search
menu

چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

[ پنهان کردن ]
فهرست جزایر استان هرمزگان
فهرست مقصدهای پروازی جزیره کیش
چگونه از کیش به قشم برویم؟
مدت زمان سفر دریایی و زمینی از کیش به قشم
مدت زمان سفر از کیش به قشم از طریق مسیر دریایی و کشتی
سفر هوایی از کیش به قشم و بالعکس
چگونه از کیش به جزیره هرمز برویم؟
چگونه از کیش به جزیره لاوان برویم؟
چگونه از جزیره کیش به جزیره هندرابی برویم؟
وضعیت آب و هوای جزیره هندرابی در ۱۲ ماه سال
چگونه از جزیره کیش به جزیره هنگام برویم؟
وضعیت آب و هوای جزیره هنگام در ۱۲ ماه سال
در مجله گردشگری سفرمارکت، شما را با سفر به جزایر جنوبی و مناطق اطراف استان هرمزگان آشنا می‌کنیم تا اگر قصد داشتید از کیش به صورت دریایی یا هوایی به نقاطی از کشور عزیزمان سفر کنید، اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید و سفری ارزان و مطمئن را تجربه کنید.
بسیارند هموطنانی که وقتی به کیش می‌روند، می‌پرسند: چگونه از کیش به قشم برویم، چگونه از کیش به بندرعباس برویم، چگونه از کیش به هرمز برویم، چگونه از کیش به هنگام برویم، چگونه از کیش به لاوان برویم، چگونه از کیش به جزیره هندرابی برویم، چگونه از کیش به چابهار برویم، چگونه از کیش به قطر برویم، چگونه از کیش به بندر لنگه برویم.
اگر شما مخاطب گرامی، با خرید بلیط هواپیما از جزیره به کیش به جزایر جنوبی کشور سفر کردید و تجربه‌ای دارید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. با کیش گردی سفرمارکت همراه باشید.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

فهرست جزایر استان هرمزگان


استان هرمزگان، یکی از دیدنی‌ترین استان‌های ایران است. جایی محبوب جزیره‌گردها و کوله‌پشتی‌گردها و پرنده‌نگرها و عاشقان گردشگری دریایی و سفرهایی با قایق و لنج و کشتی. لوکیشنی منحصربه‌فرد دارد. از هنگام تا هرمز، از کیش تا قشم، جایی برای سفری هیجان‌انگیز که سفرمارکت، انواع و اقسام تورها و بلیط‌ها با قیمت‌های رقابتی را برای ایران‌گردان عزیز فراهم کرده است.
فهرست جزایر استان هرمزگان عبارت است از: جزیره قشم، جزیره ابوموسی، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره هندرابی، جزیره شتور، جزیره لارک، جزیره هرمز، جزیره هنگام، جزیره تنب بزرگ، جزیره تنب کوچک، جزیره سیری، جزیره فرور بزرگ، جزیره فرور کوچک و جزیره دکوهک.

چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

فهرست مقصدهای پروازی جزیره کیش


از جزیره باصفای کیش به همه نقاط ایران و جزایر جنوبی خلیج فارس، پروازی برقرار نیست. فهرست مقصدهای پروازی داخلی فرودگاه بین‌المللی کیش به شرح زیر است:
پرواز از کیش به تهران، پرواز از کیش به شیراز، پرواز از کیش به بندرعباس، پرواز از کیش به اصفهان، پرواز از کیش به مشهد. لذا پرواز مستقیمی از کیش به جزیره قشم و از کیش به هندرابی و از کیش به هنگام و از کیش به جزیره لاوان و از کیش به جزیره هرمز وجود ندارد. اما در مقابل پرواز ها از شهرهای مختلف به سمت جزیره کیش متنوع است. مثلا پرواز تهران کیش را میتوان یکی از پرطرفدار ترین پرواز ها نام برد.

