search
menu

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

[ پنهان کردن ]
کرمانشاه کجاست؟
بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه
بهترین زمان برای حضور در رویدادها
شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر
در کرمانشاه از کجا دیدن کنیم؟
هتل های کرمانشاه
غذاهای محلی کرمانشاه
سوغات و صنایع دستی کرمانشاه
کرمانشاه از جمله شهرهای توریستی ایران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتان پیشینه تاریخی کهن مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد. اما آنچه که در سفر به این خطه باید بدانیم آگاهی از بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه است که کمک می‌کند تا لحظاتی ناب و فراموش‌نشدنی رقم بزنیم. اگر شما هم بلیط هواپیما خود را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید به این استان سفر کنید، این مقاله را از دست ندهید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

کرمانشاه کجاست؟


قبل از اینکه بدانیم بهترین زمان سفر به استان کرمانشاه چه موقعی است، بد نیست تا کمی درباره این سرزمین شگفت‌انگیز بیشتر بدانیم. کرمانشاه در فاصله ۵۰۰ کیلومتری شهر تهران و بخش غربی ایران در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است. این استان در دامنه‌های شمال غری رشته کوه زاگرس واقع شده و به همین دلیل دارای بافت کوهستانی، دشت‌های مرتفع و پوشش گیاهی غنی است. به همین دلیل در کرمانشاه شاهد زمستان‌هایی سرد و برفی و تابستان‌هایی گرم و معتدل هستیم. کرمانشاه که در گذشته به باختران معروف بود مرز مشترک با عراق دارد، لذا از اهمیت خاصی برخوردار است.
بهترین زمان سفر به کرمانشاه

بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه


اکنون رسیدیم به سوال اصلی اینکه کی به کرمانشاه سفر کنیم تا بتوانیم از آب و هوای آنجا لذت ببریم؟ در پاسخ باید بگوییم که مناسب‌ترین زمان برای رفتن به کرمانشاه اواسط بهار تا اواسط تابستان است. چرا که در این ایام از سرمای زمستان خبری نیست و هنوز گرمای طاقت‌فرسای این منطقه از راه نرسیده است. بهار و تابستان در استان کرمانشاه زمانی عالی است تا بتوانید طبیعت بکر و سرسبز این منطقه را ببینید، بدون اینکه گرمای و یا سرما شما را اذیت کند. همچنین توصیه ما به شما این است که فصل زمستان را برای سفر به این منطقه انتخاب نکنید، زیرا شاید سرمای هوا باعث آزارتان شود.

بهترین زمان برای حضور در رویدادها


اگر مشتاقید تا در مراسم و فستیوال‌های کرمانشاه شرکت کنید، شاید مجبور باشید فصل‌های دیگر را برای سفر به این دیار انتخاب کنید. یکی از این جشنواره‌ها مراسم تنبورنوازی کردهای یارسان است که در دالاهو و در ماه مهر برگزار می‌شود. لذا اگر قصد دارید تا در این آیین باشکوه شرکت کنید، باید در ماه مهر خود را به آنجا برسانید. لازم به یادآواری است که مراسم تنبورنوازی بخشی از مراسم جشن مهرگان است که شاید شرکت در آن آرزوی هر ایرانی باشد. البته این تنها جشن مردم کرمانشاه نیست و اگرتمایل به شرکت در جشنواره صدای پای بهار داشته باشید، باید در ایام نوروز خود را به آنجا برسانید.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر


شاید این سوال برایتان به وجود آید که بهترین زمان سفر به استان کرمانشاه از لحاظ خلوتی و شلوغی کی است؟ همانگونه که در بالاتر گفتیم کرمانشاه در فصل زمستان سرمای شدیدی دارد، لذا در این فصل شاهد حضور گردشگران کمتری هستیم. همچنین فصل بهار و اوایل تابستان شلوغ‌ترین زمان سفر به کرمانشاه شناخته می‌شود. لذا اگر قصد سفر به این دیار را دارید، حتما به این موضوع توجه کرده و بهترین زمان را برای رفتن به کرمانشاه انتخاب کنید.

