search
menu

راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

[ پنهان کردن ]
ویدیو راهنمای سفر به سریلانکا
تاریخچه سریلانکا
معرفی کشور سریلانکا
دانستنی های کاربردی
شماره تلفن های ضروری
عبارت های ضروری
شهرهای معروف کشور سریلانکا
آب و هوای کشور سریلانکا
بهترین زمان سفر به سریلانکا
شرایط ویزا و روادید
حمل و نقل عمومی در سریلانکا
سیمکارت های سریلانکا
غذاهای محبوب سریلانکا
مناسبت ها و جشنواره های سریلانکا
امنیت در سریلانکا
توصیه های لازم در هنگام سفر به سریلانکا
وقتی قصد سفر داشته باشید، مخصوصا سفری که مقصدش کشورهای خارجی باشد و مهم تر اینکه وقتی برای بار اول به کشوری خارجی قصد سفر داشته باشید؛ بهتر است قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل کمی در مورد آن کشور پرس و جو کرده و اطلاعات اولیه در مورد مقصدتان کسب کنید. معمولا زمان سفرهای خارجی مدت کوتاهی هستند و برای گشت و گذار باید با برنامه ریزی دقیق اقدام کنید تا هم از جاذبه های دیدنی آن کشور بازدید داشته باشید و هم زمان و هزینه تان هدر نرود. ما نیز در این مقاله قصد داریم در مورد کشور سریلانکا برایتان بنویسیم تا در صورت سفر به این کشور با خیال آسوده بگردید و لذت ببرید. پس در ادامه با ما و راهنمای سفر به سریلانکا همراه باشید:

ویدیو راهنمای سفر به سریلانکا



تاریخچه سریلانکا


واژه سريلانکا در زبان سانسکريت به معنای جزيره باشکوه است. در ادبيات برهمنی نیز نام اين کشور به نام لانکا و در يونان و رم باستان به نام تاپ روبان و تاجران و دريانوردان نيز اين کشور را سيلان و اعراب اين جزيره را سرانديپ یا سرانديبيتی می ناميدند. سرانجام اين کشور در سال ۱۹۷۲ ميلادی به سريلانکا تغيير نام داد. در زمان های گذشته این سرزمین با نام سیلان مشهور بوده که در آن موقع تحت استعمار بریتانیا بوده است. از لحاظ تاریخی می توان با استناد به مدارک و جاذبه ها و آثار باستانی این منطقه چنین نتیجه گرفت؛ سریلانکا حدودا ۳۰ هزار سال قدمت دارد و انسان هایی در این منطقه سکونت داشته اند.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

