search
menu

جاهای دیدنی کالوتارا

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی کالوتارا
معبد بوداییان لانکاتیلاکا (Lankatilaka Vihara)
قلعه ریچموند (Richmond Castle)
معبد بودایی آسوکارامایا (Asokaramaya Buddhist Temple)
کالوتارا بودیا (Kalutara Bodhiya)
آبشار تودوگالا الا (Thudugala Ella Waterfall)
غارهای فا هین (Fa Hien Caves)
کلیسای مقدس صلیبی (Holy Cross Church Kalutara)

درباره جاهای دیدنی کالوتارا


کشور سریلانکا یکی از کشورهای آسیایی است که در سال‌های اخیر امکانات و تمهیدات بسیار خوبی را از لحاظ جذب گردشگر تعبیه کرده است. این کشور سرسبز آسیایی از نظر آب‌و‌هوایی نیز شرایط مساعدی را برای رشد گیاهان و درختان دارد و به همین دلیل این کشور طبیعتی بسیار زیبا نیز دارد. یکی از شهرهای جذاب این کشور کالاتورا است. کالوتارا از شهرهای مهمی است که به کلمبو نیز نزدیک است. این شهر یک شهر ساحلی بسیار زیبا است که در امتداد خط ساحلی جنوب غربی سریلانکا قرار دارد. شهر کالوتارا ترکیبی خارق العاده از سواحل شنی، معابد و سایر اماکن توریستی و دیدنی و چند هتل بسیار زیبا و لوکس است که گردشگران علاقه‌مند به بازدید از این شهر می‌توانند با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از این شهر بازدید کنند.
جاهای دیدنی کالوتارا
کالوتارا یک مرکز تجاری مهم ادویه در گذشته بوده است و امروزه نیز به داشتن درجه یک‌ترین انبه‌ها معروف است. ازجمله جاهای دیدنی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: معبد بوداییان گانگاتیلاکا، قلعه ریچموند، معبد بودایی آسوکارامایا، کالوتارا بودیا (درخت مقدس)، غارهای فا هین، آبشار تودوگالا الا و کلیسای مقدس صلیبی. این شهر مهم و اقتصادی سریلانکا با داشتن پتانسیل‌های قوی برای جذب گردشگر سالانه پذیرای گردشگران زیادی است.

معبد بوداییان لانکاتیلاکا (Lankatilaka Vihara)


سریلانکا کشوری است که مذهب اکثریت مردم آن بودایی است. این کشور شهرهای مقدسی دارد که در آنها معابد متعددی وجود دارد. شهر کالوتارا یکی از این شهرها است که چندین معبد مذهب بودایی در آن وجود دارد. یکی از این معابد معبد لانکاتیلاکا است. معبد لانکاتیلاکا در شهر کالوتارا از معابدی است که معماری خاصی دارد و گنبد سفید رنگی در معماری این معبد وجود دارد که بعنوان نماد شهر کالوتارا نیز می‌تواند نام بگیرد. دیدن این معبد به ویژه در شب که نورپردازی‌های انجام شده سبب درخشش بیشتر آن می‌گردد، از جذابیت خاصی برخوردار است. این معبد در دهه ۱۹۶۰ میلادی و در جنوب پل کالوتارا ساخته شده است. البته این معبد به نام معبد کالوتارا نیز معروف است. در داخل معبد شاهد نقاشی‌هایی در رابطه با بودا خواهید بود.
نشانی معبد بوداییان لانکاتیلاکا: Galle Rd, Kalutara 12000, Sri Lanka

قلعه ریچموند (Richmond Castle)


قلعه ریچموند در شهر کالوتارا یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر است که جذابیت خاصی را به این شهر زیبا بخشیده است. در واقع وجود بناهای تاریخی در شهری که از نظر طبیعی نیز جاذبه‌های فراوانی دارد برای هر گردشگری جذاب است. قلعه ریچموند کالاتورا دارای معماری با شکوه و زیبایی است که هم معماری نمای بیرونی و هم معماری درون ساختمان با ظرافت و زیبایی خاصی انجام شده است. این قلعه بنایی دو طبقه است که در سال ۱۸۹۶ بنا شده است. قلعه ریچموند در داخل باغ بزرگی ساخته شده است، در اصل برای فرماندار وقت شهر کالوتارا بنا گردیده است. در معماری این بنا شاهد کنده‌کاری‌ها و در واقع تلفیق معماری بناهای انگلیسی و هندی هستیم. امروزه بازدید از این قلعه برای عموم آزاد است.
نشانی قلعه ریچموند: Kalutara, Sri Lanka
جاهای دیدنی کالوتارا

معبد بودایی آسوکارامایا (Asokaramaya Buddhist Temple)


