search
menu

تفریحات رایگان کیش

[ پنهان کردن ]
شهر باستانی حریره
پارک ساحلی مرجان
پارک ساحلی سیمرغ؛ جمعی از تندیس‌های زیبا
پارک شهر کیش؛ پارکی که چیزی از ساحل کم ندارد
اسکله میر مهنا با اجرای موسیقی زنده
باغ راه ایرانی؛ کل ایران در یک مکان
درخت انجیر معابد؛ دست آویزی در گذشته و البته امروز
نخلستان باغ بهشت کیش؛ نماد کیش
کشتی یونانی کیش
ساحل خانوادگی کیش
جزیره کیش، مقصدی زیبا همراه با جاذبه‌های توریستی و گردشگری متعدد است که بازدید از آن‌ها هزینه زیادی برده و ممکن است آن‌طور که باید بودجه ما کفاف همه چیز را ندهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این جزیره تفریحات دیگری هم وجود دارد که نیاز به پرداخت هزینه جداگانه نداشته و به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید بدون هیچ هزینه اضافه‌ای از آن جاذبه‌ها دیدن کنید. در این مقاله قصد داریم چند جاذبه توریستی رایگان جزیره کیش را همراه با آدرس آن‌ها به شما معرفی کنیم. اگر تا به حال به جزیره کیش سفر نکرده‌اید و یا می‌خواهید سفر دوباره به این جزیره را با هزینه کمتری تمام کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با جستجوی ارزانترین بلیط هواپیما در سفرمارکت، مسافرتی مقرون به صرفه‌ را تجربه کرده و برای خود و خانواده، روزهای هیجان‌انگیزی را رقم بزنید.

تفریحات رایگان کیش

شهر باستانی حریره


یکی از جاذبه‌های توریستی رایگان کیش، شهر باستانی حریره است. این شهر باستانی چیزی حدود ۸۰۰ سال قدمت دارد و از قدیم‌الایام به عنوان شهری ثروتمند، زیبا، سرسبز و پر جنب و جوش از آن یاد شده است. شهر باستانی حریره در بخش شمالی جزیره کیش واقع شده و دارای اسکله‌ای قدیمی، یک خانه اعیانی دیدنی، حمام شهر، کارگاه‌های صنعتی و کوره‌های شیشه‌گری است. اگر به کیش سفر کردید حتما برای بازدید از این شهر باستانی برنامه ریزی کنید.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، کارانه
ساعت بازدید: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
تفریحات رایگان کیش

پارک ساحلی مرجان


اگر برای گذراندن اوقات فراغت و بهره بردن از یک غروب دل‌انگیز در خلیج فارس به دنبال یک مکان آرام و به دور از هیاهوی شهر می‌گردید؛ پارک مرجان گزینه ایده آلی برای شماست. پارک مرجان در بخش جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده و علاوه بر آلاچیق‌های رایگان، می‌توانید از امکانات غواصی، جت اسکی و تفریح‌های آبی نیز استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که این خدمات هزینه‌ای جداگانه دارد. پارک مرجان یکی از معروف‌ترین پارک‌های ساحلی کیش است و روزانه هزاران هزار بازدید کننده دارد.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان مرجان
ساعت بازدید: نامحدود

پارک ساحلی سیمرغ؛ جمعی از تندیس‌های زیبا


پارک ساحلی سیمرغ یکی دیگر از مناطق مهم گردشگری جزیره کیش بوده و در ضلع جنوب شرقی آن واقع شده است. این پارک ساحلی حدود پانزده هزار متر مربع مساحت داشته و دارای امکانات بی‌نظیری مانند زمین‌های بدمینتون، ایستگاه دوچرخه، فضای سبز چشم‌نواز، مسیر طولانی پیاده‌روی، پیست اسکیت و زمین پینگ پونگ است. با رفتن به این پارک ساحلی می‌توانید از منظره فوق‌العاده زیبای آبی دریا لذت ببرید و در صورت نیاز از امکانات تفریحی این پارک ساحلی استفاده کنید.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، ضلع جنوبی جزیره
ساعت بازدید: نامحدود

پارک شهر کیش؛ پارکی که چیزی از ساحل کم ندارد


پارک شهر کیش، به عنوان قدیمی‌ترین پارک در این جزیره شناخته شده و مساحتی حدود ۱۰۸ هزار متر مربع دارد. این پارک، نزدیک به ساحل نیست اما با تعبیه دریاچه مصنوعی و استفاده از ۲۰ قایق پارویی تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شده است. از امکانات دیگر این پارک می توان به پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، آب‌نماهای متعدد و زیبا، لوازم ورزشی معلولین، فضای تندرستی و آلاچیق‌ها اشاره کرد. برای ورود به این پارک همانند سه مورد بالا نیازی به پرداخت ورودی و یا رزرو آلاچیق‌ها نیست اما اگر علاقه‌ای به استفاده از دیگر امکانات پارک شهر داشته باشید لازم است که برای خرید بلیط اقدام کنید.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس
ساعت بازدید: نامحدود
تفریحات رایگان کیش

