search
menu

پارک های ژنو

[ پنهان کردن ]
پارک باستیون (Bastions Park)
باغ انگلیسی (Jardin Anglais)
پارک لا گرنج (La Grange)
پارک اییوس ویوز (Eaux Vives)
جنگل باتی (Batie Woods)
پارک مون رپوس (Mon Repos Park)
پارک گایزندورف (Parc Geisendorf)
پارک ترمبلی (Trembley Park)
پارک دِ آریانا (Parc de l'Ariana)
پارک دِ کروپِتس (Parc des Cropettes)
پارک رصدخانه (Observatory Park)
پارک گوستاو و لئونارد هرتش (Parc Gustave & Leonard Hentsch)
ژنو، شهری است که تقریبا یک چهارم آن را پارک های عمومی تشکیل داده اند و هر کدام در نوع خود منحصر به فرد و جذاب هستند. به همین سبب نیز، ژنو را "شهر پارک ها" می نامند. اکثر پارک های ژنو در گذشته باغ عمارت های باشکوه و مجلل بوده اند و بعدها در اختیار شهرداری و عموم قرار گرفته اند. چشم انداز اکثر پارک های ژنو را منظره بسیار زیبای دریاچه تشکیل داده است. بسیاری از گردشگرانی که بلیط هواپیما ژنو می خرند، از بازدید پارک های ژنو احساس رضایت می کنند و لذت می برند. زیرا پارک های ژنو (Parks of Geneva) چیزی فراتر از یک پارک معمولی هستند و حضور در آن ها حس دلنشینی دارد.
حال، قبل از آن که برای رزرو بلیط هواپیما ژنو اقدام کنید، بهتر است با پارک های ژنو آشنا شده و در سفر بازدید از آن ها را فراموش نکنید.
پارک های ژنو

پارک باستیون (Bastions Park)


پارک باستیون، در گذشته محل اولین دانشگاه ژنو و باغ گیاه شناسی بوده است. درخت های بلند قامت و صف کشیده شده پارک باستیون از محبوبیت خاصی میان دانشجویان شهر برخوردار است. قسمت مجزایی در قسمت شمالی انتهای پارک باستیون وجود دارد که برای مسابقات شطرنج در نظر گرفته شده است و استادان و علاقه مندان به شطرنج، پیر و جوان، همه از این قسمت برای بازی و سرگرمی استفاده می کنند. همچنین، در انتهای پارک باسیتون دیوار اصلاحات مقابل دیوار دژ شهر قدیمی قرار دارد.

باغ انگلیسی (Jardin Anglais)


یکی از زیباترین جاذبه های ژنو، باغ انگلیسی و ساعت گل ژنو است. ساعت گل ژنو برای گرامیداشت تاریخچه ساعت سازی سوئیس ساخته شده و یادبود ملی به حساب می آید. باغ انگلیسی ژنو جزو معروف ترین پارک های ژنو است و علت معروفیت این پارک وسعت زیادش است که حدود ۲۵ هزار متر مربع مساحت دارد و جاذبه های جذاب دیگری نظیر ساعت گل را در خود جای داده است. علاوه بر این، در کنار پارک انگلیسی دریاچه لمان وجود دارد که تاثیرش در معروفیت و محبوبیت پارک کم نیست. پارک انگلیسی ژنو در سال ۱۸۵۴ ساخته شده و چون در طراحی اش از طرح باغ های انگلیسی استفاده شده، نامش را باغ انگلیسی انتخاب کرده اند.

پارک لا گرنج (La Grange)


پارک لا گرنج، با مساحت ۱۲ هزار متر مربع، بزرگ ترین پارک ژنو است و مقابل دریاچه قرار دارد. پارک لا گرنج ژنو، بزرگ ترین باغ گل رز شهر را نیز در خود جای داده است. پارک لا گرنج در فصل تابستان، روزهای چهارشنبه و جمعه محل برگزاری کنسرت های رایگان است و مردم در روزهای طولانی تابستان در این پارک به تفریح و سرگرمی می پردازند. همچنین، این پارک مرکز باغبانی و گلکاری و تماشاخانه وِردِر (Verdure) است.
پارک های ژنو

پارک اییوس ویوز (Eaux Vives)


پارک اییوس ویوز ژنو، نزدیکی پارک لاگرنج و سراشیبی تپه ای واقع شده است. همچنین، در پایین قلعه ای متعلق به قرن هجدهم قرار دارد. امروزه، این قلعه به عنوان رستوران مورد استفاده قرار می گیرد. پارک اییوس ویوز، محل شعبه مرکزی انجمن ورزش های ژنو (Geneva Sports Association) است.
پارک لا پِری دی لاک و پارک موینییر (La perle- du- lac and Marc Moynier)
یکی از زیباترین مناطق ژنو با چشم اندازهای فوق العاده جذاب لا پری دی لاک، مروارید دریاچه (Pearl of Park) و پارک موینییر در مجاور آن است. از این دو پارک چشم اندازهای بی نظیر دریاچه ژنو و قله مون بلان (Mont Blanc)نمایان هستند. در این دو پارک زیبا انواع گل ها و گیاهان متنوع و زیبا وجود دارند و برای استراحت و سرگرمی فضای بسیار دلنشینی ایجاد کرده اند. در مرکز پارک موینییر نیز موزه تاریخ علم و یک خانه قدیمی واقع شده اند و گردشگران از آن ها بازدید می کنند.

