search
menu

سفر زمینی از تهران به کیش

[ پنهان کردن ]
بهترین زمان سفر زمینی از تهران به کیش
سفر زمینی از تهران به کیش با خودروی شخصی
سفر زمینی از تهران به کیش با اتوبوس
سفر زمینی از تهران به کیش با قطار
مزیت‌های سفر زمینی از تهران به کیش
سفر به کیش با استفاده از قایق یا شناور
کدام مسیر بهترین راه برای سفر زمینی از تهران به کیش است؟
جزیره کیش یکی از توریستی‌ترین جزایر خلیج‌فارس است. هرساله گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های دیدنی و تفریحات جذاب این جزیره نهایت لذت را ببرند.
البته وقتی که صحبت درباره سفر زمینی به کیش می‌شود، افرادی می‌گویند که مگر می‌شود با خودروی شخصی و به صورت زمینی این مقدار از مسافت را طی کرد؟ و معمولا در صحبت بعدی‌شان به این موضوع اشاره می‌کنند که وقتی می‌توانیم با تهیه بلیط هواپیما کیش در کمتر از ۲ ساعت می‌توانیم به جزیره برسیم، پس چرا باید این راه طولانی را به طور زمینی طی کنیم؟ در پاسخ به این دسته افراد باید گفت که اگر تصور می‌کنید که با ۲ ساعت پرواز می‌توانید به کیش برسید و سفر خیلی ایده آلی را تجربه کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که رفت و آمد در جزیره خیلی هزینه بر است و ممکن است خرج زیادی روی دستتان بگذارد. اما در سفر زمینی به کیش با داشتن خودروی شخصی می‌توانید به راحتی از تمامی قسمت‌های جزیره بازدید کنید، در هر مکانی که خواستید توقف کنید و به طور کلی اختیار سفرتان به دست بگیرید. اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید و دوست دارید در تعطیلات پیش رو به جزیره کیش سفر کنید انتخاب‌های مختلفی را پیش رو دارید. یکی از راحت‌ترین و سریع ترین راه‌های سفر به جزیره کیش خرید بلیط هواپیما، رفتن به فرودگاه، نشستن بر روی صندلی هواپیما برای حدود ۳ ساعت و رسیدن به این جزیره است. اما سرعت و راحتی لزوما لذت سفر را بیشتر نمی‌کند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر لذت بردن از مسیر است.
اگر جزء آن دسته از مسافرینی هستید که دوست دارید از مسیر سفر لذت ببرید و آرامش را به‌سرعت ترجیح می‌دهید و یا دوست دارید هزینه کمتری را برای وسیله حمل‌ونقل بپردازید و بودجه‌ی بیشتری را برای تفریحات یا رزرو اقامتگاه در جزیره کیش کنار بگذارید، این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم در مورد سفر از تهران به کیش آن هم به صورت زمینی صحبت کنیم. سفری که با لذت‌های متفاوت و چالش‌های جدیدی همراه است. به طور کلی قرار است تمام اطلاعاتی که برای سفر زمینی به کیش نیاز دارید را در اختیارتان بگذاریم تا بعد از خواندن این مقاله چمدان را ببندید و سفرتان را آغاز کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم ابعاد مختلف سفر زمینی به جزیره کیش را بررسی کنیم تا اگر قصد دارید از شهر تهران زمینی به کیش بروید، آگاهانه و با دانش بیشتری این کار را انجام دهید.
در ابتدای مقاله بهتر است که بهترین زمان سفر به جزیره کیش را به اطلاع شما برسانیم تا قبل‌از هرگونه برنامه‌ریزی، زمان مناسبی برای این این سفر اختصاص دهید.
سفر زمینی از تهران به کیش

بهترین زمان سفر زمینی از تهران به کیش


اگر دوست دارید زمانی به این جزیره سفر کنید که آب‌وهوای معتدل و مناسبی را برای گشت‌وگذار در این جزیره تجربه کنید، بهتر است که از اواخر پاییز تا اوایل اردیبهشت‌ماه به این سفر بروید.
اگر هم دوست دارید زمانی به این جزیره سفر کنید که قیمت خدمات مختلف گردشگری مثل هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری کیش کمتر از زمان‌های دیگر است، ماه اسفند را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید. در این ماه تعداد گردشگران کمتر از همیشه است و این‌موضوع بر روی قیمت خدمات گردشگری تاثیر می‌گذارد و باعث ارزان‌تر شدن هزینه‌ها می‌شود.
حال که بهترین زمان سفر به جزیره کیش را فهمیدید، در ادامه قصد داریم روش‌های مختلف سفر زمینی از تهران به کیش را با هم بررسی کنیم.