چگونه از کیش به قشم برویم؟


برخی از هموطنانی که رهسپار جزیره مرجانی کیش می‌شوند، مایل هستند که از آنجا به جزیره قشم بروند؛ از جزایر دیدنی کشور که متأسفانه به اندازه کیش در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی ایران قرار نگرفته و امیدواریم در آینده و در راستای استراتژی راهبردی توسعه صنعت گردشگری ایران، جزیره قشم، بیش از پیش مورد توجه و نظر گردشگران و سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی قرار بگیرد.
راهنمای سفر از کیش به قشم با هواپیما یا لنج و کشتی و هزینه آن‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم. فاصله جزیره کیش تا قشم از بندر لافت، حدود دویست و هشتاد کیلومتر است. در نیمه دوم سال که شاهد کاهش میزان تابش آفتاب و هم‌چنین افت درجه حرارت در طول روز به نسبت نیمه نخست سال هستیم، شاهد افزایش قابل توجه گردشگران به این جزیره خواهیم بود.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

اول بالاترین و حداقل درجه حرارت در جزیره کیش در طول ۱۲ ماه سال را مرور می‌کنیم که در جریان بهترین زمان سفر به کیش و اقدام برای خرید بلیط هواپیما کیش از سفرمارکت باشید.
در ژانویه و فوریه و هم‌چنین نوامبر و دسامبر، مدت زمان تابش آفتاب در جزیره کیش، حدود ۱۰ ساعت و در ماه‌های دیگر به جز این ۴ ماه، مدت زمان تابش آفتاب در کیش، به طور متوسط بیش از ۱۲ ساعت است. لذا یکی از بهترین زمان‌های سفر به کیش همین ۲ ماه پایانی سال میلادی و ۲ ماه آغازین سال میلادی است. یعنی تقریباً نیمه دوم سال شمسی.
در جزیره قشم نیز نیمه دوم سال، شاهد کاهش طول تابش آفتاب از متوسط ۱۳ ساعت در روز در نیمه اول سال به حدود زیر ۱۱ ساعت در روز هستیم. پس بهتر است که در این زمان از جزیره کیش رهسپار جزیره قشم شوید.
خب، با اطلاع از درجه حرارت مبدأ و مقصد (کیش و قشم)، خوب است که درباره انواع مسیرهای عزیمت بدانیم. مسیر دریایی از قشم به کیش، از بندر چارک به کیش و از بندر آفتاب به کیش صورت می‌گیرد. سفر از چارک به کیش و بالعکس بیش‌تر صورت می‌گیرد چون بندر چارک به بندرعباس نزدیک‌تر است.
بندر چارک هم شناور مسافربری داشته و هم شناورهایی موسوم به Landing Craft. در واقع لندینگ کرافت‌ها جهت انتقال بار استفاده شده و در بازه‌های سفرهای گردشگری، برای انتقال خودرو مسافران در دستور کار قرار می‌گیرد. بندر آفتاب از نظر شناور مسافربری، محدودیت دارد و اغلب فقط شناورهای لندینگ کرفت از جزیره کیش به قشم یا بالعکس در رفت و آمد هستند.
اگر قصد دارید از مسیر کیش به قشم بروید، بایستی از طریق مسیر دریایی از کیش به بندر آفتاب رفته و از طریق مسیر زمینی از بندر آفتاب به بندر پل به عنوان معمول‌ترین بندر برای سفر به قشم بروید. از آنجا نیز یعنی از بندر پل از طریق مسیر دریایی راهی جزیره دوست‌داشتنی قشم شوید.
فاصله کیش تا بندر آفتاب از مسیر دریایی بندر آفتاب به کیش، سی و پنج کیلومتر است. فاصله بندر آفتاب تا بندر پل، ۲۳۰ کیلومتر و در نهایت فاصله بندر پل تا لارفت در قشم به عنوان نزدیک‌ترین مسیر هم چهارده کیلومتر است.
مسیر دریایی و زمینی کیش (از طریق بندر آفتاب) تا قشم (بندر لافت)، زیر سیصد کیلومتر است.
اگر بخواهید از کیش به چارک رفته و سپس از چارک از مسیر زمینی به بندر پل بروید، بایستی از بندر پل به سمت لافت در قشم بروید و مسیر شما کمی کوتاه‌تر خواهد شد. از کیش تا چارک حدود سی و دو کیلومتر است. مسیر دریایی و زمینی کیش (از طریق بندر چارک) تا قشم (بندر لافت) نیز زیر سیصد کیلومتر است.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

