search
menu

بام خرم آباد

[ پنهان کردن ]
درباره بام خرم آباد
چرا بازدید از بام خرم آباد را پیشنهاد می ‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته بام خرم آباد
چگونه به بام خرم آباد برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به بام خرم آباد
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به بام خرم آباد

درباره بام خرم آباد


هر استانی را با مرکز آن می‌شناسیم و این مرکز راهی برای ارتباط با سایر جاهای دیدنی استان است. مرکز استان جاذبه‌ای برای تفریح مسافران و گردشگران است اگر به‌خوبی راهی برای ایجاد این جاذبه پیدا کنیم. اگر به خرم آباد، مرکز استان لرستان، رفتید حتماً بام خرم آباد شما را به خود جذب می‌کند. کوهی در کنار خرم آباد جایی است که در آن راهی برای تفریح و خوش‌گذرانی مسافران در محدوده‌ شهر پیدا شده است؛ مجتمعی تفریحی و تحقیقاتی که در سال ۱۳۸۹، پس از انتخاب محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری، کلنگ آن زده شد. پروژه‌ احداث مجتمع «بام لرستان» نام دارد و به آن، بام لرستان هم می‌گویند. این مجتمع در حال بهره‌برداری است. با وجود بهره‌برداری از بام خرم آباد گسترش آن ادامه دارد و برای افزودن امکانات بیشتر به این مجتمع برنامه‌هایی وجود دارد. این مجتمع در کنار تفریحی بودن، مرکز تحقیقاتی هم به‌حساب می‌آید. اگر به ستاره‌ها علاقه دارید اینجا جایی است که خود را نزدیک‌تر به آسمان می‌بینید.
بام خرم آباد

چرا بازدید از بام خرم آباد را پیشنهاد می ‌کنیم؟


رفتن به مجتمع تفریحی و تحقیقاتی شهر خرم آباد دردسر ندارد و حتی اگر معلولیت جسمی دارید اذیت نمی‌شوید. امکانات مناسب برای افراد معلول وجود دارد. وقتی به اینجا می‌آیید خود را بالای کوهی پیدا می‌کنید که خرم آباد را در آغوش گرفته است! شما در اینجا به سراسر شهر دید دارید. وسعت بام خرم آباد در آن اندازه است که شلوغی آنجا شما را کلافه نکند و تفریح مورد نظر خود را پیدا کنید و به آن مشغول شوید. اگر هم برای ستاره‌شناسی یا کارهای تحقیقاتی در مورد گیاهان دارویی به آنجا می‌خواهید بروید به مکان خوبی می‌روید. خرم آباد، مرکز لرستان، با اینکه گزینه‌های تفریحی و گردشگری زیادی در داخل و اطراف خود دارد اما لازم بود که مسافران چهره‌ای جدید از این شهر ببینند. امروزه احداث مراکز تفریحی بزرگ در نقاط شهری مهم معمول است و انتخاب کوهی که امروز لقب «بام» را گرفته است انتخابی عاقلانه بود.
استان لرستان جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تاریخی زیادی دارد که به‌دلیل بودن در آغوش کوه‌های زاگرس رفتن برای دیدن این جاذبه‌ها سخت است. برای همین طبیعت استان تقریباً دست‌نخورده باقی مانده و امکانات گردشگری مناسب را در آن پیدا نمی‌کنید. انتخاب مرکز استان لرستان برای گسترش گردشگری شروع خوبی است. مردم مناطق دور مرکز استان را معرف استان می‌دانند و برایشان مهم است که مرکز استان چه جاذبه‌ای برای آنها دارد و آیا سایر مناطق استان را هم پوشش می‌دهد. شما پس از پیاده شدن در خرم آباد و برای اقامتی چند روزه در شهر یا استان هتل یا اقامتگاه مناسب برای خود پیدا می‌کنید. شما دوست دارید که برای روزهای اول در شهر تفریح کنید و حتماً به بام خرم آباد می‌روید. شاید این مجتمع تفریحی دروازه‌ی ورود شما به استان پرجاذبه‌ی لرستان است.