سفر زمینی از تهران به کیش با خودروی شخصی


استفاده از ماشین شخصی اولین و بهترین گزینه برای سفر زمینی به کیش است. برای این کار کافی است که لوازم مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و راهی این سفر مهیج و لذت‌بخش شوید. اگر این مطالب به نظر شما جالب می‌آید احتمالا از آن دسته افرادی هستید که به مسیر نیز به اندازه مقصد اهمیت می‌دهند و علاقه دارند که تمامی جاذبه‌های دیدنی مسیر را ببینند. اگر به رانندگی کردن علاقه دارید و یا خودروی شخصیتان آن‌قدر مجهز و راحت است که حاضرید از شهر تهران تا جنوب ایران را رانندگی کنید، این بخش را با دقت بخوانید.
در طول سفر زمینی به کیش از تهران شما با سرعت متوسطی از شهرها و مناطق متفاوتی عبور می‌کنید که می‌توانید ساعاتی را هم به داخل شهر بروید و اوقات خوبی را سپری کنید. یکی از مزایایی که این سبک از سفر دارد، این است که زمان حرکت و مدت‌زمانی که می‌خواهید در مسیر باشید و رستورانی که می‌خواهید غذا بخورید، دست خودتان است. حتی می‌توانید در میانه راه، مدتی را در یک شهر بمانید و از جاذبه‌های دیدنی آن نیز دیدن کنید. بدیهی است که با این کار سفر بیشتر از پیش باب دلتان می‌شود.
مورد مهم و قابل توجه دیگر سفر زمینی به کیش با استفاده از خودروی شخصی راحتی بسیار زیاد شما در تمام طول سفر است. به عبارت دیگر در تمام طول سفر به همراه خانواده خود می‌توانید از شهرهای بین راه دیدن کنید، در ادامه مسیر سفر با کشتی و شناور را تجربه کنید و در نهایت بدون خستگی و پرداخت هزینه مضاعف از تمام بخش‌های مختلف جزیره بازدید کنید. در این شرایط می‌توانید حتی به روستای اطراف جزیره هم سری بزنید و تصاویر متفاوتی را در آلبوم خود ثبت کنید. در ادامه بیشتر راجع به مسیر سفر زمینی از تهران به کیش صحبت می‌کنیم اما به طور خلاصه باید بدانید برای سفر زمینی به کیش با خودروی شخصی کافی است خودتان را به یکی از بنادر جنوبی که برسانید و با استفاده از شناورهای مخصوص حمل خودرو، مسیرتان را به سمت جزیره ادامه دهید.
سفر زمینی از تهران به کیش
اگر بخواهیم این مسیر را به‌طورکلی برای شما ترسیم کنیم، باید بگوییم که ابتدا باید از شهر تهران به بندرعباس بروید و از آنجا به بندر لنگه یا آفتاب برسید. از آن‌جا با ماشین‌تان سوار بر شناورهای مسافربری و باری ‌شوید تا شما را به جزیره کیش ‌ببرند.
مسافت بین شهر تهران تا بندرعباس حدوداً ۱۳۰۰ کیلومتر است و این مسیر با خودروی شخصی حدود ۱۴ الی ۱۸ ساعت طول می‌کشد. اگر هم بخواهید توقف بیشتری در طول مسیر داشته باشید، مسلما مدت‌زمان بیشتری در راه خواهید بود.
در خط‌های بعدی این مسیر را دقیق‌تر برای شما بازگو می‌کنیم.
برای سفر با خودروی شخصی به جزیره کیش ۲ راه را به شما پیشنهاد می‌کنیم:
مسیر اول: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباد، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندر لنگه، بندر چارک
مسیر دوم: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباد، مرودشت، شیراز، فیروزآباد، کازرون، خنج، لامرد، بندر آفتاب یا بندر چارک
در مسیر سفرتان به جزیره کیش می‌توانید در هر کدام از شهرهایی که از آن عبور می‌کنید، مدتی را استراحت کنید و یا اگر دوست داشتید ۱ تا ۲ روز را در آن‌جا سپری کنید و از جاذبه‌های دیدنی آن شهر نیز دیدن کنید.
بعد از طی کردن این مسیر و زمانی‌که به شهرستان بندرعباس رسیدید، باید ۲۸۰ کیلومتر دیگر را رانندگی کنید تا به بندر چارک برسید. در این بندر شناورهای مسافری و باری وجود دارند که با پرداخت هزینه آن‌ها، می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به جزیره کیش استفاده کنید این سفر دریایی حدود ۳۲ کیلومتر است.
حالا دیگر با ماشین شخصیتان به جزیره کیش رسیده‌اید و از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های تفریحی این جزیره می‌توانید بازدید کنید. فقط این نکته را در ذهنتان داشته باشید که رانندگی در جزیره کیش نسبت به شهرهای دیگر ایران کمی متفاوت است. دلیل این تفاوت هم به‌خاطر قانون محکم‌تری است که در این جزیره اجرا می شوید. اگر خلافی مرتکب شوید، باید جریمه سنگین‌تری در انتظار شما است.
نکته: وقتی به شهرستان بندرعباس رسیدید، می‌توانید به بندر آفتاب نیز بروید و از شناورهای این بندر برای رسیدن به جزیره کیش استفاده کنید. بندر آفتاب در مقایسه با بندر چارک خلوت‌تر است و راحت‌تر می‌توانید کارهای عبورومرور خود را انجام دهید.
نکته: قبل‌ازآن‌که سفر خود را شروع کنید، یادتان باشد که حتما اصل کارت خودرو و کپی آن، برگه معاینه فنی و گواهی‌نامه‌تان را حتما همراه خود بردارید تا در مسیر سفرتان به مشکلی برنخورید.