مدت زمان سفر دریایی و زمینی از کیش به قشم


توجه داشته باشید که معمولاً اگر با شناور مسافربری از کیش به بندر چارک بروید، حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت و نیم مسیر شما به طول خواهد انجامید. اگر با شناور لندینگ سفر کنید نیز مدت زمان سفر شما بیش‌تر خواهد بود و حدود ۳ ساعت است. اگر از طریق لندینگ کرافت‌های مسیر کیش تا بندر آفتاب، طی مسیر نمایید، حدود ۳ ساعت در مسیر هستید.
لذا اگر قصد دارید از جزیره کیش به جزیره قشم بروید، تکلیف خود را با ۲ مسئله روشن کنید: اینکه سفر دریایی-زمینی داشته باشید و اینکه خودرو شخصی را نیز با خود بیاورید یا خیر. مسیر زمینی از بندر چارک تا بندر پل حدود ۳ ساعت طول خواهد کشید.
رسیدن به مقصد بندر لافت در جزیره قشم نیز از بند پل، حدود چهل و پنج دقیقه زمان نیاز دارد. یعنی عزیمت از کیش به قشم از طریق مسیر دریایی و زمینی، حدود ۸ ساعت به طول خواهد انجامید. مسیری که با هواپیما حدود یک ساعت و اندی است.

مدت زمان سفر از کیش به قشم از طریق مسیر دریایی و کشتی


فاصله کیش تا قشم از مسیر دریایی حدوداً دویست و بیست و پنج کیلومتر است. قبلاً که گردشگران با کشتی سانی از کیش به قشم می‌رفتند، سفر آن‌ها حدود ۱۲ ساعت به طول می‌انجامید. اما سانی این روزها فعالیتی ندارد. سفر دریایی از کیش به قشم با لنج صورت می‌گیرد. مدت زمان دست‌یابی به مقصد هم‌ بستگی به سرعت لنج دارد و می‌تواند بین هفت تا ده ساعت متغیر باشد. البته قایق تندرو هم در دسترس است که امنیت آن را نمی‌توان تضمین کرد.
دقت کنید که از جزیره قشم به جزیره کیش، تردد کمتری در حال انجام بوده و شناور کمتری در دسترس شما خواهد بود. چون از قشم، مسافر کمتری برای کیش وجود دارد.

سفر هوایی از کیش به قشم و بالعکس


گویا از جزیره کیش به قشم نمی‌توان پرواز مستقیم داشت. اما از استان محل اقامت شما، پرواز مستقیم هم به کیش و هم قشم معمولاً در دسترس است. اگر قصد سفر هوایی از کیش به قشم را دارید، به صورت هوایی از کیش به بندرعباس بروید و از آنجا نیز از تا بندر پل، مسیر را زمینی طی کنید. سپس از بندر پل تا بندر لافت هم با شناور طی مسیر نمایید. یعنی سه سفر ترکیبی هوایی و زمینی و دریایی پیش روی شما خواهد بود که جذابیت‌های خاص خود را دارد.
انتقال ماشین از چارک به جزیره کیش، هر سال قیمت متفاوتی دارد و بیش از پانصد هزار تومان است. انتقال خودرو نیز از کیش به چارک نیز بیش از ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود که رقم دقیق را باید از مسئولان محلی استعلام کنید. البته عوارض نیز وجود دارد.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