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته بام خرم آباد


شاید مجتمع تفریحی و تحقیقاتی خرم آباد را به‌نام «بام لرستان» به شما معرفی کنند؛ مجتمعی که روی کوه مدبه و ورودی شهر در قسمت جنوبی قرار دارد. کوه مدبه قبل از شروع پروژه‌ی بام لرستان پوشش گیاهی نداشت و لازم بود که مجتمع آینده پوششی سبز به خود بگیرد. برای همین در ابتدای کار کاشت نهال در دستور کار قرار داشت و ۷۰۰ هزار اصله درخت برای این کار فراهم شد. هم‌اکنون هم ۵۰۰ هکتار از وسعت ۸۰۰ هکتاری مجتمع را فضای سبز اشغال می‌کند. پس از تمهیدات لازم برای فضای سبز کارکردهایی که برای مجتمع انتظار داشتند را تعیین کردند و برای هر کدام محدوده و عرصه‌ای را اختصاص دادند. بام خرم آباد تنها کاربرد تفریحی ندارد. در کنار وسایل و اماکن تفریحی مختلف (مانند باغ وحش، پارک آبی و ...) که در این مجتمع وجود دارد قسمت‌هایی از مجتمع به ستاره‌شناسی و مطالعه روی گیاهان دارویی اختصاص دارد. رصدخانه‌ مجتمع که «کاسین» نام دارد نه‌تنها در ایران بلکه در خاورمیانه معروف است؛ این رصدخانه در ارتفاع ۱۸۶۰ متری قرار دارد و بهترین جا برای دنبال کردن پدیده‌های نجومی و ستاره‌ها در غرب ایران است. شما در بام شهر خرم آباد احساس نزدیکی بیشتری به آسمان شب دارید.
بام خرم آباد

چگونه به بام خرم آباد برویم؟


بام خرم آباد در حاشیه‌ی شهر است و برای رفتن به آنجا اذیت نمی‌شوید. بسته به موقعیتی که در کشور زندگی می‌کنید و وسیله‌ی نقلیه که سوار آن می‌شوید هنگامی که به شهر می‌‌رسید از مسیرهای مختلف خود را به مجتمع می‌رسانید:
- ممکن است سوار اتوبوس شوید و در ترمینال مسافربری خرم آباد که تقریباً مرکز شهر قرار دارد پیاده شوید که فاصله‌ی شما تا مجتمع حدود ۶/۴ کیلومتر است.
- اگر با اتوبوس در ترمینال جنوب خرم آباد پیاده می‌شوید مسیر شما تا رسیدن به مجتمع تفریحی و تحقیقاتی شهر در حدود ۶/۵ کیلومتر است.
- اگر از جاهای دور خود را با پرواز خرم آباد به شهر می‌رسانید باید برای رسیدن به مجتمع مسیری به طول ۱۶ کیلومتر را طی کنید. پیشنهاد ما برای تهیه‌ی بلیط، خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفرمارکت است.

جاهای دیدنی نزدیک به بام خرم آباد


تماشای ستاره‌ها در آسمان شب در بام خرم آباد لذت خاصی دارد که احتمالاً آن را از دست نمی‌دهید. در روز می‌توانید در شهر به گردش مشغول شوید و علاوه‌بر خرید در بازار و رفتن به رستوران‌ها از جاهای دیدنی مثل فلک الافلاک، گرداب سنگی، قبرستان خضر و پارک شاپوری دیدن کنید. اگر تصمیم دارید فعلاً در استان بمانید و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در جاهای دیگر استان را هم ببینید خرم آباد شما را ناامید نمی‌کند. خرم آباد دسترسی خوبی به بخش‌های مختلف استان لرستان دارد.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به بام خرم آباد


پیدا کردن هتل و اقامتگاه در شهر کار سختی نیست. شما در اطراف بام خرم آباد می‌توانید:
- به هتل کاسین در جنوب مجتمع و فاصله‌ی ۱/۳ کیلومتر
- به هتل بام در شرق مجتمع و فاصله‌ی ۲ کیلومتر
- به مهمان سرای ناصری در شمال مجتمع و فاصله‌ی ۸/۳ کیلومتر
بروید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است