search
menu

دریاچه کیو خرم آباد

[ پنهان کردن ]
درباره دریاچه کیو خرم آباد
چرا از دریاچه کیو بازدید کنیم؟
تفریحات دریاچه کیو
بهترین زمان بازدید از دریاچه کیو
در نزدیکی دیراچه کیو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی دریاچه کیو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی دریاچه کیو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره دریاچه کیو خرم آباد


گردشگران معمولا در سفر به مقاصد مختلف بیشتر بازدید از مکان هایی را ترجیح می دهند که در آن آب جریان داشته باشد، طراوت و سرزندگی بر فضایش حاکم باشند و بتوانند در آن استراحت و تفریح کرده و لذت ببرند. در خرم آباد مرکز استان لرستان، یکی از جاذبه های گردشگری محبوب و پر طرفدار که تمام این ویژگی ها را دارد، دریاچه کیو (Kio Lake) است. گردشگرانی که بلیط هواپیما خرم آباد می خرند، برای استراحت و لذت بخش تر کردن سفرشان به بازدید از دریاچه کیو می روند و از آب و هوای تمیز و فوق العاده و چشم اندازهای زیبای اطراف به وجد می آیند. در اکثر مواقع سال به خصوص در روزهای گرم و تابستانی اطراف دریاچه مملوء از مسافران، مردم محلی و گردشگران می شود.
دریاچه کیو خرم آباد
حال و هوای دریاچه کیو در روزهای گرم و آفتابی برای کسانی که با خرید بلیط هواپیما به خرم آباد سفر می‌کنند بسیار باصفا و دلنشین است. می دانید که جاذبه های بی نظیر استان لرستان تمامی ندارند و تنوعشان بسیار فراوان است. زمانی که نام لرستان را می شنویم، به طور ناخودآگاه تصاویر آبشارها و چشمه های شگفت انگیز در ذهنمان تداعی می شوند. اما دریاچه کیو هم در کنار تمام جاذبه های طبیعی استان لرستان، جزو مهم ترین و پرطرفدارترین ها است.
برخلاف تصور شما، دریاچه کیو در بیرون شهر خرم آباد واقع نشده است، بلکه در مرکز و قلب شهر خرم آباد قرار دارد و نیازی نیست برای بازدید از این دریاچه زیبا از شهر خارج شده و مسافت طولانی طی کنید. حتی دریاچه کیو رکورد دار نیز به حساب می آید، زیرا تنها دریاچه در ایران است که در بافت شهری شکل گرفته است. لازم است بدانید، آب دریاچه کیو از چشمه تأمین می گردد. نام دریاچه نیز یک کلمه لُری است و معنی "کبود" یا "آبی پررنگ" می دهد. این نام به دلیل زلال و آب بودن آب دریاچه و وجود گونه های خاص گیاهی به دریاچه نهاده شده است.
دریاچه کیو خرم آباد

چرا از دریاچه کیو بازدید کنیم؟


همان طور که پیش تر ذکر شد، دریاچه کیو در مرکز شهر خرم آباد یعنی شمال عرب شهر واقع شده و به راحتی قابل دسترس است. وجود دریاچه کیو در این منطقه باعث شده اطرافش با چشم اندازهای زیبا و تماشایی احاطه شود و آب و هوای منطقه در اکثر مواقع سال خنک و دلنشین باشد. طراوت آب دریاچه و سرسبزی مناظر اطرافش باعث می شود بازدید کنندگان ساعاتی را در اطراف دریاچه سپری کرده و از هوا و طبیعت لذت ببرند.
عمق دریاچه کیو بین ۳ تا ۷ متر است و ۷ هکتار مساحت دارد. این منطقه در سایه دریاچه کیو به یکی از تفرجگاه های محبوب و خوش آب و هوای خرم آباد تبدیل شده و ساکنین و گردشگران برای لذت از آرامش و صلح حاکم بر فضا به دریاچه کیو می آیند. علاوه بر این، در فصل های خاص سال پرندگان مهاجر به دریاچه کیو می آیند و وجود آن ها حس و حال دیگری به محیط می بخشد. پرندگان مهاجر دیراچه کیو را برای خود انتخاب می کنند و به آغوش آن پناه می آورند و این امر باعث می شود گردشگران بتوانند پرندگان بومی را از نزدیک تماشا کنند. "اگرت ها" که نوع خاصی از لک لک ها هستند، از جمله معروف ترین پرندگان مهاجر در دریاچه کیو به حساب می آیند.
دریاچه کیو خرم آباد

