search
menu

معبد دندان مقدس کندی

[ پنهان کردن ]
درباره معبد دندان مقدس کندی
تاریخچه معبد دندان مقدس
معماری معبد دندان مقدس
بخش های معبد دندان مقدس
برگزاری مراسم مذهبی در معبد
نحوه دسترسی
ساعت و هزینه بازدید
جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد دندان مقدس
رستوران های نزدیک به معبد دندان مقدس
هتل های نزدیک به معبد دندان مقدس

درباره معبد دندان مقدس کندی


معبد سری دالادا مالیگاوا معروف به معبد مقدس دندان بودا در شهر کندی کشور سریلانکا قرار دارد. در واقع، معبد دندان مقدس محل نگهداری دندان بودا به عنوان مهم ‌ترین یادگار بودا به شمار می ‌رود. Temple of the Sacred Tooth Relic جزو جذاب ترین مکان های مذهبی در میان مردم محلی و گردشگران خارجی است. معبد دندان بودا در نزدیکی مجموعه قصر سلطنتی و بالای دریاچه کندی قرار گرفته است و بازدید از معبد دندان مقدس بودا جزو بایدهای سفر به جزیره کندی است تا با فرهنگ، سنت‌ ها، معماری و تاریخ این سرزمین آشنا شوید.

تاریخچه معبد دندان مقدس


معبد دندان مقدس دارای قدمتی بسیار طولانی است و به نیمه دوم قرن شانزدهم برمی گردد. ساخت این معبد در سال ۱۵۹۵ تکمیل شد و در طی سالیان به دلیل حمله پرتغالی ها و بلایای طبیعی و بمب گذاری ها، تغییراتی در ساختار و معماری این معبد انجام گرفته است. شدیدترین آسیب به این معبد ناشی از حملات تروریستی در سال ۱۹۹۸ بود ولی با بازسازی های انجام شده به حالت قبلی خود بازگردانده شد. رئیس ‌جمهور فعلی سریلانکا و راهب بزرگ معبد در سال ۱۹۹۸ طرحی برای این معبد طراحی سنتی همراه با امکاناتی جالب برای افراد محلی و گردشگران و همچنین امکان برگزاری رویدادهای مهم ارائه داد. معبد در طراحی نهایی خود به سبک چینی شمالی با هنرهایی از سلسله تانگ احداث گردید و از سال ۲۰۰۷ در معرض تماشای عموم قرار گرفت.
معبد دندان مقدس کندی

معماری معبد دندان مقدس


معبد دندان مقدس بودا به عنوان یک اثر تاریخی دارای معماری خیره‌ کننده ای است و دندان بودا نیز در داخل محفظه ای به شکل یک استوپا (سازه گنبدی شکل) نگهداری می ‌شود. همچنین مجموعه معبد دندان مقدس شامل تعداد زیادی زیارتگاه و موزه است. با بازدید از این مکان‌ تصویر روشنی از فرهنگ و تاریخ این سرزمین به دست خواهید آورد. طبق افسانه های گفته شده هر قسمت از بدن بودا به یک کشور بودایی سپرده شد. بدین صورت یکی از دندان های وی نیز نصیب کشور سریلانکا گردید و به خانواده سلطنتی سریلانکا تحویل داده شد. پس از آن نسل به نسل بین پادشاهان و مردان روحانی دست به دست گردید و در نهایت به این موزه تحویل داده شده است.

بخش های معبد دندان مقدس


بخش اصلی معماری این معبد، برج هشت ضلعی است که به نوعی نقش محراب معبد را دارد و محلی برای نگهداری مقدسات آیین بودا محسوب می شود. معبد دندان مقدس بودا دارای چهار طبقه اصلی است. سالن اصلی معبد دارای سقفی بلند همراه با آثار هنری مانند نقاشی، مجسمه، تابلو وغیره است. در این سالن یک بشقاب پرنده وجود دارد که چرخه نمازی بزرگی بر روی آن بسیار زیبا نقاشی شده است. در طبقه سوم این معبد استخوان های باقی مانده از بوداییان با احترام نگهداری می شوند. طبقه چهارم به طبقه نور مقدس شهرت دارد و اکثر گردشگران عاشق این طبقه می شوند، زیرا گنبدی از جنس طلا در این قسمت قرار داده شده که هر چهارشنبه آن را شست و شو می دهند. در این معبد بیش از ۳۰۰ اثر بودایی از سراسر آسیا مخصوصا چین و تایلند و میانمار و پاکستان را تماشا خواهید کرد. اگر به آئین بودایی علاقه دارید فرصت را از دست ندهید و همین حالا به فکر خرید بلیط هواپیما باشید.
معبد دندان مقدس کندی