چگونه از کیش به جزیره هرمز برویم؟


عکس بالا، نقشه محل قرارگیری جزیره کیش و جزیره هرمز در خلیج فارس ایران است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، جزیره هرمز نزدیک بندرعباس است. لذا برای سفر به جزیره هرمز از جزیره کیش، اول بهتر است که با رزرو بلیط هواپیما بندرعباس عازم این شهر شوید و از راه دریایی به جزیره هرمز بروید.
جزیره زیبا و شگفت‌انگیز هرمز در هشت کیلومتری بندرعباس قرار داشته و حدود چهل و دو کیلومتری مربع مساحت دارد. جزیره کوچکی است. یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر کشور با طبیعتی فوق‌العاده است و برای پرنده‌نگری و جزیره گردی و گشت دریایی توصیه می‌شود. در سال‌های اخیر، جزیره هرمز، از مقصدهای اصلی جزیره گردی مسافران مناطق جنوبی کشور بوده است.
هرمز، از جزایر جنوبی کشور است و آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. اگر قصد دارید مهاجرت پرندگان و لاک‌پشت‌ها را تماشا کنید، فصول نیمه دوم سال که شاهد کاهش مدت زمان تابش آفتاب هستیم، را برای سفر به هرمز انتخاب کنید.
فقط یک راه برای سفر به کیش از جزیره هرمز وجود دارد: مسیر دریایی و کشتی. برای سفر به جزیره هرمز با کشتی، دو مسیر از جزیره بندرعباس و جزیره قشم پیش روی شما قرار دارد. پس شما نمی‌توانید مستقیم از کیش به جزیره هرمز بروید. بایستی ابتدا با هواپیما یا کشتی عازم بندرعباس یا قشم شده و از آنجا با کشتی رهسپار جزیره هرمز شوید.
اسکله شهید حقانی در بندرعباس، اسکله شهید ذاکری در قشم، در ساعات مشخصی در هفته، شناور دریایی را عازم جزیره هرمز می‌کنند. وضعیت آب و هوایی سفر را اگر با سفر دریای آشنا نیستید، چک کنید، زیرا شناورها در شرایط جوی نامناسب اجازه حرکت ندارند.
دقت کنید که فاصله کیش تا قشم با لنج، حدود دویست و بیست و پنج کیلومتر است و یازده ساعت به طول می‌انجامد. به منظور سفر آبی از کیش به بندرعباس، بایستی به بندر چارک بروید که فاصله کیش تا بندر چارک، سی و دو کیلومتر است و سه ساعت به طول می‌انجامد. فاصله بندر چارک تا بندرعباس نیز دویست و شصت کیلومتر بوده و حدود سه ساعت و سی دقیقه است.
گفتنی است که فاصله قشم تا هرمز تا کشتی، حدود شصت دقیقه است. فاصله بندرعباس تا جزیره هرمز نیز با کشتی حدود ۹۰ دقیقه خواهد بود. دقت داشته باشید که در جزیره هرمز می‌توانید از خانه اهالی خونگرم و مهمان‌نواز برای اسکان استفاده کنید. غذاهای دریایی رستوران‌های جزیره هرمز را نیز در نظر داشته باشید، به خصوص خرید صنایع دستی جزیره که کمک به اقتصاد گردشگری و حفظ میراث سنتی ایرانیان است.
دره رنگین‌کمان، دره مجسمه، دره پرتغالی‌ها، جنگل حرا، جزیره هنگام، غار الهه نمک از مقصدهای دیدنی جزیره زیبای هرمز، نگین سرخ پهنه‌ی نیلگون خلیج همیشه فارس ایران است.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

