search
menu
سوئیس keyboard_arrow_down close

سوئیس

label
رزرو هتل

درباره سوئیس

درباره کشور سوئیس


معمولا وقتی صحبت از سفر به میان می آید، سفر به قاره اروپا برای هر فردی آرزوست، طوری که هرکسی دوست دارد برای یکبار هم که شده به این قاره بی نظیر سفر کند، در میان کشورهای اروپایی سوئیس به عنوان یکی از گران‌ ترین کشورها شناخته شده است. سوئیس، سرزمین دریاچه‌ های درخشان، کوهستان‌ های معروفی مانند آلپ، شهرهای قرون وسطی، قله‌ های پوشیده از برف، دشت‌ های سرسبز، شکلات‌ های خوشمزه و مردمی خونگرم است، تماشای مناطق گردشگری این کشور از نزدیک در مقابل هزینه‌ های زیاد سفر باعث تبدیل به تجربه ای شیرین و جذاب می شود. همچنین کشور سوئیس بسیار قانونمند بوده و امنیت در همه نقاط این کشور برقرار است، بی شک قبل از خرید بلیط هواپیما این همه زیبایی در تصورات هیچ توریستی نمی‌ گنجد. سوئیس همواره به عنوان کشوری بی طرف در جهان شهرت دارد، یعنی از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده است، بدین جهت این کشور مقر سازمان های بین‌ المللی مانند صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. از مشهورترین جاهای دیدنی سوئیس می‌توان به قلعه چیلون، پل صومعه، آبشار راین، قطار کوهستانی پلاتس، قطار برنینا و چشم‌انداز زیبای دریاچه‌ها و کوهستان‌های سوئیس اشاره کرد.

سوئیس

تاریخچه کشور سوئیس


کشور سوئیس در تاریخ ۱ آگوست ۱۲۹۱ با استقلال تاسیس شده و این روز را با عنوان روز ملی می شناسند. اولین ساکنان کشور سوییس سلت ها نام داشتند که مربوط به ۵۰۰ سال قبل از میلاد است، بخشی از این قوم با نام هلوتیا پیش از تسلط رومیان بر سوییس در کوهستان‌ های ژورا و آلپ با نام هلوتیا ساکن بودند که در سال ۵۸ پیش از میلاد این منطقه به تصرف ژولیوس سزار امپراطور روم درآمد و در ادامه، در قرن پنجم میلادی، ژرمن‌ها وارد این سرزمین شدند و همراه با فرانک ها جامعه ای مستقل تشکیل دادند. در سده نهم نیز بین سوابیا و بورگوندیها تقسیم گردید و در سال ۱۰۳۳ تحت نظارت امپراطوری مقدس روم درآمد. در سال ۱۲۹۱، سه منطقه اوری یعنی سرزمین فعلی سوییس و شوایتس و اولتروالدن با تشکیل اتحادیه ای اساس کنفدراسیون سوییس را بیان کردند.

جمعیت و جغرافیای کشور سوئیس


سوئیس در غرب اروپا قرار دارد و با کشورهای آلمان، لیختن اشتاین و اتریش دارای مرز مشترک است. این کشور به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب شده و به ۲۶ بخش کانتون یا نوعی ایالت تقسیم شده است. سوئیس در حالت کلی به سه منطقه جغرافیایی کوه‌ های آلپ سوئیس، ناحیه میتلاند یا فلات سوئیس و کوه های ژورا در شمال‌ غرب و حوالی مرز فرانسه تقسیم می شود. سوئیس دارای مساحت ۴۱.۲۸۵ کیلومتر مربع است و به عنوان کشوری نسبتاً کوچک به شمار می رود، همچنین این کشور دارای حدودا ۸ میلیون جمعیت است.

آب و هوای کشور سوئیس


این کشور زیبا دارای آب و هوای معتدلی است، با اینکه به دلیل وجود ارتفاعات و کوهستانی بودن تفاوت های چشم گیری در آب و هوای خود دارد اما در حالت کلی، سوئیس در فصل زمستان دمای نزدیک به صفر و در فصل تابستان ۳۰ درجه سانتی گراد را دارد. بارندگی نیز در کشور سوئیس در طول سال انجام می گیرد، طوری که ماه های می، سپتامبر و اکتبر کم بارش ترین ماه های سال و ماه های آوریل و نوامبر پر بارش ترین ماه های سال به شمار می روند. در برخی از مواقع بارش به صورت تگرگ و برف همراه با طوفان است. پوشش برف از اواخر دسامبر تا مارس دیده می شود. پس در هنگام رزرو بلیط هواپیما ارزان و یا حتی معمولی توجه داشته باشید که لباس های نازک همراه با بارانی و لباس های گرم و ضد آب مخصوص فصل زمستان همراه خود داشته باشید و اینکه ژاکت نیز در هنگام سفر به Switzerland فراموش نشود، زیرا تقریبا در تمام طول سال مورد نیاز است. با این اوصاف، بهترین زمان برای سفر به این کشور از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور است.

