search
menu

راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه

[ پنهان کردن ]
معرفی شهر کرمانشاه
آب و هوا و بهترین فصل سفر به کرمانشاه
جاهای دیدنی و گردشگری شهر کرمانشاه
چگونه به شهر کرمانشاه سفر کنیم؟
حمل و نقل عمومی در کرمانشاه
هتل ها و محل های اقامت در کرمانشاه
غذاهای محلی شهر کرمانشاه
هزینه های سفر به کرمانشاه
مراکز خرید و بازارهای کرمانشاه
جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی کرمانشاه
سوغاتی های کرمانشاه
شماره تلفن های ضروری
کرمانشاه شهری سرشار از تاریخ و فرهنگ است که با جاذبه های دیدنی و تاریخی خود همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که شهر کرمانشاه جز اولین سکونتگاه های بشری به حساب می آید و در دوره های مختلف تاریخی رونق فروانی داشته است. برای سفر به کرمانشاه قبل از خرید بلیط هواپیما بهتر است اطلاعاتی درباره این شهر زیبا کسب کنید تا سفری بی نظیر داشته باشید و از جاهای دیدنی کرمانشاه غافل نشوید. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا در مورد شهر کهن کرمانشاه برایتان بنویسیم، با ما همراه باشید:

معرفی شهر کرمانشاه


استان کرمانشاه تاریخی پرفراز و نشیب دارد و دارای آثار بجامانده از دوره های مختلف تاریخی است. از هزاران سال قبل در این منطقه سکونت بشری دیده شده و امروزه هنوز آثاری از آن دوران دور به جا مانده است. کرمانشاه در دوره پادشاهان ساسانی رونق و اعتبار بسیار خاصی داشته و آثار تاریخی زیادی از این دوره به یادگار مانده است. البته کرمانشاه علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای تنوع اقلیمی، طبیعت بکر و زیبایی است.
بازدید از این شهر زیبای تاریخی به همه گردشگران توصیه می شود زیرا مطمئنا سفری متفاوت را در این خطه تجربه خواهید کرد. کرمانشاه به عنوان نهمین شهر پرجمعیت و کلانشهر ایران در منطقه غربی و کردنشین واقع شده است. طبیعت زیبای استان کرمانشاه به ویژه جنگل های بلوط زاگرس یکی از بهترین مکان ها برای طبیعت گردی و گردش به شمار می رود. هدف از این مقاله ارائه یک Kermanshah Travel Guide است.
راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه

آب و هوا و بهترین فصل سفر به کرمانشاه


کرمانشاه شهری با آب و هوای کوهستانی است و فصل تابستان یکی از بهترین گزینه های سفر محسوب می شود. اگر به فکر رزرو بلیط هواپیما هستید، بهتر است از اوایل خرداد تا اوایل شهریور اقدام به رزرو کنید. حال اگر خواستید در زمستان به سمت کرمانشاه سفر کنید، باید توجه داشته باشید که این شهر دارای زمستان های بسیار سختی است. بدین جهت بهتر است لوازم مناسب یک سفر را به همراه داشته باشید. متوسط دمای کرمانشاه در تابستان از ۲۴ تا ۳۵ درجه سانتی گراد متغیر است.
میزان متوسط حداقل دمای کرمانشاه نیز تقریبا بین ۱۰- تا ۷ درجه سانتی‌ گراد است. شلوغ ترین زمان از لحاظ آب و هوایی اواخر بهار و تابستان است. در این زمان کرمانشاه هوای بی نظیری دارد و در مقابل هزینه های سفر نیز در این ماه ها افزایش می یابد. اما خلوت ترین و ارزان ترین فصل سفر به کرمانشاه زمستان است؛ زیرا هوا سرد و برفی شده تا حدی که یخبندان‌ های سبک و سنگین ایجاد می شود.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر کرمانشاه


