search
menu

کشتی یونانی کیش

[ پنهان کردن ]
درباره کشتی یونانی کیش
تاریخچه کشتی یونانی
تفریحات در کشتی یونانی
چگونه به کشتی یونانی برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به کشتی یونانی
هتل های نزدیک به کشتی یونانی

درباره کشتی یونانی کیش


کشتی به گل نشسته به نام کشتی یونانی که برای همیشه در آب های خلیج فارس و جزیره کیش ماندگار شده است. این کشتی با انبوهی از ذخایر نفتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در حوالی روستای باغو از حرکت ایستاد و خدمه مجبور به ترک کشتی شدند و بار نیز تخلیه شد. آن موقع بسیار تلاش کردند تا کشتی را حرکت دهند اما بعد از ۸۰ روز هیچ نتیجه ای نگرفتند که در نهایت کشتی همان جا باقی ماند. حتی بومیان جزیره کیش که شاهد این صحنه بودند روایت می کنند که یونانی ها بعد از ترک کشتی آن را آتش زدند و همین امر باعث شده تا امروزه در بدنه و عرشه کشتی چیزی جز قطعات فولاد دیده نشود. با این حال، امروزه این لاشه کشتی به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است. طول و عرض کشتی یونانی ۱۳۱٫۹ متر و ۱۷٫۱ متر است و از نظر فنی جزو یکی از بهترین کشتی های آن زمان محسوب می شد.

کشتی یونانی کیش

تاریخچه کشتی یونانی


ساخت این کشتی به ۹ مارس ۱۹۴۳ مصادف با ۱۳۲۲ شمسی برمیگردد که کشتی سازی ویلیام همیلتون و شرکا به عهده داشت. پس از ساخت این کشتی همان سال به وزارت حمل و نقل جنگ بریتانیا فروخته شد و در اختیار شرکت کشتی بخار لاریناگا قرار گرفت، اما بعد از ۲ سال به مالکیت شرکت تی اند جی هریسون درآمد. باز در سال ۱۹۴۶ شرکت کشتی بخار شرانت آن را خریداری کرد و نام نچرالیست را بر روی کشتی گذاشت. چندین سال بعد شرکت ایرانی لوید اند کو خرمشهر، کشتی را با نام کوروش ایرانی خرید، بعدا خطوط کشتیرانی ایران در خرمشهر با نام همدان خریداری کردند که در نهایت، آخرین صاحبان کشتی، دو یونانی بودند که در سال ۱۹۶۶ اقدام به خرید کردند و نامش را نیز کوالا اف انتخاب کردند. دقیقا در همان سال این کشتی به گل نشست، دلیل نام امروزی اش نیز به همین خاطر است که این کشتی هنگام غرق شدن در اختیار یونانی ها بوده است. اما در مورد علت به گل نشستن کشتی هنوز هم هیچ دلیل قاطع کننده ای وجود ندارد و چندین روایت از بومیان و نفرات دیگر بر سر زبان هاست که نمی توان به آنها اعتماد کرد.

کشتی یونانی کیش

تفریحات در کشتی یونانی


در ظاهر و در نگاه اول شاید فقط لاشه ای از کشتی را ببینید که به گل نشسته است؛ اما در این حومه می توانید لحظات بی نظیری را تجربه کنید، مانند:

تماشای غروب آفتاب
بعد از کلی گشت و گذار و خرید در جزیره کیش، لحظات پایانی روز را به بازدید از کشتی یونانی و تماشای غروب آفتاب اختصاص دهید. مطمئنا منظره ای خواهید دید که تا عمر دارید در ذهنتان حک خواهد شد و در هیچ جای دیگری این غروب را نخواهید دید.

عکاسی از کشتی یونانی
مژده به آنهایی که علاقه مند به عکاسی هستند، زیرا کشتی یونانی سوژه خوبی برای عکاسی است، اصلا هم فرقی ندارد که یک عکاس حرفه ای هستند یا با گوشی موبایل عکاسی می کنید، این منطقه سرشار از زیبایی است و از هر زاویه با کمی خلاقیت می توانید تصاویر خاصی را ثبت کنید و به یادگار داشته باشید. مثلا در نزدیکی کشتی یونانی، ساعتی قرار داده اند که به شکل سکان کشتی است. هنگام بازدید از کشتی یونانی بی شک کنار این ساعت خواهید ایستاد و عکس یادگاری خواهید گرفت. البته ناگفته نماند که مجسمه ها و سازه های دیگری نیز در نزدیکی کشتی وجود دارند که هرکدام می تواند به عنوان سوژه عکاسی انتخاب شود. اکثرا گردشگران تهرانی که با رزرو بلیط هواپیما تهران کیش سفر می کنند کنار این کشتی قدیمی و زیبا عکس گرفته اند.

شتر سواری
در نزدیکی کشتی یونانی، شتربانانی هستند که از طریق کرایه دادن شترهایشان امرار معاش می کنند، اصلا جای نگرانی و ترس نیست، زیرا شتربانان حواسشان به شما هست و می توانید با خیال راحت سوار بر شتر شده و از تماشای مناظر از ارتفاع لذت ببرید.

پارک ساحلی کشتی یونانی
حتی به دلیل وجود کشتی یونانی در این حومه پارک ساحلی احداث کرده اند که می توانید در آن پارک با کرایه دوچرخه تجربه متفاوت دیگری کسب کنید، طوری که با دوچرخه به سمت کشتی یونانی بروید و منظره زیبا را از زاویه ای دیگر تماشا کنید.

غواصی ممنوع
توجه داشته باشید که تماشای قسمت های داخلی کشتی یونانی ممکن نیست. با اینکه غواصی در خلیج فارس معروف است و خیلی از گردشگران دوست دارند تا غواصی را تجربه کنند اما در حوالی کشتی یونانی امکان پذیر نیست، زیرا خطرات بسیاری در زیر کشتی شما را تهدید می کند، به عنوان مثال ممکن است کشتی هر لحظه فرو بریزد. البته تصاویری از غواصان حرفه ای در این منطقه به ثبت رسیده که احتمال دارد مربوط به چندین سال گذشته باشد که هنوز کشتی یونانی در وضعیت خوبی بود.

کشتی یونانی کیش

چگونه به کشتی یونانی برویم؟


در جزیره کیش، بهترین وسیله برای رسیدن به جاذبه ها استفاده از تاکسی های شهری و یا اجاره کردن ماشین است که به دو صورت با راننده و بی راننده در اختیارتان قرار خواهد گرفت. باید به خیابان غروب کیش بروید و در میدان غروب، پارک ساحلی غروب یا همان پارک ساحلی کشتی یونانی را خواهید دید. برای بازدید از کشتی یونانی نیاز به پرداخت هیچ گونه ورودی ندارید و در هر ساعت از شبانه روز می توانید بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به کشتی یونانی


قلعه جنی کیش: ۲.۷ کیلومتر
پارک آبی اوشن : ۸.۷ کیلومتر
شهر قدیمی حریره: ۱۱.۷ کیلومتر
مجموعه کاریز کیش : ۱۵ کیلومتر
اسکله بزرگ تفریحی : ۱۷ کیلومتر

کشتی یونانی کیش

هتل های نزدیک به کشتی یونانی


هتل ترنج کیش: ۶ کیلومتر
هتل اسپادانا کیش: ۱۲ کیلومتر
هتل گامبرون کیش: ۱۴ کیلومتر
هتل صدف کیش: ۱۴ کیلومتر
هتل ویدا کیش: ۱۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است