search
menu

موزه ملی سریلانکا

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی کلمبو بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی کلمبو
معماری موزه ملی کلمبو
بخش های مختلف موزه ملی کلمبو
نحوه دسترسی به موزه ملی کلمبو
جاذبه های دیدنی نزدیک موزه ملی کلمبو
رستوران های نزدیک به موزه ملی کلمبو
هتل های نزدیک به موزه ملی کلمبو

چرا باید از موزه ملی کلمبو بازدید کنیم؟


موزه ملی کلمبو به عنوان بزرگ ترین موزه کشور سری لانکا در شهر کلمبو واقع شده است. این موزه در محل ساختمان عمارت استعماری بریتانیا قرار گرفته و شامل عتیقه جات، مجسمه ها، نسخه های خطی، نقاشی ها، لباس های سلطنتی، سفال، مبلمان آنتیک و ظروف باستانی است که همگی نشان دهنده تاریخ رنگارنگ سری لانکای باستانی است. شهر کلمبو در سری لانکا با جاذبه های گردشگری چشمگیر خود همواره یکی از مقاصد محبوب قرار گرفته است. اگر جزو افرادی هستید که به موزه گردی علاقه دارید، حتما سری به خیابان Albert Crescend بزنید، بی شک از تماشای موزه ملی این کشور پشیمان نخواهید شد.
موزه ملی سریلانکا

تاریخچه موزه ملی کلمبو


این موزه در دهه ۱۸۷۰ در زمان حکومت بریتانیا ساخته شده است. تاسیس این موزه از سال ۱۸۷۲ تا ۱۸۷۷ توسط ویلیام هنری گرگوری، فرماندار بریتانیا سیلان انجام گرفته است.

معماری موزه ملی کلمبو


در همان نگاه اول متوجه تفاوت اساسی معماری این ساختمان با دیگر ساختمان ها خواهید شد. ساختمان موزه ملی کلمبو عمارتی دو طبقه سفید رنگ است و نشان گر معماری زیبا و با شکوه زمان های قدیم مخصوصا ایتالیا است. در واقع این موزه نشان‌ دهنده سلیقه معماری استعماری و کلونیال آن دوران است، به طوری که به خودی خود تماشای این موزه جالب و دیدنی است.

بخش های مختلف موزه ملی کلمبو


موزه ملی شامل چندین تالار قدیمی است که مربوط به ۱۳۰ سال پیش می‌ شوند و تالارهای جدید نیز در طی سال های اخیر به این موزه اضافه شده‌ اند. با این حال، ظاهر بنا همچنان قدیمی است و همین امر این موزه را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری سری لانکا تبدیل کرده است و به دلیل وجود آثاری با قدمت زیاد جزو نقاط محبوب سری لانکا به شمار می رود. در این موزه می توانید آثار هنری فراوانی را از دوران استعمار هلندی، پرتغالی و انگلیسی با چندین قرن قدمت تماشا کنید و همچنین از مجموعه های حاکمان سلسله کندی باستان و تفاوت های فرهنگی و طبیعی این کشور مانند روش های کشاورزی، ابزار و هنرهای سنتی را بازدید کنید. این موزه از سه بخش اصلی به نام های بخش علوم طبیعی، بخش گالری های فرهنگی و تاریخی و در نهایت بخش فروشگاه هدیه تشکیل شده است.
موزه ملی سریلانکا
همچنین در این موزه می توانید از قسمت های باستان شناسی، ادبیات و مجموعه های جانورشناسی، گیاه شناسی، زمین شناسی علوم طبیعی در بخش علوم طبیعی بازدید کنید و اطلاعات مفیدی در مورد کشور سری لانکا بدست آورید، مخصوصا برای آن دسته از گردشگرانی که در مورد فرهنگ و تاریخ کشورها کنجکاو هستند؛ بهترین راه برای این کنجکاوی بازدید از موزه ملی کلمبوی زیباست که گردشگران را به خرید بلیط هواپیما مشتاق می کند.
هر طبقه از این موزه شامل فرهنگ و هنرهای تاریخی است که توسط محافظان مخصوص به بازدیدکنندگان نشان داده می شوند، مثلا در طبقه همکف National Museum of Colombo می توانید تاریخ باستانی سری لانکا و گالری های مختلف دوران ماقبل تاریخ تا دوره شهرهای باستانی مانند آنوراداپورا ، پولونارووا و کندی را تماشا کنید. طبقه بالا نیز دارای ۱۳ گالری بوده و از نقاشی های تاریخی و بخش سلاح تشکیل شده است که در این قسمت نیز می توانید وسایل مربوط به یونان باستان و خنجرهای نساجی، منسوجات، سفال، سکه و .. را مشاهده کنید.
موزه ملی سریلانکا
همچنین در این موزه می توانید به اتاق های هنری دسترسی داشته باشید، به طوری که این اتاق ها شماره گذاری شدهاند و دارای نمایشگرهای خاصی هستند، به عنوان مثال در اتاق دوم تخت سلطنتی پادشاه Wimaladharmasuriya II و در اتاق پنجم نیز صندل های برنز Bodhisattva قرار دارند که قدمتشان به قرن نهم برمی گردد، همچنین تاج و تخت باشکوه آخرین پادشاه کندی نیز آنجا قرار دارد. در موزه ملی کلمبو گالری هایی به چشمتان می خورند که متعلق به سال ۱۸۷۷ و دوره های فرهنگی هستند و در این گالری ها می توانید وسایل مربوط به دوره های استعماری با انواع هنرها، کنده کاری ها و مجسمه باستانی، اسلحه و شمشیر را تماشا کنید. هنرهای قرن نوزدهم مانند نقاشی های انگلیسی سری لانکا و مجموعه ای از ماسک های شیطان در آنجا وجود دارند. قسمت کوچکی دیگری در این موزه وجود دارد که برای نمایش مشعل های قدیمی یادگاری از دوره عصر آهن در سری لانکا برای تولید فولاد و اصول فن هیدرولیک مورد استفاده قرارمی گرفته است و نشان دهنده علاقه گذشتگان به علم فناوری هستند.

نحوه دسترسی به موزه ملی کلمبو


برای دسترسی به این موزه می توانید از تاکسی های شهر کلمبو استفاده کنید؛ سه نوع تاکسی در این شهر فعالیت دارند که عبارتند از تاکسی های کانگورو، تاکسی های کلمبو و تاکسی های دولتی که در هزینه باهمدیگر فرق دارند.
ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی کلمبو
برای بازدید از این موزه می توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر مراجعه کنید و با پرداخت هزینه ورودی از تماشای آن همه زیبایی در یکجا لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی نزدیک موزه ملی کلمبو


معبد گانگارامایا: ۱.۵ کیلومتر
دریاچه بیرا: ۳ کیلومتر
موزه هلندی کلمبو: ۵ کیلومتر
پارک گاله فیس: ۴.۵ کیلومتر
باغ وحش دهیوالا: ۷.۸ کیلومتر
معبد کلانیا راجا ماها ویهارا: ۱۱.۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ملی کلمبو


رستوران موتی محل: ۶۵۰ متر
رستوران هندی تابستان: ۱ کیلومتر
رستوران روکو: ۱.۲ کیلومتر
رستوران برگ لوتوس: ۱.۵ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ملی کلمبو


هتل روکوکو: ۸۵. متر
هتل ویلایی کلمبو: ۱.۲ کیلومتر
هتل ماهاناما: ۱.۵ کیلومتر
هاستل میرکل سیتی این: ۱.۶ کیلومتر
هتل موون پیک: ۱.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است