چگونه از کیش به جزیره لاوان برویم؟


جزیره لاوان از دیدنی‌ترین جزایر جنوبی کشور است. اگر قصد خلیج فارس‌گردی دارید، یکی از مقصدهای گردشگری دیدنی شما جزیره لاوان است. استان هرمزگان، دارای ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ است که لاوان یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. جزیره لاوه سومین جزیره بزرگ استان دوست‌داشتنی هرمزگان است و از مقصدهای توریستی و گردشگری دریایی استان به شمار می‌رود.
لاوان این روزها قطب اقتصاد نفتی کشور است و امیدواریم به زودی، قطب گردشگری جنوب ایران نیز گردد. لاوان چند هزار نفر جمعیت دارد. هتل لوکس و مجلل در آنجا مثل کیش و قشم در دسترس نیست و خانه اهالی انتخاب گردشگران خواهد بود. جزیره لاوان بین بندر مقام، جزیره شیدور (Shidvar Island) یا مارو و ساحل نخیلوه در آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد.
فاصله جزیره لاوان از بندر عسلویه، ۱۱۷ کیلومتر و از بندرلنگه نیز ۱۴۷ کیلومتر است. روستای لاز و لازه و کفیله از روستاهای جزیره لاوان به شمار می‌آیند. لاوان یعنی مأمور تقسیم آب قنات. لاوان در میان اعراب نامی پسرانه است.
اگر قصد عزیمت به جزیره لاوان دارید، باید از طریق بندر مقام حرکت کنید. اگر از شیراز عازم لاوان هستید، بایستی به سمت پارسیان بروید و از آنجا از فیروزآباد، بندر سیراف و بندر عسلویه، گذر کنید. جاده پارسیان به بندر مقام، ساحلی و زیبا است. حدود بیست کیلومتر بوده و دیدنی است.
به منظور عزیمت به مروارید خلیج فارس، راه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. بهترین فصل سفر به جزیره لاوان چه از تهران و شیراز و کیش و قشم، چه از هر جایی، ماه‌های نیمه دوم سال است که طول مدت زمان تابش آفتاب کم‌تر شده و هوا خنک‌تر از نیمه اول سال خواهد بود.
به منظور رسیدن به جزیره لاوان، می‌توان از طریق دریا و بندرهایی مثل بندر آفتاب استفاده کرد. از کیش و چارک و سایر بندرها نیز می‌توان رهسپار جزیره لاوان شویم. از دیگر راه‌ها، رفتن به جزیره لاوان از طریق بندر مقام است. بندر مقام، شهری کوچک در نزدیکی جزیره لاوان است و نزدیک‌ترین راه ارتباط دریایی با جزیره لاوان به شمار می‌رود.
به منظور رسیدن به بندر مقام، بایستی اول به شهر شیراز سفر کنید. سپس از طریق فیروزآباد، سیراف و بندر عسلویه رهسپار بندر مقام شوید. از بندر عسلویه تا بندر مقام، حدود ۹۰ دقیقه جاده‌ای ساحلی پیش روی شما خواهد بود. از بندر مقام تا جزیره لاوان نیز قایق در دسترس است.
جزیره لاوان در سمت غربی جزیره کیش قرار دارد و برای عزیمت به جزیره لاوان، شناور دریایی مستقیمی وجود ندارد، بنابراین بایستی از بندرهای بین مسیر استفاده کرد.
ساعت حرکت لندینگ کرافت از جزیره کیش به بندر آفتاب متغیر است. جدول شناورها از مقصد کیش و به مقصد کیش را از سازمان منطقه آزاد تجاری کیش استعلام کنید. از بندر چارک و بندر آفتاب می‌توان راهی جزیره کیش و جزیره لاوان شد.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

