search
menu

کاخ لوکزامبورگ پاریس

[ پنهان کردن ]
درباره کاخ لوکزامبورگ
معرفی کاخ لوکزامبورگ
تاریخچه کاخ لوکزامبورگ
ساعات بازدید از کاخ لوکزامبورگ چه زمانی است؟
چگونه به کاخ لوکزامبورگ برویم؟
چه جاهای دیدنی دیگری در نزدیکی باغ و کاخ لوکزامبورگ وجود دارند؟
چه هتل هایی نزدیکی باغ و کاخ لوکزامبورگ وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیکی باغ و کاخ لوکزامبورگ وجود دارند؟

درباره کاخ لوکزامبورگ


یکی از بزرگ ترین و زیباترین باغ های پاریس، باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg) است که در نزدیکی پانتئون، مرز محله لاتین و محله سن ژرمن واقع شده است. این باغ یکی از جاذبه های معروف، پرطرفدار و بسیار زیبای پاریس است و گردشگرانی که بلیط هواپیما پاریس می خرند، بی صبرانه انتظار بازدید از باغ لوکزامبورگ را می کشند. در باغ لوکزامبورگ بخش های مختلف زیادی وجود دارند که هرکدام به تنهایی یک جاذبه زیبا و مهم به حساب می آیند. یکی از جذاب ترین جاذبه های این پارک کاخ لوکزامبورگ (Luxembourg Palace) است که تاریخ جالبی دارد و معماری فوق العاده آن برای گردشگران جالب توجه است. باغ لوکزامبورگ ۲۳ هکتار مساحت دارد و در اکثر مواقع و به خصوص روزهای گرم آفتابی مملو از جمعیت می شود. علاوه بر گردشگران، خانواده های فرانسوی استراحت، تفریح و پیاده روی در پارک لوکزامبورگ را بسیار دوست دارند و به همین دلیل هر زمان به این پارک مراجعه کنید، افراد محلی زیادی ملاقات خواهید کرد.
کاخ لوکزامبورگ پاریس

معرفی کاخ لوکزامبورگ


کاخ و پارک لوکزامبورگ جزو برترین جاذبه های پاریس هستند که تمام زیبایی های فرهنگ و هنر فرانسه را در برگرفته اند. چشم انداز و فضای این پارک بی نظیر و زیبا است. در مرکز پارک لوکزامبورگ کاخ معروف لوکزامبورگ و یک استخر هشت ضلعی قرار دارد. همچنین، دو فواره معروف با نام های دومدیسیس و دو آبزرویتور در این پارک هستند. یکی از این فواره ها در بخش جنوبی پارک قرار دارد و در آن مجسمه ای با نقش کره زمین وجود دارد که توسط۴ زن نگه داشته شده است. پارک لوکزامبورگ، دومین پارک بزرگ پاریس است و فاصله کمی با دانشگاه سوربن دارد. ساخت این پارک در سال ۱۶۱۲ میلادی انجام شده و درهای آن در قرن ۱۹ میلادی به روی عموم باز شده است. امروزه، پارک لوکزامبورگ یکی از بازدیدترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری پاریس است که هر ساله گردشگران زیادی را برای خرید بلیط هواپیما وسوسه می‌کند.
کاخ لوکزامبورگ پاریس

تاریخچه کاخ لوکزامبورگ


از آن جایی که زمانی باغ لوکزامبورگ به دوک لوکزامبورگ تعلق داشت، نام باغ و کاخ لوکزامبورگ نیز از نام وی گرفته شده است. در سال ۱۶۱۲ کل باغ و زمین های اطرافش را ماری مدیچی، ملکه فرانسه و همسر شاه هنری چهارم خریداری کرد. ماری مدیچی تصمیم گرفته بود لوور را ترک کرده و اقامتگاه جدیدی برای خود بسازد. او یک ایتالیایی بود و جوانی اش را در فلورانس و قصر پیتی گذرانده بود و باغ لوکزامبرگ را نیز با الهام از باغ بابُلی فلورانس طراحی کرده و ساخته بود. وی دستور ساخت باغ و کاخ جدید به سبک ایتالیایی را به معمار سالومون داد. در آن زمان، یک صومعه در بخش جنوبی کاخ قرار داشت. راهبان علی رغم اصرار ماری مدیچی برای ترک صومعه حاضر به ترک صومعه نشدند و بدین سبب باغ امکان گسترش پیدا نکرد. در نهایت، ابعاد باغ مدیچی از باغ لوکزامبورگ کوچکتر شد.
کاخ لوکزامبورگ پاریس
انقلابیون فرانسوی ۲۰۰ سال بعد صومعه را مصادره کردند و راهبان را بیرون راندند. این اقدام باعث شد باغ گسترش یابد و به سبک باغ های فرانسوی طراحی گردد. نهایتا، در اواسط قرن نوزدهم، زمانی که شهر پاریس توسط بارون هوسمان نوسازی میشد، باغ لوکزامبورگ امروزی شکل گرفت.
کاخ لوکزامبورگ، واقع در بخش شمالی باغ لوکزامبورگ، بین سال های ۱۶۱۵ تا ۱۶۲۷ ساخته شده است. کاخ لوکزامبورگ که ماری مدیچی آن را به عنوان محل زندگی جدید انتخاب کرده بود، به دستور وی توسط معمار به سبک فلورانسی و با الهام از قصر پیتی فلورانس ساخته شد. هرچند، ماری مدیچی در سال ۱۶۲۵ ، قبل از آن که ساخت کاخ تکمیل شود، از فرانسه تبعید شد و هرگز نتوانست کاخ رویاهایش را ببیند. در سال ۱۷۹۴ و زمان انقلاب، از کاخ لوکزامبورگ به عنوان زندان استفاده میشد و امروزه نیز، ساختمان مجلس سنای فرانسه است.
کاخ لوکزامبورگ پاریس

