search
menu

موزه شکلات پاریس

[ پنهان کردن ]
موزه شکلات پاریس
چرا بازدید از موزه شکلات پیشنهاد می شود؟
تاریخچه
بخش های مختلف موزه شکلات
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه شکلات چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از موزه شکلات چه زمانی است؟
چگونه به موزه شکلات برویم؟
در نزدیکی موزه شکلات از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی موزه شکلات برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه شکلات هستند؟

موزه شکلات پاریس


برای بسیاری از گردشگران، واژه موزه در پاریس به معنای موزه لوور یا اورسی است. در حالی که پاریس پر از موزه های دیدنی و تماشایی است که هر کدام روایتگر ماجرایی متفاوت اند. یکی از این موزه ها موزه شکلات پاریس است. موزه ای خوشمزه که اطلاعات مختلفی از نحوه تولید شکلات ارائه داده و با برگزاری کارگاه ها، جشنواره ها و مراسم های مختلف این موزه خوشمزه را تماشایی تر کرده و هر کسی که خریدار بلیط هواپیما پاریس است را به این موزه می‌کشاند.
در این موزه کودکان می توانند در کنار خانواده خود شکلات درست کنند و حاصل دسترنج خود را نوش جان کنند. در موزه شکلات همچنین مجسمه ها و اشکال مختلفی از شکلات وجود دارد که قطعا اشتهایتان را باز خواهد کرد. شاید بازدید از موزه شکلات مانند ماجرای چارلی و کارخانه شکلات سازی نباشد اما قطعا تجربه ای کمتر از آن هم نخواهد بود.
موزه شکلات پاریس

چرا بازدید از موزه شکلات پیشنهاد می شود؟


اطلاعاتی در مورد تاریخ و نحوه ساخت شکلات ارائه می دهد.
از مفرح ترین موزه های پاریس است.
امکان شرکت در کارگاه های ساخت شکلات را خواهید داشت.
بزرگ و کوچک اوقات خوشی را در این موزه سپری خواهند کرد.

تاریخچه


موزه شکلات پاریس سومین موزه از مجموعه موزه های شکلات است که توسط خانواده ون بل احداث شد. اولین موزه شکلات توسط این خانواده در سال ۲۰۰۴ در بلژیک ایجاد شد. احداث اولین موزه شکلات در بلژیک نطقی به نظر می رسد چون بیشتر مردم معتقدند که بلژیک با کیفیت ترین و بهترین نوع شکلات را دارد.
شعبه دوم موزه شکلات نیز چند سال بعد در سال ۲۰۰۸ در پراگ افتتاح شد. محبوبیت شکلات پای فرانسوی ها را هم به میدان این دانه خوشمزه کشاند و آن ها نیز خواستار موزه شکلات مختص خود شدند. ورژن فرانسوی موزه شکلات در سال ۲۰۱۰ و با حمایت شرکت بلکولاد( دومین تولید کننده بزرگ بلژیکی شکلات) در پاریس و با نام موزه شکلات(Choco-Story Paris - Musée du Chocolat) افتتاح شد.
موزه شکلات پاریس

بخش های مختلف موزه شکلات


اگر از بیرون به موزه شکلات نگاه کنید، چندان جای بزرگی به نظر نمی رسد. اما به محض این که داخل موزه بروید این طرز فکر عوض خواهد شد. در ابتدای ورود به موزه، پس از اینکه بلیط موزه را تهیه کردید، فردی به شما خوش آمد گفته و نحوه بازدید از این موزه سه طبقه را به شما توضیح خواهد داد.
بخش اول موزه به تاریخ پیدایش شکلات اختصاص یافته است. در این طبقه به تاریخ از زمان کشف شکلات، نحوه استخراج آن، نام گذاری شکلات، پیشینه نام شکلات، معرفی درخت کاکائو و بسیاری موارد دیگر پرداخته شده است.
بخش دوم موزه نحوه پیشرفت شکلات در اروپا، از صادرات اولین دانه کاائو به اسپانیا در سال ۱۵۲۴ تا صنعتی سازی تهیه شکلات در قرن های نوزدهم و بیستم پرداخته است.
موزه شکلات پاریس
بخش سوم موزه شامل نمایشگاه های موقتی و یک مرکز نمایش است و بازدید کندگان در این بخش می توانند نحوه ساخت شکلات را تماشا کرده و طعم شکلات تازه را توسط نمونه های تازه تهیه شده بچشند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه شکلات چه قدر است؟


برای بازدید از موزه شکلات باید ابتدا بلیط تهیه کنید. ساعات کاری موزه از ۱۰ صبح آغاز شده و تا ۶ عصر ادامه دارد( آخرین ساعت پذیرش بازدید کنندگان ساعت ۵ عصر است). گرچه نمی توان به راحتی از موزه شکلات دل کند اما میانگین زمان پیشنهادی برای بازدید از موزه بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است. موزه شکلات یکم ژانویه و بیست و پنجم دسامبر تعطیل است.
موزه شکلات پاریس

فصل مناسب برای بازدید از موزه شکلات چه زمانی است؟


اگر با خرید بلیط هواپیما قصد دارید به شهر پاریس سفر کنید بد نیست بدانید بهترین زمان از نظر آب و هوایی ایام تابستان( ژوئن- آگوست) است. اما در این ایام گردشگران بسیاری در پاریس هستند که به بازدید موزه شکلات می روند. ایام طمستان معمولا گردشگرن کمتری به سفر می روند، اما اگر به دنبال روزهای خلوت تر و آب و هوای مناسب هستید، ایام سپتامبر- اکتبر پیشنهاد می شود که گردشگران کمتری در شهر هستند و پاریس آب و هوای متعادل تر و مناسب تری برای سفر دارد.

چگونه به موزه شکلات برویم؟


برای رفتن به موزه شکلات می توانید از خطوط مترویی که به سمت خیابان بون نوویل می روند استفاده کنید. اتوبوس های شماره ۲۰، ۳۹و ۴۸ نیز شما را به موزه شکلات خواهند رساند. اگر از خودروی شخصی استفاده می کنید، به بلوار ۲۸ بون نوویل بروید و نگران جای پارک نباشید می توانید اتومبیل خود را در پارکینگ نزدیک موزه پارک کنید.

در نزدیکی موزه شکلات از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


ترامپلویی: ۱.۳ کیلومتر
خیابن شانزلیره: ۱.۲ کیلومتر
پاساژ جفروی: ۶۰۰ متر
موزه لوور: ۲.۲ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه شکلات برای اقامت وجود دارد؟


هتل کونکورتل: ۲.۱ کیلومتر
هتل ادوارد VII: فاصله ۱.۶ کیلومتر
هتل هوکستون پاریس: ۱.۹ کیلومتر
هتل لفایت پاریس:۸۰۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه شکلات هستند؟


رستوران له مرسی:۷۰۰ متر
رستوران سوشیمودو: ۱ کیلومتر
رستوران آلما: ۱.۶ کیلومتر
رستوران فلور د پاوه: ۱.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است