search
menu

جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

[ پنهان کردن ]
آنچه درباره سفر به زوریخ باید بدانیم
نکاتی درباره سفر به زوریخ
آب و هوای زوریخ
بهترین زمان سفر به زوریخ
زبان رسمی در سوئیس
گشتی در بهترین خیابان‌های شهر زوریخ سوئیس
زوریخ، شهر موزه‌های سوئیس
گشتی در دانشگاه زوریخ
بهترین جاذبه‌های گردشگری زوریخ
دریاچه زوریخ
کوهنوردی در زوریخ در Uetliberg
سفر به شهر قدیمی التستاد
بهترین هتل‌های زوریخ
شکم گردی در زوریخ
دوچرخه‌سواری در زوریخ
زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس است. علاقه‌مندان به اروپا گردی می‌توانند با ویزای شنگن تایپ سی، به بیش از ۲۰ کشور محدوده شنگن از جمله سوئیس سفر کنند. با هواپیماها و قطار و اتوبوس و اجاره خودرو، می‌توان از هر نقطه اروپا، رهسپار سوئیس، پایتخت ساعت و شکلات قاره سبز شد. کشوری زیبا و آرام که یکی از مقصدهای گردشگری و تحصیل باکیفیت ایرانیان در دو دهه اخیر بوده است.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، شما را به سفری وسوسه‌کننده می‌بریم. از گشت‌وگذار داخل کوچه‌ها و خیابان‌های چشم‌نواز زوریخ تا آشنایی با غذاهای خوشمزه و شکلات و شیرینی‌های معروف و جهانی زوریخ که آوازه خاص و عام است. تلاش شده تا در این نوشتار، درباره این مقصد گردشگری زیبا و دیدنی سوئیسی‌ها اطلاعات خوبی بدست آورید.
اگر شما مخاطب گرامی، تجربه سفر به زوریخ دارید یا برنامه دارید که به عنوان دانشجو یا محقق یا گردشگر یا شرکت در کنفرانس یا نمایشگاه تجاری به این مقصد دیدنی سفر کنید، دیدگاه‌های خود را از طریق بخش نظرات در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید. با زوریخ گردی ما همراه باشید.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

آنچه درباره سفر به زوریخ باید بدانیم


شهر زیبای زوریخ در شمال کشور کوچک و آرام سوئیس واقع شده و در دامنه کوه‌های آلپ، در یکی از خوش‌منظره‌ترین نقطه اروپا قرار گرفته است. مهم‌ترین قلب اقتصادی سوئیس، همین زوریخ است؛ مقر برخی از سازمان‌ها و انجمن‌ها و شرکت‌های بین‌المللی مثل فدراسیون فوتبال. ژنو و زوریخ سوئیس، دو ابرشهر بین‌المللی قاره سبز است که همواره در دو قرن اخیر، رخدادهای تاریخ‌سازی در آن رقم خورده است.
آب و هوای زوریخ در بهار و پاییز، خنک و ملایم بوده و به همین خاطر اگر قصد اروپا گردی به خصوص سوئیس‌گردی در نیمه نخست سال دارید، مطمئن باشید که با آب و هوای معتدل برای اروپاگردی خاطره‌انگیز روبرو خواهید بود. هوای زمستانی زوریخ به ندرت به کم‌تر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد و اصلاً انتظار هوای استکهلم (پایتخت اسکاندیناوی) را در نیمه دوم سال در این شهر نداشته باشید. اگرچه از استکهلم، گران‌تر است.
زوریخ سوئیس هم‌چنین به دلیل حضور شرکت‌های بین‌المللی و صنعتی، محل خوبی برای کارآموزی دانشجویان رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا و هم‌چنین پسا دکترا است.
دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مستقر در زوریخ سوئیس برای دانشجویانی که مسلط به زبان‌های انگلیسی یا فرانسه یا آلمانی هستند و CV خوبی دارند، انتخاب مطلوبی برای تحصیل رایگان با بورس تحصیلی است.
یکی از معروف‌ترین و مطرح‌ترین خیابان‌های اروپا در زوریخ سوئیس قرار دارد. این شهر مملو از خیابان‌های مطرح با حضور برندهای لوکس جهان است و برای لاکچری گردها، خاطره خیابان گردی در استقلال استانبول و شانزلیزه پاریس را تداعی می‌کند.
دقت کنید که شانزلیزه‌های زوریخ در ادامه این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی شده است. با خرید بلیط هواپیما خارجی از طریق سفرمارکت می‌توانید بهترین قیمت بلیط را به مقصد شهرهای مختلف سوئیس و اروپا در عصر پسا کرونا در اختیار داشته باشید.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