معرفی کشور سریلانکا


سریلانکا، کشوری در جنوب قاره آسیا در جوار اقیانوس هند است و به همین خاطر به سریلانکا لقب کشور سواحل بی انتها نیز داده شده است. این کشور زیبا دارای آثار تاریخی متعدد، مردمان مهمان نواز، جاذبه های طبیعی و گردشگری و غذاهای متنوع و لذیذی است که همگی دست در دست هم داده اند و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان هستند؛ کشور سریلانکا می تواند به عنوان مقصدی زیبا و خاص برای گذراندن تعطیلات محسوب شود. از لحاظ جغرافیایی کشور سریلانکا به شکل جزیره است. کلمبو به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت سریلانکا است؛ سپس به ترتیب بنتوتا و کندی از شهرهای مشهور این کشور هستند. اکنون جمعیت کشور سریلانکا نزدیک به جمعیت تهران است. فرهنگ بیش از ۲۰۰۰ ساله‌ سریلانکا در بقایای آثار تاریخی قابل مشاهده است، مخصوصا در صومعه‌ های افسانه‌ ای که با زیباترین حالت تزئین شده اند.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا
سریلانکا از آن جمله کشورهایی است که می توانید حیات وحش را از نزدیک لمس کنید و همراه با تورهای سافاری به تماشای فیل‌ ها، بوفالوها، پلنگ‌ ها و هزاران پرنده‌ رنگارنگ و زیبا بروید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت سریلانکا در میان توریست ها اینست که جاذبه های گردشگری در این کشور تقریبا در یکجا جمع شده اند یا اینکه فاصله بسیار اندکی با یکدیگر دارند؛ به همین دلیل به راحتی می توانید به همه جاذبه ها در فاصله های بسیار کم دسترسی داشته باشید، مثلا در سواحل زیبا آفتاب بگیرید، در معابد هزارساله مراقبه کنید، در دهکده‌ های ساکت گردش کنید، پرنده‌ ها و گل‌ های وحشی را تماشا کنید، غذاهای محلی را امتحان کنید و آثار باقی مانده از استعمار و جاذبه‌ های زیبا دیدن کنید. در یک کلام سریلانکا یک مقصد گردشگری فوق‌ العاده و در عین حال مقرون به صرفه است، ولی با این وجود هنوز در دنیا به طور کامل معرفی نشده است و گردشگران اطلاعات کمی در مورد زیبایی های این کشور دارند.
تفریحات ساحلی در مناطق استوایی شاید برایتان خسته کننده شده باشد که در این صورت بهتر است کمی هم به مناطق کوهستانی سر بزنید و از آب و هوای مطبوع و چشم‌ اندازهای بی نظیر آن ها لذت ببرید، یا اینکه اگر می‌ خواهید کوهپیمایی کنید و از طبیعت بکر لذت ببرید، مطمئنا سریلانکا مقصدی عالی برایتان خواهد بود؛ از لحاظ موج سواری، غواصی، ماجراجویی و هیجان باید در جریان باشید که همگی در Sri Lanka جمع شده اند. روز به روز بر شهرت این کشور در میان گردشگران افزوده می شود، پس شما نیز جزو اولین ها باشید و از طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی این کشور قبل از اینکه مسافران زیادی به این منطقه سفر کنند به فکر خرید بلیط هواپیما باشید و سفری خاطره انگیز برای خود و خانواده تان رقم بزنید.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

دانستنی های کاربردی


ویزا: ویزای فرودگاهی برای ایرانیان.
واحد پول: روپیه
زمان محلی: ۵ ساعت و نیم جلوتر از تهران (۵+ GMT)
زبان رسمی: تامیل/ سینهالی
دین اکثریت مردم: بودایی و برهمایی
بهترین زمان سفر: همه ماه های سال
سبک تفریحات: گردش در سواحل زیبا و طبیعت همیشه سبز، ورزش های آبی، بازدید از پارک های جنگلی و حیات وحش، آثار باستانی، شرکت در مراسم و جشنواره های محلی
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
سوغاتی ها: ساری و سارونگ به عنوان لباس های محلی و سنتی، جواهرات و سنگ های قیمتی، پارچه های دستبافت، صنایع دستی چوبی، چای، ادویه و ماسک راکشا به عنوان بخش مهم در رقص های سنتی سریلانکا

شماره تلفن های ضروری


کد تلفن کشور: ۹۴+
پلیس: ۱۱۸ / ۱۱۹
آمبولانس و آتش‌ نشانی: ۱۱۰
نشانی سفارت ایران در سریلانکا: No. 18, Buller's Lane, colombo 07 - Sri Lanka
تلفن : 2081515-2081516-2081517

عبارت های ضروری


راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

شهرهای معروف کشور سریلانکا



کلمبو


کلمبو به عنوان شهری تجاری و بزرگ‌ ترین شهر سریلانکا به شمار می رود و همچنین استان غربی و پایتخت کشور است. این شهر دارای جاذبه‌ های گردشگری متعددی است که سالانه میزبان توریست‌ های زیادی از سراسر جهان است و تورهای شهر کلمبو در میان گردشگران بسیار شهرت دارند. کلمبو به عنوان یکی از زیباترین شهرهای سریلانکا شناخته می شود و به خاطر آب و هوای گرمسیری همواره مورد توجه توریست ها قرار می گیرد. از جاذبه های گردشگری در کلمبو می توان به موزه تاریخ طبیعی سریلانکا، میدان استقلال، معبد سیما ماکالا، موزه ملی، کلیسای جامع سنت لوسیا و موزه دوران استعمار هلند (موزه هلندی کلمبو)، مسجد سرخ، بازار شناور پتا، سواحل تفریحی و معبد گانگارامایا اشاره کرد.