تفریحات دریاچه کیو


گشت و گذار در پارک و فضای سبز اطراف دریاچه کیو به شما احساس سرزندگی و نشاط می بخشد. تنفس هوای پاکیزه در کنار منظره زیبا دریاچه واقعا بی نظیر است. با استقبال گردشگران و مردم محلی از دریاچه کیو، امکانات تفریحی متنوع در این مکان فراهم شده اند تا مردم بتوانند نهایت لذت را از لحظاتشان در دریاچه کیو ببرند و خاطره شیرین و فراموش نشدنی از خرم آباد در دفتر زندگی شان ثبت کنند. قایق های موتوری و پدالی و همچنین جت اسکی از تفریحات مهیج و پرطرفدار دریاچه کیو هستند. اما تمام تفریحات دریاچه کیو به این چند مورد ختم نمی شوند. اگر طرفدار هیجان و آدرنالین هستید و دوست دارید تجارب جدید و متفاوتی کسب کنید، اسکی روی آب را در دریاچه کیو از دست ندهید. اسکی روی آب در دریاچه کیو بدین گونه است که شما روی صفحه مخصوص اسکی قرار می گیرید و توسط قایق با سرعت به روی آب کشیده می شوید. این تجربه واقعا بی نظیر و هیجان انگیز است.
دریاچه کیو خرم آباد
برای خانواده ها و کودکان نیز در اطراف دریاچه کیو امکانات متنوع در نظر گرفته شده اند. شما می توانید همراه خانواده خود در محیط دریاچه کیو پیک نیک کنید. صرف یک ناهار جانانه در کنار دریاچه و با همراهی دوستان و عزیزان قطعا لحظات فراموش نشدنی خواهد شد. کودکان دلبندتان نیز می توانند در فضاهای مخصوص کودکان به بازی بپردازند و سرگرم شوند. مطمئن باشید در بازدید از دریاچه کیو خرم آباد از زلالی و پاکیزگی آب دریاچه متعجب می شوید که چگونه آب دریاچه با وجود قرار گرفتن در مرکر شهر این گونه تمیز و شفاف است! آب دریاچه کیو از چشمه ای در مخمل کوه که اطراف خرم آباد قرار دارد تأمین می شود و آب چشمه های آهکی که در کف دریاچه مشاهده می شوند، از طریق چشمه به دریاچه انتقال می یابند.

بهترین زمان بازدید از دریاچه کیو


اگرچه بازدید از دریاچه کیو در هر زمان از سال جذابیت خاصی دارد و تماشایی است، اما در فصل بهار و تابستان همراه با جان گرفتن طبیعت و آغاز رویش ها زیبایی دریاچه کیو چندین برابر می شود. اگر در فصل زمستان و پاییز نیز به بازدید از دریاچه کیو بروید، شاهد منظره گیرا و رنگارنگ پاییزی و پرندگان مهاجر زیبا خواهید شد.

در نزدیکی دیراچه کیو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


شهربازی کیو: ۱.۲ کیلومتر
قلعه فلک الافلاک: ۳.۵ کیلومتر
گرداب سنگی: ۳.۸ کیلومتر
پل شاپوری: ۶ کیلومتر
بام خرم آباد: ۶.۷ کیلومتر

در نزدیکی دریاچه کیو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل جهانگردی: ۱.۴ کیلومتر
هتل عطر: ۲.۴ کیلومتر
هتل کارون: ۳.۸ کیلومتر
هتل آزادی: ۳.۹ کیلومتر

در نزدیکی دریاچه کیو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران سفره ایرانی: ۱.۴ کیلومتر
رستوران ریحون: ۲.۳ کیلومتر
رستوران سندباد: ۳ کیلومتر
رستوران پدربزرگ: ۳.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است