نکاتی درباره سفر به زوریخ


- پیش از سفر به زوریخ، مقصدهای گردشگری و دیدنی شهر را بر اساس تجربه‌ها و نظراتی که کاربران زوریخ‌گرد در تریپ ادوایزر (Tripadvisor.com) ارائه کرده‌اند، مرور کنید تا با بهترین رستوران‌های زوریخ، بهترین کافه‌های زوریخ، بهترین گالری‌های زوریخ و مقصدهای شکم گردی و تاریخ گردی آن آشنا شوید.
- اگر قصد دارید به صورت انفرادی یا گروهی عازم زوریخ سوئیس شوید و با دیگر گردشگران خارجی، همسفر شوید، برای همسفریابی به سایت لونلی پلنت (lonelyplanet.com) رجوع کرده و با مناطق دیدنی این شهر از نقطه نظر گردشگران تخصصی آشنا شوید.
- هشتگ ZURICH در اینستاگرام، محفل صدها هزار عکس و ویدیویی است که در سال‌های اخیر توسط زوریخ‌گردها در این هشتگ تگ شده است و کلکسیونی از تجارب فوق‌العاده توریست‌ها را در زوریخ گردی به صورت مستند در اختیار کاربران مشتاق به سفر به این دیار دوست‌داشتنی قرار می‌دهد که گاها در هیچ سایت و رسانه‌ای در دسترس شما نخواهد بود.
- تفریحات شبانه‌روزی زوریخ مثل بارسلون اسپانیا سبب شده است تا زوریخ، یکی از پاتوق‌های شب‌گردها در اروپا باشد و انواع و اقسام تفریحات شبانه را به گردشگران ارائه دهد.
- زوریخ بیش از ۱۰۰ هتل و سالانه بیش از دو میلیون گردشگر دارد.
- فرودگاه زوریخ یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا است. بیش از بیست میلیون مسافر دارد.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