شهر کرمانشاه سرشار از جاهای دیدنی زیبا اعم از طبیعی و تاریخی است که بازدید از این جاذبه ها به همه گردشگران توصیه می شود؛ جاذبه های طبیعی کرمانشاه عبارتند از چشمه آب گرم، تنگ حمام، چشمه هندی آباد، سراب نیلوفر، غار شهربانو، غار قوری قلعه. جاذبه های تاریخی کرمانشاه نیز عبارتند از آرامگاه احمد ابن اسحاق، آرامگاه بابا یادگار، بیستون، پل صفوی کوچه، دخمه های مادها طاق بستان، قبرستان مادها، کاروانسرای بیستون و ماهی‌دشت، کتیبه های بیستون، مسجد بازار، معبد آناهیتا. در ادامه به توضیح مختصری از بعضی از این جاذبه ها می پردازیم:
کتیبه بیستون یکی از جاذبه های بسیار مشهور شهر کرمانشاه است. این کتیبه از بزرگترین سنگ نوشته‌های دنیاست و در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. بر روی این کتیبه نقوش برجسته زیادی را خواهید دید. علاوه بر آن می توان به مجموعه کاروانسرای شاه عباسی اشاره کرد که رو به کوه بیستون ساخته شده و دارای سبک چهار ایوانی است. در چندین سال اخیر، این کاروانسرا مورد بازسازی قرار گرفته و تبدیل به هتلی مجهز به نام لاله بیستون شده است.
راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه
مکان دیگر برای بازدید در این شهر، طاق بستان است که به عنوان مجموعه ای بی‌ نظیر از سنگ نوشته‌ ها و سنگ نگاره‌ هاست. چشمه و کوه طاق بستان جزو جاهای دیدنی در شهر کرمانشاه به شمار می رود و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پارک کوهستان نیز در ۱۰ کیلومتری شمال طاق بستان واقع شده است.
سراب صحنه به عنوان جایی خوش آب و هوا در فاصله یک ساعته از کرمانشاه قرار دارد و شامل چندین آبشار، درختان سربه فلک کشیده و رودهای پرآب است. همچنین دریاچه مصنوعی کوچکی نیز در این منطقه وجود دارد که با قایق پدالی می توانید در آن به گردش بپردازید. گوردخمه صحنه یا گوردخمه دربند نیز در سمت راست رود دربند واقع شده است.
باغ گل کرمانشاه نیز به عنوان زیباترین باغ گل ها بوده و شامل انواع گونه های گیاهی و گل های ایرانی، ژاپنی، فرانسوی و ایتالیایی است. همچنین نمایشگاه کاکتوس، برکه، آبراه، گل‌های فصلی، درختچه‌ ها و گونه‌ های مختلف از کشورهای گوناگون به باغ گل کرمانشاه آورده شده اند.
گوردخمه دکان داوود نیز از آثار تاریخی به جای مانده از دوره مادها یا هخامنشی‌ ها است و در ۳ کیلومتری جنوب شرقی سرپل ذهاب در حد فاصل جاده اصلی کرمانشاه واقع شده است. سراب نیلوفر نیز در چهارده کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه واقع شده و به صورت استخری بزرگ مملو از گل‌ های نیلوفر است. چندین غنچه و برگ در این سراب سر از آب برآورده است. در واقع، سراب نیلوفر دریاچه کوچکی با چند چشمه جوشان است.
تالاب هشیلان در فاصله ۳۶ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و به عنوان منطقه شکار ممنوع بوده و آب این تالاب به صورت سراب و چشمه‌ های جوشان است. در این تالاب حدودا ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ وجود دارند. غار قوری قلعه نیز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در فاصله ۸۷ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد. این غار از دو بخش تشکیل شده که بخش اول با ۵۰۰ متر طول از دو تالار و دالان‌ ها تشکیل شده و به مکانی زیبا برای گردشگری تبدیل شده است. غار پرآو به عنوان بزرگ‌ ترین غار آهکی دنیا با ۳۶ چاه در عمق‌ های مختلف است و برای دسترسی به داخل این غار باید از تجهیزات و وسایل پیشرفته استفاده کنید. در این غار قندیل‌ های یخی بسیار زیبایی دیده می شوند که افراد انگشت شماری توانسته اند وارد این غار پر از هیجان شوند.
راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه

