search
menu

سواحل تفریحی کلمبو سریلانکا

[ پنهان کردن ]
ساحل هیکادوا
ساحل کالپیتیا
ساحل اوناواتونا
ساحل بنتوتا
ساحل نگومبو
ساحل مانت لاوینا
پاسخ به سوالات متداول سفر به کلمبو در سریلانکا
یکی از جذاب‌ترین مناطق توریستی که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، کشور سریلانکا است. سریلانکا که با نام جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا شناخته می‌شود، نام یک جزیره است که در اقیانوس هند، در جنوب کشور هند قرار دارد. شهر کلمبو به‌عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود. این شهر یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای سریلانکا است که باید آن را از نزدیک ببینید.
در این شهر زیبا سواحل بسیار جذاب و دیدنی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و با مطالعه راهنمای سفر به سریلانکا لذت و هیجان بیشتر را تجربه کنید.
در این مقاله قصد داریم بهترین جزایر کلمبو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در هنگام بازدید از شهر کلمبو به این سواحل سر بزنید و از زیبایی‌های دیدنی آن نهایت لذت را ببرید.
سواحل تفریحی کلمبو سریلانکا

نکته: در شهر کلمبو ساحل جذاب و دیدنی خاصی وجود ندارد. اما در نزدیکی این شهر سواحل بسیار جذاب و زیبایی وجود دارد که می‌توانید در سفر خود به این شهر به آن‌ها بروید و از تفریحات ساحلی و آبی آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

در ادامه سواحل نزدیک به شهر کلمبو را به شما معرفی می‌کنیم.

ساحل هیکادوا


یکی از سواحل زیبا و جاهای دیدنی کلمبو ساحل هیکادوا "hikkaduwa" نام دارد. این ساحل در ۱۰۰ کیلومتری جنوب کلمبو قرار دارد. ساحل هیکادوا یکی از محبوب‌ترین سواحل سریلانکا در میان گردشگران به حساب می‌آید. اگر دوست دارید در سفر خود به شهر کلمبو از ساحلی دیدن کنید که در آن رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی جذابی در دل خود جای داده‌است، ساحل هیکادوا را نباید از دست بدهید.
اگر هم دوست دارید زندگی شبانه سریلانکا را تجربه کنید، حتما به این ساحل بروید و صبر کنید تا خورشید غروب کند تا در فضای جذاب و هیجان‌انگیز زندگی شبانه مردم این جزیره، لحظات لذت‌بخشی را تجربه کنید.
در این ساحل رویدادهای هیجان‌انگیزی برگزار می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به جشنواره ساحلی‌ای اشاره کرد که هر سال به مدت ۳ روز برگزار می‌شود. در طی این جشنواره خواننده‌های مختلفی از سراسر دنیا به سری لانکا می آیند و در این ساحل دور هم جمع می شوند تا لحظات لذت‌بخشی را برای گردشگران و مردم محلی این شهر به وجود آورند.
بهترین زمان بازدید از ساحل هیکادوا از ماه نوامبر تا آوریل (از ماه آبان تا فروردین) است.

در ادامه تفریحاتی که می‌توانید در این ساحل امتحان کنید را مشاهده می‌کنید:
• غواصی اسکوبار
• اسنوبورد
• قایق‌سواری
• موج‌سواری
• شرکت در جشن‌های ساحلی
سواحل تفریحی کلمبو سریلانکا