- هتل‌های خوب در سوئیس در نیمه نخست سال سریعاً پر می‌شود. به محض دریافت ویزا، حتماً نسبت به رزرو هتل اقدام کنید.
- زوریخ بیش از ۱۲۰۰ فواره و آب‌نما دارد. اگر عکاس حرفه‌ای هستید یا مدل یا فشن بلاگر، جاهای زیادی برای رفتن دارید.
- زوریخ پایتخت سوئیس نیست. بیش از ۱۵۰ سال است که برن، پایتخت سوئیس است. زوریخ را باید پایتخت مالی سوئیس و حتی اروپا دانست.
- اگر قصد اقامت کم‌هزینه یا رایگان در زوریخ دارید، کاناپه‌گردی (Couchsurfing.Com) را در نظر داشته باشید که فرصت اقامت رایگان در زوریخ را برای شما فراهم می‌کند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که کسی در زوریخ حاضر شود به شما، یک یا چند شب اقامت رایگان بدهد. به‌هرحال این سایت، در این زمینه فعال است.
- اگر قصد اقامت در واحدهای مسکونی قابل اجاره اهالی زوریخ را دارید تا با فرهنگ و آداب‌ورسوم و سنت‌های آن‌ها آشنا شوید، سایت جهانی Airbnb.Com را پیشنهاد می‌کنیم.
- برای آشنایی با شماری از متخصصان که برای کار و تحصیل و گردشگری یا تجارت به سوئیس سفر کرده‌اند، می‌توان از خدمات رایگان سایت اینترنیشن (Internations.Org) استفاده کنید. صدها هزار ایرانی و میلیون‌ها متخصص عاشق گردشگری در این پرتال آلمانی عضویت دارند. استفاده از برنامه‌های زوریخ گردی و مشورت برای اهالی شهر، از دیگر امکانات اینترنیشنی‌ها برای علاقه‌مندان به زوریخ‌گردی است.
- اگر قصد تحصیل کم‌هزینه یا رایگان با بورس تحصیلی در دانشگاه زوریخ دارید که در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان است، به سایت دانشگاه زوریخ در نشانی UZH.ch مراجعه کنید تا اطلاعات تکمیلی کسب کنید.
- شما به یکی از گران‌ترین شهرهای سوئیس و اروپا سفر خواهید کرد. لذا برنامه‌ریزی دقیق و مطلوب را با در نظر گرفتن پیشنهادات مشاوران در نظر داشته باشید.
- اگر از هواپیماهای ارزان خطوط هوایی RyanAir برای سفر به سوئیس استفاده می‌کنید، اقامت در هاستل‌های ارزان سوئیس را توصیه می‌کنیم که سفرمارکت قادر به اجاره آن‌ها برای سفر ارزان شما به زوریخ است.
- شما با ویزای گردشگری TYPE C یا با ویزای اقامت TYPE D قادر هستید در دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت دانشگاه‌ها یا کالج‌ها و به طور کل مراکز آموزشی سوئیس، ثبت‌نام کرده و از بهترین مراکز آموزشی اروپا، گواهینامه یا دیپلم دریافت کنید که برای تقویت رزومه کاری شما، امتیاز رقابتی خواهد بود.
- گروه ایرانیان یا اروپایی‌هایی که در زوریخ سوئیس زندگی می‌کنند، برای اطلاع از فرصت‌های گردشگری و خرید و کار و اشتغال در این شهر، در فیسبوک در دسترس است.
- هزاران ایرانی متخصص شاغل و دانشجو در سوئیس و هم‌چنین بسیاری از مدیران و مدیران عامل و مسئولان شرکت‌ها و کارخانجات و برندهای زوریخ سوئیس را در گروه‌ها و صفحات سایت Likedin.com پیدا کنید که اطلاعات ارزشمندی درباره گردشگری در این شهر و استفاده از خدماتش در اختیار شما قرار خواهند داد.
- مترو زوریخ و هم‌چنین نقشه اتوبوس زوریخ را از طریق اپلیکیشن اختصاصی آن‌ها دانلود کنید تا زوریخ‌گردی آسانی را تجربه کنید.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

آب و هوای زوریخ


آب و هوای زوریخ همان‌طور که در ابتدای گفتار عرض شد، در نیمه اول سال، عالی است. البته تابستان خیلی گرمی ندارد و هوا به ندرت بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رود. بهترین زمان سفر به زوریخ سوئیس، از اواخر ماه مِه تا اواسط ماه سپتامبر است. حتی این بازه زمانی بهترین زمان سفر به منطقه اسکاندیناوی نیز محسوب می‌شود. شما در این بازه زمانی قادر به شنا کردن در دریاچه زوریخ هستید.
در این فصل، فستیوال‌هایی چون Zurich Pride و Street Parade Zurich برگزار می‌شود که مثل فستیوال‌های شهر رؤیایی ونیز ایتالیا، با استقبال خیلی از گردشگران و خریداران بلیط هواپیما ارزان از سراسر جهان روبرو می‌شود. زوریخ بارش‌های سنگینی در فصل زمستان داشته و هوای سردی دارد.
ارزان‌ترین فصل برای سفر به زوریخ، فصل زمستان و پیش از کریسمس یا پس از کریسمس در فاصله ماه فوریه تا اوایل آوریل است، چراکه هوا در این زمان سرد می‌شود. از طریق صفحه تورهای مسافرتی سفرمارکت در جریان جدیدترین قیمت تورهای مسافرتی به مقصدهای داخلی و خارج از کشور باشید.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

بهترین زمان سفر به زوریخ


بهترین زمان سفر به زوریخ سوئیس برای عاشقان اسکی و ورزش‌های زمستانی، حتماً زمستان است. اما برای لاکچری‌گردها و علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوله‌پشتی‌گردی و رایگان‌سواری و غیره، نیمه نخست سال است. زوریخ بهترین آب و هوای اروپا برای تابستان گردهای مشکل‌پسند را دارد.
طبیعت بکر سوئیس و شکلات و پنیر و عسل و شیرینی و ساعت‌های زیبایش، همه یادآور زندگی پر زرق و برق و دل‌انگیز این کشور است که در سریال‌ها و فیلم‌ها و کارتون‌ها و روایت عکسی اینستاگردها شاهد هستیم.

