search
menu
سریلانکا keyboard_arrow_down close

سریلانکا

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۲۶

درباره سریلانکا

سریلانکا کشوری جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا است و ممکن است شما نام آن را با گروه جدایی‌طلب «ببرهای تامیل» به یاد بیاورید. ولی از دید گردشگران، سریلانکا جزیره‌ای زیبا، سرسبز و پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی است. این کشور که به تازگی توانسته با ایجاد ثبات و امنیت، زمینه را برای صنعت گردشگری خود باز کند، به دلیل آنکه کمتر از کشورهای دیگر منطقه مانند تایلند و مالزی، بین گردشگران شناخته شده است، فضاهای بکر و دست‌نخورده‌تری را به شما ارائه می‌کند.

جغرافیا و موقعیت سریلانکا


سریلانکا که با نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا شناخته می‌شود، در جنوب آسیا و در اقیانوس هند و در نزدیکی خلیج بنگال و دریای عربی جای گرفته است. سریلانکا در نقطه مهمی از جنوب آسیا قرار گرفته و از دوران باستان بخشی از مسیر جاده ابریشم بوده و هنوز هم این جایگاه راهبردی را در مسیرهای دریایی در اختیار دارد.
سریلانکا

پیشینه سریلانکا


سریلانکا به مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا دارای فرمانروایی‌های بومی و باستانی بوده است که با ورود به سده‌های اخیر، با استعمار اروپاییان رو به رو شد. ابتدا پرتغالی‌ها بر سریلانکا مسلط شدند. سپس هلندی‌ها، پرتغالی‌ها را شکست دادند و در آخر این انگلیسی‌ها بودند که هلند را بیرون رانده و کنترل سریلانکا را در دست گرفتند. سرانجام در سال ۱۹۴۸ سریلانکا توانست استقلال سیاسی خود را به دست بیاورد. سریلانکا کمی بعد وارد یک جنگ داخلی طولانی مدت و ۲۶ ساله با جدایی‌طلبان ببرهای تامیل شد ولی در سال ۲۰۰۹، این گروه تسلیم شد و ثبات به این کشور بازگشت.

جاذبه های گردشگری سریلانکا


کشور سریلانکا از جنبه‌های مختلفی برای گردشگران جذاب است. نخست طبیعت بکر و شگفت آور این جزیره جنوبی آسیا است. در سریلانکا چندین پارک ملی و مناطق جنگلی انبوه وجود دارد و گردشگران علاقه‌مند به طبیعتگردی و مشاهده حیات وحش و سافاری را به سوی خود می‌کشاند. فیل‌ها بخشی از زیبایی‌های طبیعت در آسیا هستند و در این کشور هم می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید. معابد بودایی و هندو دیگر جاذبه سریلانکا هستند. این معابد در سرتاسر این کشور گسترده شده‌اند و هر کدام از دید معماری و بنا زیبایی های ویژه خود را دارند. قلعه ها و دژهای باستانی دیگر جاذبه تاریخی سریلانکا هستند که از دوران فرمانروایی‌های دور تا دوران استعمار در این کشور پدید آمده‌اند.

پایتخت و شهرهای مهم


شهر کلمبو بزرگترین شهر و پایتخت کشور سریلانکا به شمار می‌رود. کلمبو در بخش غربی سریلانکا و در نزدیکی دریا جای گرفته و یک شهر بندری به شمار می‌رود. دیگر شهر مهم سریلانکا از دید گردشگری شهر کندی است که در مرکز این جزیره جای گرفته است. اهمیت این شهر در این است که پایتخت آخرین فرمانروایی باستانی سریلانکا بوده است و به همین دلیل آثار باستانی زیادی در پیرامون آن جای دارد.
سریلانکا

دین مردم سریلانکا


سریلانکا یکی از کهن‌ترین کشورهایی است که دین بودایی در آن پدید آمد و رشد کرد. بخشی از کهن‌ترین دست‌نوشته‌های بودایی هم در این کشور نگهداری می‌شود. معابد بودایی متعددی نیز در سرتاسر سریلانکا وجود دارد.

چگونه به سریلانکا سفر کنیم؟


برای سفر به کشور سریلانکا باید یک مسیر هوایی را پشت سر بگذارید. فرودگاه باندرانیکی بزرگترین فرودگاه سریلانکا میزبان شما خواهد بود. برای خرید بلیط هواپیما به مقصد کلمبو سریلانکا می‌توانید از سفرمارکت استفاده کنید. همچنین در وبلاگ سفرمارکت می‌توانید با هتل های سریلانکا و جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید.

واحد پولی و اختلاف ساعت


واحد پولی سریلانکا، روپیه سریلانکا نام دارد و با نماد LKR شناخته می‌شود. اختلاف زمانی سریلانکا و ایران تنها یک ساعت است و این کشور، یک ساعت از ایران جلوتر است.

دیدنی های سریلانکا