search
menu

سراب نیلوفر کرمانشاه

[ پنهان کردن ]
درباره سراب نیلوفر کرمانشاه
چرا بازدید از سراب نیلوفر کرمانشاه را پیشنهاد می کنیم؟
تاریخچه سراب نیلوفر کرمانشاه
ناگفته‌هایی درباره سراب نیلوفر
بخش‌های مختلف سراب نیلوفر کرمانشاه
هزینه و زمان بازدید پیشنهادی از سراب نیلوفر کرمانشاه
چگونه به سراب نیلوفر کرمانشاه برویم؟
در نزدیکی سراب نیلوفر کرمانشاه از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی سراب نیلوفر کرمانشاه برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران‌هایی در نزدیک سراب نیلوفر کرمانشاه وجود دارد؟

درباره سراب نیلوفر کرمانشاه


کرمانشاه تاریخی پربار و جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی دارد که بسیاری از افراد را جذب این استان تماشایی ایران می‌کند. در فاصله‌ حدودی ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه دریاچه کوچکی قرار گرفته است که به آن سرآب نیلوفر می‌گویند. البته معمولا نام این دریاچه را سراب نیلوفر می‌نویسند که چندان صحیح نیست. تا اواسط دهه هشتاد شمسی این دریاچه مملو از گل‌های نیلوفر آبی بود که در ماه‌های گرم سال غنچه‌ها و برگ‌های نیلوفر سر از آب بیرون می‌آوردند و سطح وسیعی از دریاچه را می‌پوشاندند. امروزه، اکثر کسانی که علاقه وافری به طبیعت بکر و بی نظیر دارند، با خرید بلیط هواپیما کرمانشاه لحظات خاطره انگیزی در Sarab Niloofar تجربه می‌کنند.

چرا بازدید از سراب نیلوفر کرمانشاه را پیشنهاد می کنیم؟


سراب نیلوفر دریاچه کوچکی در دامنه کوه کماجار بوده و جزو مناطق بکر کشور است.
این دریاچه هم‌چون استخری طبیعی در گوشه‌‌ای از طبیعت جا خوش کرده و مکان مناسبی برای قایق‌سواری، عکاسی و پیک‌نیک به شمار می‌رود.
سراب نیلوفر کرمانشاه

تاریخچه سراب نیلوفر کرمانشاه


چشمه‌های بزرگی که در کنارشان حوض بزرگی وجود دارد در کرمانشاه به عنوان سراب شناخته می‌شوند. همچنین به دریاچه‌هایی که آب آن‌ها از چشمه‌های داخل یا کنار دریاچه تامین می‌شود هم سراب گفته می‌شود. در استان کرمانشاه سراب‌های بسیاری وجود دارد که یکی از زیباترین آن‌ها که فاصله کمی در حدود ۲۰ کیلومتر از شهر کرمانشاه دارد سراب نیلوفر نام دارد. تا چند سال پیش سطح این دریاچه پوشیده از نیلوفرهای زیبا بود اما هم به سبب خشکسالی‌های پیاپی و هم به سبب چاهای عمیقی که در اطراف سراب حفر شده‌اند دریاچه رو به خشکیدگی رفت و کم‌تر اثری از نیلوفرهای آن باقی ماند. در سالیان اخیر به خاطر بارندگی‌هایی که شکل گرفت سراب رونقی دوباره یافته و مملو از آب شده است اما اثر چندانی از نیلوفرهای سابق هم‌چنان نیست.