سفر زمینی از تهران به کیش با اتوبوس


یکی دیگر از راه‌هایی که به وسیله آن می‌توانید زمینی از تهران به جزیره کیش سفر کنید، استفاده از اتوبوس‌های مسافربری است. بلیط اتوبوس‌های مسافربری در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه ارزان‌تر است. از طرفی دیگر نیاز نیست خودتان از تهران تا بندرعباس رانندگی کنید؛ فقط کافی‌ست برروی صندلی خود بنشینید و از پنجره اتوبوس زیبایی‌های مسیر را تماشا کنید. اما دیگر آن آزادی عمل سفر با خودروی شخصی را ندارید و نمی‌توانید در هر شهر یا جلوی هر رستورانی که خواستید توقف کنید و باید تابع تصمیم راننده اتوبوس باشید.
بعد از آنکه در شهرستان بندرعباس پیاده شدید، باید یک تاکسی بگیرید و به بندر آفتاب یا چارک بروید و از آن‌جا سوار شناورهای مسافربری شوید تا شما را به جزیره کیش برسانند.
اگر خیلی علاقه‌ای به سفر کردن با اتوبوس مسافربری ندارید و یا حوصله رانندگی از تهران تا بندرعباس را ندارید، بهترین وسیله نقلیه برای شما قطار است. در ادامه سفر زمینی از تهران به کیش با قطار را بیشتر توضیح می‌دهیم.
سفر زمینی از تهران به کیش