چگونه به شهر کرمانشاه سفر کنیم؟


برای دسترسی به شهر کرمانشاه از تهران سه روش پیش رو دارید؛ زمینی، ریلی و هوایی.
در روش زمینی نیز از دو مسیر می توانید استفاده کنید که در مسیر اول باید از شهرهای همدان و اسدآباد رد شوید که جزو کوتاهترین مسیر تهران کرمانشاه به شمار می رود. مسیر دوم نیز از شهرهای قم، اراک، ملایر و کنگاور رد می شود. این مسیر طولانی‌تری به حساب می آید.
روش دیگر برای دسترسی به کرمانشاه استفاده از هواپیما است که می‌توانید برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه از سفرمارکت کمک بگیرید.
اگر می خواهید از روش ریلی استفاده کنید، باید در جریان باشید که این مسیر طولانی بوده و در طی این مسیر از شهرهای تهران، سمنگان، همدان، ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه عبور می کنند و به شهر کرمانشاه می رسند.
فاصله و مدت سفر زمینی از تهران: مسیر اول حدودا ۵۰۰ کیلومتر بوده و ۶ ساعت طول می کشد. مسیر دوم نیز حدودا ۵۷۷ کیلومتر بوده و تقریبا ۷ ساعته طول می کشد.
مدت سفر هوایی از تهران نیز حدودا یک ساعت است.
فاصله و مدت سفر با قطار نیز ۵۷۳ کیلومتر بوده و حدودا ۱۱ ساعت طول می کشد.

حمل و نقل عمومی در کرمانشاه


همان طور که اشاره شد شهر کرمانشاه شهری پرجمعیت در منطقه غربی کشور است و برای پاسخگویی به این حجم از جمعیت سیستم حمل و نقل سامانمندی دارد؛ برای دسترسی به نقاط مختلف این شهر چهار بزرگراه اصلی در این شهر دایر است. همچنین قطار شهری در طی چندین سال اخیر با ۱۱ ایستگاه مشغول جابجایی مسافران است. وسیله دیگر اتوبوس است که به اکثر نقاط شهر دسترسی دارد. همچنین می توانید از تاکسی های درون شهری یا تاکسی های آنلاین استفاده کنید.
کرمانشاه دارای دو پایانه اتوبوسرانی است. پرکاربردترین پایانه نام های شهید کاویانی که برای جابجایی بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد و در خیابان مدرس واقع شده است. پایانه مسافربری دیگر به نام راه کربلا بوده و برای نقل و انتقال مسافران به کشور عراق فعالیت دارد.
فرودگاه کرمانشاه به نام فرودگاه بین المللی اشرفی اصفهانی است و در قسمت شمال شرقی شهر واقع شده است. از این فرودگاه به شهرهای داخلی مانند تهران، مشهد، کیش، بندرعباس، کرمان، شیراز، عسلویه و ساری و چندین کشور خارجی پرواز مانند دبی، دمشق، جده، سلیمانیه و استانبول دایر است. فرودگاه کرمانشاه در میدان امام خمینی واقع شده. برای دسترسی به این میدان می توانید از بلوار بهشتی یا بلوار شیرودی به بزرگراه شهید کشوری بروید و به میدان امام خمینی دسترسی داشته باشید. در هر مسیری که باشید می توانید به وسیله تاکسی های خطی یا دربست به فرودگاه دسترسی داشته باشید.
راه آهن کرمانشاه نیز در بزرگراه امام خمینی واقع شده است و مسیرهای خطوط به شهرهای ملایر، تهران و مشهد است. برای دسترسی به این ایستگاه نیز می توانید از اتوبوس و تاکسی های شهری استفاده کنید.

هتل ها و محل های اقامت در کرمانشاه


در شهر کرمانشاه براساس بودجه تان می توانید هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید؛
هتل های ۵ ستاره: هتل پارسیان کرمانشاه.
هتل‌های ۴ ستاره: هتل جمشید و هتل آزادگان کرمانشاه
هتل های ۳ ستاره: هتل لیژان، هتل ارم پاوه، هتل آپارتمان کوروش.
مهمانپذیرها: هتل داریوش، هتل سینا، هتل راه کربلا،.

