search
menu

شهر مقدس کندی

[ پنهان کردن ]
درباره شهر مقدس کندی
چرا بازدید از شهر مقدس کندی پیشنهاد می گردد؟
تاریخچه شهر مقدس کندی
جاذبه های گردشگری شهر مقدس کندی
جشنواره های شهر کندی
هزینه و ساعت پیشنهادی برای بازدید از شهر مقدس کندی
چگونه به شهر مقدس کندی برویم؟
سایر جاهای دیدنی شهر مقدس کندی
هتل های موجود در شهر مقدس کندی
رستوران های موجود در شهر مقدس کندی

درباره شهر مقدس کندی


کشورهای آسیایی در سالهای اخیر با در نظر گرفتن تمهیدات و برنامه های مناسب و جذاب توانسته اند از نظر گردشگری در رتبه های بالایی قرار گیرند. سریلانکا یکی از کشورهای آسیایی است که به دلیل داشتن جذابیت های بیشمار گردشگری، در زمینه جذب توریست موفق بوده است. در این کشور شهرهای بسیار زیبا و با قدمتی وجود دارد که هر کدام از این شهرها از نظر جاذبه های طبیعی و تاریخی غنی هستند. شهر مقدس کندی در سریلانکا دومین شهر بزرگ سریلانکا است که جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر دارد. این شهر در گذشته پایتخت کشور سریلانکا بوده است و امروزه با داشتن جاذبه های بسیار و برگزاری جشنواره های متعدد مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته است. این شهر آب و هوای بسیار خوبی نیز دارد و به علت داشتن اماکن مقدس متعدد به شهر مقدس معروف است. گردشگران می توانند با تهیه بلیط هواپیما خارجی از طریق تورهای مسافرتی به سریلانکا سفر و بعد از رسیدن به کلمبو، پایتخت کشور سریلانکا، با تهیه بلیت قطار یا اوتوبوس به شهر مقدس کندی بروند.

چرا بازدید از شهر مقدس کندی پیشنهاد می گردد؟


• شهر کندی از جمله شهرهای اصیل و با قدمت در جهان است که در سال ۱۹۸۸ بعنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.
• این شهر از جمله شهرهای بزرگ سریلانکا است که جاذبه ها و امکانات بسیار زیادی را برای رفاه و آسایش بیشتر گردشگران دارد.
• شهر کندی از جمله مناطق خوش آب و هوای سریلانکا به حساب می آید که این امر سبب شده است تا این شهر از طبیعت زیبایی هم برخوردار گردد. همچنین گردشگران بهتر است به این نکته توجه داشته باشند که این شهر باغ های چای بی نظیری دارد و موزه چای سیلان نیز در این شهر قرار دارد.
• کندی با داشتن معابد متعدد از جمله شهرهای مقدس جهان است و گردشگرانی که بخواهند با آداب رسوم مردم این منطقه و پیروان بودا آشنا شوند می توانند شهر کندی را برای مقصد سفرشان انتخاب کنند.
شهر مقدس کندی

تاریخچه شهر مقدس کندی


کندی یک شهر تاریخی و مذهبی به حساب می آید که به سنکاداگالاپور نیز معروف است. قدمت این شهر تاریخی و مقدس به قرن شانزدهم برمی گردد و آخرین پایتخت پادشاهی سینهالی کشور سریلانکا است. این شهر از نظر موقعیت مکانی و قرار گرفتن در ارتفاعات و مسیر های صعب العبور نسبت به سایر شهرهای سریلانکا شهر امن تری بود. شهر کندی تا سال ۱۸۱۵ میلادی که کشور سریلانکا به دست انگلیسی ها افتاد، پایتخت کشور سریلانکا بود.
شهر مقدس کندی