چگونه از جزیره کیش به جزیره هندرابی برویم؟


بعضی از مسافران جزیره مرجانی کیش، برنامه سفر دریایی خود به جزایر جنوبی حاشیه خلیج فارس را به سمت هندرابی در نظر می‌گیرند. جزیره هندرابی از جزایر جنوبی است و در استان هرمزگان واقع شده و بین دو جزیره کیش و لاوان قرار دارد.
اگر عازم هندرابی شدید، موتورسواری با موتور چهار چرخ و جت اسکی و غواصی و سافاری و باناناسواری منتظر شما خواهد بود تا یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های گردشگری دریایی خود را در مناطق جنوبی کشور ثبت کنید. لوکیشن و فرصت‌هایی عالی برای سلفی و استوری‌های پر لایک و طوفانی اینستاگرامی.
جزیره هندرابی بین جزیره کیش و جزیره لاوان است و فاصله کمی هم با بندر آفتاب دارد. این جزیره در سال ۱۳۸۹ شمسی به جزیره کیش ملحق شد. جزیره‌ای بسیار بکر و طبیعتی دلپذیر با مناظر چشم‌نواز که لوکیشن عالی برای پرنده‌نگری و سلفی و استوری‌های طوفانی به شمار می‌رود. این جزیره جمعیت کمی دارد و زیر یک هزار نفر در آنجا ساکن هستند. هندرابی جزیره‌ای مسطح است و بلندترین نقطه هندرابی بیش از چهل و پنج متر ارتفاع ندارد.
سفر هوایی از جزیره کیش به هندرابی در دسترس نیست و سفر زمینی هم امکان‌پذیر نیست. پس سفر دریایی پیش روی شما خواهد بود. از طریق قایق‌هایی که در اسکله ماهی گیری کیش موجود است، می‌توان رهسپار این جزیره دوست‌داشتنی خلیج فارس ایران شد. مسیر شما با قایق‌ها، حدود ۹۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. البته از بندر چیرویه که در شمال شرقی جزیره هندرابی قرار دارد، می‌توان عازم این جزیره دیدنی شد.
از جزیره چیرویه تا جزیره هندرابی حدود بیست دقیقه قایق‌سواری دارید. دقت کنید که اخیراً فرودگاه هندرابی نیز افتتاح شده و پروازهایی نیز آنجا برقرار است. اما خوب سفر دریایی، ارزان‌تر خواهد بود. فاصله هوایی از جزیره کیش تا هندرابی، حدود ۱۲ دقیقه است.

وضعیت آب و هوای جزیره هندرابی در ۱۲ ماه سال


ناگفته پیداست که در این جزیره منحصربه‌فرد کشورمان، متوسط مدت زمان تابش آفتاب در نیمه دوم سال، کم‌تر از ۱۱ ساعت بوده و لذا هوای خنک‌تری به نسبت نیمه اول سال که متوسط طول تابش آفتاب بیش از ۱۳ ساعت است، انتظار خواهیم داشت.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

چگونه از جزیره کیش به جزیره هنگام برویم؟


جزیره هنگام نیز از دیگر جزایر خاص مناطق جنوبی کشور است و در استان هرمزگان قرار دارد. جزیره هنگام را گردشگران، با دلفین‌های بازیگوش می‌شناسند. دلفین از نظر زیست‌شناسان، یکی از باهوش‌ترین و شگفت‌انگیزترین پستانداران است که متأسفانه ما در مستندها و کتاب‌ها، اطلاعات کمی درباره این موجودات زیبای کائنات، پیدا می‌کنیم و نیاز است که بیش‌تر درباره آن‌ها بخوانیم و بدانیم.
جزیره هنگام در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است. بخشی از برنامه تور قشم مربوط به سفر به جزیره هنگام و دیدار با دلفین‌های بازیگوش این جزیره دیدنی جنوب ایران است و لحظاتی مفرح را برای ایران‌گردان هیجان دوست به ارمغان می‌آورد.
فاصله جزیره کیش تا جزیره هنگام زیاد است. جزیره هنگام در شرق جزیره کیش قرار دارد. بندر لنگه و بندر خمیر در مسیر عزیمت از جزیره کیش به جزیره هنگام بوده و این جزیره در جنوب جزیره قشم واقع شده است. جزیره هنگام ۹ کیلومتر طول داشته و ۶ کیلومتر عرض. یعنی جزیره کوچک بوده و هیچ هتلی در آنجا احداث نشده و برای اقامت بایستی از خانه اهالی استفاده کنید.
جزیره هنگام ارتفاعاتی آهکی دارد و بلندترین نقطه آن حدود یک صد متر است. روستای هنگام قدیم و روستای هنگام جدید از روستاهای این جزیره محسوب می‌شود. فاصله جزیره هنگام تا بندرعباس حدود ۸۰ کیلومتر است. فاصله مرکز قشم تا جزیره هنگام نیز ۵۴ کیلومتر است.
به منظور دسترسی به جزیره هنگام از جزیره کیش، ابتدا باید عازم جزیره قشم شوید. برای رفتن به قشم می‌توانید از سه اسکله شهید باهنر و شهید حقانی در شهر بندرعباس و بندر پل در شهرستان خمیر استفاده کنید و سوار قایق‌های تندرو یا لنچ شوید.
جزیره قشم، فرودگاه بین‌المللی دارد اما پروازی بین جزیره کیش و قشم برقرار نیست. لذا مسیر دریایی و زمینی را باید در نظر داشته باشید. از جزیره کیش وقتی خود را به جزیره قشم برسانید، دسترسی شما به جزیره هنگام آسان خواهد بود.
فاصله فرودگاه جزیره قشم تا اسکله کندالو ده کیلومتر و فاصله شهر قشم تا اسکله کندالو نیز پنجاه کیلومتر است. در این اسکله‌ها بایستی بلیط خریداری کنید و سوار قایق شوید و جلیقه نجات بر تن کنید. حدود هفت تا دقیقه مسیر پیش روی شما خواهد بود. قایق‌های این اسکله‌ها از هشت صبح تا غروب آفتاب آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند. برای رسیدن به اسکله کنداول یا اسکله شیب دراز در جزیره قشم، از تاکسی استفاده کنید.
دو مسیر دسترسی به اسکله کندالو در شهر قشم وجود دارد که یکی جاده ساحلی جنوبی امداد سال با مناظری شگفت‌انگیز است و دیگری اتوبان قشم به درگهان است که از وسط شهر عبور می‌کند و پس از گذر از فرودگاه بین‌المللی قشم، راهی اسکله می‌گردد.
ساحل نقره‌ای جزیره هنگام در کنار صخره‌های ساحلی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی جزیره هنگام ایران است. نمونه ساحل هنگام را تقریباً در هیچ جای این دیار اهورایی هزار رنگ هزار نقش چهار فصل پیدا نخواهید کرد. لذا اگر کیش یا قشم بودید، سفر به جزیره هنگام را در دستور کار خود قرار دهید. ساحل نقره‌ای هنگام مثل ساحل رنگین جزیره هرمز، منتظر قدم‌های شما خواهد بود.
چگونه از کیش به جزایر جنوبی کشور برویم؟