کندی


کندی به عنوان شهری بزرگ در کشور سریلانکا و آخرین پایتخت عصر پادشاهان باستان سریلانکا بوده است که در میان تپه‌ های فلات کندی و مزارع گرمسیری چای قرار دارد. کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا است و از لحاظ اقتصادی نیز جزو شهرهای مهم کشور سریلانکا به شمار می رود. به دلیل قرارگیری در میان تپه های سرسبز زیبایی های غیر قابل توصیفی دارد. از مهمترین جاذبه های گردشگری کندی می توان به معبد دندان مقدس کندی اشاره کرد که در آن دندان مقدس بودا نگهداری می شود. همچنین در فصل تابستان جشنواره جذابی به نام جشنواره اسالا پراهرا در شهر کندی سریلانکا برگزار می شود که در این روز کندی غرق شور و هیجان است، پیشنهاد می کنیم در صورت امکان در هنگام برگزاری این جشن در کشور سریلانکا حضور داشته باشید؛ در این جشنواره دیدنی، فیل ها تزئین می شوند و برنامه های آتش بازی و نمایش موزیکال در سراسر کندی برگزار می شود. جاذبه های دیگر در شهر کندی عبارتند از قلعه سیگیریا، معبد غار دامبولا، شهر مقدس کندی و مرکز نگهداری از فیل های یتیم.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

بنتوتا


بنتوتا شهری ساحلی در جنوب سریلانکا قرار دارد، این شهر در همسایگی کلمبو و گاله واقع شده است. سواحل طلایی شهر بنتوتا خیلی از گردشگران را شیفته‌ خود می کند، طوری که در زیر سایه درختان نخل مناظر بی نظیری را تجربه خواهید کرد و همچنین چندین نوع امکانات ورزشی و تفریحی برای گردشگران فراهم شده است. جاذبه های گردشگری زیادی مانند باغ بریف و جزیره دارچین، معبد کاند ویهاری، قلعه پرتغالی ها و مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا در شهر بنتوتا بسیار شهرت دارند. همچنین در شهر بنتوتا جشنواره مشهوری به نام پراهرا هر دو سال یکبار برگزار می شود که همانند جشنواره فیل ها در شهر کندی فیل ها تزئین می شوند و با آتش بازی و موسیقی حرکت می کنند.

نووارا الییا


این شهر زیبا به عنوان یکی از مهمترین شهرهای سریلانکا به شمار می رود که دارای طبیعت بسیار جذابی است. این شهر پر از مزارع چای است. بهترین زمین های گلف سریلانکا نیز در نووارا الیا قرار دارد، همچنین یک باغ گیاه شناسی جذاب به نام باغ گیاه شناسی هاک گالا در این شهر قرار دارد که واقعا تماشایی است. شهر نووارا الییا به دلیل داشتن کوه های بلند دارای آب و هوای معتدل و خنکی است. در ماه آوریل نیز به خاطر سال نوی سینهالی و تامیلی جشنواره ای شاد در این شهر برگزار می شود و گروه های موسیقی در این جشنواره ها شرکت می کنند. همچنین مسابقات موتور سواری و اسب سواری در نزدیکی دریاچه گرگوری برگزار می شوند.