سوئیس

واحد پول سوئیس


فرانک (CHF) به عنوان واحد پول کشور سوئیس دارای علامت اختصاری Fr، SFr، FS است. هر فرانک برابر با ۱۰۰ سانتیم است و اسکناس‌ های رایج در این کشور ۱۰ فرانک زرد رنگ، ۲۰ فرانکی قرمز رنگ، ۵۰ فرانک سبز رنگ، ۱۰۰ فرانکی آبی رنگ، ۲۰۰ فرانک قهوه ای رنگ، ۱۰۰۰ فرانک بنفش رنگ. همچنین سکه های دو فرانکی، یک فرانکی و ۵۰ فرانکی جزو سکه های پرمصرف به شمار می روند.

زبان رسمی کشور سوئیس


سوئیس کشوری چندزبانی است، به طوری که در این کشور چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی به رسمیت شناخته می شوند. اما بیش از نیمی از جمعیت این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند و بقیه نیز به ترتیب فرانسوی، ایتالیایی و تعداد بسیار اندکی به زبان رومان تکلم می کنند.

دین رسمی سوئیس


بخشی از جمعیت سوییس را مهاجران تشکیل داده اند و با این اوصاف، دین اکثر مردم این کشور مسیحیت است که دارای انواع کاتولیک، پروتستان و ارتودوکس هستند. همچنین دین بسیار اندکی از مردم در این کشور اسلام است.

خوراکی های سوئیس


به جز شکلات که نماد غذایی کشور سوئیس است، در این کشور می‌توانید مجموعه متنوعی از غذاهای ویژه سوئیس را تجربه کنید. از جمله این غذاها بیرچر موسلی، فوندوی پنیر، راکلت، ریزوتوی زعفران، برنر پلاته و زاپف هستند.

سوئیس

شهرهای مهم کشور سوئیس



• زوریخ:زوریخ به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و شهر مهم در این کشور است که لقب زیباترین شهر را نیز از آن خود کرده است. زوریخ شامل بناهایی با عمر زیاد است و اینکه وجود کوه آلپ در نزدیکی این شهر برای گردشگران علاقه مند به کوهنوردی جزو بهترین ها به شمار می رود. زوریخ با ۵۰ موزه و بیش از ۱۰۰ گالری هنری مهم به عنوان مهم ترین قطب اقتصادی این کشور به شمار می رود و اینکه این شهر به عنوان مرکز اصلی تجاری، بازرگانی و فرهنگی سوئیس معروف است. علاوه بر همه این ها، زوریخ به عنوان مقر سازمان ملل متحد و سازمان جهانی صلیب سرخ است. همچنین به دلیل وجود سرگرمی های متنوع در این شهر یکی از بهترین مکان ها برای زندگی محسوب می شود. از سویی دیگر دریاچه مشهور زوریخ نیز در کنار این شهر قرار دارد که بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می شود.

• ژنو: ژنو به عنوان پایتخت صلح شناخته می شود و خیلی از انجمن های بین المللی در این شهر واقع شده اند. دوستداران طبیعت همواره به این شهر علاقه دارند و این که ژنو به شهر پارک ها شهرت دارد و تنها شهری است که با دوچرخه نیز می توانید به گشت و گذار بپردازید یا اینکه سوار قایق شده و بر روی رودخانه زیبای ژنو بگردید. شهر ژنو بین کوه های لپ و جورا و دریاچه ژنو قرار گرفته است و همراه با دو رودخانه زیبا به عنوان دومین قطب اقتصادی سوئیس و یکی از بهترین شهرها برای اقامت به شمار می رود. لازم به ذکر است شهر ژنو به عنوان هشتمین شهر گران جهان برای توریست هاست اما با این حال در طول سال مملو از گردشگران از سراسر دنیاست. همچنین برای آشنایی بیشتر با این شهر می‌توانید مطلب مربوط به جاهای دیدنی شهر ژنو را مطالعه کنید.

• زرمات: زرمات به عنوان شهر کوچکی در کشور سوئیس دارای کوه های بلندی است و همین کوه ها در میان اسکی بازها محبوب است. یکی از شهرهای پاک اروپا زرمات است، زیرا در این شهر هیچ ماشینی با بنزین کار نمی کند و همگی توسط باطری کار می کنند. ‏همچنین جالب است بدانید زرمات به شهر مخصوص پیاده ها نیز شهرت دارد.

