search
menu

تنگه لی لی دورود

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از تنگه لی لی دورود را پیشنهاد می کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته تنگه لی لی دورود
چگونه به تنگه لی لی دورود برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به تنگه لی لی دورود
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به تنگه لی لی دورود
تنگه لی لی دورود یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به حساب می‌آید. این تنگه با قرار گرفتن در شهر دورود استان لرستان سالیانه طیف گسترده‌ای از گردشگران را به این منطقه رهسپار می‌کند. شهر زیبای دورود به دلیل برخورداری از طبیعتی بکر و زیبا و همچنین، داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوان لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود اختصاص داده است.
این تنگه یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی این شهر است که دردل رشته کوه زاگرس جا دارد و در طول هزاران سال در اثر جریان مداوم آب و وزش باد به این شکل درآمده است. تنگه لی‌لی با صخره‌های بلندی پوشیده شده و رودی به نام «ماربره» در دل آن جریان دارد.
فضای اساطیری این تنگه یادآور شیرین‌‌ترین افسانه‌های کهن است. رود ماربره با جریان پرطراوت و آوای دل‌انگیز خود متضمن بقای جانورانی است که در این ناحیه زندگی می‌کنند. این رود با گذر از قلب تنگه لی‌لی به حوضچه‌های آب طبیعی و استخرهای زیبایی می‌رسد که اغلب، میزبانی مسافران را در فصول گرم سال برعهده دارند. به خاطر داشته باشید، در فصل‌های پر باران، عمق این استخرها به شکل چشمگیری افزایش یافته و گاه به ۲ متر می‌رسد.
تنگه لی لی دورود

چرا بازدید از تنگه لی لی دورود را پیشنهاد می کنیم؟


• آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کم‌تر شناخته‌شده این منطقه
• تجربه آرامشی ژرف و مثال‌زدنی
• امکان شنا و قایقرانی در زیباترین و قدیمی‌ترین رودها و استخرهای طبیعی ایران
• حضور در فضایی اساطیری و تماشای جلوه‌های بی‌بدیل طبیعت که در طول هزاران سال بر اثر فرسایش پدید آمده‌اند.
• ایجاد خاطراتی خوش و فراموش‌نشدنی
• آشنایی با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم صمیمی این منطقه و هم‌نشینی با آن‌ها
• امکان کوه‌نوردی در زاگرس زیبا و بر روی صخره‌های آن
• امکان پیاده‌روی در مناطق روستایی اطراف و بازدید از مناظر تماشایی آن‌ها
• امکان بازدید از باغ‌های گیلاس منطقه و منظره تماشایی شکوفه‌های گیلاس
• امکان بازدید از دشت لاله‌های واژگون در فاصله نزدیک با این تنگه

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته تنگه لی لی دورود


تنگه لی لی دورود از موقعیت جغرافیایی خاص و ویژگی‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیری برخوردار است. حضور در تنگه‌ای چند صد ساله که با صخره‌های سر به‌فلک کشده احاطه شده و گوش سپردن به آواز رودی که منزل‌گاه نیاکان‌مان نیز بوده است، تجربه‌ بسیار عجیبی را برای بیننده به‌همراه دارد.
در فصل بهار و تابستان هوای این منطقه به شکلی باورنکردنی مطبوع بوده و آب این چشمه، گوارا و عمیق است. بنابراین، بهترین زمان سفر به تنگه لی‌لی را می‌توان از اواسط بهار تا اواخر تابستان دانست. شنا و قایقرانی در این منطقه زیبا با مناظر شگفت‌انگیز و متفاوت به‌خودی خود می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌ساز باشد.
با توجه به عمق زیاد حوضچه‌ها و استخرهای طبیعی این ناحیه و همچنین، برخورداری از طبیعت صخره‌ای، اگر شنا و قایقرانی را به‌صورت غیرحرفه‌ای دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به تماشای مناظر اکتفا کنید. در غیر این صورت، ممکن است با خطرات جبران‌ناپذیری مواجه شوید.
در عین حال، با سفر به تنگه لی‌لی و پس از گذراندن اوقاتی خوش و فراموش‌نشدنی در این منطقه، گردشگران می‌توانند از مکان‌های دیدنی اطراف آن نیز بازدید کرده و ایران را چنان‌که سزاوار است بشناسند. آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم ساکنان اصیل و میهمان‌نواز این خطه نیز از دیگر تجربیات دلنشینی است که بهتر است آن را از دست ندهید.

چگونه به تنگه لی لی دورود برویم؟


برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفرمارکت به شما کمک خواهد کرد. بنابراین، برای رسیدن به تنگه لی لی دورود می‌توانید به وب‌سایت سفرمارکت مراجعه کرده و بلیط هواپیما به مقصد خرم آباد را تهیه کنید. سپس، با طی مسافتی ۸۷ کیلومتری و با استفاده از اتوبوس یا اتومبیل کرایه‌ای می‌توانید خود را به روستای دورود برسانید. برای دوست‌داران سفرهای زمینی و جاده‌ای، مسافرت به این منطقه با استفاده از قطار، اتوبوس و خودروی شخصی حال‌وهوای دیگری دارد. این افراد نیز با حرکت به سمت خرم آباد و پس از آن، با پیمودن مسیر ۸۷ کیلومتری خرم آباد به دورود می‌توانند به این روستای زیبا رسیده و از تنگه لی‌لی و جاذبه‌های اطراف آن بازدید کنند.
تنگه لی لی دورود

جاهای دیدنی نزدیک به تنگه لی لی دورود


از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اطراف تنگه لی لی دورود می‌توان به تفرجگاه باباهور اشاره کرد. این پارک تماشایی یکی از بهترین مسیرهای کوه‌پیمایی و پیاده‌روی است که از امکانات تفریحی قابل توجهی برخوردار است. از این جمله، می‌توان قایقرانی، استخر، پارک صخره‌ای و شهربازی را برشمرد.
دریاچه گهر نیز یکی دیگر از مکان‌های دیدنی نزدیک به تنگه لی‌لی است که در میان کوه‌های حفاظت‌شده اشترانگوه جا خوش کرده است. این دریاچه با عمق ۲۸ متر در مساحتی به وسعت ۱۰۰ هکتار گسترده شده و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در فصول گرم سال، گردشگران با چادر زدن در اطراف این دریاچه، خاطراتی فراموش‌نشدنی را با خود به یادگار می‌برند.
از طرف دیگر، تماشای دشت لاله‌های واژگون در اطراف آبشار دره اسپر واقع در نزدیکی روستای دورود نیز تجربه‌ای به‌یاد ماندنی است که نباید آن را از دست داد. گل‌های زیبای این منطقه از نیمه فروردین تا اوایل اردیبهشت آغوش خود را به روی طبیعت و تماشاگران خود باز می‌کنند. در سفر به تنگه لی لی دورود اگر قصد دارید با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم صمیمی این منطقه آشنایی یابید، پیشنهاد می‌کنیم به روستای چمنار هم سری بزنید. این روستا با مناظری چشم‌نواز و مردمی اصیل در دامنه‌های زاگرس قرار گرفته است.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به تنگه لی لی دورود


در سفر به تنگه لی لی دورود گردشگران می‌توانند اقامت در هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی این منطقه را تجربه کنند. از این جمله، می‌توان موارد زیر را برشمرد:
فاصله تنگه لی لی دورود تا اقامت‌گاه بوم‌گردی ننه آقا: ۲۰۰ متر
فاصله تنگه لی لی دورود تا هتل ایران زمین دورود: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است