گاله


گاله به عنوان پنجمین شهر بزرگ سریلانکا است. چندین جاذبه دیدنی و گردشگری سریلانکا در این شهر واقع شده اند، مانند معابد شگفت انگیز، کلیساهای دیدنی و طبیعت بی نظیر که هوش از سر گردشگران می برد. فانوس دریایی گاله بسیار دیدنی است و محل مناسبی برای گرفتن عکس های یادگاری است. قلعه گاله به عنوان مکانی تاریخی، باستانی و نمونه بارزی از معماری شگفت انگیز است که بعد از گذشت ۴۵۰ سال از ساخت آن هنوز هم ظاهر بی نظیر این قلعه حفظ شده است و با بازسازی های اندک انجام شده بر روی این قلعه همانند روز اول می درخشد.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

آب و هوای کشور سریلانکا


شرایط آب و هوایی در کشور سریلانکا به دلیل قرارگیری در منطقه استوایی دارای دو فصل خشک و مرطوب است. کشور سریلانکا به عنوان جزیره ای گرمسیری دارای آب و هوای متعادلی است و به دلیل وزش بادهایی از اقیانوس نیز متعادل تر می شود. در حالت کلی، نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا گرم و مرطوب و نواحی شمالی و شرقی دارای آب و هوای گرم و خشک هستند. به طور میانگین دما در این کشور بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد متغیر بوده و در منطقه ارتفاعات این کشور ممکن است دما تا ۱۶ درجه سانتی گراد نیز کاهش یابد. آب و هوای کشور سریلانکا این چنین گوناگون بوده و همین امر باعث می شود تا به جزیره ای برای تمام فصل ها تبدیل شود. در کشور سریلانکا، سردترین ماه ‌های سال دسامبر و ژانویه و گرم ‌ترین ماه‌ های سال آوریل و آگوست است.

بهترین زمان سفر به سریلانکا


بهترین زمان برای سفر به کشور سریلانکا با توجه به نواحی که می خواهید بازدید کنید متفاوت است؛ اگر قصد دارید از سواحل غرب و جنوب بازدید کنید، بهترین زمان از ماه دسامبر تا ماه مارس یعنی از آذر تا اسفند است. در حالی که برای بازدید از سواحل شرقی بهترین آب و هوا از آوریل تا سپتامبر یعنی از فروردین تا شهریور است. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که در طول سال همه ماه ها برای سفر به کشور سریلانکا مناسب است.

شرایط ویزا و روادید


شاید برای خیلی از شما سوال باشد که برای سفر به کشور سریلانکا در مورد ویزا چه باید کرد و چه اقداماتی لازم است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به سفارت سریلانکا می توانید ویزای توریستی دریافت کنید. برای مسافرت به کشور سریلانکا، ویزای توریستی فرودگاهی صادر شده اعتبار ۳۰ روزه دارد و برای دریافت این ویزا کافی است هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد این مدارک را نزد خود داشته باشید؛ گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار و واچر هتل (برگه تائیدیه رزرو هتل) و بلیط های رفت و برگشت هواپیما که در این صورت مهر مخصوص در گذرنامه شما ثبت می شود و همان به منزله ویزای اقامتی شما در این کشور خواهد بود. مورد جالب توجه اینست که ویزای سریلانکا برایتان بدون هزینه صادر خواهد شد.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