برگزاری مراسم مذهبی در معبد


به هنگام صبح و عصر، آواز طبل مراسم راهبان این معبد در سرتاسر منطقه شنیده می شود. همچنین در معبد دندان مقدس روزانه سه بار مراسم عبادت برگزار می شود؛ هنگام سپیده دم، بعد ازظهر و هنگام عصر؛ علاوه بر این هر چهارشنبه یکبار مراسم شستشوی این دندان مقدس توسط راهبان و کشیش ها با آب و گل های معطر انجام می گیرد، پس از آن نیز آب مقدس در چایخانه موجود در طبقه دوم به عنوان چای یا دمنوش تهیه می کنند و از گردشگران و محلی های پذیرایی انجام می شود، زیرا اعتقاد دارند که این آب پس از تطهیر دندان بودا قدرت شفا دارد. شما نیز در هنگام سفرتان به سریلانکا بازدید از این معبد دیدنی همراه با معماری شگفت انگیز و طبیعت زیبای از دست ندهید. دندان مقدس نیز از جنس طلا در کندی ساخته شده است و هر شش سال در معرض نمایش عمومی قرار می گیرد.

نحوه دسترسی


معبد دندان مقدس بودا در فاصله حدودا ۲ کیلومتری ایستگاه راه‌ آهن کندی قرار دارد، بنابراین می‌ توانید در مدت ۳ ساعت با قطار یا اتوبوس از کلمبو به کندی بروید، سپس با پرداخت هزینه جزئی می توانید یک موتورسیکلت کوچک کرایه کرده و از جاذبه ‌های گردشگری شهر کندی بازدید کنید که معبد دندان مقدس بودا یکی از این مکان های دیدنی جالب است یا اینکه می توانید از تاکسی های شهر کندی استفاده کرده و به راحتی به معبد دندان مقدس برسید.

ساعت و هزینه بازدید


برای بازدید از این معبد مقدس همه روزه می توانید از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۸ شب مراجعه کنید؛ فقط توجه داشته باشید که در زمان بازدید از این معبد باید لباس‌ های پوشیده به تن داشته باشید تا شانه ‌ها و پاهایتان کاملا پوشیده باشند و همچنین در هنگام ورود باید کفش هایتان را دربیاورید. بهترین زمان برای بازدید از معبد دندان مقدس صبح ‌های زود یا هنگام عصر است، تا دعا و نیایش مردم محلی را نیز از نزدیک ببینید. توجه داشته باشید که برای بازدید از این معبد مقدس باید با پرداخت هزینه بلیط ورودی تهیه کنید.
معبد دندان مقدس کندی

جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد دندان مقدس


شهر مقدس کندی: ۱۰ متر
دریاچه کندی: ۲۲۰ متر
قصر کهن رویال: ۳٫۵ کیلومتر
جنگل شهری اوداواتاکله: ۴٫۹ کیلومتر
باغ های گیاه شناسی سلطنتی: ۸٫۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد دندان مقدس


رستوران لانژ: ۸۵۰ متر
رستوران نو نیم (بدون اسم): ۲٫۴ کیلومتر
رستوران لست دراپ: ۳٫۳ کیلومتر
رستوران سری کریشنا: ۳٫۷ کیلومتر
کافه رستوران امپایر: ۳٫۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد دندان مقدس


هتل تایلانکا: ۱٫۳ کیلومتر
هتل اوزو کندی: ۲٫۳ کیلومتر
هتل کندی سیتی: ۳٫۳ کیلومتر
هتل دومبارا پیک: ۳٫۴ کیلومتر
هتل کوئینز: ۳٫۸ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است