ناگفته‌هایی درباره سراب نیلوفر


نیلوفر گلی تماشایی و مقدس شمرده می‌شود. گل نیلوفر مظهر صلح و صفا هم دانسته شده که گویا به عنوانی هدیه‌ای شاهانه برای پیشکش کردن به شاهان برای شرفیاب شدن به درگاهشان به کار می‌رفته است. گفته شده است که آب این دریاچه به جز زیبایی و زلالی که دارد می‌تواند برای پرورش ماهی هم مناسب باشد. از پاکی و شفافیت زیاد آب این دریاچه در زمانی که وضعیت سطح آب آن مساعد است، سخن‌های بسیاری به میان آمده است. حتی گفته شده که ساقه‌های نیلوفرهای آبی را می‌توانستید به وضوح از سطح آب مشاهده کنید.
سراب نیلوفر کرمانشاه
این دریاچه در زمان پرآبی میزبان گونه‌های مختلف پرندگان و ماهی‌ها است. پرندگان مهاجر در فصل زمستان در کنار دریاچه قابل مشاهده هستند. این موضوع باعث شده است تا افرادی به قصد پرنده‌نگری عازم این جاذبه طبیعی شوند. اگر به پرنده‌نگری علاقه‌مند هستند می‌توانید قبل از سفر به کرمانشاه از وضعیت سطح آب دریاچه مطمئن شوید و با توجه به فصل مناسب تجربه پرنده‌نگری جذابی را برای خود و هم‌سفرانتان رقم بزنید. جالب است بدانید که قصه‌هایی درباره این دریاچه نقل می‌شود که خسروپرویز شاه ساسانی گنج‌هایی را در قلب این دریاچه مخفی کرده است.

بخش‌های مختلف سراب نیلوفر کرمانشاه


در کنار سراب فضای سبزی وجود دارد که معمولا خانواده‌ها اوقات خود را در آلاچیق‌های اطراف آن می‌گذرانند. قایق‌سواری در کنار دریاچه نیز از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا اوقات خوشی را سپری کنید. از سایر امکانات کنار دریاچه می‌توان به پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید برنامه یک پیک‌نیک دوستانه یا خانوادگی را در اطراف این دریاچه تدارک ببینید. امکاناتی که از آن‌ها یاد شد می‌توانند نیازهای شما برای یک تجربه آرامش ‌بخش را برطرف کنند. همچنین خوب است بدانید که در کنار جاده کرمانشاه به سراب نیلوفر جاده‌ مخصوص دوچرخه‌سواری نیز ساخته شده است تا شما فرصت رکاب زنی در مسیر حدود ۲۰ کیلومتری را به دست آورید. قسمت‌هایی از این جاده پس از گذشت چند سال کیفیت مطلوب خود را از دست داد‌ه‌اند و نیاز به تعمیر دارند.
سراب نیلوفر کرمانشاه

هزینه و زمان بازدید پیشنهادی از سراب نیلوفر کرمانشاه


پارک و محوطه‌ سبزی که دور دریاچه قرار دارد مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت به خصوص در ماه‌های گرم سال می‌باشد. به طور معمول در ایام نوروز و روزهای گرم تابستان گردشگران برای بازدید از این دریاچه می‌آیند. با توجه به میزان علاقه شما به طبیعت این مکان می‌توانید در مجموع حدود ۲ تا ۳ ساعت از زمان خودتان را با تماشای زیبایی‌های سراب نیلوفر کرمانشاه سپری کنید.

چگونه به سراب نیلوفر کرمانشاه برویم؟


برای رسیدن به دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه کافی است که از کمربندی کرمانشاه به بلوار دولت‌آباد روید و سپس راهی این مکان دیدنی شوید. از شهر کرمانشاه تا سراب نیلوفر در حدود ۲۰ کیلومتر راه خواهید داشت. پیش‌تر در متن به این موضوع اشاره کردیم که مسیر دوچرخه‌سواری هم برای رسیدن به این مکان موجود است، گرچه در برخی نقاط آن کیفیت مسیر مطلوب نیست.

در نزدیکی سراب نیلوفر کرمانشاه از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


روستای قزانچی: ۲۰.۵ کیلومتر
روستای عمرمل: ۲۴ کیلومتر
منطفه حفاظت شده بیستون: ۳۰ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی سراب نیلوفر کرمانشاه برای اقامت وجود دارد؟


هتل سینا: ۲۳.۱ کیلومتر
هتل معراج: ۲۳.۲ کیلومتر
هتل کوروش: ۲۴.۴ کیلومتر
هتل آزادگان: ۳۲.۶ کیلومتر

چه رستوران‌هایی در نزدیک سراب نیلوفر کرمانشاه وجود دارد؟


رستوران مهر: ۱۹.۵ کیلومتر
دیزی سنگی تخت خورشید: ۲۰.۵ کیلومتر
دیزی سرای پسران میرزا: ۲۳.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است