search
menu

موزه های کندی

[ پنهان کردن ]
درباره موزه های کندی
چرا بازدید از موزه های کندی پیشنهاد می شود؟
موزه ملی کندی (National Museum)
موزه باستان شناسی کاخ سلطنتی کندی(Royal Palace Archeological Museum)
موزه جهانی بودایی (Buddhist World Museum)
موزه چای سیلان (Ceylon Tea Museum)
موزه توسکر راجا (Tusker Raja Museum)

درباره موزه های کندی


شهر کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا به حساب می آید. جاذبه های گردشگری این شهر، یا جاذبه های طبیعی هستند یا جاذبه های باستانی که از سال های دور به جا مانده اند. از جاذبه های باستانی جالب این شهر می توان معابد و موزه های شهر کندی را نام برد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای کندی را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما در کنار سایر جاذبه های گردشگری و طبیعی از موزه های کندی نیز دیدن کنید.
موزه های کندی

چرا بازدید از موزه های کندی پیشنهاد می شود؟


• بازدید از این موزه ها برای دوستداران تاریخ گزینه مناسبی است.
• معماری زیبا و خاص کندی در این موزه ها چشم هر بیننده ای را خیره می کند و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.
علاوه بر جاذبه های گردشگری و جاذبه های طبیعی چندین موزه نیز در این شهر وجود دارند که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم.

موزه ملی کندی (National Museum)


موزه ملی کندی در کندی در بخشی از کاخ سلطنتی سابق کندی واقع شده است. این موزه در کنار معبد دندان مقدس قرار دارد و با دو دقیقه پیاده روی از این معبد می توان به موزه ملی رسید. این موزه تحت نظارت دپارتمان موزه ملی است. کاخ پایین (Palle Vahala) و کاخ میانی (Meda Vahala) در دوره سری ویکراما راجاسینگا ساخته شده است. نمایشگاه های اصلی در ساختمان Palle Vahala، که خانه سابق حرمسرا شاه بود، قرار دارد. یک نمایشگاه ثانویه نیز در ساختمان اصلی کاخ واقع شده است. موزه ملی، قبلا محل زندگی پادشاه و ملکه کندی بوده و در سال ۱۹۴۲ به موزه تبدیل شده است. این بنا با توجه به ویژگی های معماری خاص کندی در دوره های قبل ساخته شده است و بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری شامل سلاح، جواهرات، ابزار و دیگر صنایع دستی مربوط به دوران کندیان (قرن ۱۷-۱۹) و دوران استعمار انگلیس را در معرض نمایش گذاشته است.
آدرس: Sri Dalada Veediya, Kandy 20000, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر از موزه ملی کندی بازدید کنند.

موزه باستان شناسی کاخ سلطنتی کندی(Royal Palace Archeological Museum)


بقایایی که امروز از کاخ سلطنتی کندی می بینیم محل اقامت آخرین پادشاه کندیان (Sri Wickrama Rajasinghe (۱۷۹۷ - ۱۸۱۴ است. کاخ اصلی چندین بار سوخته و تخریب شده و توسط شاهان بعدی دوباره ساخته شده است. امروزه تنها ورودی جلوی کاخ قدیمی واقع در سمت چپ معبد دندان به یادگارباقی مانده است و ساختمان موزه، گروه باستان شناسی را در خود جای داده است. این موزه مصنوعاتی را که در داخل و اطراف شهر یافت می شود، در یک مجموعه گرد آورده و به نمایش گذاشته است. بازدید از این موزه رایگان بوده و با رفتن به آنجا می توانیم قدم در داخل کاخ سلطنتی سابق بگذاریم و از این فرصت لذت ببریم.
آدرس: Sri Dalada Veediya, Kandy 20000, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴ بعد از ظهر از موزه باستان شناسی کندی بازدید کنند.
موزه های کندی

موزه جهانی بودایی (Buddhist World Museum)


موزه بین المللی بودایی یا موزه جهانی بودایی، اولین موزه بین‌المللی بودایی در جهان است. این موزه تاریخی در داخل ساختمان های سابق دادگاه عالی واقع شده است. موزه جهانی بودایی دارای دو طبقه و بیش از ۲۰ اتاق است و با داشتن عکس ها، مدل ها، نمایش های متعدد و آثار هنری خلاقانه آئین بودایی را در سراسر جهان نشان می دهد. موزه جهانی بودا با کمک ۱۷ کشور از جمله سریلانکا، هند، بنگلادش، نپال، پاکستان، ژاپن، چین، کره، اندونزی، تایلند، میانمار، لائوس، ویتنام، کامبوج، مالزی، بوتان و افغانستان تاسیس شده است. هدف این موزه پیدایش بودیسم در کشور های ذکر شده، نمایش پیام بودا و چگونگی واگرایی آن به دنیای مدرن است. در خروجی موزه یک مغازه سوغاتی وجود دارد که دارای مقالات مذهبی و مینیاتورهای جذاب است. در کل، موزه جهانی بودایی نامی در جبهه جهانی داشته و آرامش و روشنایی ذهن را به ارمغان می آورد.
آدرس: Hemamali Mawatha, Kandy, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۷ بعد از ظهر از موزه جهانی بودایی بازدید کنند.

موزه چای سیلان (Ceylon Tea Museum)


سریلانکا یکی از مراکز مهم چای در جهان است. موزه چای سیلان در Hantane ، سه کیلومتری شهر کندی واقع شده است و از دیدنی های جالب کندی به شمار می رود که در سال ۱۹۲۵ ساخته شد. بسیاری از گردشگران سالانه با خرید بلیط هواپیما خارجی به سریلانکا سفر می کنند تا از این موزه جای بازدید کنند. موزه چای سیلان در ۹ ژانویه ۱۹۹۸ در اقدامی که توسط کلیفورد راتوات (رئیس هیئت چای سریلانکا) آغاز شد، تأسیس گردید. موزه به طور رسمی در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۰۱ افتتاح شد. این موزه از چهار طبقه تشکیل شده است. طبقه همکف و طبقه دوم ماشین آلات بسیار قدیمی را به نمایش می گذارند. طبقه اول شامل یک کتابخانه و یک سالن نمایش با امکاناتی برای ارائه های تصویری صوتی است. طبقه سوم به مراکز فروش چای اختصاص دارد، جایی که منتخبی از چای خوب سریلانکا در آن موجود است. کل طبقه آخر یک کافه چای است. در این موزه بسیاری از وسایل قدیمی چای و لوازم شخصی پیشگامان صنعت چای مانند جیمز تیلور و توماس لیپتون به نمایش گذاشته شده است.
آدرس: Hantana Rd, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر از موزه چای سیلان بازدید کنند.
موزه های کندی

موزه توسکر راجا (Tusker Raja Museum)


موزه راجا در پشت معبد دندان مقدس در یک ساختمان کوچک واقع شده است. بیشتر افرادی که از معبد بازدید می کنند به منظور دیدن راجا و افتخار خدمات وی به معبد از این موزه نیز بازدید می کنند. این موزه جسد یک فیل با شکوه را به نمایش می گذارد، که در سال ۱۹۸۶، دو سال قبل از مرگ او در سن ۷۵ سالگی، یک گنجینه ملی اعلام شد. موزه توسکر راجا یک موزه عظیم نیست اما از آنجا که در محوطه معبد دندان (سری دالادا مالیگاوا) واقع شده ارزش بازدید دارد.
آدرس: Temple Square, Kandy, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعد از ظهر از موزه توسکر راجا بازدید کنند.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است