اسکله میر مهنا با اجرای موسیقی زنده


درست است که هرجای جزیره برویم آسمان یک رنگ است اما از حق نگذریم بخش شمالی جزیره کیش زیبایی‌های منحصر به فرد و خاصی دارد که با سفر به اسکله میر مهنا می‌توانید از دیدن این مناظر لذت ببرید. این اسکله به دو قسمت تقسیم شده که بخش اول از مسجد تا اسکله و بخش دوم از اسکله تا میدان جاسک کشیده شده است. در قسمت اولیه این اسکله می‌توانید اوقاتی را به پیک نیک و طبیعت‌گردی بگذرانید و در قسمت دوم اسکله میر مهنا از امکاناتی مانند زمین‌های بازی کودکان و ماهیگیری در اسکله بهره استفاده کنید.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، شمال غربی جزیره
ساعت بازدید: از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

باغ راه ایرانی؛ کل ایران در یک مکان


پشت معماری خاص باغ راه ایرانی فلسفه‌ای جالب وجود دارد و همین امر این منطقه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف کیش تبدیل کرده است. در باغ راه ایرانی دوازده دروازه مشاهده می‌شود که هر کدام نشان از دروازه‌های قدیمی ایران است که شبیه سازی شده و نام‌های آن عبارت‌اند از: دروازه قرآن شیراز، دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رقع آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه آذربایجان، دروازه طاق بستان کرمانشاه، دروازه شمیران و سردر باغ ملی ایران. با رفتن به این پارک می‌توانید با تاریخ و تمدن ایران آشنا شده و همچنین از آثار هنرمندان ایرانی که به دیوارهای این باغ راه آویخته شده به طور رایگان بازدید کنید. باغ راه ایرانی ۳۲ هکتار مساحت داشته و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جزیره کیش به شمار می‌رود.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بین میدان هرمز و میدان سعدی
ساعت بازدید: نامحدود

درخت انجیر معابد؛ دست آویزی در گذشته و البته امروز


انجیر معابد درختی بزرگ و قدیمی در جزیره کیش است که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال قدمت دارد. انجیر معابد در حال حاضر یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جزیره کیش به شمار رفته و به عنوان منطقه‌ای مقدس با انرژی‌های فرا طبیعی، محبوبیت زیادی دارد. افراد در قدیم‌الایام با بستن پارچه‌هایی بر شاخ درخت آرزوهای خود را طلب می‌کردند. اما امروزه حصاری به منظور مراقب از این جاذبه، به دور انجیر معابد بسته شده است.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا، میدان المپیک، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز
ساعت بازدید: نامحدود

نخلستان باغ بهشت کیش؛ نماد کیش


تصویری که از جزیره کیش در ذهن همه ما نقش می‌بندد وجود نخل‌های بلند و فراوان در کنار خلیج فارس است. نخلستان باغ بهشت، یکی از مناطق قدیمی این جزیره بوده و نقش مهمی در تصویر سازی این جزیره در سال‌ها قبل داشته است. امروزه بازدید از این نخلستان به صورت رایگان بوده و برای یک بعد از ظهر دل‌انگیز، با بادهای ملایمی که از سمت دریا می‌وزند، انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، غرب محله سفین
ساعت بازدید: نامحدود

کشتی یونانی کیش


کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری در میان آب‌های خلیج فارس است و کمتر کسی است که از وجود آن بی‌خبر باشد. این کشتی جذاب یونانی سال‌هاست که به گل نشسته و باعث جذب گردشگران زیادی به این ساحل شده است. با رفتن به پارک ساحلی غروب می‌توانید از فاصله خیلی نزدیکی، کشتی یونانی را تماشا کرده و از غروب آفتاب لذت ببرید. این پارک ساحلی امکانات تفریحی دیگری هم دارد که با تهیه بلیط می‌توانید اوقات خوش و هیجان‌انگیزی را سپری کنید.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی غروب
ساعت بازدید: نامحدود

ساحل خانوادگی کیش


یکی از ساحل‌های زیبای کیش که مناسب آب تنی همراه خانواده بوده و با ظاهری پاکیزه و بدون آبزیان خطرناک در اختیار گردشگران قرار گرفته ساحل خانوادگی کیش است. این منطقه به علت ساحل شنی طولانی تا دریا برای کودکان نیز مناسب بوده و تفریح بی دردسری را برای آن‌ها رقم می‌زند.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش
ساعت بازدید: نامحدود
کلام آخر
شاید به نظرتان سفر به کیش، سفری پرهزینه و پر از خرج‌های جانبی باشد که برای تفریح در آن حتماً باید جیب پرپولی داشته باشید اما باید بگوییم که می‌شود این سفر پرخرج را با استفاده از جاذبه‌های طبیعی رایگان، مدیریت کرده و مسافرتی با بودجه کنترل شده را تجربه کرد. برای سفر به کیش می‌توانید همراه با تور گردشگری هم در هزینه سفر صرفه جویی کنید هم از زمان کم بهترین استفاده را ببرید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است