حمل و نقل عمومی در سریلانکا


در کشور سریلانکا حمل و نقل نسبت به منطقه، برنامه سفر و تعداد نفرات بستگی دارد. یکی از مشهورترین و اصلی ترین وسیله حمل و نقل در شهرهای سریلانکا توک توک نام دارند. این وسایل نقلیه‌ موتور سه چرخ هستند، به ازای کیلومتر اول هزینه مشخصی دارند و برای کیلومترهای بعدی نیز هزینه های اضافی دریافت می کنند، مخصوصا در شهر کلمبو، توک توک بهترین و راحت ترین روش برای رفت و آمد در شهر و بازدید از جاذبه‌ های مختلف در مدت زمان کوتاه است. حتی می توانید یک روز کامل توک توک را همراه با راننده کرایه کنید و به قسمت های مختلف شهر بروید. حال اگر نمی خواهید از توک توک استفاده کنید، اتوبوس می تواند جایگزین این وسیله نقلیه باشد و هزینه اتوبوس ها نیز برای هر سه تا چهار کیلومتر دریافت می شود، با اینکه هزینه استفاده از اتوبوس بسیار پایین است اما کیفیت و امکانات چندانی ندارند، پس حدالامکان از اتوبوس استفاده نکنید.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا
برای سفرهای طولانی و بین شهری نیز می توانید از قطار استفاده کنید و جالب اینجاست که قطار به عنوان وسیله حمل و نقل ارزان قیمت در کشور سریلانکا فعالیت دارد. فقط توجه داشته باشید که به دلیل ارزان بودن قطارها بسیار شلوغ می شوند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به سفر و رفتن به ایستگاه قطار بلیط تان را تهیه کنید.
گزینه دیگر برای رفت و آمد استفاده از تاکسی های شهری است، فقط بهتر است قبل از سوار شدن در مورد قیمت مسیرتان با راننده به توافق برسید؛ زیرا رانندگان سریلانکایی در صورت مواجه شدن با غریبه ها پول بیشتری درخواست می کنند. در حالت کلی اگر بخواهیم هزینه حمل و نقل را در کشور سریلانکا بررسی کنیم باید در جریان باشید که بسیار مقرون به صرفه و ارزان هستند و با خیال راحت و هزینه کم می توانید از جاهای دیدنی کشور سریلانکا بازدید کنید و نهایت لذت را ببرید.

سیمکارت های سریلانکا


در صورت استفاده از سیمکارت های ایرانی در کشور سریلانکا متحمل هزینه های هنگفتی خواهید شد که اصلا به نفعتان نیست، بنابراین یکی از بهترین روش ها استفاده از سیمکارت خود کشور سریلانکاست. سیم کارت محلی با پکیج‌ های دیتا و تماس برایتان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود تا هم تماس های داخلی و هم تماس های خارجی برقرار کنید و از اینترنت آن نیز استفاده کنید. اپراتورهای کشور سریلانکا به نام های Dialog و Mobitel هستند و آنتن‌ دهی خوبی در سراسر کشور دارند. برای تهیه این سیمکارت ها به راحتی می توانید به گیشه مربوطه در فرودگاه مراجعه کرده و با قیمت مناسبی تهیه کنید. در داخل شهر نیز می توانید این سیمکارت ها را خریداری کنید اما در صورت خرید از فرودگاه نرخ پایین تری می‌توانید بپردازید.

غذاهای محبوب سریلانکا


همه کشورها و شهرها در دنیا غذاهای مخصوص خود را دارند که در هنگام سفرتان بهتر است از این غذاها سفارش دهید و از طعمشان لذت ببرید. کشور سریلانکا نیز از این امر مستثنا نیست و چندین غذای مشهور دارد. خورشت سبزیجات به عنوان یکی از غذاهای اولیه سریلانکا به شمار می رود و خورشتی خوش عطر و فصلی است و با توجه به سبزیجات همان فصل طبخ می شوند.
غذای دیگر Gotu Kola Kanda نام دارد و غذایی مقوی و سبز رنگ است که بخشی از آن سوپ و بخشی حلیم حبوبات است. این غذا با سبزیجات جنگلی و برنج پخته می شود و خاصیت درمانی زیادی دارد. غذای مشهور دیگر Dha است که در واقع خورشت عدس نام دارد و یکی از غذاهای اصلی سریلانکا محسوب می شود و این غذا معمولا با برنج سرو می شود. غذای Lamprais نیز از کوفته های گوشت و خوراک گوشت تشکیل شده است که با ادویه هایی مثل هل و دارچین مزه دار می شوند و همراه با برنج ترکیب شده و در داخل یک برگ موز می پیچند می پزند. غذاهای دیگر در کشور سریلانکا عبارتند از نان روتی، غذاهای دریایی، خوراک گوشت، فالوده، خوراک نارگیل و مرغ کاری.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

مناسبت ها و جشنواره های سریلانکا


سریلانکا کشوری با ۴ مذهب اسلام، مسیحیت، هندو و بودایی است و به همین خاطر در طول سال تعطیلات عمومی یا مناسبت زیادی در این کشور وجود دارند؛ به طوری که ۲۵ روز تعطیل در تقویمشان به چشم می خورد. اگر شما نیز مشتاق هستید تا در جشنواره های سریلانکا شرکت کنید، بهتر است در مورد تاریخ و محل برگزاری این جشنواره اطلاعات کسب کرده و سفرتان را به چنین روزهایی موکول کنید تا نهایت لذت را ببرید.