زبان رسمی در سوئیس


سوئیس یک کشور عالی برای آموزش زبان خارجی بوده و مکان خوبی برای یادگیری انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی است. معمولاً مردم شهر زوریخ به ۲ زبان تسلط دارند. دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت آموزش زبان را می‌توان با هزینه معقولی در این شهر طی کرد. زبان رسمی زوریخ، آلمانی است و ایتالیایی و آلمانی و صرب تبار در شهر دیده می‌شود.
بهتر است پیش از سفر، با جملات مهم محاوره در زبان آلمانی و فرانسوی آشنا باشید.

گشتی در بهترین خیابان‌های شهر زوریخ سوئیس


بهترین خیابان‌های شهر زوریخ، فرصتی برای تجربه خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و کیف و کفش و پوشاک و لوازم‌خانگی و شکلات و قهوه از بهترین برندهای جهان است. طعم فراموش‌نشدنی شیرینی و شکلات و غذاها و نوشیدنی‌های سوئیسی را در کافه و رستوران‌های شیک و مجلل سوئیس می‌توان تجربه کرد که یادآور رستوران‌های بین‌المللی در شانزلیزه پاریس یا کونگز گاتان استکهلم است.
پاتوق لاکچری‌گردها در شهر زوریخ، این ۳ خیابانی است که در ادامه به آنجا سفر می‌کنیم.
زوریخ به ۱۲ منطقه تقسیم شده است. مثل تهران که به ۲۲ منطقه تقسیم شده است. چون پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس است، باید منتظر ازدحام جمعیت باشید. هم بافت تاریخی و هم بافت مدرن دارد. مانند برلین و استکهلم و پاریس. شما نیاز نیست به همه نقاط شهر بروید و وقت خود را صرفاً به خیابان‌گردی اختصاص دهید.
برای سفر به اروپا از خدمات خرید اینترنتی تور سفرمارکت استفاده کنید که بهترین و رقابتی‌ترین شرایط را در اختیار اروپا گردها در دهه سوم قرن بیست و یکم قرار می‌دهد.

خیابان گردی در نیدرندورف: محله Niederdorf از محلات قدیمی شهر زوریخ است. مقصدی دوست‌داشتنی برای گردش در قلب تاریخی شهر. در شرق رودخانه لیمات (Limmat River) قرار داشته و در نیمه شرقی بافت تاریخی شهر واقع شده و بهترین خیابان‌های زوریخ را در خود جای می‌دهد.
این محله مملو از کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک و سنگفرش شده است که لوکیشنی فوق‌العاده برای سلفی بازها و استوری گیرهای اینستاگرامی علاقه‌مند به لایک‌های طوفانی است. ساختمان‌های قدیمی به‌جامانده از قرن سیزدهم، بخشی از معماری منظر باشکوه محله نیدردورف زوریخ را روایت می‌کند. از غذاهای خوشمزه و فروشگاه‌های لوکس خیابان‌های این محله که عبور کنیم، کلیسای گروس مونستر (Grossmunster) شهر زوریخ، پاتوق گردشگری مذهبی شهر است.
مسیر پیاده‌روی Limaatqui که از کنار دریاچه زوریخ عبور می‌کند، از زیباترین خیابان‌های زوریخ در محله نیدردورف است.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

