search
menu
خرم آباد keyboard_arrow_down close

خرم آباد

hotel
هتل های خرم آباد ۱۴

درباره خرم آباد

خرم آباد مرکز استان لرستان و از شهرهای کوهستانی ایران در جنوب غربی کشور است. خرم آباد به عنوان شهری تاریخی، دارای پیشینه طولانی است و آثار باستانی بسیاری در این شهر جای دارد. از سوی دیگر این شهر کوهستانی که در کوهستان زاگرس جای گرفته است، جاذبه‌های طبیعی زیادی هم برای گردشگران دارد.

تاریخچه خرم آباد


خرم آباد دارای پیشینه‌ای باستانی است و به دوران تمدن ایلام و آشور در هزار نخست پیش از میلاد بازمی‌گردد. رشد این شهرها همچنان ادامه یافت و در دوره ساسانی، شهری به نام شاپورخواست در این منطقه بنا نهاده شد. تاریخ این شهر با زندگی عشایری گره خورده است و در زمان جنگ ایران و عراق نیز این شهر آسیب‌های زیادی دید.
خرم آباد

جاهای دیدنی خرم آباد


جاهای دیدنی خرم آباد بخش جاذبه‌های طبیعی این منطقه بکر و زیبا هستند و بخش دیگر، مکان‌های باستانی و تاریخی این شهر کهن و پرپیشینه ایران است. قلعه فلک الافلاک، پل شاپوری، بقعه‌ بابا طاهر، گرداب سنگی و مناره آجری از جمله مکان‌های تاریخی خرم آباد و مجموعه توریستی مخمل‌کوه، دریاچه کیو، آبشار نوژیان و آبشار گریت از جاذبه‌های طبیعی خرم آباد است.

زمان مناسب برای سفر به خرم آباد


خرم آباد در استان لرستان، شهری کوهستانی است و آب و هوای سردسیری دارد. از همین رو زمان مناسب برای سفر به خرم آباد، فصل‌های گرمتر سال مانند بهار و تابستان است.
خرم آباد

غذاهای خرم آباد


غذاهای استان لرستان و شهر خرم آباد، ارتباط نزدیکی با زندگی دامپروری و عشایری این منطقه از کشور دارد و بهتر است در سفر به این شهر حتما غذاهای خوشمزه آن را تجربه کنید. غذاهایی مانند چزنک رغو، آش گوشت خرم‌آباد، شامی کوو خرم‌آباد، دلمه برگ مو بروجرد، خورش کلیه‌ترش، دنو رو و آش پرشکه از این جمله هستند.

فرودگاه خرم آباد


مهمترین فرودگاه لرستان، فرودگاه بین المللی خرم آباد است که در جنوب شهر خرم آباد قرار گرفته است.

دیدنی های خرم آباد