ساحل کالپیتیا


اگر دوست دارید سفرتان به کشور سریلانکا، یکی از سفرهای خاص و جذاب زندگی تان شود، حتما باید به ساحل کالی پیتا "kalpitiya" که در نزدیکی شهر کلمبو قرار دارد بروید.
یکی از تفریحات بسیار جذابی که می‌توانید در این ساحل امتحان کنید تماشای وال‌ها، دلفین ها و موجودات دریایی دیگری است که در آب‌های شفاف اقیانوس هند، در نزدیکی این ساحل در حال شنا کردن هستند. برای دیدن این موجودات می‌توانید قایق‌هایی را کرایه کنید و به وسط آب‌های اقیانوس هند بروید. بهتر است که برای امتحان کردن این تفریح صبح زود از خواب بیدار شوید و اول وقت به این ساحل بروید.
ساحل کالپیتیا حدود ۱۶۰ کیلومتر با شهر کلمبو فاصله دارد. شاید این مسافت کمی شما را مایوس کند اما باید این نکته را بدانید که زیبایی‌های ساحل کالپیتیا آن‌قدر شما را شگفت‌زده می‌کند که بعد از طی کردن این مسیر از تصمیمی که گرفته‌اید، راضی خواهید بود.
اگر دوست دارید در سفر خود به کشور سریلانکا از دلفین ها و وال‌های نزدیک این ساحل دیدن کنید، بهتر است که از ماه فوریه تا مارس (بهمن تا اسفند) به این کشور سفر کنید. اما اگر هدفتان از سفر به این کشور لذت بردن از هوای مطبوع و آرامش سواحل آن است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ماه نوامبر تا آوریل (آبان‌ماه تا فروردین) به دیدن این ساحل بروید.
ازجمله تفریحات ساحلی که می‌توانید در ساحل کالپیتیا امتحان کنید، گشت‌وگذار در اقیانوس هند، موج‌سواری، موج‌سواری با کایت، غواصی اسکوبا، اسنور کلینگ، کایاک سواری و کانوئینگ است.
برای بازدید از ساحل کالپیتیا باید ابتدا در شهر کلمبو سوار قطارهایی شوید که به پوتالام "puttalam" می‌روند و بعد از پیاده شدن از قطار یک تاکسی به سمت کالپیتیا بگیرید.

ساحل اوناواتونا


یکی از سواحل دیدنی نزدیک به شهر کلمبو ساحل اوناواتونا "unawatuna" نام دارد.
اگر دوست دارید در سفر خود به کشور سریلانکا مدتی از شلوغی شهر دور شوید و در طبیعت زیبای سواحل کلمبو آرامش و سکوت دوباره‌ای را تجربه کنید، این ساحل مناسب شما است یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا که با نام «شهر قدیمی و قلعه گالی» شناخته می شود و در یونسکو نیز به ثبت رسیده است، در نزدیکی این ساحل قرار دارد.
در نزدیکی ساحل اوناواتانا مغازه‌های فروش صنایع دستی و جواهرات نیز وجود دارد. اگر قصد خرید سوغاتی دارید می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.
اگر دوست دارید از طبیعت زیبای این ساحل نهایت لذت را ببرید، باید صبح خیلی زود به این ساحل مراجعه کنید و در خط ساحلی آن پیاده‌روی کنید. لحظات طلوع خورشید در این ساحل جذاب و دیدنی است. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در زمان پیاده‌روی در ساحل لاک‌پشت‌های دریایی را تماشا کنید.
بهترین زمان بازدید از این ساحل از ماه اکتبر تا اواسط آوریل (اوایل مهر تا اواخر فروردین) است.
برای رسیدن به این ساحل، باید در شهر کلمبو سوار قطارهایی شوید که به مقصد ماتارا (matara) می‌روند. سپس در ایستگاه گاله "galle" از قطار پیاده شوید. فاصله بین شهر کلمبو تا گاله حدود ۳ ساعت با قطار طول می‌کشد. اگر هم نتوانستید سوار قطار شوید می‌توانید مینی‌بوس‌هایی که از مرکز شهر کلمبو به سمت گاله می‌روند را پیدا کنید. این مسیر با مینی‌بوس نیز حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. زمانی‌که به گاله رسیدید باید سوار اتوبوس‌های محلی شوید که به سمت اوناواتونا می‌روند.