خیابان گردی در محله لیندنهوف: محله لنیدنهوف (Lindenhof) مثل محله تکسیم و بشیکتاش استانبول، مکان خوبی برای محله‌گردی و لاکچری‌گردی در زوریخ سوئیس است. لیندهوف از قدیمی‌ترین بخش‌های زوریخ بوده و در غرب رودخانه لیمات و منطقه نیدردورف واقع شده و یادگار روم باستان به شمار می‌رود.
این مکان در واقع یک جزیره است و از طرف شرق با رودخانه لیمات، از جنوب با دریاچه زیبا زوریخ و از غرب با رودخانه چشم‌نواز سیهل (Sihl) و کانال مصنوعی شانزنگرابن (Schanzengraben) احاطه شده است.
خیابان بانهوف زوریخ سوئیس (Banhofstrasse) از لوکس‌ترین خیابان‌های زوریخ است. از گران‌ترین خیابان‌های جهان و گران‌ترین برندهای جهان نیز در این خیابان شعبه دارند. یکی از خیابان‌های زوریخ سوئیس که در طول شبانه‌روز، مملو از توریست است و هشتگ آن خبر می‌دهد که چه اندازه پاتوق لاکچری گردها محسوب می‌شود. عاشقان دیور و آرمانی و گوچی، بد نیست که بانهوف زوریخ را در نظر داشته باشند. آثار تاریخی فراوانی در این محله در دسترس است که برای سرگرمی زوریخ‌گردها مناسب است. کلیسای فراومونستر (Framunster) و پارک تاریخی لیندنهوفپلاتز (Lindenhofplatz) از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی زوریخ در کنار خیابان بانهوف است.

خیابان گردی در محله غربی زوریخ: محله غربی زوریخ که Zurich West نام دارد، جایی جذاب و باشکوه با خیابان‌های شیک و مملو از کافه و رستوران و مغازه‌های ارائه‌کننده نسخه‌های مخصوص و محدود و ویژه برترین برندهای جهان است. جایی که پاتوق ثروتمندان شهر است. در شمال و غرب ایستگاه راه‌آهن مرکزی زوریخ واقع شده و روزگاری، منطقه صنعتی بوده و امروزه زیباترین خیابان سوئیس است.
برج پرایم که مرتفع‌ترین ساختمان سوئیس است در این محله واقع شده و برج فرایتاگ نیز از نمادهای این منطقه شهر به شمار می‌رود. یکی از جاذبه‌های گردشگری زوریخ را می‌توان همین Freitag Tower نامید. عاشقان پاساژ گردی، لاکچری گردی، پیاده‌روی و استوری‌های طوفانی اینستاگرام، این منطقه زوریخ را مدنظر داشته باشند.
دقت کنید که محله غربی زوریخ، پاتوق خوبی برای دوچرخه‌سواری است. اگر همسفر پیدا کردید از طریق لونلی پلنت و اینترنیشن که در ابتدای گفتار معرفی کردیم، از فرصت رکاب زنی مشترک در خیابان‌های زیبا و تمییز و خلوت زوریخ در طول روز استفاده کنید.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

زوریخ، شهر موزه‌های سوئیس


اگر فلورانس ایتالیا را می‌توان موزه بدون سقف اروپا خطاب کرد، زوریخ سوئیس مثل وین اتریش، با ساختمان‌های باشکوه و دوست‌داشتنی، مملو از موزه‌هایی است که شما را به دل تاریخ می‌برد. از موزه ملی سوئیس که یکی از برترین موزه‌های ملی قاره سبز است گرفته تا موزه طراحی و موزه رایتبرگ. عاشقان تاریخ و فرهنگ و هنر آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا، موزه‌های زوریخ را در نظر داشته باشند.

گشتی در دانشگاه زوریخ


اصلاً عجیب نیست که شما مسافر زوریخ باشید و چندساعتی صرف بازدید از دانشگاه زوریخ کنید. این مکان یکی از برترین مقصدهای آموزشی و تحصیلی دانشجویان جهان است. بیش از ده دانشکده، بیش از سی هزار دانشجو و هزاران استاد و محقق در این دانشگاه مشغول به کار هستند. از پزشکی تا مهندسی، یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا در خدمت شما است. آیلتس و تافل نمره بالا و رزومه آکادمیک خوب، شما را به اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه زوریخ رهنمون خواهد کرد.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

