search
menu

معبد غار دامبولا کندی

[ پنهان کردن ]
درباره معبد غار دامبولا
چرا بازدید از معبد غار دامبولا پیشنهاد می شود؟
تاریخچه معبد غار دامبولا
معماری معبد غار دامبولا
قوانین بازدید ازداخل معبد
نحوه دسترسی به معبد غار دامبولا
بهترین زمان سفر
جاذبه های دیدنی نزدیک معبد غار دامبولا
هتل های نزدیک معبد غار دامبولا
رستوران های نزدیک معبد غار دامبولا

درباره معبد غار دامبولا


معبد غار دامبولا، یک بنای تاریخی خارق العاده است که در ۱۴۸ کیلومتری شرق کلمبو پایتخت سریلانکا و ۷۲ کیلومتری شمال کندی در شهر دامبولا واقع شده است. شهر کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا با جمعیت ۱۲۵۴۰۰ نفر محسوب می شود. جاذبه های گردشگری کندی یا طبیعی هستند یا اینکه از سالیان دور به جا مانده اند. به دلیل اینکه مردم کندی از سال ها قبل پیرو مذهب بودا بوده اند، معبدهای زیادی نیز در این شهر وجود دارد که گردشگران بسیاری را به سمت خود سوق می دهد. معبد غار دامبولا که به معبد طلایی نیز شهرت دارد، شگفتی های بسیاری را در خود جای داده است. بیش از ۸۰ غار در مناطق اطراف این بنا وجود دارد که در داخل آن پنج غار اصلی، مجسمه ها و نقاشی هایی به چشم می خورد که مربوط به بودا و زندگی او است که در زیر سنگی عظیم الجثه قرار دارد. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما و سفر به سریلانکا و کندی را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما از این جاذبه گردشگری بی نظیر دیدن کنید.
معبد غار دامبولا کندی

چرا بازدید از معبد غار دامبولا پیشنهاد می شود؟


معبد غار دامبولا بزرگ ترین و زیبا ترین مجموعه معبد غار درآسیاست که در سال ۱۹۹۱ در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.
معبد غار دامبولا با مجسمه ها و نقاشی های زیبا، نهایت هنر و خلاقیت آن دوران را به نمایش کشیده است و از دیدنی های جالب و جذاب کندی به شمار می رود.
مجموعه تاریخی دامبولا یکی از مهمترین آثار باستانی سریلانکا به شمار می رود.

تاریخچه معبد غار دامبولا


تاریخ غارهای دامبولا، صخره و معبد به ۱ قرن قبل از میلاد مسیح بر می گردد. بعد از رسیدن بودیسم در سریلانکا، غارها رشد بسیاری داشتند و بسیار به تزیینات درون غارها اهمیت می دادند. یک تفکر باستانی چنین بیان می کند که شخصی به نام والاگامبا (Valagamba) از آنورادهاپورا (Anuradhapura) بود که غارها را به داخل معابد کشاند و این ایده برای اولین بار به دست او عملی شد. چنین گفته می شود که او در آن زمان از آنورادهاپورا تبعید شده بود و به دنبال پناه از غاصبان جنوب هند بود، ۱۵ سال از عمر خود را به طور مخفیانه در داخل غارها سپری کرد و به عنوان تشکر از خدایان تصمیم به ساخت چنین معبدی گرفت. معبد غار بیش از ۲۲ قرن نیز استفاده شده و هنوز هم دارای حس خیرخواهی و معنویت است. در طول دوره های مختلف، معبد غار و سازه های آن تحت تعمیر و نگهداری واقع شده است. پیشنهاد می شود بازدید کنندگان این شانس کاوش در تاریخ را هرگز از دست ندهند و حتما از این معبد ۲۰۰۰ ساله جذاب و جالب بازدید کنند.
معبد غار دامبولا کندی

معماری معبد غار دامبولا


برای رسیدن به معبد غار دامبولا در دامنه کوه، بازدید کنندگان باید از حدود ۳۰۰ پله بالا بروند و از منظره ای امید بخش و زیبا از بالای صخره به تماشای طلایی های داخل معبد بنشینند. طی کردن این مسیر معمولا حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌ برد. مجموعه معبد طلایی و معبد غار دامبولا ۳ ورودی و تنها یک باجه فروش بلیط دارد. بازدید کنندگان از این مجموعه باید بلیط ‌های خود را در ورودی جنوبی تهیه کنند. مساحت غار های موجود در معبد غار دامبولا به ۲۰۰۰ متر مربع می رسد. درکل، ۱۵۳ مجسمه وجود دارد که شاخص ترین آن ها بودا است که در ارتفاع و اندازه های بسیار متفاوت وجود دارند و بزرگترین آن حدود ۱۵ متر است. یکی از غارها بیش از ۱۵۰۰ نقاشی، نقاشی های بودا و کل سقف و دیوارها را می پوشش می دهد و داستان زندگی بودا را به نمایش می گذارد. مجسمه ها و هنر پیدا شده در داخل این غارها نشانگر برجسته ای از توانایی های هنری از زندگی گذشتگان است.
معبد غار دامبولا کندی

قوانین بازدید ازداخل معبد


مرد ها نمی توانند با شلوارک وارد معبد شوند.
خانم ها باید شانه های خود را کاملا بپوشانند. در ورودی معبد طلایی دامبولا می توانید شال کرایه کنید، اما بهتر است شال همراه خود داشته باشید.
استفاده از کلاه ممنوع است.
ورود با کفش ممنوع است.
پشت کردن به بودا هنگام عکس برداری ممنوع است.
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
مجموعه معبد همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب باز است، اما بلیط ‌فروشی ساعت ۵ بعدازظهر بسته می ‌شود. برای بازدید از کل مجموعه معبد غار و معبد طلایی دامبولا حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان کافی است.

نحوه دسترسی به معبد غار دامبولا


یک خط اتوبوس در نزدیکی این معبد نیز وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی می توانید به این معبد دسترسی داشته باشید.
معبد غار دامبولا کندی

بهترین زمان سفر


کندی آب و هوای گرم و مرطوبی دارد اما به دلیل ارتفاع بالا نسبت به سایر نقاط سریلانکا مخصوصاً مناطق ساحلی دارای آب و هوای خنک تری است. اواسط اسفند تا اواسط فروردین به عنوان بهترین زمان سفر به این نواحی مرتفع شناخته می شود. هم چنین بهترین زمان‌ برای بازدید از معبد طلایی دامبولا صبح‌ های زود یا اواخر بعدازظهر است. منظره غروب از آن ارتفاع بی‌ نظیر است، در نتیجه ارزش رفتن در این وقت از روز را دارد.

جاذبه های دیدنی نزدیک معبد غار دامبولا


موزه نقاشی های دیواری: ۱۷۰ متر
مرکز حفاظت نقاشی و موزه نقاشی: ۳۵۰ متر

هتل های نزدیک معبد غار دامبولا


هریتیج دامبولا ریزورت: ۴۵۰ متر
فامیلی نست: ۵۵۰ متر
لارک لوج: ۶۰۰ متر
ویهانگی گست هاوس: ۷۰۰ متر
گلدن رینبو گست هاوس: ۸۰۰ متر

رستوران های نزدیک معبد غار دامبولا


رستوران ساندرا: ۶۰۰ متر
رانگیری چاینیز رستورانت: ۷۵۰ متر
رستوران آسولا: ۱.۱ کیلومتر
لاکیز لانگ: ۲.۱ کیلومتر
رستوران مانگو مانگو: ۲.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است