search
menu

دره خزینه پلدختر

[ پنهان کردن ]
دره خزینه پلدختر
چرا بازدید از دره خزینه پلدختر را پیشنهاد می ‌کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی دره خزینه پلدختر
چگونه به دره خزینه پلدختر برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به دره خزینه پلدختر
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دره خزینه پلدختر

دره خزینه پلدختر


بخشی از دره‌ی گرندکانیون آمریکا شما را حتماً جذب می‌کند؛ بخشی که به شکل یک نعل اسب می‌پیچد. اگر می‌خواهید که به ایالت آریزونا بروید و به تماشای رود کلرادو در پیچ نعل اسبی گرندکانیون بنشینید از خواسته‌ی خود ناامید نشوید. دره خزینه پلدختر را برای اولین مقصد انتخاب کنید و اگر لازم است بلیط هواپیما بگیرید!
استان لرستان در همسایگی خود با استان‌های ایلام و خوزستان قدرت طبیعت خود را نشان می‌دهد؛ قدرتی که پیچ نعل اسبی را منحصر به دره‌ی گرندکانیون آمریکا نمی‌کند. شما می‌توانید در مرز بین شهرستان‌های دره‌شهر و پلدختر یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعت دست نخورده‌ی لرستان را ببینید.
در جنوب استان لرستان وقتی به روستای دره خزینه می‌رسید حتماً متوجه می‌شوید دره‌ای در نزدیکی روستا مقصد بسیاری از کوهونوردان و صخره‌نوردان است. این دره هم‌نام روستا است و رودخانه‌ی سیمره را در مسیر رسیدن به رود کرخه از خود عبور می‌دهد.
وقتی در دره خزینه گردش می‌کنید متوجه می‌شوید که ایران دره‌ای شبیه به گرندکانیون آمریکا را در دل خود جای داده است. این شباهت وقتی زیاد می‌شود که از پیچ معروف دره خزینه دیدن کنید و از اینکه نمی‌توانید به آمریکا بروید ناراحت نشوید.
دره خزینه پلدختر به‌عنوان یک دره‌ی خاص که ویژگی ممتازی دارد خود را به جهانیان معرفی می‌کند. ما باید بتوانیم که این دره را هم‌تراز دره‌ی گرندکانیون آمریکا قرار دهیم تا مردم جهان پیچ نعل اسبی را تنها منحصر به آمریکا ندانند.
دره خزینه پلدختر

چرا بازدید از دره خزینه پلدختر را پیشنهاد می ‌کنیم؟


استان لرستان پتانسیل زیادی برای جذب گردشگر دارد. این استان جاذبه‌های زیادی در طبیعت کوهستانی خود دارد؛ تنگه شیرز کوهدشت، آبشار برنجه، آبشار نوژان، دره خزینه پلدختر و ... برای اینکه توجه گردشگر جلب شود کم نیستند. شما می‌توانید در کنار جاذبه‌های طبیعی، از آثار تاریخی مانند قلعه فلک‌الافلاک و پل شاپوری دیدن کنید و تاریخ را از نزدیک ببینید.
وقتی از خزینه پلدختر دیدن می‌کنید شاید تعجب کنید چرا تا به حال این دره‌ی زیبا به گوش شما نخورده است. دره‌ای رودخانه‌ی سیمره را در خود جای داده است و در بخشی به شکل زیبایی این رود را پیچ می‌دهد؛ همان‌طور که در آمریکا رود کلرادو در دره‌ی گرندکانیون پیچ می‌خورد. با دیدن پیچ دره حس می‌کنید انگار اسبی بزرگ به زمین اینجا لگد زده است.
استان لرستان به دلایل زیادی در جذب گردشگر عقب مانده است. این عقب ماندن باعث شده است که طبیعت این استان تقریباً دست نخورده بماند. اگر می‌خواهید از طبیعتی که از دست انسان تا به حال سالم مانده، دیدن کنید لرستان مقصد مناسبی است.
در دره خزینه پلدختر می‌توانید به تماشای رود سیمره بنشینید؛ از آب‌وهوای کوه‌های زاگرس لذت ببرید و در کنار کوهنوردان و صخره‌نوردان بسیاری اردوی خود را برپا کنید.
هوای کوهستانی شما را در فصل زمستان از رفتن به دره خزینه منصرف می‌کند. فصل تابستان هم زمان مناسبی برای گشتن در این دره نیست زیرا طبیعت بازی دارد و آفتاب تابستان شما را اذیت می‌کند. بهار و ابتدای پاییز زمان مناسبی برای بازدید از گرندکانیون ایران است.
اگر احساس می‌کنید برای رفتن به دره خزینه پلدختر دیر کرده‌اید زمان را از دست ندهید! اگر با هواپیما می‌خواهید بروید یک پرواز چارتر خیلی زود شما را به اینجا می‌رساند.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی دره خزینه پلدختر