بهترین جاذبه‌های گردشگری زوریخ


همان‌طور که در پاراگراف‌های بالا گفتیم، زوریخ، فرصت‌های گردشگری بسیار دارد. اگر عاشق هنر و معماری و فرهنگ نیستید، می‌توانید به جاذبه‌های توریستی شهر مراجعه کنید که فهرست آن‌ها را تریپ ادوایزری‌های سوئیس‌گرد به خوبی می‌دانند. شنا در آب‌های زلال دریاچه‌ها و پیاده روی و کوهنوردی بخشی از ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت‌گردی زوریخ است.
کوهستان یوتلبرگ موقعیت خوبی برای صخره‌نوردی و کوه‌نوردی داشته و عاشقان قایق‌سواری را به مبارز دعوت می‌کند.

دریاچه زوریخ


یکی از ظرفیت‌های گردشگری زوریخ، دریاچه زوریخ است. اطرافش مملو از پارک و باغ بوده و چشم‌انداز عالی برای شکار فوتوشوت‌های طوفانی پر لایک اینستاگرام دارد. حمام آفتاب در کنار دریاچه را در نظر داشته باشید. برای بازدید از این دریاچه، کشتی‌ها و قایق‌هایی برای گردش شبانه و چندروزه در دسترس شما خواهد بود. برای رفتن به گردشگاه زوریخ کافی است که از اتوبوس‌های شماره ۱۶۱ و ۱۶۵ و N۱۵ استفاده کنید. قطار و تراموا نیز مثل استانبول در خدمت گردشگران است.
دو ایستگاه Biloweg و Wollishofen مکان‌هایی برای نزدیک شدن به دریاچه زلال و شفاف زوریخ است. در اطراف دریاچه، ده‌ها رستوران و فروشگاه دیده می‌شود که در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر شهر است.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

کوهنوردی در زوریخ در Uetliberg


کوه اوتلیبرگ، از مقصدهای طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت در زوریخ است. در ارتفاع حدود ۹۰۰ متری از سطح زمین واقع شده و از برترین مناظر شهر زوریخ به شمار می‌رود که رشته کو‌ه‌های آلپ را می‌توان از آنجا تماشا کرد. مسیرهای سورتمه‌سواری، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در دسترس است و برای آن‌هایی که ترس از ارتفاع ندارند، گزینه خوبی برای طبیعت‌گردی به شمار می‌رود.
برای کوهنوردی در زوریخ حتماً به اطلاعات ارائه‌شده در سایت فدراسیون کوهنوردی زوریخ، مراجعه و اطلاعات تکمیلی کسب کنید. پاراگلایدر از جمله ورزش‌های هیجان‌انگیزی است که در زوریخ می‌توان انجام داد و تصاویر و ویدیوهایی فوق‌العاده از مناظر شگفت انگیزش شکار کرد.
مناظر خیره‌کننده و تماشایی شهر زوریخ سبب شده تا این شهر، محبوب عکاسان آماتور و حرفه‌ای باشد. کوه در هشت کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر واقع شده و می‌توان با طی مسیری ۳۰ دقیقه‌ای از طریق ایستگاه قطار Hauptbahnhof به آن رسید.
هزینه رفت و برگشت سفر کوهستانی شما حدود ۲۰ دلار است. برای متقاضیان زیر ۱۶ سال نیز ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. اگر دارای Zurich Card باشید، هزینه‌ای برای سوار شدن به قطار از شما اخذ نمی‌شود. مانند استانبول کارت، سعی کنید زوریخ کارت هم تهیه کنید تا در هزینه‌های خود در این شهر گران اروپا، صرفه‌جویی کنید.
رستوران و سرویس بهداشتی و کافه و هتل نیز در این منطقه کوهستانی در دسترس گردشگران است.