غذاهای محلی شهر کرمانشاه


کباب یکی از اصلی ترین غذاهای ما ایرانی هاست و گاهی حتی با شنیدن نام کباب، حس و حال خوبی به ما دست می دهد. کرمانشاهی‌ ها کبابی به نام دنده کباب دارند که بسیار خوشمزه است. تا حدی که شهرت این غذا به بیرون از مرزها نیز رسیده است. چند تکه دنده گوسفند را کنار هم به سیخ می‌ کشند و کباب می‌ کنند. در ظاهر به شکل شیشلیک است اما مزه‌ ای بسیار خاص و متفاوت دارد.
غذای بعدی که از شهرت قابل توجهی برخوردار است، خورش خلال بوده و با ذائقه‌ خیلی ها جور در می آید. برای پخت این غذا باید خلال بادام را در گلاب خیس کنند و زرشک سیاه نیز بعد از چندین بار شستشو به گوشت همراه با رب گوجه فرنگی و روغن محلی تفت داده شود و در نیم ساعت آخر نیز لیموعمانی و زرشک‌ ها اضافه می کنند. آش عباسعلی مخصوص روزهای پاییزی و زمستانی است. در این آش، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، نخود و عدس پخته شده و گندم پوست کنده شده بعد از چند ساعت خیس خوردن پخته می شوند. برای پخت این آش، گوشت دنده گوسفندی باید ریش‌ ریش شود. آش ترخینه برعکس آش عباسعلی، سبزی آش دارد و همراه با نخود، لوبیا و عدس پخته شده ترخینه را اضافه می‌ کنند و در نهایت، با کشک و نعنا داغ تزئین می کنند.
کوکوی پاغازه، دیگر غذای بومی کرمانشاهی‌هاست. سبزی خوش‌ عطری در منطقه کرمانشاه به نام پاغازه رشد می کند و از این سبزی خوش عطر کوکویی بسیار خوشمزه تهیه می شود. همچنین از سبزی پاغازه برای درست کردن بورانی و سبزی پلو نیز استفاده می‌ شود، ولی کوکوی کرمانشاه شهرت زیادی دارد و در این کوکو از تخم‌مرغ، ماست، زردچوبه، نمک و فلفل، پیاز رنده شده و پاغازه خرد شده استفاده می کنند و مانند کوکو سبزی سرخ می کنند.
راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه
غذای جالب دیگر مربوط به کرمانشاه نیز سیب پلو نام دارد که هم ساده است و هم خوشمزه. البته مورد جالب توجه در مورد این غذا اینست که کردها به سیب‌ زمینی، سیب می‌ گویند. پس این غذا از سیب زمینی خرد شده مکعبی تهیه می شود و همانند شوید پلو از برنج، شوید خشک یا تازه و سیب زمینی استفاده می شود. در ادامه مرغ های پخته شده را سرخ کرده و به غذا اضافه می کنند و در پایان نیز کشمش را تفت داده و موقع سرو پلو، مرغ و کشمش را روی آن می ریزند که واقعا از عطر این غذا نمی توان ساده رد شد.

هزینه های سفر به کرمانشاه


هزینه سفر با هواپیما بین ۳۶۶ هزار تومان تا ۳۸۴ هزار تومان متغیر است. هزینه سفر با قطار بین ۵۵ هزار تومان تا ۹۳ هزار تومان متغیر است. هزینه سفر با اتوبوس نیز بین ۶۵ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است.
هزینه هر وعده غذایی در کرمانشاه بین ۲۰ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان متغیر است و قیمت فست فودها نیز از ۱۰ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان متغیر است.
هزینه اقامت در کرمانشاه از ۱۲۵ هزار تومان تا ۴۵۷ هزار تومان نسبت به هتل انتخابی متفاوت است.