در کرمانشاه از کجا دیدن کنیم؟


یکی از مشهورترین دیدنی های کرمانشاه طاق بستان است. طاق بستان که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، در واقع مجموعه‌ای از سنگ‌نوشته‌ها است که در شمال غربی شهر قرار گرفته‌اند. وجود کوه، سنگ‌نوبشته‌های ساسانی و چشمه در این محوطه باعث شده تا چشم‌اندازی رویایی خلق شود که چشم هر گردشگری را خیره می‌کنند. نقش برجسته بیستون و کاروانسرای شاه عباسی از دیگر جاذبه های گردشگری کرمانشاه محسوب می‌شوند که شهرت زیادی دارند و با ابهت فراوان خود شما را جادو می‌کنند. نقش برجسته هرکول، تکیه معاون الملک، گور دخمه دکان داوود، سراب نیلوفر، تالاب هشیان، طاق گرا و سراب صحنه از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه شمرده می‌شوند که بازدید از آن‌ها به هر مسافری پیشنهاد می‌شود.

هتل های کرمانشاه


تاکنون با بهترین زمان سفر به استان کرمانشاه و دیدنی‌های این دیار آشنا شدیم. بد نیست تا کمی هم درباره هتل های کرمانشاه بدانیم تا در صورت سفر به این دیار بتوانیم محل اسکان خود را به راحتی انتخاب کنیم. هتل ۵ ستاره پارسیان یکی از بهترین مراکز اقامتی کرمانشاه است که در ۹ طبقه ساخته شده است. این هتل باشکوه حدود ۱۰۰ اتاق دارد که با بهترین امکانات در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. از جمله خدمات هتل پارسیان می‌توان به جکوزی، اسپا، سالن همایش، استخر، سالن بیلیارد، کافی شاپ و رستوران اشاره کرد. البته این تنها هتل کرمانشاه نیست و می‌توانید در طول سفرتان در هتل جمشید و یا هتل لاله بیستون هم اقامت کرده و تجدید قوا کنید.
بهترین زمان سفر به کرمانشاه

غذاهای محلی کرمانشاه


مگر می‌شود به کرمانشاه سفر کرد و طعم غذاهای محلی آنجا را نچشید؟ دنده کباب یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌های این دیار است که با دنده گوسفند، رب، پیاز و ادویه طبخ می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. این غذا پای ثابت مهمانی‎های مردم کرمانشاه است و از خوردن آن دریغ نکنید. خورشت خلال هم از دیگر غذاهای محلی این سرزمین است که با گوشت گوسفند، خلال بادام، زرشک سیاه و زعفران درست می‌شود و بسیار خوشمزه است. همچنین آش عباسعلی نیز که با گوشت تهیه می‌شود غذایی مقوی است که در میان مردم کرمانشاه طرفداران بسیار دارد. بد نیست بدانید که در حوالی بیستون رستوران‌های زیادی وجود دارد که همگی غذاهای محلی کرمانشاه را سرو می‌کنند و خوب است که حتما سری به آنجا بزنید.

سوغات و صنایع دستی کرمانشاه


در سفر به کرمانشاه دست خالی برنگردید! نان برنجی یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های خاص کرمانشاه است که می‌توانید آن را به عنوان سوغات هم تهیه کرده و به عزیزانتان هدیه دهید. کاک، نان خرمایی و شیرینی بژی از دیگر شیرینی‌های لذیذ کرمانشاه محسوب می‌شوند که طعمی عالی دارند. اگر هم به صنایع دستی علاقه‌مندید، خرید گیوه، جاجیم و قالی‌های دست‌بافت را فراموش نکنید و با دستانی پر از هدایای نفیس به منزل برگردید.
بهترین زمان سفر به کرمانشاه

کلام پایانی
در این مقاله از سفرمارکت تلاش کردیم تا بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه را بررسی کنیم. همچنین دریافتیم که در سفر به این دیار از کجا بازدید کرده، در چه هتل‌هایی اقامت کنیم و چه سوغاتی‌هایی بخریم. اگر بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید به کرمانشاه سفر کنید، حتما از قبل برنامه‌ای دقیق بچینید تا جاذبه‌های تماشایی این دیار را از دست ندهید. چرا که هرکدام زیبایی منحصر به فردی دارند و شما را محو تماشای خود می‌کنند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است