سفر به شهر قدیمی التستاد


شهر قدیمی التستاد از جمله شهرهای زیبا و دیدنی در حومه زوریخ است که محبوب گردشگران طبیعت‌گرد به شمار می‌رود. این شهر بخش قدیمی و تاریخی شهر زوریخ است و شما را به هزاران سال قبل می‌برد. التستاد کوچه‌هایی سنگ‌فرش دارد و پر پیج و خم است و در فهرست جاذبه‌های اصلی زوریخ مثل Great Minster قرار دارد.
بیش از یک میلیون عکس و ویدیو توسط زوریخ گردهای خوش‌سلیقه در هشتگ این شهر در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده تا شما قدم به قدم با مناطق مختلف این شهر قدیمی و زیبا آشنا شوید.
برخی از موزه های زوریخ نظیر موزه ملی سوئیس و موزه هنر در جوار این شهر قدیمی قرار دارد. پل عابر Mhulesteg از دیگر امکانات گردشگری زوریخ است.
مجموعه‌ای از قفل‌های عشق، مسیری دیدنی را مثل پل عشق (بر فراز رودخانه سن پاریس) خلق کرده است. زندگی شبانه در این شهر، فعال و پر جنب و جوش بوده و جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد.
گفتنی است که سیستم حمل و نقل عمومی زوریخ مثل تراموا استانبول، شما را به نقاط مختلف شهر انتقال می‌کند. از طریق ایستگاه Centralen یا ایستگاه Neumarkt می‌توان به شهر قدیمی رفت. اتوبوس‌های شماره ۳۱ و ۳۳ زوریخ نیز شما را به این منطقه انتقال می‌دهد. هیچ پولی بابت بازدید از این شهر از شما دریافت نمی‌شود.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

بهترین هتل‌های زوریخ


بهترین هتل‌های شهر زوریخ، هتل‌های ۵ ستاره بین‌المللی است که بالاترین سطح استاندارد را در اختیار دارند. برای سفر لاکچری به سوئیس می‌توان در بهترین هتل‌های این شهر اقامت کرد. اقامتگاه‌های لوکس زوریخ فرصتی برای اقامتی جذاب با حسی اشرافی است.
شماری از اقامتگاه‌های لوکس شهر به شرح زیر است:
- هتل پنج ستاره BAUR AU LAC
- هتل پنج ستاره THE DOLDER GRAND
- هتل WIDDER
- هتل ATLANTIS BY GIARDIANO
- هتل لوکس STORCHEN ZURICH
- هتل PARK HYATT
- هتل EMA HOUSE
- هتل HELMHAUS
- هتل MARRIOTT ZURICH
- هتل ALDEN SUITE SPLUGENSCHLOSS
- هتل MARKTGASSE
به منظور رزرو آنلاین هتل خارجی می‌توانید از خدمات رزرواسیون هتل سفرمارکت در طول سال استفاده کنید که بهترین قیمت‌ها در بهترین هتل‌ها را با شرایط خوبی در اختیار کاربران گرامی قرار می‌دهد.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