جشنواره وساک (مذهب بودایی)


این جشنواره بر اساس تقویم قمری بودایی در روز اول سال جدید برگزار می شود. دقیقا روز میلاد بودا و روز آغاز شدن روشنگری او همین روز است. این روزها بین ۱۲ تا ۱۴ آوریل هستند. اصلی ترین قسمت این جشنواره در قله میهین تاله برگزار می شود و دلیلش نیز اینست که به اعتقاد سریلانکایی ها اولین بار یک راهب در قله این کوه در مورد مذهب بودا صحبت کرده است. برای رفتن به میهین تاله کافی است بعد از رسیدن به سریلانکا سوار قطارهای شهر آنورادهاپورا شوید و بعد از آنجا به مقصد میهین تاله سوار تاکسی شوید. جشنواره وساک در همه شهرهای کشور سریلانکا برگزار می شود و در آن روز همه در خانه ها و مغازه هایشان فانوس روشن می کنند. در مناطقی مانند دریاچه بیرا و باودالوکا ماواتا در کلمبو این روز به زیبایی تزئین می شوند و مردم به بیرون از خانه هایشان می روند و غذاهای خوشمزه می خورند. البته افراد مذهبی به معابد کلمبو سریلانکا رفته و این روز را به عبادت مشغول می شوند.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

جشنواره کندی اسالا پویا پراهرا (جشنواره بودایی)


یکی دیگر از جشنواره های بزرگ مذهب بودایی در سریلانکا، جشنواره اسالا پویا پراهرا نام دارد که در شهر کندی برگزار می شود. این جشن در معبد دندان مقدس برگزار شده و در شهرهای دیگر نیز در معبد های گوناگون برگزار می کنند. با شرکت در این جشنواره می توانید یکی از جالب ترین لحظات را تجربه کنید. در این روز خواننده ها مشغول آوازخوانی می شوند و فیل های تزئین شده به خیابان ها آمده و چندین برنامه تفریحی جالب و مهیج در خیابان ها برگزار می کنند. مورد جالب توجه اینست که این جشنواره به مدت ۷ روز در شهر تکرار می شود و در نهایت در شب آخر مهیج ترین و جذاب ترین قسمت جشنواره برگزار می شود.

جشنواره دیپاوالی – دیوالی (جشنواره هندویی)


دیپاوالی جشنواره نور هندوها است. در این روز مردم سریلانکا خانه هایشان را با لامپ های کوچک تزئین می کنند و همه ساختمان ها و خیابان ها نورانی می شوند. در تقویم میلادی معمولا در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار می شود و به مدت ۵ روز طول می کشد. اما بزرگترین و جذاب ترین قسمت جشن روز آخر آن است که در این جشن شرکت کنندگان لباس های نو می پوشند و به یکدیگر شیرینی می دهند.

سال جدید اقوام سینهالا و تامیل


سال جدید سینهالا و تامیل در اولین روز تقویم قمری برگزار می شود که معمولا مصادف با یکی از روزهای آپریل در تقویم میلادی است. در این روز کل جزیره سریلانکا شادی حس می شود و هر گوشه از آن را با تزئینات جالب و زیبایی می آرایند. بیشتر جمعیت سریلانکا از اقوام سینهالا و تامیل تشکیل شده اند و به همین خاطر این روز در تقویم سریلانکا تعطیل رسمی اعلام شده است و همه مردم سریلانکا به تفریح و پایکوبی می پردازند. همچنین در این روز مسابقات و رقابت های جذاب برگزار می شود و هر کس به نوعی سرگرم است.