ساحل بنتوتا


اگر دوست دارید در سفرتان به کشور سریلانکا از تفرجگاه های ساحلی دیدن کنید، باید به ساحل بنتوتا "Bentota" بروید. در این ساحل می‌توانید انواعی از ورزش‌های آبی را امتحان کنید. اگر دوست دارید در دریا به ماجراجویی بپردازید، در این ساحل امکانات خوبی در اختیار شما قرار گرفته‌است. ساحل بنتوتا برای افرادی که قصد دارند مدتی را در هوای خوب و زیر آفتاب سواحل سریلانکا دراز بکشند و خستگی مدت‌ها کار کردن را از تنشان بیرون بیاورند نیز مناسب است.
چه بخواهید پول زیادی را در سفر به سریلانکا خرج کنید، چه قصد سفر ارزان‌قیمت به این کشور را داشته باشید، بازدید از ساحل بنتوتا گزینه های مختلفی را برای تفریح کردن در اختیار شما قرار می دهد. در آب‌های نزدیک این ساحل می‌توانید اسکی روی آب، قایق‌سواری و بادسواری را امتحان کنید.
بهترین زمان بازدید از یکی از زیباترین جزایر سریلانکا یعنی جزیره بنتوتا از ماه نوامبر تا آوریل (آبان‌ماه تا اواسط فروردین) است.
اگر اهل ورزش‌های آبی و ماجراجویانه باشید، در این ساحل لحظات لذت‌بخشی منتظر شما است. کایاک سواری، غواصی اسکوبا، اسنورکلینگ و کانوئینگ و ماهیگیری تفریحی در وسط اقیانوس را می‌توانید در این ساحل امتحان کنید.

ساحل نگومبو


یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سواحل کشور سریلانکا ساحل نگونبو "negombo" نام دارد. اگر به‌دنبال یک ساحل زیبا می‌گردید که بتوانید در آن برای چندین ساعت زیر نور آفتاب دراز بکشید و از شنیدن صدای موج‌های دریا آرام شوید، این ساحل مناسب شما است.
ساحل نگومبو حدود ۱ ساعت از شهر کلمبو فاصله دارد. در این ساحل می‌توانید انواعی از تفریحات آبی مثل غواصی اسکوبا، اسنور کلینگ، ماهیگیری و موج‌سواری با کایت را امتحان کنید.
می‌توانید برای چند ساعت به‌همراه دوستان و یا همسر خود در این ساحل قدم بزنید و از فضای زیبای آن نهایت لذت را ببرید. به‌طور حتم در مسیر پیاده‌روی تان به مغازه‌های سوغاتی فروشی و رستوران‌هایی برمی‌خورید که غذاهای تازه‌ی دریایی را به فروش می‌رسانند. اگر گرسنه شدید و اهل خوردن غذاهای دریایی هستید، حتما به این رستوران‌ها سر بزنید.
بهترین زمان بازدید از این ساحل از ماه دسامبر تا آوریل (آذر ماه تا فروردین) ‌است. حتما وقت خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که در زمان غروب آفتاب در این ساحل حضور داشته باشید. چراکه تماشای غروب خورشید از ساحل نگومبو می‌تواند سفرتان را لذت‌بخش تر و خاص تر کند.
سواحل تفریحی کلمبو سریلانکا

ساحل مانت لاوینا


یکی از سواحل زیبا و جذاب شهر کلمبو ساحل مانت لاوینا "Mount Lavina" نام دارد. این ساحل یکی از پرطرف‌دارترین سواحل نزدیک به شهر کلمبو است. اگر با خانواده به کشور سریلانکا سفر کرده‌اید و دوست دارید به ساحلی بروید که بتوانید با اعضای خانواده خود و در کنار کودکان‌تان لحظات لذت‌بخش و جذابی را سپری کنید، این ساحل مناسب شما است.
می‌توانید در آب‌های نزدیک به این ساحل شنا کنید یا لحظات آرامش‌بخشی را با دراز کشیدن بر روی ماسه های گرم این ساحل تجربه کنید.
در این ساحل می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید، با دوستان و خانواده خود در ساحل پیاده‌روی کنید و یا در جشن‌های ساحلی شرکت کنید و لحظات لذت‌بخشی را درمیان مردم سریلانکا سپری کنید.

پاسخ به سوالات متداول سفر به کلمبو در سریلانکا


در ادامه مقاله سوالات رایجی را می بینید که گردشگران معمولا قبل‌از سفر به سریلانکا و بازدید از سواحل کلمبو برای شان پیش می‌آید. حتما ادامه مقاله را با دقت بخوانید تا قبل‌از سفر به کشور سریلانکا و بازدید از سواحل کلمبو اطلاعات بیشتری به دست آورید.