جزیره هرمز در میان جزایر ایران، به خاطر خاک سرخ خود معروف است. اما در جزیره هنگام نیز چنین فضایی قابل مشاهده است. ماهی‌های آکواریومی جزیره هنگام را در نظر داشته باشید. در سفر به جزیره هنگام بازدید از آکواریوم یا موجودات آکواریومی را به‌ هیچ ‌وجه نادیده نگیرید.
این قسمت در حوالی جزیره هنگام قرار دارد و خانه ماهی‌های رنگارنگ و آزاد و رها است. آب آکواریوم جزیره هنگام آن‌قدر شفاف است که شما می‌توانید مرجان‌ها، عروس دریایی، جانداران رنگارنگ دریایی، ماهی‌های ریز و خرچنگ‌ها را به‌راحتی ببینید، اما از غذا دادن به جانوران در طبیعت اکیداً پرهیز کنید چون نظم اکوسیستم زیبای کره خاکی ما را برهم می‌زند.

وضعیت آب و هوای جزیره هنگام در ۱۲ ماه سال


ناگفته پیداست که در این جزیره منحصربه‌فرد کشورمان، مدت زمان تابش آفتاب در نیمه دوم سال، کم‌تر از ۱۱ ساعت بوده و لذا هوای خنک‌تری به نسبت نیمه اول سال که متوسط طول تابش آفتاب بیش از ۱۳ ساعت است، انتظار خواهیم داشت.

مخاطب گرامی
اگر تجربه خرید بلیط ارزان کیش و سفر به این جزیره و عزیمت به سمت جزایر قشم و هندرابی و لاوان و هرمز و هنگام و دیگر مقصدهای جزیره گردی مناطق جنوبی در پهنه نیلگون خلیج فارس ایران را دارید، دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و آشنایان به خصوص گردشگران و ایران‌گردان و کیش‌گردان برسانید و در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی نیز به اطلاع عزیزان خود برسانید. مجله گردشگری سفرمارکت، هر روز شما را با جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری ایران و اقصی نقاط جهان آشنا می‌کند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است