search
menu

قله شاهو کرمانشاه

[ پنهان کردن ]
قله شاهو کرمانشاه
چرا بازدید از قله شاهو کرمانشاه را پیشنهاد می کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته قله شاهو کرمانشاه
چگونه به قله شاهو کرمانشاه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به قله شاهو کرمانشاه
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به قله شاهو کرمانشاه

قله شاهو کرمانشاه


قله شاهو کرمانشاه یکی از دیدین‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که در شمال غربی استان کرمانشاه و در ارتفاعات کوهی به همین نام قرار دارد. کوه شاهو در اصل قسمتی از رشته کوه زاگرس است که استان‌های کردستان و کرمانشاه را به یکدیگر وصل کرده و به‌عنوان خط مرزی این دو استان شناخته می‌شود. این قله و کوه‌های مجاور آن عموما از سنگ‌های آهکی تشکیل شده‌اند. به‌جریان درآمدن آب چشمه‌ها و جویبارها بر روی این تخته سنگ‌های آهکی به‌مرور زمان، حفره‌ها و غارهای بسیار زیبایی را در این منطقه به‌وجود آورده است. از آن میان، می‌توان به کاوات و غار قوری قلعه اشاره کرد.
شاهو و قله مرتفع آن از شناخته‌شده‌ترین ارتفاعات منطقه هورامان به حساب می‌آیند. خصوصا در فصل‌های بهار و تابستان، با حرکت در مسیر صعود به قله شاهو می‌توان دشت‌های وسیع و دامنه‌های حاصلخیزی را مشاهده کرد که از انواع گل‌ها و گیاهان پوشیده شده‌اند. از جمله گیاهان خوراکی این منطقه می‌توان آویشن کوهی، پیاز، تره، کنگر، قارچ، شنگ و نوعی ریواس را نام برد. این در حالی است که انواع گیاهان دارویی، گل‌های رنگارنگ، درختان میوه و درختچه‌های مختلف هم در این ناحیه به‌چشم می‌خورند.
در ارتفاعات شاهو چشمه‌های پر آبی جریان داشته و اطراف هر یک از آن‌ها منزل‌گاه گونه‌های جانوری متنوعی نظیر خرس، شغال، روباه، گرگ، خرگوش، بز کوهی و پرندگانی نظیر کبک و تیهو است. قله شاهو در بهار و تابستان از منظره‌ای تماشایی برخوردار است. وجود مراتع سرسبز، چراگاه‌های پوشیده از گل و گیاه، آب‌وهوای عالی، رودهای زلال و غارهای شگفت‌انگیز، این منطقه را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران تبدیل کرده است.
قله شاهو کرمانشاه

چرا بازدید از قله شاهو کرمانشاه را پیشنهاد می کنیم؟


• مشاهده یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران
• آشنایی با اکوسیستم و گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع منطقه
• آشنایی با اهالی بافرهنگ، صمیمی و مهربان این خطه از ایران
• پیاده‌روی و کوه‌پیمایی در یکی از تماشایی‌ترین کوه‌ها و قله‌های ایران
• ثبت تصاویری به‌یادماندنی در منحصر به‌فردترین جنگل‌ها و دشت‌های این منطقه
• بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی اطراف قله شاهو
• بازدید از روستای زیبای داریان
• بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه
• بازدید از غار قدیمی قوری قلعه و ستون‌ها و قندیل‌های آهکی آن
• تجربه سپری کردن دقایقی چند در یکی از هوارها یا اقامت‌گاه‌های فصلی دامداران واقع در ارتفاعات شاهو

