search
menu

جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی، جزیره‌ای در حال رشد و توسعه در ۸ کیلومتری سواحل خلیج فارس و در ۲۸ کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته است. این جزیره دارای زمینی مسطح و بدون درخت طبیعی است. فعالیت اکثر اهالی جزیره صید ماهی است.
جزیره هندورابی کیش
در جزیره هندورابی روستایی است به نام "هندرابی" که در نزدیکی همین روستا قریه‌ های دیگری بنام دورات و صرات وجود دارد. این جزیره از سال ۱۵۰۲ میلادی که در اختیار پرتغالی ها بود به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. هم اکنون نیز باقی مانده های پایگاه نظامی پرتغالی ها در این جزیره وجود دارد.

صنعت گردشگری در طی سال های اخیر در این جزیره در حال رشد است و گردشگران را کم کم به خود جذب می کند به طوری که دکتر روحانی در جریان سفر خود به جزیره هندورابی گفته اند: "جزیره هندورابی با ویژگی بارز بکر و دست نخورده بودن، منطقه‌ای مناسب برای دوستداران طبیعت، مردم ایران و خانواده‌هاست تا از این محیط آرام و طبیعی با امکانات خوبی که برای آنها مهیا شده بهره ببرند."

لازم به ذکر است که سازمان منطقه آزاد کیش موفق شده است با جذب کردن سرمایه گذار، گام مهمی را برای توسعه گردشگری در این جزیره که ظرفیت تبدیل شدن به یک جزیره تفریحی همانند کیش را دارد، فراهم کند.

جزیره هندورابی، بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته و فاصله این جزیره تا کیش ۲۳ کیلومتر است و از بندرعباس تا آن ۳۲۵ کیلومتر در راه خواهید بود. از بندر لنگه هم میتوان به هندورابی رفت. فاصله این بندر تا هندورابی ۱۳۳ کیلومتر است.

آب جزیره از چاه یا از آب انبارها تامین می‌شود پس اگر قصد سفر به جزیره هندورابی را دارید آب کافی برای خوردن با خودتان ببرید. جزیره، فقط یک سوپرمارکت دارد و خوراکی‌هایش چندان متنوع نیست، پس فکر اینجایش را هم بکنید. در بندر چیرویه می‌توانید خریدتان را انجام بدهید.

تنوع جانوری در این جزیره خیلی زیادی است. سواحل شمالی پر از مرجان‌اند، شاهین و باز هم می‌شود در این نقطه دید، اما تنوع ماهی‌ها و آبزیان بیشتر است. جراح ماهیان، تن ماهیان دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهیان از جمله این ماهیانند که کوچک و رنگارنگند.

یکی از جاذبه‌های این جزیره تماشای تخم گذاری لاک پشت‌هاست از نیمه اسفند تا نیمه خرداد است، اگرچه بهترین فصل سفر به این جزیره را آذر تا فروردین می‌دانند. در بقیه مواقع سال هم از کیش تورهای یک روزه به مقصد این جزیره دایر است ولی به خاطر شرجی بودن و دمای بالای هوا در تابستان، کمتر کسی‌ست که بخواهد به این منطقه برود.

جزیره هندورابی کیش
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
1
خوب
1
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Mohammad Rahmanipoor
۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۰۶:۰۶‌

خیلی خوب بود اما نظر کلید ساز باعث شد حالم بد بشه
people_outlineخانواده (فرزند نوجوان)
todayفروردین
اکبر نوجامه
۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۳:۳۴‌

امکاناتش کم و ضعیف میگن سوپر مارکت و رستوران و هتل و آب آشامیدنی و میوه و خوراکی خیلی خیلی کم و در بعضی امکانات اصلا نیست امیدواریم سرمایه گذاران و مسئولین دولتی و شخصی فکری یه حال و آینده این جزیره نقره ی بکنند ...همه جای ایران سرای من است ...
people_outlineدوستان
todayدی