جنگل باتی (Batie Woods)


جتگل باتی ژنو، یکی از زیباترین فضاهای سبز شهر را تشکیل داده و ۲۰ هکتار مساحت دارد. جنگل باتی در واقع یک مجموعه حیات وحش است که نزدیک مرکز شهر ژنو واقع شده و مسیرهای پیاده روی دل پذیر و زیبایی دارد. در این جنگل یک باغ وحش کوچک همراه چندین رستوران وجود دارند که برای تفریح خانواده و گذراندن یک روز در طبیعت مکان خوب و مناسبی به حساب می آیند.

پارک مون رپوس (Mon Repos Park)


پارک عمومی مون رپوس در ساحل دریاچه ژنو واقع شده و بخشی از مجموعه پارک های هم جوار ژنو است. مکان پارک در سال ۱۸۹۸ توسط خانواده پلنتامور (Plantamour) به شهر ژنو اهدا گردید. هر سال در یازدهم ماه نوامبر یک مراسم رسمی برای بزرگداشت آتش بس سال ۱۹۱۸ در این پارک برگزار می گردد.
پارک های ژنو

پارک گایزندورف (Parc Geisendorf)


این پارک با مساحت ۵.۱۳ هکتار (۱۲.۶۷ هکتار) در زمین های کشاورزی قدیمی واقع شده و نام آن از نام مالک قبلی که آن را در سال ۱۹۳۱ به شهر ژنو فروخت، برگرفته شده است. پارک گایزندورف که هم اکنون در اختیار عموم قرار گرفته، اندازه اش نیمی از اندازه اصلی پارک است. اساسا، این پارک برای کودکان، انجام بازی های گوناگون و محیطی مناسب بزرگسالان است. تنوع درختان پارک برای باغبانان بسیار خوشحال کننده است.

پارک ترمبلی (Trembley Park)


پارک ترمبلی، یکی از بزرگ ترین پارک های ساحل شمال دریاچه ژنو است و بین دو تفرجگاه چندیو (Chandieu) و جاردین دو لا پایکس (Jardin de la Paix) قرار گرفته است. چشم انداز خیره کننده پارک بر فراز مون بلان، چمنزارهای شیب دار با مناظر چشمگیر، مسیرهای پر پیچ و خم که با درختان بلوط پوشش یافته اند، درختان باشکوه و امکانات گسترده پارک همگی باعث محبوبیت آن میان گردشگران و اهالی شهر شده اند.

پارک دِ آریانا (Parc de l'Ariana)


پارک دِ آریانا، یک پارک تاریخی و معتبر در ژنو است که در ۳۶۵ روز سال به طور شبانه روزی به روی عموم باز است. در این پارک زیبا موزه سرامیک و شیشه سوئیس، یک مجسمه نمادین از ماهاتما گاندی، یک چشمه و زنگ ژاپن وجود دارند. در نزدیکی پارک نیز رستوران Vieux-Bois و Palais des Nations واقع شده اند. این پارک متعلق به خانواده نخبه وارمبرت (Varembert) و به نام مادر بزرگ خانواده ، آریانا بود و بعدها در سال ۱۹۲۸ به شهر ژنو تحویل داده شد. این پارک عمومی سرسبز دارای مناطق دیدنی و مسیرهای پیاده روی زیادی است.
پارک های ژنو

پارک دِ کروپِتس (Parc des Cropettes)


این پارک در منطقه مون بریلیانت (Montbrillant) و درست پشت ایستگاه اصلی راه آهن Cornavin واقع شده است. نام پارک از نام خانواده کروپِت (Cropet) گرفته شده که در قرن هفدهم مالک زمین بودند. در سال ۱۸۵۹ قطعه ای از این زمین برای ایجاد تفرجگاه و چشمه در اختیار شهر قرار گرفت. بعدها در سال۱۸۷۳، بقیه زمین به فروش گذاشته شد و به لطف ثروت دوک برونزویک، شهر ژنو توانست آن را خریداری کند. حوضچه ای به شکل هلال ماه قسمت مرکزی پارک را اشغال کرده و در سایه درختان چنار زمینی برای بولینگ به سبک فرانسوی ایجاد شده است.

پارک رصدخانه (Observatory Park)


این پارک با مساحت ۱۱۰۰ هکتار بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا طبیعت را از زمین تا کهکشان ها کشف کنند. طول شش مسیر در مجموع ۳.۹۷ مایل است. ویژگی های متعدد سایت شامل یک دنباله با غلاف های تعاملی است که نمایانگر هر دنباله متناسب با خورشید است، یک مسیر با ایستگاه های تعاملی نشان دهنده روش های مطالعه آب و هوا، سنگ بناهای بزرگ هرم بزرگ جیزه (Giza) ، تپه های خاکی ، سنگهای پرچین و دسترسی به ایستگاه نجوم ناسائو از طریق مسیر جنگلی است.

پارک گوستاو و لئونارد هرتش (Parc Gustave & Leonard Hentsch)


پارک های گوستاو و لئونارد هرتش با مسیرهای پیاده روی دوست داشتنی در سراسر محوطه خود و به دور از جاده های پرتردد و شلوغ و سایر مزاحمت ها، با منطقه Charmilles شهر، جاده های اصلی آن، مدرسه و ساختمان های مسکونی در ارتباط هستند. این پارک دارای یک زمین بازی است که به مکانی برای ملاقات بین نسلی تبدیل شده و باعث ایجاد تنوع و تعاملات در بین ساکنان محله می شود. تجهیزات ورزشی در فضای باز که بدون در نظر گرفتن شرایط جسمی برای همه مناسب هستند و در ۷ روز هفته در باران و آفتاب در اختیار بازدید کنندگان قرار دارند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است