مراکز خرید و بازارهای کرمانشاه


بازار کرمانشاه: این بازار قبل از اینکه جایی برای خرید باشد، به عنوان جاذبه ای تاریخی به شمار می رود. با بازدید از این بازار می توانید با فرهنگ بومی مردم کرمانشاه بیشتر آشنا شوید. پیشنهاد ما اینست در همان روزهای اول سفرتان به این بازار ۱۵۰ ساله بروید که در خیابان شهید نوابی واقع شده و از سراها، تیمچه‌ ها، مساجد و قهوه‌ خانه ها بازدید کنید. بازار کرمانشاه یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده ایران به شمار می رود که از چندین راسته‌ مانند بازار بزازها، بازار صندوق‌ سازها، بازار بنکدارها، بازار مسگرها، بازار علافخانه، بازار ترک‌ ها، بازار کلیمی‌ ها و بازار چال حسن خان تشکیل شده است.
بازار روز کرمانشاه: برای تهیه مایحتاج روزانه خود مانند میوه‌ و تره‌ بار، مواد غذایی می توانید در مرکز شهر به بازار روز مراجعه کنید و هر نوع جنسی را پیدا کنید. این بازار در میدان آزادی و بلوار بهشتی واقع شده است.
جمعه بازار: همانند سایر شهرهای ایران، در کرمانشاه نیز بازارهای هفتگی برگزار می‌ شود و اکثرا با استقبال خوبی روبرو می شود. در شهر کرمانشاه این بازار هفتگی در روزهای جمعه در پارک شرقی شهر برگزار می شود. مردم بومی و گردشگران نیز از این بازار استقبال می کنند و به راحتی می توانند انواع صنایع‌ دستی، پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و... تهیه کنند. همچنین هفته بازار دیگری در روز سه شنبه در بلوار صیاد شیرازی برگزار می شود.
بازار نان برنجی: اگر شما نیز جزو نفراتی هستید که عاشق شیرینی های سنتی کرمانشاه هستند، باید مطلع باشید که بازاری مخصوص شیرینی نان برنجی فعالیت دارد. با ورود به این بازار از رایحه دل پذیر نان‌ برنجی ها مست خواهید شد. این بازار در خیابان مدرس و نزدیک مسجد جامع واقع شده است.
راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه
بازارچه کفش: در هنگام سفرتان به شهر کرمانشاه به دنبال خرید کفش هستید، پیشنهاد ما اینست تا بازارچه کفش را از دست ندهید. در این بازارچه انواع متنوعی از کیف و کفش مردانه، زنانه و بچگانه وجود دارند، همچنین مغازه‌ های قدیمی مشغول فروش مصنوعات چرمی سنتی هستند. این بازار که در چهارراه اجاق واقع شده به دلیل تنوع بالای کفش به خانه کفش کرمانشاه مشهور است.
پاساژ آنجلس: برای خرید اجناس با قیمت مناسب در شهر کرمانشاه به پاساژ آنجلس سر بزنید و انواع تجهیزات کامپیوتری، سخت‌ افزاری و نرم افزاری را تهیه کنید.
مرکز خرید الهیه: در این مرکز خرید می توانید هر چیزی که به ذهنتان می رسد تهیه کنید، در واقع طیف گسترده‌ ای از کالاها در این مرکز خرید به چشم می خورند؛ از مایحتاج روزانه گرفته تا مبلمان، جواهرات، وسایل منزل و چندین اقلام دیگر.
مرکز خرید ارگ کرمانشاه: این مرکز خرید در میدان مصدق قرار دارد و جزو یکی از معروف‌ ترین پاساژهای کرمانشاه به شمار می رود. در این مجتمع می توانید انواع پوشاک، کفش، گوشی و تجهیزات مربوطه را تهیه کنید. همچنین در مرکز خرید ارگ چندین رستوران و کافی‌شاپ دایر هستند.
مرکز خرید لیلیوم: یکی دیگر از مراکز خرید کرمانشاه واقع در خیابان شهید جعفری، لیلیوم نام دارد و مخصوص محصولات با برندهای معتبر است، همچنین در طبقه آخر این مرکز خرید می توانید به رستوران دسترسی داشته باشید.

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی کرمانشاه


در شهر کرمانشاه نیز همانند سایر شهرها می توانید از چندین نوع جشنواره بازدید کنید، اگر قصد سفر به این دیار را دارید، بهتر است تاریخ خرید بلیط هواپیما را طوری تنظیم کنید تا به این جشنواره ها برسید؛ جشنواره های کرمانشاه عبارتند از:
جشنواره نوروزی که آیین برگزاری نوروز را به صورت ملی و بین المللی در ایام نوروز به نمایش می گذارند. جشنواره دیگر مربوط به چله تابستان بوده که در وسط تابستان برگزار می شود و به عنوان جشنواره ای ملی محسوب می شود. جشنواره میوه های بهشتی برای آیین شکرانه میوه هایی مانند انجیر، انار، انگور و گردو به صورت ملی در اواخر تابستان و اوایل پاییز برگزار می شود. مراسم عید قربان نیز با گردهمایی ها و توزیع نزورات انجام می گیرد. نمایش تعزیه و مراسم اربعین نیز با گردهمایی های هیئت های عزاداری و آیین ها تعزیه برای عزاداری و سوگواری به صورت ملی برگزار می شود. یکی دیگر از جشنواره های جالب در کرمانشاه جشنواره صخره نوردی است که در بیستون اجرا می شود. این جشنواره بین المللی در فصل پاییز برگزار می شود. جشنواره اسب یکی دیگر از جشنواره های خاص در کرمانشاه است که به نمایش، مسابقه و حراج اسب می پردازد.
راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه

سوغاتی های کرمانشاه


کرمانشاه جزو شهرهایی است که سوغاتی های محبوب زیادی دارد و تهیه این سوغاتی ها به همه گردشگران توصیه می شود، مانند:
روغن کرمانشاهی: این روغن از محبوبترین محصولات دامی کرمانشاه است. این روغن از شیر و ماست دام های این خطه به دست می آید. کره گرفته شده از شیر را در ظروف مخصوص به قدری می زنند تا چربی از شیر و آب جدا شود. این چربی ها را حرارت داده و روغن خالص کرمانشاهی را به عنوان یکی از طبیعی ترین روغن ها تهیه می کنند. این روغن به عنوان سوغاتی اصلی کرمانشاه محسوب می شود.
شیرینی کاک: نوعی شیرینی با طعم بسیار خوشمزه در شهر کرمانشاه شهرت دارد که جزو سوغاتی های کرمانشاه محسوب می شود. این شیرینی در میان گردشگران داخلی و خارجی محبوبیت خاصی دارد و از لایه های خمیری هل دار و گلاب دار شده به مقدار زیاد و نازک بر روی هم تهیه می شوند و بر روی آن پودر نارگیل، بادام، پسته و یا خاک قند می ریزند.
نان خرمایی: یکی از بهترین و خوشمزه ترین سوغات های کرمانشاه نان خرمایی است که در اصطلاح کرمانشاهیان نان خانقی می گویند.
نان برنجی: کرمانشاه سوغاتی معروفی به نام نان برنجی دارد که دارای عمر ۱۵۰ ساله است. نان برنجی به دو صورت ساده و زعفرانی با بافت بسیار نرم تهیه می شود.
گلیم، قالی و جاجیم: از دیگر سوغات کرمانشاه می توان به گلیم، قالی و جاجیم اشاره کرد که در شهر کرمانشاه بهترین و معروف ترین طرح ها ارائه می شود. این سه محصول در همه خانه های مردم کرمانشاه به عنوان صنایع دستی وجود دارند.
موج بافی: یکی از بهترین سوغاتی های شهر کرمانشاه موج بافی است که بسیار زیبا بوده و به عنوان وسیله کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. موج بافی به نوعی بافت پارچه گفته می شود که به عنوان رخت خواب و روانداز استفاده می شود. طرح این پارچه ها به صورت چهارخانه یا کشکولی هستند.
راهنمای سفر به کرمانشاه | صفر تا صد سفر کرمانشاه
چپغ بافی: یکی از سوغاتی های معروف و زیبای استان کرمانشاه چپغ بافی است که بهترین نوعشان را از عشایر می توانید تهیه کنید. چپغ در واقع نوعی حصیر طرح دار است که در طرح های مختلف با پشم بافته می شود.
گیوه کرمانشاه: گیوه وسیله ای به عنوان کفش روزانه است و یکی از بهترین سوغاتی های شهر کرمانشاه به شمار می رود. این کفش ها بسیار مقاوم و سنتی بوده و در استان های دیگر نیز تهیه می شود، در واقع، گیوه بافی از هنرهای سنتی ایرانیان محسوب می شود و پیشنهاد خوبی برای فصل های خنک است. کرمانشاهی ها ۵ نوع گیوه دارند که عبارتند از: گیوه تخت لاستیک، گیوه تخت آجیده، گیوه ابریشمی، زیر پارچه ای و تخت چرمی.
چرم سازی: کرمانشاه با توجه به شرایط اقلیمی خود و شغل دامداری در چرم سازی مشهور است و از زمان های گذشته، کرمانشاهی ها یکی از سازندگان چرم در ایران شناخته می شوند. چرم های با کیفیت مانند انواع زین و یراق، کیف و کفش و چندین محصول چرمی دیگر در این شهر تهیه می شوند.

شماره تلفن های ضروری


کد تلفن شهر: ۰۸۳
فرودگاه: ۰۸۳۳۴۳۲۶۶۵۵ و ۰۸۳۳۴۳۲۶۶۳۳ و ۰۸۳۳۴۳۲۶۶۲۲ و ۰۸۳۳۴۳۲۶۶۱۱
بیمارستان و مرکز درمانی کرمانشاه:
بیمارستان شهید بهشتی: ۰۸۳۱۲۷۷۷۰۸
بیمارستان امام رضا: ۰۸۳۳۴۲۷۶۳۰۱
بیمارستان امام علی: ۰۸۳۳۸۳۶۰۲۹۵
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است