search
menu

ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاین (Turkish Airlines) شرکت هواپیمایی ملی کشور ترکیه است و امروزه یکی از بهترین خطوط هواپیمایی دنیا به شمار می رود.
کیفیت بالای خدمات و به ویژه کیفیت مطبوع غذاهای ترکیش ایرلاینز زبانزد خاص و عام است. ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی معتبر در ایران نیز به خوبی شناخته شده است و مسافرانی که به ترکیه یا کشورهای دیگر در سرتاسر دنیا سفر می کنند هنگام رزرو بلیط هواپیما به دلیل امنیت پرواز و کیفیت بالای خدمات این خط هواپیمایی را انتخاب می کنند.
ترکیش ایرلاین

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به عنوان بزرگ‌‌ترین و اصلی‌ترین پیمانکار ترانزیت ورود و خروج مسافران هوایی ترکیه است و پروازهایی به بیش از ۲۰۰ فرودگاه بین‌المللی در جهان دارد. این شرکت با داشتن ۲۴۷ مسیر پروازی، چهارمین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ مسیرهای پروازی و سومین ایرلاین بزرگ اروپا پس از ایرفرانس و لوفت هانزا از نظر جابه‌جایی مسافر محسوب می‌شود.
ترکیش ایرلاین

هواپیمایی ترکیش ایرلاین، در سال ۱۹۳۳ میلادی، به دستور کمال مصطفی آتاتورک و به عنوان یکی از بخش‌های وزارت دفاع این کشور تاسیس شد. در این زمان تنها دو هواپیمای پنج نفره، دو هواپیمای چهار نفره و یک توپولوف ۱۰ نفره همه ناوگان هوایی این دپارتمان را تشکیل می‌داد. پس از دو سال این بخش به سازمانی عمومی به نام مدیریت عمومی ایرلاین‌ها تبدیل شد تا اینکه در سال ۱۹۳۸ به مجموعه وزارت حمل و نقل این کشور منتقل پیدا کرد. بعد از دوران جنگ فعالیت‌های این بخش با ایجاد مسیرهای پروازی بیشتر به شهرهایی چون آنکارا، آتن، بیروت، نیکوزیا و ... گسترش یافت.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی ترکیه در شهر استانبول قرار دارد و در دو فرودگاه بین المللی استانبول یعنی فرودگاه بزرگ استانبول و فرودگاه سابیحا گوکچن شعبه دارد. ترکیش ایرلاین تاریخچه پر فراز و نشیبی دارد و راه درازی را طی کرده تا به عنوان برترین خط هواپیمایی اروپا و یکی از بهترین خطوط هواپیمایی جهان انتخاب شود.


ترکیش ایرلاینز شرکت با سرمایه گذاری های کلان روی تجهیز و بالا بردن کیفیت پروازهای خود توانسته جایگاه خوبی در بین شرکت هواپیمایی بین المللی پیدا کند.
امروزه ترکیش ایرلاین به دلیل کیفیت بالای خدمات ارائه شده، امنیت پرواز، استفاده از هواپیماهای مدرن و مجهز و صد البته به خاطر غذاهای خوشمزه ای که در هواپیما سرو می شود مشهور است. در برخی پروازهای این خط هواپیمایی، منویی که به مسافران ارائه می شود الهام گرفته از غذاهای امپراتوری عثمانی است. مجلات و نشریات مختلف که به بررسی جنبه های مختلف خطوط هواپیمایی می پردازند بارها ترکیش ایرلاینز را تحسین کرده اند و آن را در زمره بهترین شرکت های هواپیمایی رده بندی کرده اند.
ترکیش ایرلاین

کلاس های پروازی ترکیش ایرلاینز
ترکیش ایرلاینز دارای پروازهای مختلف در کلاس های پروازی تجاری یا بیزنس کلاس (Business Class) و پرواز اقتصادی یا اکونومی (Economy class) است. در ادامه به اختصار در مورد هریک از این پروازها توضیح می دهیم.
ترکیش ایرلاین

پرواز بیزنس کلاس ترکیش ایرلاینز: این نوع پرواز که به پروازهای تجاری نیز نامیده می شود فضایی راحت و آرام برای سفرهای تجاری فراهم می کند. از آنجا که این نوع پرواز متخص سفرهای کاری و تجاری است تمام امکانات و تسهیلات رفاهی برای استراحت در طول سفر فراهم شده است. صندلی های این نوع پرواز دارای ماساژور هستند. اگر قصد دارید در طول پرواز اسناد و مدارکی را مطالعه کنید می توانید با چراغ مطالعه راحت تر این کار را انجام دهید. صندلی ها تا حد امکان به عقب می روند و به تختی ۱۸۸ سانتیمتری تبدیل می شوند. اگر نور هواپیما مانع استراحت و خوابیدن می شود می توانید نور محوطه نشستن خود را کم کنید.
ترکیش ایرلاین

پرواز اکونومی ترکیش ایرلاینز: پرواز اقتصادی یا اکونومی: صندلی های این نوع پرواز را می توانید تا ۱۸ سانتیمتر به عقب ببرید تا راحت تر باشید و استراحت کنید. در طول پرواز گزینه های مختلفی برای سرگرم شدن دارید. با استفاده از منوی متنوع می توانید موزیک های به روز و زیبا گوش کنید، جدیدترین فیلم های دنیا را تماشا کنید، به اخبار گوش دهید و یا آنکه با بازی های مختلف موجود در سیستم خود را سرگرم کنید.
ترکیش ایرلاین

وزن بار مجاز ترکیش ایرلاینز: بنا به نوع بلیط هر مسافر اجازه دارد تا میزان مشخصی بار با خود حمل کند و اگر وزن بارش بیش از حد مجاز باشد مجبور به پرداخت جریمه اضافه بار خواهد بود. اما به طور کل میزان بار مجاز پروازهای بین المللی ترکیش ایرلاینز برای پرواز تجاری یا بیزنس کلاس ۳۰ کیلوگرم و وزن بار مجاز برای پرواز اقتصادی یا اکونومی ۲۰ کیلوگرم است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است