ساعات بازدید از کاخ لوکزامبورگ چه زمانی است؟


خود باغ لوکزامبورگ در طول سال ساعات کاری متفاوتی دارد. بازدید از باغ لوکزامبورگ برای عموم رایگان است و در فصل های تابستان و زمستان بین ساعات ۷:۳۰ تا ۸:۱۵ باز می شود و معمولا یک ساعت قبل از غروب بین ساعت های ۱۶:۳۰ تا۲۱:۳۰ بسته می شود. کاخ لوکزامبورگ نیز در تابستان روزانه از ۷ صبح باز می شود و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته می شود و در زمستان از ساعت ۸ صبح باز می شود و یک ساعت قبل از غروب بسته می شود. این ساعات ممکن است بنابه دلایل مختلف و غیرمنتظره تغییر یابد.
کاخ لوکزامبورگ پاریس

چگونه به کاخ لوکزامبورگ برویم؟


با استفاده از انواع وسایل حمل و نقل عمومی، با خودروی شخصی یا پیاده به باغ و کاخ لوکزامبورگ دسترسی داشته باشید. در پاریس دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی آسان است و در اطراف باغ لوکزامبورگ نیز ایستگاه های متروی زیادی وجود دارند. دو ایستگاه متروی خط RER B دقیقا کنار باغ های لوکزامبورگ قرار دارند. ایستگاه لوکزامبورگ (Luxembourg) در ضلع شرقی و ایستگاه پورت رویال (Port-Royal) در ضلع جنوبی باغ قرار دارند. اگر کارت عبور و مرور هفتگی تهیه کنید، می توانید از هر خط مترو، اتوبوس یا RER بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.در غیر این صورت، هزینه اتوبوس یا متر برای هر سفر پرداخت می کنید. خطوط اتوبوس نیز از خیابان های باغ عبور می کنند. چنانچه قصد اجاره خودرو داشته باشید، به دلیل ترافیک خیابان های پاریس چندان توصیه نمی کنیم اما اگر بخواهید خودتان به سمت لوکزامبورگ برانید، به سمت منطقه ششم و ضلع غربی محله لاتین پاریس بروید.
کاخ لوکزامبورگ پاریس

چه جاهای دیدنی دیگری در نزدیکی باغ و کاخ لوکزامبورگ وجود دارند؟


موزه ملی سده های میانه: ۶۵۰ متر
کلیسای نوتردام پاریس: ۱.۲ کیلومتر
کلیسای سن میشل: ۱.۶ کیلومتر
پل سن میشل: ۱.۸ کیلومتر
موزه لوور: ۲.۲ کیلومتر
نگارخانه ملی هنر ژو دو پوم: ۲.۸ کیلومتر
لز انوالید: ۳ کیلومتر

چه هتل هایی نزدیکی باغ و کاخ لوکزامبورگ وجود دارند؟


هتل Hôtel Cluny Sorbonne فاصله: ۹۰۰ متر
هتل Hôtel Odéon Saint Germain فاصله: ۹۰۰ متر
هتل Hôtel Le petit Paris فاصله: ۱ کیلومتر
هتل Hôtel A La Villa Des Artistes فاصله: ۱۵ کیلومتر
هتل Concortel فاصله: ۴.۴ کیلومتر
هتل Hôtel HOR Les Lumières فاصله: ۴.۸ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیکی باغ و کاخ لوکزامبورگ وجود دارند؟


رستوران La Méditerranée فاصله: ۶۰۰ متر
رستوران Polidor فاصله: ۸۰۰ متر
رستوران Allard فاصله: ۱ کیلومتر
رستوران Restaurant Chez le Libanais فاصله: ۱.۲ کیلومتر
رستوران La Dilettante فاصله: ۲.۷ کیلومتر
رستوران Restaurant L'Ange 20 فاصله: ۳.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است