وقتی به دره خزینه پلدختر می‌رسید خیال‌تان راحت می‌شود وقتی می‌بینید بازدید از آنجا رایگان است و می‌توانید با خیالی آسوده از پیچ نعل اسبی آن دیدن کنید.
وقتی به تماشای پیچ نعل اسبی دره خزینه مشغول می‌شوید از قدرت طبیعت لذت بیشتری می‌برید؛ طبیعت با قدرت فرسایش می‌تواند دره‌ای را شکل دهد که شبیه به نعل اسب است. در پیچ دره صخره‌ای را در وسط می‌بینید که آب رودخانه‌ی سیمره به دور آن می‌پیچد.
پس از پیچ نعل اسبی می‌توانید به کوهنوردی و صخره‌نوردی مشغول شوید. این دره ارتفاعات و صخره‌های کافی دارد تا از گردش در کوهستان خسته شوید و با تنی بی‌حال به اردوی خود برگردید. هنگام رفتن به دره خزینه پلدختر لباس‌های مخصوص کوهستان را از یاد نبرید؛ در تابستان هم دره هوای سردی دارد.
اگر بشنوید که پل معلقی در دره خزینه بود که دو استان ایلام و لرستان را به هم وصل می‌کرد و بیش از ۱۰۰ متر طول داشت و الآن نیست افسوس می‌خورید. در حین انجام مطالعات برای احداث سد کرخه ۲ در این دره پلی احداث می‌شود که گردشگران را هم جذب خود می‌کرد. چه هیجانی دارد اگر بالای رود سیمره در ارتفاع ۸۵ متری قرار بگیرید.
پل معلق دره خزینه پلدختر متأسفانه در سال ۹۷ تخریب شد و علت و عاملان آن معلوم نیست. این پل از چوب‌های روسی و طناب‌های کابلی ساخته شده بود و ۸۰ متر عرض داشت. با قدم گذاشتن روی این پل می‌توانستید رودخانه سیمره را با هیجان خاصی تماشا کنید.
دره خزینه پلدختر

چگونه به دره خزینه پلدختر برویم؟


جاده‌ی پلدختر – اندیمشک راهنمای شما برای رسیدن به دره خزینه است. احتمالاً اگر ابتدا باید خود را به خرم آباد برسانید با طی کردن ۱۱۳ کیلومتر به شهر پلدختر می‌رسید. وقتی از پلدختر به‌سمت اندیمشک راه می‌افتید باید خود را به روستای دره خزینه برسانید تا از آنجا به‌سمت کارگاه سدسازی کرخه ۲ راه بیافتید. شما با رسیدن به کارگاه، فقط ۳ کیلومتر با دره فاصله دارید.

جاهای دیدنی نزدیک به دره خزینه پلدختر


طبیعت کوهستانی دره خزینه نیازی ندارد تا دنبال جای دیدنی خاصی در اطراف بگردید. به گردش در کوهستان مشغول می‌شوید و از بالا و پایین رفتن از ارتفاعات و صخره‌های آنجا لذت می‌برید.
هنگامی که روزهای اردوی خود را می‌گذرانید می‌توانید سری هم به روستای دره خزینه بزنید.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دره خزینه پلدختر


در محدوده‌ی دره، هتل و اقامتگاه پیدا نمی‌کنید؛ هر چند با برپایی چادر خود از نبود هتل و اقامتگاه ناراحت نمی‌شوید و از زندگی چند روزه در دل طبیعت لذت می‌برید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است