search
menu
کرمانشاه keyboard_arrow_down close

کرمانشاه

hotel
هتل های کرمانشاه ۱۵

درباره کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهرهای باستانی، کهن و زیبای ایران در غرب ایران است. شهر کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه و از شهرهای نزدیک به مرز عراق است. کرمانشاه با جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی متنوعی که دارد از شهرهای گردشگرپذیر کشور است.
کرمانشاه

آب و هوا و فصل مناسب برای سفر به کرمانشاه


کرمانشاه یکی از شهرهای منطقه زاگرس است که در دامنه‌های این کوهستان زیبا بنا شده است. کرمانشاه آب و هوای نیمه کوهستانی دارد و به همین سبب دمای آن در پاییز و زمستان سرد می‌شود. به همین دلیل اواخر تا پایان تابستان، فصل معتدل و مطبوع کرمانشاه برای سفر است.

تاریخچه کرمانشاه


نام کرمانشاه از دوران ساسانی به جا مانده است. بهرام چهارم پادشاه ساسانی و جانشین شاهپور سوم ساسانی زمانی که به فرمانروایی می‌رسد شهر کرمانشاه را بنا می‌کند. اما به سبب آنکه پیش از آن فرماندار کرمان بوده است، عبارت «شاه کرمان» را بر این شهر گذاشته است.
سابقه سکونت انسان در این منطقه، به پیش از تاریخ بازمی‌گردد. آثاری از زندگی انسان‌ها در دوره نوسنگی و همچنین حضور نئاندرتال‌ها در کرمانشاه یافت شده است. در دوران تاریخی، کرمانشاه از شهرهای مهم ایران باستان به ویژه در دوره ساسانی بوده است.
در دوران اسلامی، کرمانشاه در زمان سلجوقیان شکوفایی زیادی داشته و در دوره صفویه دو بار توسط عثمانیان اشغال شد. در زمان جنگ ایران و عراق، کرمانشاه آسیب فراوانی دید و به تدریج در حال بازسازی است. زلزله کرمانشاه، دیگر رویداد ناگوار برای این شهر بود.
کرمانشاه

جاهای دیدنی کرمانشاه


کرمانشاه شهری با تاریخچه طولانی است و جاذبه های گردشگری متنوع و گسترده‌ای دارد. می‌توان آثار تاریخی کرمانشاه را به روش‌های گوناگونی دسته بندی کرد. آثار باستانی پیش از تاریخ کرمانشاه که به دوران اولیه سکونت انسان‌ها در دوره پارینه سنگی بازمی‌گردد و بیشتر در موزه‌های این شهر مانند موزه پارینه سنگی زاگرس نگهداری می‌شود. آثار دوران تاریخی کرمانشاه که مشهورترین آن بیستون و طاق بستان است، بیشتر به صورت محوطه‌های تاریخی و باستان‌شناسی هستند که می‌توانید از آنها بازدید کنید.
کرمانشاه همچنین از طبیعت زیبایی در درون و پیرامون شهر برخودار است. باغ گل کرمانشاه و سراب صحنه که در ۵۵ کیلومتری کرمانشاه است، از این جمله هستند.

فرودگاه کرمانشاه


فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی فرودگاه اصلی کرمانشاه است که پروازهای داخلی و گاه پروازهای بین المللی از آن انجام می‌شود و مهمترین فرودگاه شهر و استان کرمانشاه به شمار می‌رود.

دیدنی های کرمانشاه

گوردخمه دکان داوود کرمانشاه
گوردخمه دکان داوود کرمانشاه تنها یکی از ده‌ها جاهای دیدنی کرمانشاه است که در میان اهالی سرپل ذهاب بیشتر با نام کِله داوود هم شناخته می شود از جمله اماکن تاریخی کرمانشاه است که از بدو ورود آریایی‌ها به کشور ایران در دل یک صخره قرار گرفته بود.