• لوزان: نام این شهر برای ورزشکاران و علاقه مندان به المپیک آشناست و شهر زیبای لوزان به عنوان دومین شهر بزرگ کنار رودخانه ‏ژنو است که قایق رانی یکی از تفریحات این شهر محسوب می شود. همچنین یکی از بهترین مناطق اسکی نیز در شهر لوزان قرار دارد و به دلیل دانشگاه های زیاد در این شهر شهرت جهانی دارد، علاوه بر این ها شهری تجاری محبوب برای توریست هاست و چندین جاذبه گردشگری این شهر عبارتند از کلیسای نتردام لوزان، قصر رومین، موزه المپیک، موسسه هرمتیاژ و پیست های اسکی.

سوئیس

• اینترلاکن: همان طور که می دانید سوئیس به مرکز تولید ساعت در سطح جهان مشهور است و شهر اینترلاکن نیز از معروف ترین تولیدکنندگان ساعت محسوب می شود. هوای فوق العاده این شهر از دلایل انتخاب گردشگران است، همچنین مناظر زیبای کوهستانی شهر اینترلاکن بین دریاچه ‏Thun‏ و دریاچه ‏Berienz‏ بسیار تماشایی است.

• لوگانو: شهری در جنوب کشور سوئیس در بخش ایتالیایی قرار دارد، این شهر زیبا و منحصر به فرد دارای قدمتی نزدیک به قرن ۹ است و با آب و هوای گرم خود گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. همچنین در شهر لوگانو تعداد زیادی آثار باستانی و میراث فرهنگی مانند سه کلیسا، دو ‏کتابخانه و چندین موزه قرار دارند.

• لوسرن: شهر لوسرن در قسمت آلمانی این کشور قرار دارد و شهری سرشار از فضای سبز، رودخانه ها و کوهستان هایی است که باعث زیبایی هرچه بیشتر این شهر شده اند. لوسرن به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می رود که پل ‏Chapel‏ در این شهر بسیار معروف است و دارای قدمتی نزدیک به قرن ۱۴ است، همچنین برج آب ‏در این شهر یکی از بناهای پرطرفدار در کل سوییس است ‏و محلی برای گرفتن عکس های یادگاری برای توریست ها به شمار می رود.‏‏

• برن: برن به عنوان شهری تاریخی و پرجمعیت بعد از زوریخ و ژنو است که دارای قدمتی نزدیک به قرون وسطی و قرن ۱۲ است. برن در شمال غرب سوئیس واقع شده و دارای مشهورترین جاذبه ها مانند برج ساعت قدیمی و ‏عروسک های متحرک همراه با یک کلیسای گوتیک است و اینکه چشم انداز زیبای این شهر به موزه های یخ برمی گردد، بعلاوه اینکه نماد این شهر خرس است.

• سنت موریتز: سن موریتز به عنوان یکی از شهرهای محبوب سوئیس است که در میان افراد مشهور و ثروتمندان شهرت دارد و شامل گرانترین هتل ها و رستوران ها در اروپاست. پس برای بازدید از این شهر باید پول زیادی به همراه داشته باشید و در عین حال از تماشای دیدنی های طبیعی و فضای سرسبز این منطقه لذت ببرید.

سوئیس

جشنواره های مهم کشور سوئیس


سوئیس از آن جمله کشورهایی است که در هریک از ماه های میلادی جشنواره دارد، می توان گفت کشوری با جشنواره های بسیار زیادی است که هرکدامشان ارزش تماشا دارند؛ هر ماهی از سال در این کشور شاهد جشنواره خواهید بود، در ادامه به معرفی مهم ترین جشنواره ها می پردازیم:

• سالن نو: این جشن همانند جاهای دیگر برگزار می شود و باری دیگر در روز سیزدهم ماه ژانویه برای دومین بار کریسمس را جشن می گیرند و در این جشن ماسک بر صورت زده و زنگ خانه ها را می زنند و پول و خوراکی می گیرند.

• جشنواره جهانی برفی گریندلواد: در ماه ژانویه جشنواره ای مخصوص هنرمندان و مجسمه سازانی است که به ساخت مجسمه های می پردازند تا حدی که مجسمه سازان زیادی از سراسر در این کشور در این جشنواره ۶ روزه جمع می شوند و خیابان های شهر به موزه ای جذاب تبدیل می شود و تا زمانی که یخ ها آب شوند می توانید این مجسمه ها را در خیابان ها ببینید.

• جشنواره ملی بالن: در اولین ماه سال در دهکده آلپ ۸ روز مخصوص بالن های رنگارنگ در آسمان است که از ۲۰ کشور مختلف در اندازه ها و شکل های متفاوت رو به آسمان به حرکت در می آیند و چشم اندازی تماشایی ایجاد می کنند.