شکم گردی در زوریخ


زوریخ شهر غذا است و می‌توان طعم بهترین نوشیدنی‌ها و شیرینی و کیک و غذاهای سوئیسی را چشید. تکمیل‌کننده سفر شما به زوریخ، حتماً گردشگری غذا است. غذاهای سنتی زوریخ نیز در رستوران‌ها یافت می‌شود؛ الهامی از غذاهای ایتالیایی و فرانسوی و آلمانی. در واقع فرهنگ غذایی هر کشوری تا حد زیادی از فرهنگ غذایی کشورهای همسایه الهام گرفته است.
زوریخ، مرز مشترکی با آلمان دارد و بسیاری از غذاهای سوئیسی دارای ریشه آلمانی است. مثل Nach Zurcher Art که طعامی به سبک زوریخی بوده و ترکیبی از گوشت و سیب‌زمینی و قارچ و کره و خانه است و استانداردهای تولید غذای آلمانی دارد.
به منظور تجربه غذای کلاسیک زوریخی، کافی است تا به سمت شهر قدیمی رفته و با حضور در مکان‌هایی مثل رستوران Zeughauskeller یا رستوران لاکچری Haus Zum Ruden یا Kindii طعم خوش غذاهای سنتی شهر را بچشیم.
برای اطلاع از منوی غذایی و قیمت نوشیدنی‌ها و طعامی که در رستوران‌های فوق در زوریخ همه روز سر می‌شود، به سایت و اینستاگرام آن‌ها مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی کسب کنید.
دقت کنید که غذای محلی و اصلی زوریخ شامل گوشت گوساله خرد شده و سیب‌زمینی سرخ شده و نان رولت ترد است. اگر در سوئیس این غذا را خواستید سفارش دهید، بگویید ترکیب Zurcher Geschenetzeltes با Rosti می‌خواهم.
برای علاقه‌مندان به شکلات و شیرینی نیز شکلات تلخ سوئیسی با قهوه، انتخاب خوبی است که در کافه‌های سطح شهر در دسترس است. پنیر اصل سوئیسی هم در اندازه و رنگ‌های مختلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دسترس است. فروشگاه معروف ترافل‌های سوئیسی به نام Teuscher Chocolates Of Switzerland گزینه خوبی برای شکلات بازها است. از گران‌ترین شکلات‌های دنیا، شکلات‌های تولید سوئیس است که در مغازه‌ها می‌توان ترکیب‌های مختلف آن را تهیه کرده که البته قیمت به نسبت بالایی دارد. ردپای توشر را از توکیو تا شیکاگو امریکا می‌توان مشاهده کرد که شهرت جهانی مثل برند Godiva دارد.
یکی از فروشگاه‌های مطرح شکلات فروشی در زوریخ که محبوب شکم‌گردهای شهر است، فروشگاه شاخص Confiserie Sprüngli است که در منطقه KREIS ONE قرار دارد.
جاهای دیدنی و خوردنی های شهر زوریخ سوئیس

دوچرخه‌سواری در زوریخ


از جمله ورزش‌هایی که در این شهر تاریخی و زیبا و سرسبز می‌توان انجام داد، رکاب زنی است. اپلیکیشن‌هایی برای اجاره دوچرخه در زوریخ در دسترس است که یکی از مطرح‌ترین آن‌ها Zuri Rolt نام دارد و اطلاعات تکمیلی درباره آن در سایت شهرداری زوریخ به نشانی: Zuerich.Com در دسترس است.
در سایت Swissfamilyfun.Com می‌توانید اطلاعات جالبی درباره موقعیت‌های گردشگری و غذاخوری و دیدنی شهر بدست آورید. برای اجاره دوچرخه از روش حضوری بایستی کارت اعتباری و شناسایی معتبر مثل پاسپورت داشته باشید. با داشتن زوریخ کارت می‌توانید از قطار و اتوبوس و مترو و تراموا استفاده کنید. اما برای اجاره دوچرخه در شهر مناسب نیست و به کار نخواهد آمد.
برای استفاده از موزه‌ها و مناطق گردشگری شهر، زوریخ کارت را توصیه می‌کنیم. زوریخ کارت به صورت ۲۴ ساعته و ۴۸ ساعته و ۷۲ ساعته است. نرخ ورودی تاکسی در زوریخ از ۷ دلار آغاز و به ازای طی هر کیلومتر، چند دلار به هزینه شما افزوده می‌شود. قیمت دقیق را در هر سال، از طریق سایت شهرداری زوریخ چک کنید.

مخاطب گرامی
اگر مسافر زوریخ هستید در ماه‌های پیش رو، از امکانات گسترده سفرمارکت برای رزرو هتل و اقامتگاه و بلیط هواپیما و اجاره خودرو و غیره در سوئیس استفاده کنید. اگر تجربه سفر به سوئیس دارید، دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش نظرات در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌های و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و جهانگردان برسانید. اینستاگرام سفرمارکت را برای اطلاع از برنامه‌ها و تورهای گردشگری داخلی و بین‌المللی با شرایط ویژه دنبال کنید. صفحه تور لحظه آخری سفرمارکت را همواره چک کرده و آدرس آن را نشان کنید تا همواره در جریان بهترین قیمت رزرو تور به مقصدهای داخلی و خارج از کشور باشید.
کلکسیونی از مطالب جذاب درباره فرصت‌های گردشگری ایران و اقصی نقاط جهان را در مجله گردشگری سفرمارکت هر روز مطالعه کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است