search
menu

معابد کندی

[ پنهان کردن ]
معرفی معابد کندی
معبد دندان مقدس بودا
معبد لانکاتیلاکا
معبد گادالادنیا راجا ماها ویهارایا
معبد دگالدورووا راجا ماها ویهارا
معبد امبکه دوالایا
معبد غار دامبیولا

معرفی معابد کندی


بی‌دلیل نیست که عاشقان معابد بودائی بلیط هواپیما کندی را خریداری می کنند؛ کندی با معابد و پرستشگاه ها آذین شده است. به هر جای این شهر دیدنی که بنگرید، صومعه یا معبدی را خواهید یافت که ردپایی از تاریخ و فرهنگ غنی کشور خوش منظره سریلانکا را در معماری تماشایی و جذاب خود نهفته است. در ادامه با برخی از مشهورترین و محبوب ترین معابد بودائی شهر دوست داشتنی و خوش آب و هوای کندی آشنا خواهید شد.

معبد دندان مقدس بودا


معبد دندان مقدس بودا (Temple of the Tooth) یا معبد سری دالادا مالیگاوا که به اعتقاد بسیاری از بودائیان کندی، مقدس ترین معبد بوداست، پرسشتگاهی مقدس و وسیع و همچنین محل نگهداری دندان مقدسی منتسب به دندان بودا در کاخی مجلل و باشکوه است. فضای این معبد از محیطی دل انگیز و آرامش بخش، آغشته به رایحه خوشبوی گل های تازه و روغن نارگیل تشکیل شده و با تزئینات رنگارنگ و دلپذیری مزین گردیده است. منظره اطراف معبد نیز بسیار دیدنی و زیبا بوده و برای مراقبه و استراحت در طبیعت بسیار مناسب است.
آدرس: Sri Dalada Veediya, Kandy 20000, Sri Lanka
زمان بازدید: از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۸ شب
معابد کندی

معبد لانکاتیلاکا


معبد لانکاتیلاکا (Lankatilaka Temple) با نام کامل سری لانکاتیلاکه راجاماها ویهارایا از معابد مشهور برجای مانده از دوران گرامپولا است که با تاریخ غنی و معماری هنرمندانه و تماشایی خود، عصاره تمامی اعصار حکمرانی سلسله گرامپولا در قرن چهاردهم میلادی را چون نقابی تماشایی به چهره زده است. گفتنی است که این معبد در لغت به معنای جواهر جزیره بوده و در نزدیکی معبد محبوب گادالاندنیا ویهارا، بر دل صخره ای باشکوه واقع شده است. ناگفته نماند که معبد لانکاتیلاکا از سه بخش مجزای ساختمان اصلی معبد، استوپا و درخت بودا تشکیل شده که منزلگاه تصاویر بودا و معبد خدایان در ساختمان اصلی آن قرار گرفته است.
آدرس: Gadaldeniya Rd, Kandy 20000 Sri Lanka

معبد گادالادنیا راجا ماها ویهارایا


معبد گادالادنیا راجا ماها ویهارایا (Gadaladeniya Raja Maha Viharaya) پرستشگاهی است کهن واقع در روستای تماشایی و خوش منظره کالاپورا که بدلیل وجود مناظری شگفت انگیز و رویایی، مدتی است مورد توجه بسیاری از عاشقان طبیعت و دوستداران تاریخ قرار گرفته است. این معبد که در مکانی دنج و دور از ازدحام و هیاهوی شهری واقع شده، چون جواهری در دل طبیعت رنگارنگ روستای کالاپورا از نظرها مستور مانده و به مکانی برای جستجوی آرامش و یافتن خویشتن در عزلت کامل و دور از فضای شلوغ و پرسروصدای شهر کندی مبدل گردیده است. از این رو، برای بازدید از معبد گادالادنیا راجا ماها ویهارایا باید مدتی خود را از وابستگی های دنیای مدرنیته رها سازید و راهی سفری ماجراجویانه و هیجان انگیز به طبیعت شگفت انگیز سری لانکا شوید.
آدرس: Gadaladeniya 294, Pilimathalawa 20450, Sri Lanka
معابد کندی