سفر زمینی از تهران به کیش با قطار


یکی از جذاب‌ترین روش‌های سفر کردن به جزیره کیش استفاده از قطار است. ترکیبی از لذت سفر جاده‌ای را در فضایی بسیار شبیه به خانه می‌توانید در قطار تجربه کنید. اگر قصد سفر به کیش را دارید می‌توانید از طریق تور گردشگری کیش این سفر را به صورت زمینی خریداری کرده و لذتی دو چندان را برای خود رقم بزنید؛ چون سفر با قطار یکی از لذت‌ بخش‌ترین تجربه‌های زندگی شما به شمار خواهد آمد. مسیر قطار تهران بندرعباس حدود ۱۸ الی ۲۱ ساعت طول می‌کشد. همانند دیگر وسایل نقلیه‌ای که تابه‌حال گفتیم، قطار نیز شما را تا بندرعباس می‌برد و از آن‌جا باید به بندر آفتاب یا بندر چارک بروید و با پرداخت هزینه شناورهای مسافربری این بندر، به جزیره کیش برسید. در مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به جزیره زیبای کیش می‌رسید. در حین سفر زمینی با قطار به کیش به طور تقریبی از تمامی وسایل نقلیه زمینی و دریایی استفاده خواهید کرد. وجود امکانات رفاهی در داخل قطار مانند کافی شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی و... این سفر طولانی را برای شما لذت‌ بخش‌تر خواهد کرد.
اگر با دوستان یا خانواده قصد سفر به جزیره کیش را دارید و سفر با قطار برایتان لذت‌بخش است، می‌توانید بلیط قطار بندرعباس را تهیه کنید و منتظر یک سفر لذت‌بخش و هیجان‌انگیز به جزیره کیش باشید.

مزیت‌های سفر زمینی از تهران به کیش


در حقیقت سفر زمینی به کیش دو ویژگی خیلی مهم دارد که برای هر فردی می‌تواند جالب توجه باشد. یکی از این موارد کاهش بسیار زیاد در هزینه‌های رفت و آمد است. مورد دیگر وجود آزادی عمل در گشت و گذار در جزیره و بازدید از تمامی مناطق است که باعث می‌شود به آسانی برنامه خود را برای بازدید از جاذبه‌های متنوع زمان بندی کنید. تنها چیزی که می‌تواند مسافران را از این سفر دوست داشتنی به کیش منع کند، راه طولانی و مسیر تقریبا ۱۸ ساعته از تهران به کیش است.

سفر به کیش با استفاده از قایق یا شناور


همان‌طور که می‌دانید کیش یک جزیره بوده و برای رسیدن به آن باید مسیر دریایی را نیز طی کنید. برای این کار می توانید پس از رسیدن به استان هرمزگان از یکی از ۳ بندری که به سمت جزیره کیش شناور مسافربری دارند، سفر دریایی خود را شروع کنید. به طور معمول این شناورها که وظیفه حمل مسافر را دارند در ساعات مشخصی از روز به سمت جزیره رفت و برگشت دارند. علاوه بر این شناورها، یک راه ارتباطی میان بندر و جزیره نیز هست که بسیار هم جذاب و هیجان انگیز است آن هم سفر به کیش با قایق است. در بندرهای استان هرمزگان قایق‌های مجهز زیادی وجود دارند که می‌توانید یکی از جذاب‌ترین سفرهای زندگی خود را با اجاره آن‌ها تجربه کنید.
سفر زمینی از تهران به کیش

کدام مسیر بهترین راه برای سفر زمینی از تهران به کیش است؟


حالا که تقریبا به انتهای این یادداشت رسیده‌ایم می‌توانیم سفر زمینی به کیش را باتوجه به حداقل امکانات و هزینه‌هایی که در بر می‌گیرد از نظر صرفه اقتصادی در جایگاه بالایی بدانیم و همچنین از نظر بازدید از تمام شهرهای بین راه ارزش فرهنگی آن را بیشتر از سفر با هواپیما برآورد کنیم. به طور کلی بهترین راه برای سفر زمینی به کیش از تهران از این مسیر است: در مرحله اول وارد اتوبان قم ‌شوید و پس از عبور از اتوبان قم - کاشان به شهر کاشان و پس از آن خود را به اصفهان برسانید. حالا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید راه خود را از سفر به بندرعباس و بندرلنگه ادامه دهید و یا مسیر بندر آفتاب را پیش می‌گیرید. با توجه به مسافت تا بندرعباس احساس می‌کنیم که راهتان کمی دور شود پس به همین دلیل بهترین مسیر برای شما رفتن به سمت شهر شیراز و بلافاصله سفر به بندر آفتاب است. در این مسیر می‌توانید از شهرهایی همچون قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، شیراز و فیروزآباد که در بین راه وجود دارند دیدن کنید و به بندر آفتاب برسید. اگر هم با وسیله نقلیه عمومی سفر می‌کنید همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد باید خود را به بندر عباس رسانده و پس از آن از طریق یکی از بندرهای موجود سفر خود را به کیش به انجام برسانید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است