنیا را به دوش می کشد و صدای زنگ آن تا ۱۰ کیلومتری به گوش می رسد.
کلیسای سکره کر اولین بنای مقدس مسیحی به حساب می آید.
کلیسای قلب مقدس پاریس

تاریخچه کلیسای قلب مقدس پاریس


خیلی قبل تر از قرن نوزدهم این تپه به خاطر اینکه مرتفع ترین قسمت شهر بوده و به عبارتی به آسمان نزدیک تر بود، برای عبادت انتخاب شده بود چون به اعتقاد کاتولیک ها این جا به خدا و بهشت نزدیک تر بود. البته آنچه به ساختن چنین عبادتگاهی دامن زد، خشونت و کشت و کشتارهای جنگ خونین میان فرانسه، آلمان و واتیکان در سال ۱۸۷۱ بود که رهبران کاتولیک تصمیم گرفتند مکانی را به عنوان سمبل صلح مجدد بسازند، از این رو پروژه ساخت یکی از بزرگ ترین کلیساهای مسیحی جهان در سال ۱۸۷۵ شروع شد و در نهایت در سال ۱۹۱۴ افتتاح شد که متاسفانه مصادف با آغاز جنگ جهانی اول بود.
کلیسای قلب مقدس پاریس

معماری کلیسای قلب مقدس پاریس


بنای کلیسای ساکره کور به سبک رومی بیزانته ساخته شده و سنگ سفیدی که در نمای خارجی آن به کار رفته از معادن اطراف استخراج شده است. نمای بیرونی کلیسا به ۲ مجسمه آراسته شده که یکی تندیس شاه لوییس سوار بر است. داخل کلیسا نیز موزاییک و ورقه های فراوانی از طلا به کار رفته که موزاییک کاری نفیس آن به سال ۱۹۲۲ برمی گردد. متاسفانه در خلال جنگ جهانی دوم پنجره های اصلی کلیسا از بین رفتند و پنجره های حال حاضر جایگزین آن ها هستند. ضمنا ناقوسی که در این کلیسا نصب شده ۱۹ تن وزن دارد و در سال ۱۸۹۵ ساخته شده است.
کلیسای قلب مقدس پاریس

در کلیسای قلب مقدس پاریس از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


مناظر شگفت انگیز بالای گنبد اصلی
جالب اینجاست که بیش تر گردشگران به تماشای نمای خارجی کلیسا اکتفا می کنند و قدم در داخل کلیسا نمی گذارند ولی معمولا همه آن ها برای دیدن زیباترین مناظر پاریس به بالای گنبد یا تراس می روند و با پرداخت ورودی،‌ زیباترین سوژه های عکاسی را در قاب دوربین خود ثبت می کنند. حتی در روشنایی روز نیز برج ایفل، کلیسای نتردام و دیگر جاهای دیدنی پاریس از این تراس قابل رویت هستند.
راه پله های گنبد در بیرون از کلیسا و سمت چپ آن قرار دارد. هنگام سال نو نیز تعداد زیادی از گردشگران برای شمارش معکوس و تماشای آتش بازی ها به بالای تراس می روند. این بخش از کلیسا از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب در ماه های می تا سپتامبر و از ۹ صبح تا ۵ عصر در ماه های اکتبر تا آوریل قابل بازدید است. برای رفتن به تراس یا گنبد اصلی باید حدود ۳۰۰ پله را بالا بروید.
کلیسای قلب مقدس پاریس
داخل کلیسا
اگر به داخل کلیسا وارد شدید، اسامی متعددی را روی دیوارها می بینید. حکایت جالبی پشت این قضیه وجود دارد؛ هزینه ای که برای ساخت کلیسای ساکر کور لازم بود در واقع توسط معتقدان و افراد باایمان پاریس اهدا شده و برای همین نامشان بر روی دیوارها حک شده است. بر روی سقف داخلی این کلیسا موزاییک کاری نفیسی اجرا شده که در نوع خود خیره کننده است. البته عکاسی و فیلم برداری از داخل کلیسای قلب مقدس ممنوع است ولی از نمای بیرونی آن هر چقدر بخواهید می توانید عکس بگیرید.
محوطه کلیسا فضای سرسبز و زیبایی دارد و برای فرار از شلوغی شهر پاریس مکان ایده آلی به حساب می آید. نوازندگان فرانسوی نیز همواره در حال نواختن موسیقی سنتی در گوشه و کنار آن هستند و فروشندگان، دوره گردان و هنرمندان خیابانی شما را با هنر و فرهنگ محلی خود آشنا می کنند.
کلیسای قلب مقدس پاریس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کلیسای قلب مقدس پاریس چه قدر است؟


ورود به کلیسای قلب مقدس برای تمامی گردشگران جهان رایگان است ولی اگر تمایل به دیدن چشم اندازهای شهر داشته باشید، باید بلیط ورود به تراس یا گنبد اصلی را خریداری کنید. برای دیدن چنین بنای بزرگی دست کم ۱ یا ۲ ساعت زمان نیاز دارید چون اینجا یکی از دنج ترین و آرام ترین بخش های پاریس است، البته فقط در صورتی دنج خواهد بود که بین ساعات ۷ صبح تا ۱۱ صبح و یا ۷ عصر تا ۱۰:۳۰ شب به این کلیسا مراجعه کنید. پس اگر دوست دارید با خرید بلیط هواپیما به پاریس سفر کنید اما اطلاعات لازم برای سفر به این شهر را ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتما راهنمای سفر پاریس را مطالعه کنید.

چگونه به کلیسای قلب مقدس پاریس برویم؟


این کلیسا در منطقه ۱۸ پاریس واقع شده و برای رفتن به آن جا باید ابتدا از طریق خط ۱۲ مترو به ایستگاه “Jules Joffrin” رفته و از آنجا سوار اتوبوس شده و در ایستگاه “Place du Tetre” پیاده شوید. خط ۲ مترو نیز شما را به ایستگاه “Pigalle” می برد ولی در هر ایستگاهی پیاده شوید یا باید ۲۷۰ پله را تا کلیسا بالا بروید یا این مسیر را با فونیکولرهایی طی کنید که در پایین تپه هستند. هزینه این فونیکولرها معادل با هزینه یک بلیط مترو است. آنجا رمپ یا ماشین های کابلی نیز وجود دارد و کسانی که توانایی بالا رفتن از پله را ندارند می توانند از این طریق دسترسی راحتی به ورودی کلیسای قلب مقدس داشته باشند.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


میدان Place du Tertre: فاصله ۲۰۰ متر
موزه مونت مارتر: ۲۵۰ متر
موزه دالی: ۳۵۰ متر
تئاتر La Cigale: فاصله ۷۰۰ متر
گورستان مونمارتر: ۱.۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی کلیسای قلب مقدس پاریس برای اقامت وجود دارند؟


هتل آپارتمان اودالیس: ۲۵۰ متر
هتل آتلیه مونمارتر:‌ ۲۵۰ متر
هتل مون امور:‌ ۳۰۰ متر
هتل L'Envol: فاصله ۳۰۰ متر
هتل مونتمارتریس: ۳۵۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کلیسای قلب مقدس پاریس هستند؟


رستوران ویرگول: ۱۰۰ متر
رستوران بابالوها: ۲۵۰ متر
رستوران افغانی: ۲۵۰ متر
رستوران پیتزا مانسینی: ۳۵۰ متر
رستوران مر کاترین: ۳۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است