search
menu

قلعه سیگیریا کندی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از قلعه سیگیریا بازدید کنیم؟
تاریخچه قلعه سیگیریا
بخش های قلعه سیگیریا
صعود سخت به قلعه سیگیریا
نحوه دسترسی به قلعه سیگیریا
ساعت و هزینه بازدید
رستوران های نزدیک به قلعه سیگیریا
هتل های نزدیک به قلعه سیگیریا

چرا باید از قلعه سیگیریا بازدید کنیم؟


قلعه سیگیریا قلعه ای قدیمی از جنس سنگ در میان جنگل های کشور سریلانکا قرار دارد و از نظر تاریخی و باستانی دارای ارزش بالایی است. معنای لغوی سیگیریا، کوه شیر است. این قلعه از تخته سنگی با ارتفاع ۲۰۰ متر تشکیل شده است و در اطراف آن نیز نقاشی های زیبایی کشیده شده و خرابه های قلعه و کاخ باستانی نیز آنجا قرار گرفته اند. دروازه این قلعه به شکل شیر است و از درون آن حفاظت می کند. با اینکه صعود به این قلعه کاری بسیار دشوار است اما واقعا ارزش بالا رفتن و تماشای چشم انداز بی نظیر را دارد. این اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
قلعه سیگیریا کندی

تاریخچه قلعه سیگیریا


قدمت این قلعه به حدود ۱۶۰۰ سال قبل بر می گردد و قلعه سیگیریا خلاصه ای از هنر و معماری است. این قلعه در دوران حکومت پادشاهی کاسیاپا بنا شده است، یعنی ساخت آن توسط پادشاه کاشایاپا پسر داتوسنا از سال ۴۷۷ میلادی تا ۴۹۵ میلادی طول کشیده است. البته ایده اصلی ساخت این قلعه به عنوان یک دژ نظامی بود ولی بعد ها تغییر یافت. پس از مرگ پادشاه، کاخ متروکه شد سپس به عنوان صومعه بودایی تا قرن ۱۴ مورد استفاده قرار گرفت. پس از این دوره نیز تا ۳۰۰ سال بعد هیچ اطلاعی در دست نیست و می توان گفت به عنوان پاسگاه پادشاهی کندی استفاده می شده است. حتی باستان شناسان عقیده دارند این منطقه از قرن سوم قبل از میلاد مسیح کابرد مسکونی داشته و پادشاه کاسیاپا این مکان را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده بود، زیرا از بالای قلعه به ۳۶۰ درجه از اطراف آگاه بود و هر نوع حمله ای را متوجه می شدند. پس از چندین سال نیز یک مجتمع در بالای این صخره ساخته شد تا هم به عنوان مجتمع و هم به عنوان کاخ و قلعه مورد استفاده قرار گیرد، البته برای رسیدن به آن باید ۱۲۰۰پله طی شود. در اطراف این قلعه، استراحتگاه‌ ها و نقاشی‌ ها، استخر بزرگ بر روی قله و باغ‌ های سرسبز وجود دارند که همواره مورد توجه قرار گرفته است.
قلعه سیگیریا کندی

بخش های قلعه سیگیریا


سیگیریا ستون های انباشته شده از صخره است که به عنوان صخره ای شیری نیز شناخته می شود و علت این نام گذاری به خاطر تغییر شکل از شکل یک شیر در حال خزیدن با پنجه هایش است، متاسفانه سر مجسمه شیر در اثر عوامل طبیعی یا انسانی خراب شده اند اما پنجه های آن آنقدر بزرگ است که بزرگی شیر کاملا مشخص است. در قسمت چپ نیز باغی وجود دارد که در زمان های گذشته به عنوان استراحتگاه پادشاهان و اشراف مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین در این قسمت چندین مخزن آب وجود دارد و تاکنون در حال تولید آب هستند. در باغ نیز می توانید به کانال های آبی، غارها، تخته سنگ ها دسترسی داشته باشید. بعد از پشت سر گذاشتن قسمت های مختلف باغ در نهایت به پلکان شیر می رسید. قسمت مورد توجه در قلعه سیگیریا دیوار آینه ای است که در واقع صخره بسیار صیقل خورده ای است که همانند آینه عمل می کند و برای نشان دادن تصویر شاه درست شده است تا تصویر خود را ببیند.
قلعه سیگیریا کندی
در سفرتان به این کشور با خرید بلیط هواپیما حتما برنامه ای برای بازدید از Sigiriya Fortress را در نظر بگیرید. همچنین در مورد جاهای دیدنی این قلعه می توان به استخری اشاره کرد که در بالای قله و در کنار قلعه ساخته شده است و تخت پادشاهی کاشایاپا نیز در بالاترین قسمت تالار اصلی قرار گرفته است. در اطراف این قلعه نیز باغ های باشکوهی ساخته شده است که جزو زیباترین جلوه های صخره سیگریا محسوب می شوند و دارای ۳ بخش مختلف باغ های آبی، باغ های تراسی شکل و باغ های غاری است و همیشه مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرند. جالب اینجاست که گردشگران می توانند از طریق راه های موجود در این باغ ها به قلعه بالای صخره برسند. تقریبا در میان صخره دو پنجه بزرگ شیر و دهان باز را خواهید دید که همان دهان باز ورودی قلعه است ولی بقیه سر از بین رفته است.

صعود سخت به قلعه سیگیریا


با اینکه صعود به این قلعه سخت است اما بالاخره شدنی است، در نظر بگیرید چندین قرن قبل به این قلعه دسترسی داشتند، بنابراین شما نیز می توانید از طریق پله های مارپیچی به بالای صخره بروید.
قلعه سیگیریا کندی

نحوه دسترسی به قلعه سیگیریا


مسیر رسیدن به قلعه سیگیریا بسیار ساده استو تنها کافی است از دامبولا به اتوبوس سوار شوید و با پرداخت مبلغ اتوبوس به قلعه بروید. همچنین تاکسی هایی نیز در این شهر وجود دارند ولی هزینه گرانی دارند، بنابراین بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

ساعت و هزینه بازدید


ساعت بازدید از این قلعه زیبا ۷ صبح تا ۴ عصر است و بهترین زمان برای بازدید از این قلعه زیبا صبح زود یا دیروقت است، زیرا در مسیر تعداد گردشگرهای کمتری وجود دارند و اینکه وجود خورشید در طی روز صعود را برایتان سخت می کند. برای بازدید قلعه سیگیریا باید بلیط ورودی تهیه کنید.

رستوران های نزدیک به قلعه سیگیریا


کافه رستوران نیو سیگیری: ۸۵۰ متر
رستوران نیروانا: ۱.۴ کیلومتر
رستوران کنولی: ۱.۵ کیلومتر
رستوران آشپزخانه: ۱.۵ کیلومتر
رستوران مالیشا: ۲.۵ کیلومتر
رستوران رانیتو: ۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به قلعه سیگیریا


هتل رویال راک: ۲.۳ کیلومتر
هتل تایلاندا سیگیری: ۲.۵ کیلومتر
هتل باغ گل: ۳.۶ کیلومتر
هتل سیگیریا کینگز: ۴.۲ کیلومتر
هتل ویلایی رو مانسالا بوتیک: ۴.۵ کیلومتر
هتل نیلا اکو: ۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است