جاذبه های گردشگری شهر مقدس کندی


اولین و مهمترین ویژگی این شهر وجود معابد فراوان و مذهبی بودن ساکنان این شهر است. به دلیل حداقل نفوذ بیگانگان به این شهر، مذهب بودا از گذشته تا کنون مذهب اصلی بیشتر ساکنان شهر کندی است. معابد قدیمی، متعدد و همچنین برگزاری مراسم بودایی از جمله «آسالا» که قدمتی نزدیک به ۴۰۰ سال دارد از جاذبه های این شهر مقدس است. از جمله معابد قدیمی و اصیل این شهر میتوان به: معبد گادالادنیا، معبد دندان مقدس بودا و معبد امبکه اشاره کرد. در میان این معابد معبد دندان مقدس بودا یا معبد «دالادا مالی گاوا» که دندان مقدس بودا در آن نگهداری می شود، از شهرت بیشتری برخوردار است.
علاوه بر معابد متعدد از جاذبه های گرشگری مهمی که در این شهر وجود دارد می توان به: دریاچه کندی، باغ گیاه شناسی سلطنتی و مجسمه بودا اشاره کرد.
معبد دندان مقدس بودا یا معبد دالادا مالی گاوا: این معبد یکی از معابد مهم برای بوداییان است و شاید به جرات بتوان گفت که مهمترین جاذبه شهر کندی محسوب می شود. در این معبد همانطور که از نام آن مشهود است دندان مقدس بودا نگهداری می شود.
دریاچه شهر مقدس کندی: این دریاچه در واقع یک دریاچه مصنوعی به حساب می آید که در سال ۱۸۰۷ به دستور پادشاه سینهاله در شهر کندی ایجاد شده است. این دریاچه از نظر موقعیت مکانی تقریبا در نزدیکی معبد دندان مقدس بودا قرار گرفته است.
باغ گیاه شناسی شهر کندی: این باغ گیاه شناسی که در خارج از شهر قرار دارد از جمله جذابیت های بسیار زیبای شهر کندی به حساب می آید که مورد توجه ویژه گردشگران است و سالانه حدود دو میلیون گردشگر از این مکان دیدن می کنند. این باغ گیاه شناسی دارای گونه های بسیار زیادی از گیاهان است که با توجه به قرار گیری کندی در یک منطقه بسیار مناسب از نظر آب و هوا، این گیاهان در یک محیط بسیار مناسب رشد کرده و زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده اند.
مجسمه بودا: این مجسمه غول پیکر که باهیراووکاندا ویهارا (Bahiravokanda Vihara) نام دارد، طول آن به ۲۷ متر می رسد بعنوان یکی از جذابیت های چشمگیر شهر کندی است. این مجسمه در بالای تپه ای قرار دارد که از روی آن می توان بیشتر قسمت های شهر را دید.
شهر مقدس کندی

جشنواره های شهر کندی


این شهر از نظر برگزاری فستیوال ها و جشنواره ها نیز از جمله شهرهای معروف است. از برنامه های پر طرفدار که هر ساله گردشگران بیشماری برای حضور در آن از نقاط مختلف دنیا به کندی سفر می کنند برنامه رژه فیل ها یا آلاسا است. در این رژه بیش از صد فیل حضور دارند که با اجرای برنامه های موسیقی و حرکات ویژ‌ه ای دندان مقدس بودا به حرکت در می آورند.

هزینه و ساعت پیشنهادی برای بازدید از شهر مقدس کندی


چون کندی یک شهر است بازدید از آن رایگان است ولی برای بازدید از برخی اماکن دیدنی آن باید ورودیه پرداخت گردد. پیشنهاد می گردد برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر ۲ الی ۳ روز زمان صرف شود. کندی از جمله خوش آب و هوا ترین شهرها است و به همین دلیل در فصولی از سال که شهر های دیگر سریلانکا دمای بالا و گرمای طاقت فرسایی را تحمل می کنند سفر به این شهر می تواند راه رهایی بخشی از این گرما باشد. باید به این نکته توجه داشت که ماه اکتبر از مرطوب ترین ماهها در کندی است و در ماه مارس آب و هوایی بسیار خشک دارد.

چگونه به شهر مقدس کندی برویم؟


این شهر فرودگاه ندارد و برای سفر به آن می توان از کلمبو بلیت اوتوبوس و قطار تهیه کرد، که البته قطارها به دلیل بلیت ارزان قیمت می توانند گزینه مناسب تری باشند.
شهر مقدس کندی

سایر جاهای دیدنی شهر مقدس کندی


پارک کاخ سلطنتی/ پارک والس: ۶۰۰ متر
معبد دندان مقدس بودا: ۳.۲ کیلومتر
باغ گیاه شناسی سلطنتی: ۵.۵ کیلومتر

هتل های موجود در شهر مقدس کندی


هتل اوزو کندی: ۲.۱ کیلومتر
هتل رویال کاندیان: ۲.۵ کیلومتر
هتل سینمون سیتادل: ۳.۹ کیلومتر
هتل گلدن کراون: ۴.۴ کیلومتر
هتل اسکای پاویلیون: ۵.۵ کیلومتر

رستوران های موجود در شهر مقدس کندی


رستوران دوساکالو: ۱.۸ کیلومتر
رستوران فود دیلیوری: ۳ کیلومتر
رستوران سالاتای: ۳.۲ کیلومتر
رستوران اسپایس اند هرب: ۳.۶ کیلومتر
رستوران آلوی: ۴.۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است