همانطور که ذکر گردید مذهب اغلب مردم سریلانکا بودایی است و از همین رو شاهد معابد متعدد و جذابی از حیث گردشگری در شهرهای مختلف سریلانکا هستیم. از معابد دیگر معروف و مشهور شهر کالوتارا می‌توان به معبد بودایی آسوکارامایا اشاره کرد. یک ساکن محلی و بومی که تحت تاثیر سخنان راهب این معبد قرار گرفته بود، هزینه ساخت و توسعه آن را پرداخته است. درباره تاریخچه این معبد اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم باید ذکر کنیم که در واقع این معبد توسط یک راهب بودایی به نام «آلوتگاما سانگاراتنه» در ۱۸۷۳ ساخته شده است. او در یک جنگل نزدیک به رودخانه کالوگانگا زندگی می‌کرد و هزینه زندگی و معبد را نیز از کمک‌های مردم تامین می‌کرد. معبد بودایی آسوکارامایا چندین بار مورد احیا و بازسازی قرار گرفته است و امروزه از سالنی بزرگ که توسط چند سالن کوچکتر احاطه شده است تشکیل یافته است.
نشانی معبد بودایی آسوکارامایا: Thimbirigasyaya Rd, Colombo 00500, Sri Lanka

کالوتارا بودیا (Kalutara Bodhiya)


کالوتارا بودیا یک درخت انجیر مقدس در سریلانکا و در شهر کالوتارا است. این درخت در جاده اصلی گاله کلمبو، در کنار رودخانه کاله و در بخش جنوبی شهر کالوتارا واقع است. یک مرکز مدیتیشن و کالوتارا ویهارا در نزدیکی این درخت انجیر قرار دارند. طبق اعتقادات بوداییان درخت کالوتارا بودیا یکی از ۳۲ درخت مقدس برای بوداییان است که در زمان سلطنت «دوانام پیاتیسا» در قرن دوم کاشته شده است و تا قرن ۱۵ میلادی بدون هیچ آسیبی پا بر جا بوده است. توسعه کالوتارا بودیا در سال ۱۹۳۱ صورت گرفت و انجمن بوداییان در این مکان با هدف توسعه و حمایت از بوداییان ایجاد گردید. این درخت از درختان قابل احترام برای بوداییان سریلانکا و تمام جهان است و گردشگران بسیاری برای دیدن این درخت انجیر مقدس که کالوتارا بودیا نام دارد به این مکان مراجعه می‌کنند.
نشانی کالوتارا بودیا: Galle Rd, Kalutara 12000, Sri Lanka

آبشار تودوگالا الا (Thudugala Ella Waterfall)


در حالی که کالوتارا بیشتر با نمادهای دریا، خورشید و شن و ماسه شناخته شده است، اما یک واقعیت کمتر شناخته شده این است که آبشارهای زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد، آب‌های این آبشارها در منطقه رودخانه کالو به اقیانوس هند می‌ریزد، در این مسیر آبشارهایی با هر شکل و ابعاد در مناطق مختلف اطراف کالوتارا قرار دارند. یکی از این آبشارهای زیبا آبشار تودوگالا الا است. در اطراف این آبشار در زمان اشغال سریلانکا توسط انگلیس خانه انگلیسی‌ها قرار داشت که البته هنوز آثار به جا مانده از یکی از خانه‌ها هنوز مشهود است. آبشار تودوگالا الا طبیعت زیبایی نیز دارد. گیاهان و خزه ها در اطراف این آبشار قابل مشاهده است و پرندگان بسیاری نیز در این منطقه وجود دارند.
نشانی آبشار تودوگالا الا: Thudugala Ella - Wellatha Rd, Sri Lanka
جاهای دیدنی کالوتارا

غارهای فا هین (Fa Hien Caves)


غار فا هین یا غار پاهیانگالا، در کالوتارا در استان غربی سریلانکا واقع شده است و طبق یک افسانه روستایی داستان این غار مربوط به یک راهب است ولی با این حال هیچ مدرک باستان شناسی یا تاریخی برای تأیید این افسانه وجود ندارد و با این وجود، از آنجا که بقایای اسکلتی فسیل شده انسان در اواخر دهه ۱۹۶۰، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۳ در این مکان کشف شده است، این مکان از نظر باستان‌شناسی دارای اهمیت ویژه‌ای است. غار فا هین در کالوتارا بزرگ‌ترین غار در این منطقه است. این مکان از نظر گردشگری بسیار محبوب و معروف است.
نشانی غار فا هین: Sri Lanka

کلیسای مقدس صلیبی (Holy Cross Church Kalutara)


کالوتارا علاوه معابد متعدد دارای کلیسای مقدس صلیبی است. این کلسیا که معماری بسیار باشکوهی دارد بر روی ناحیه‌ای مرتفع قرار گرفته است و برای رسیدن به ساختمان داخلی باید تعداد زیادی پله را بالا رفت. نمای بیرونی این کلیسا سفید رنگ و بسیار زیباست و یک جاذبه گردشگری محبوب در بین گردشگران است.
نشانی کلیسای مقدس صلیبی: Galle Road, Kalutara South, Kalutara 12000, Sri Lanka

در انتها گردشگران و علاقه مندان به بازدید از این شهر می‌توانند از طریق تورهای گردشگری، بلیط هواپیما خارجی تهیه کنند و به گردش در شهرهای مختلف سریلانکا و جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور سریلانکا و بخصوص شهر کالوتارا و تمام جاذبه‌های آن بپردازند.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است