۱. بهترین زمان بازدید از شهر کلمبو چه زمانی است؟
اگر دوست دارید زمانی به کشور سریلانکا سفر کنید که آب‌وهوای این کشور معتدل و مطبوع باشد تا بتوانید در سواحل کلمبو به گشت‌وگذار بپردازید و انواع تفریحات ساحلی و دریایی موجود در این سواحل را امتحان کنید، باید از ماه دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) به این کشور سفر کنید.

۲. بهترین اقامتگاه‌های گردشگری شهر کلمبو در کدام بخش از این شهر قرار دارد؟
اگر دوست دارید رزرو هتل خود را در یکی از بهترین محلات کلمبو انجام دهید، ما به شما محله کلوپیتیا "kollupitiya" را پیشنهاد می‌کنیم. در سال‌های اخیر این محل دست‌خوش تغییر شده‌است و در آن رستوران‌های مختلف، هتل‌های لوکس و بازارچه‌های خیابانی جذابی ساخته شده‌است.

۳. بهترین سواحل کشور سریلانکا کدام است؟
زیباترین و جذاب‌ترین سواحل کشور سریلانکا شامل موارد زیر می‌شوند:
• خلیج آروگام "arugam bay"
• ساحل اوناواتانا "unawatuna beache"
• ساحل هیکادوا
• ساحل ویجایا "wijaya"
• ساحل نگومبو "negombo"
• ساحل بنتوتا
• ساحل میریسا
• ولیگاما و میدیگاما

۴. آیا در شهر کلمبو امکاناتی برای انجام ورزش‌های آبی وجود دارد؟
همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله توضیح دادیم، در سواحل نزدیک به شهر کلمبو انواعی از ورزش های آبی نظیر اسنورکلینگ، موج‌سواری، کایاک سواری، ماهیگیری تفریحی، باد سواری، غواصی اسکوبا را امتحان کنید.

۵. آیا شنا کردن در آب‌های اطراف سریلانکا امن هست؟
آب‌های اطراف کشور سریلانکا معمولاً جریانات تندی دارند و شنا کردن و موج‌سواری در آن‌ها امن نیست. مگر بعضی از مناطق مشخص‌شده که برای موج‌سواری مناسب است.
اگر قصد شنا کردن در نزدیکی ساحلی را دارید، حتما به نکات زیر در سفر خود به کشور سریلانکا توجه کنید تا اتفاق ناگواری برای شما پیش نیاید.
• در مکان هایی که برای این منظور تعبیه شده اند شنا کنید.
• قبل از شنا کردن، حتما به این نکته توجه کنید که مسئولین غریق‌نجات در نزدیکی شما حضور داشته باشند.
• سعی کنید خیلی از ساحل دور نشوید.

۶. آیا در آب‌های اطراف کشور سریلانکا کوسه وجود دارد؟
بله، در آب‌های اطراف این کشور ۴ نوع گونه کوسه پیدا شده‌است. به‌همین دلیل بهتر است که در مناطق مشخص‌شده شنا کنید.

۷. آیا سواحل نزدیک به شهر کلمبو امنیت دارد؟
بله؛ با خیال راحت می‌توانید به سواحل نزدیک شهر کلمبو بروید و از تفریحات ساحلی و آبی آن استفاده کنید و نهایت لذت را از سفر به این کشور تجربه کنید.

۸. آیا شهر کلمبو برای گردشگران منفرد و گردشگران خانم جای مناسبی است؟
بله؛ شهر کلمبو هم برای گردشگرانی که به‌تنهایی سفر می‌کنند و هم برای گردشگران خانم شهر امنی است.

۹. بهترین سواحل شهر کلمبو برای امتحان کردن ورزش‌های آبی کدام است؟
دو ساحل بنتوتا و کالپیتیا از جمله بهترین سواحل شهر کلمبو برای امتحان کردن ورزش‌های آبی هستند.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است