معبد دگالدورووا راجا ماها ویهارا


معبد دگالدورووا راجا ماها ویهار (Degaldoruwa Raja Maha Vihara) که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد، جزو کهن ترین معابد کندی محسوب می شود. این معبد که میراث تاریخی گرانبهایی را در دل خود نهان کرده، در سال ۱۷۷۱ در دوران حکمرانی راجادهی راجاسینها بر سری لانکا احداث گردید و به تدریج به پرستشگاهی محبوب در این ناحیه تبدیل شد. همانند معبد لانکاتیلاکا، این معبد نیز در دل صخره ای باشکوه حکاکی شده و از سه فضای مجزای: تالار طبل زنی (که به شکلی منحصربفرد ساختمان معبد متصل شده است)، منزلگاه تصاویر (که به نگهداری از سنگ ماه و نمایش نقاشی هایی با مضمون داستان های جاتاکا اختصاص یافته) و اتاق نیایش (که تصویر بزرگی از بودا را در خود جای داده) تشکیل شده است.
آدرس: 55 Sirimalwatta - Amunugama - Madawala Rd, Sirimalwatta, Sri Lanka

معبد امبکه دوالایا


معبد امبکه دوالایا (به انگلیسی: Embekke Devalaya) از لحاظ قدمت تاریخی و ارزش فرهنگی سرآمد تمامی معابد کندی و روستای امبکالا است. این معبد در زمانی بین سال های ۱۳۵۷-۱۳۷۴ میلادی توسط پادشاه ویکرامباهوی سوم احداث گردید. برخلاف دیگر معابدی که برای پرستش بودا ساخته می شود، معبد امبکه دوالایا به نگهبانان خدایان کاتاراگاما دویو و دواتا باندارا (معبود محلی سری لانکا) اختصاص داده شده است. معبد در ناحیه خوش آب و هوای اودونوارای شهر کندی واقع شده و سه بخش وسیع و مختلف خلوتگاه گاراقا (منزلگاهی که تندیس خدایان در آن قرار گرفته)، تالار رقص (جایی برای جشن و پایکوبی) و تالار طبل زنی (مکانی برای نمایش زیباترین دست افزارهای چوبی) را دربرگرفته است.
آدرس: Embekka Pilimatalawa Road, Embekka, Sri Lanka
زمان بازدید: شبانه روزی
معابد کندی

معبد غار دامبیولا


معبد غار دامبیولا (به انگلیسی: Dambulla Cave Temple) که معبد زرین دامبیولا نیز نامیده می شود، از معدود معابد کندی است که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. این معبد در ناحیه ماتاله، که از بخش های مرکزی سری لانکا محسوب می شود، قرار گرفته و از میان ۵ معبد غار موجود و بجا مانده از تاریخ پرفراز و نشیب کشور سری لانکا، تنها معبد غاری است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. نقش فرهنگی معبد غار دامبیولا چنان پررنگ و موثر است که به بخشی از مثلث فرهنگی سری لانکا و به مکانی برای مطالعه چگونگی شکل گیری و پیشرفت تدریجی تمدن مردم کشور سری لانکا مبدل شده است. با وجود اینکه که دسترسی به این معبد صرفا از طریق کوه نوردی و پیاده گردی ممکن است، اما نمای روستای خوش منظره سیگیریا از داخل این معبد چنان دیدنی و چشم نواز است که بسیاری از گردشگران، دشواری های مسیر دستیابی به آن را به جان خریده، مسافتی طولانی را برای صعود به آن می پیمایند تا صحنه زیبای طلوع و غروب آفتاب را از درون آن نظاره کنند.
آدرس: Kandy - Jaffna Hwy, Dambulla, Sri Lanka
زمان بازدید: از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است