• جشنواره چمن سفید: همه ساله در زمستان اسب های مسابقه ای حرفه ای همراه با سوارکاران از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره بی نظیر عازم کشور سوئیس می شوند و برای دریافت جایزه نقدی بسیار زیاد در این مسابقات شرکت می کنند.

• جشنواره بازل: یکی از جشنواره های مهم و بزرگ در کشور سوئیس بازل نام دارد که زمان برگزاری آن در هر سال از اواخر فوریه تا اوایل مارس متفاوت است. این جشنواره بعد از عید پاک برگزار می شود به طوری که از ساعت ۴ صبح آغاز شده و تا ۷۲ ساعت ادامه دارد.

• جشنواره فیلم ژنو: این جشنواره در سطح جهان مشهور بوده و در ماه مارس هرسال از آثار خلاقانه و نوآورانه تلویزیون یا سینما تقدیر می شود. این جشنواره دارای ۲ بخش بین المللی و مستند است.

سوئیس

• جشنواره موسیقی کلاسیک: یکی از مهمترین رویدادهای تقویم در کشور مربوط به جشنواره موسیقی بوده و شامل کنسرت های موسیقی، سمفونی ها و تالار هایی است که در ماه های مارس و آوریل هنرمندان زیادی را برای شرکت در این جشنواره برجسته روانه اینترلاکن سوئیس می کند.

• جشنواره موسیقی ژنو: این جشنواره همه ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و در خیابان ها و میدان ها بساط موسیقی راه می اندازند. در این جشنواره طیف وسیعی از موسیقی مانند ارکسترهای کلاسیک، گروه های الکترو جاز برای راک، پاپ، موسیقی بین الملی و موسیقی فرانسوی دور هم جمع شده و در طول برگزاری این جشنواره اکثر جاده ها مسدود می شوند.

• جشنواره جاز مونترو: جشنواره ای در ماه جولای در ساحل شرقی دریاچه ژنو برگزار شده و شهرت جهانی دارد. این جشنواره شامل برنامه های متنوعی مانند جاز و بلوز و راک و پاپ است که یکی از بیاد ماندنی ترین جشنواره ها در کشور سوئیس شناخته می شود.

• جشنواره توپ های آبی: جشنواره ای به نام Blue Balls به عنوان جشنواره موسیقی و هنری منحصر به فرد در کشور سوئیس است که هر ساله در ماه جولای در دریاچه آرام لوسرن به مدت ۹ روز برگزار می شود و ۱۰۰ هزار بازدید کننده در این جشنواره حضور دارند. جشنواره توپ های آبی محل حضور ستاره های ملی و بین المللی در ۱۲۰ رشته موسیقی، هنر، عکاسی، ویدئو، فیلم هستند.

• روز ملی سوئیس: روز ملی در این کشور همانند سایر کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است، روزملی در کشور سوئیس ۱ آگوست است و تعطیل رسمی به شمار می رود. در این روز به آتش بازی و خوردن کباب و خوراکی های خوشمزه اختصاص دارد. کودکان شادی و بازی می کنند و بزرگسالان نیز شمع هایی در پشت پنجره هایشان روشن می کنند. پرچم هایی بر بالای ساختمان های عمومی و خصوصی برافراشته می شوند. بهتر است بدانید این روز یکی از منحصر بفردترین روزها برای آشنایی با مردم محلی و زندگی در سوئیس است. جشن های اصلی در آبشارهای راین در نزدیکی Schaffhausen و در Ruetli Meadowsدر کنار دریاچه لوسرن برگزار می شود.

• جشنواره پاییز: هر سال در ماه اکتبر یعنی اوایل پاییز برای خداحافظی با تابستان و استقبال پاییز جشنی برگزار می شود و این جشنواره سرشار از نوشیدنی ها، موسیقی و غذاهای محلی است که مطمئنا شرکت در این جشنواره به شرکت کنندگان خوش خواهد گذشت.

• کریسمس: جشن کریسمس در کشور سوئیس از ۶ دسامبر آغاز می شود و بابانوئل سوئیسی برای بچه ها هدیه می آورد. همچنین با بازدید از بازارهای این کشور می توانید یکی از جشنواره های بیاد ماندنی را تجربه کنید.

زمان مناسب برای سفر به سوئیس


سوئیس در دامنه‌های آلپ جای گرفته و آب و هوایی سرد دارد. به همین دلیل اگر قصد اسکی دارید زمستان‌ها به سوئیس سفر کنید. اما اگر می‌خواهید از دریاچه‌ها و سرسبزی این کشور لذت ببرید، تابستان معتدل‌ترین و مطبوع‌ترین زمان برای سفر به سوئیس است.



دیدنی های سوئیس