عید فطر (جشنواره اسلامی)


مردم مسلمان ساکن در سریلانکا مانند سایر کشورهای اسلامی بعد ار ماه رمضان، عید فطر را جشن می گیرند و بدین صورت عید فطر یکی از مهمترین جشن های سریلانکا به شمار می رود.

کریسمس (جشنواره مسیحی)


با اینکه تعداد اندکی از مردم سریلانکا مسیحی هستند، اما کریسمس به عنوان یکی از جشن های بزرگ این کشور به شمار می رود. در این روز مراکز خرید و فروشگاه ها با رنگ های شاد و جذاب دکوارسیون خود را تغییر می دهند و در همه قسمت های شهر درختان کاج تزئین می کنند که زیبایی دوچندانی به نقاط مختلف شهر می دهند. اگر شما نیز جزو نفراتی هستید که به کریسمس علاقه دارید، سعی کنید تا زمان سفرتان را به آن روزها برنامه ریزی کرده و به این جزیره دوست داشتنی رفته و در این جشن حضور داشته باشید.

فستیوال رقص های محلی کندی


در کنار دریاچه شهر کندی، سالنی برای تماشای رقص و جشن های محلی در سریلانکا ساخته شده است و هرروز عصر با پرداخت مبلغی به‌ عنوان ورودیه می توانید برای دیدن رقص بومی نواحی مختلف سریلانکا به آنجا بروید. از نکات جالب و خاص این جشنواره استفاده از صورتک های مختلف در این رقص ها است استفاده می شود که هر یک نماد بخصوصی دارند و اینکه هر یک از رقص ها نیز برای خود اسمی دارند.

جشنواره قدردانی از سوریا


این جشن هر ساله در اواسط ماه ژانویه در زمان برداشت کامل برای شکرگزاری و قدردانی از خورشید، گاو و محصولات فراوان برگزار می شود. مدت این جشنواره سه روز بوده و شور و شوق و زیبایی در این جشن غوغا می کند. در سراسر سریلانکا مردم به جشن و شکرگزاری برای ادای احترام به خورشید سوریا می پردازند. یکی از نمادهای این جشنواره نیز گاو است که برای مردم سریلانکا جایگاه ویژه ای دارد و یکی از ملزومات اصلی کشاورزی است. جوان ترین و پیرترین اعضای خانواده همگی در این جشن شرکت می کنند، به همین دلیل جشنواره ای خانوادگی به شمار می رود، شما نیز به همراه خانواده می توانید در این جشنواره به شادی و سرور بپردازید.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا

امنیت در سریلانکا


مردم سریلانکا بسیار خونگرم و با محبت هستند، همچنین رفتار بسیار محترمانه با توریست‌ ها و گردشگران دارند. ارتباط برقرار کردن با مردم در این کشور و پرسیدن آدرس کار بسیار آسانی است. مطمئنا با رویی گشاده با شما برخورد خواهند کرد. اما در سفرتان به سریلانکا با رانندگان تاکسی سر قیمت به توافق برسید یا اینکه قبل از سوار شدن به تاکسی از مسئول هتل یا نفر راهنما در مورد قیمت ها سوال بپرسید.

توصیه های لازم در هنگام سفر به سریلانکا


اول از همه توجه داشته باشید که آب لوله کشی در سریلانکا کیفیت مطلوبی برای نوشیدن ندارد، بنابراین بهتر است از بطری های آب معدنی با برچسب سازمان استاندارد سریلانکا (SLS) استفاده کنید. بقیه موارد نیز توصیه های عمومی برای سفر به سریلانکا هستند که عبارتند از از توهین به پرچم و نمادهای ملی کشور مقصد به شدت خودداری کنید. در مورد مسائل سیاسی صحبت نکنید. در مورد بقایای آثار تاریخی مراقب باشید. معمولا دست زدن به این آثار ممنوع است. قبل از آغاز سفر در مورد ممنوعیات های وارداتی تحقیق کنید تا برایتان مشکل ایجاد نشود. شماره و آدرس سفارت ایران و شماره‌ های ضروری کشور را به همراه داشته باشید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است