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته قله شاهو کرمانشاه


علاقه‌مندان به ورزش کوه‌پیمایی و پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت با سفر به قله شاهو کرمانشاه می‌توانند یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران را از نزدیک مشاهده کنند. با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به این منطقه دانست. در مسیر دستیابی به قله شاهو، گردشگران می‌توانند در دشت‌های پرگل و گیاه این منطقه کوهستانی تفرج کرده و تصاویر زیبایی را ثبت کنند.
عبور از جنگل‌های سرسبز و دیدنی این ناحیه یکی از خیال‌انگیزترین چشم‌اندازها را در پیش چشم مسافران ترسیم می‌کند. سیر و سیاحت در گردنه‌های پیچ‌درپیچ زاگرس تجربه‌ای لذت‌بخش و در عین حال، وهم‌انگیز را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. در عین حال، آشنایی با مردمانی صمیمی، بافرهنگ و بسیار مهربان را می‌توان از اصلی‌ترین عواملی دانست که بازدید از قله شاهو را به خاطره‌ای منحصر به‌فرد تبدیل می‌کند.
مشاهده چشمه‌های خروشان هولی، پوینه، قوری قلعه، کاوات و شمشیر، روح گردشگران را تازه می‌کند. این در حالی است که تماشای پرندگان زیبا و کم‌یابی که بر شاخسار درختان یا در میان بوته‌های این منطقه منزل گزیده‌اند، تجربه‌ای ناب و منحصر به‌فرد را برای دوست‌داران طبیعت به‌همراه خواهد داشت.
در مواقعی از سال، طبیعت‌گردان می‌توانند ساعات یا دقایقی را با دام‌داران و دام‌پرورانی سپری کنند که هوارها یا اقامت‌گاه‌های فصلی خود را در ارتفاعات شاهو بنا کرده‌اند. از این میان، می‌توان به هوار شیخ عزیز، هوار هانه شاهو، هوار برزه، هوار گافران، هوار بولی بفر و هوار پیاز دول اشاره کرد.

چگونه به قله شاهو کرمانشاه برویم؟


برای سفر به قله شاهو شما می‌توانید بلیط هواپیما چارتر ارزان به مقصد کرمانشاه را تهیه کرده و پس از رسیدن به این شهر با استفاده از اتومبیل، مسیری جاده‌ای به‌طول ۱۰۵ را طی کنید؛ به دامنه‌های شاهو قدم بگذارید و در صورت تمایل، به سمت قله آن حرکت کنید. علاقه‌مندان به مسافرت‌های زمینی هم با خرید بلیط قطار و اتوبوس یا با استفاده از خودروی شخصی می‌توانند خود را به کرمانشاه رسانده و از آن‌جا به‌سوی قله شاهو رهسپار شوند.
قله شاهو کرمانشاه

جاهای دیدنی نزدیک به قله شاهو کرمانشاه


علاوه بر روستاها، چشم‌اندازهای طبیعی، غارها و چشمه‌های تماشایی این منطقه، گردشگران در سفر به قله شاهو می‌توانند از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه نیز بازدید کنند. از این جمله، می‌توان به طاق‌بستان اشاره کرد که با زیبایی شگفت‌انگیز و سنگ‌نگاره‌های باستانی خود سالیانه تعداد بسیار زیادی از دوست‌داران تاریخ و هنر را از سراسر جهان پذیرا می‌شود.
از دیگر اماکن گردشگری نزدیک به شاهو می‌توان مجموعه تاریخی بیستون را برشمرد. این محوطه تاریخی بیش از ۱۵۰ اثر بسیار قدیمی را در دل خود جا داده و یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ایران به حساب می‌آید. مسافران قله شاهو، پس از سیر و سیاحت در ارتفاعات این کوه با مراجعه به کرمانشاه می‌توانند از اماکنی نظیر تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، سراب نیلوفر و بسیاری نقاط تماشایی دیگر نیز بازدید کنند.
از سوی دیگر، موزه‌های کرمانشاه هم از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توان فرهنگ و آداب‌ورسوم چند هزار ساله این مرز و بوم را بهتر شناخت. از این جمله، می‌توان به موزه پارینه سنگی زاگرس و موزه پوشاک و زیورآلات این شهر اشاره کرد.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به قله شاهو کرمانشاه


نزدیک‌ترین اقامت‌گاه‌ها به قله شاهو کرمانشاه در حوالی داریان و پاوه قرار دارند. از این میان، می‌توان نمونه‌های زیر را برشمرد:
فاصله تا اقامت‌گاه بوم‌گردی چشمه مارو داریان: ۸۳٫۳ کیلومتر
فاصله تا اقامت‌گاه بوم‌گردی نگین هورامان پاوه: ۸۴ کیلومتر
فاصله تا اقامت‌گاه بوم‌گردی داریان ستاره غرب پاوه: ۸۲٫۹ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است