search
menu

آبنمای ژنو

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آب نمای ژنو پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه آب نمای ژنو
معماری آب نمای ژنو
زمان و هزینه لازم برای بازدید از آب نمای ژنو
فاصله آب نمای ژنو تا جاهای دیدنی نزدیک
هتل‌های نزدیک به آب نمای ژنو
آب نمای ژنو را می توان از معروف ترین دیدنی‌های ژنو معرفی کرد. نام دیگر آن آبنمای جت دیو (Jet d'Eau) است و همانطور که پاریس ایفل را و نیویورک برج امپایر را دارد، ژنو نیز آب نمای خودش را دارد. این شهر اروپایی بسیار زیباست و همواره یکی از مقاصد گردشگران بوده‌است. ژنو یکی از شهرهای پرجمعیت سوئیس است و یک شهر ساحلی محسوب می‌شود. ژنو شهر صلح است و سازمان‌های بین المللی فراوانی در این شهر قرار گرفته‌اند. آب نمای ژنو (The Geneva Water Fountain) بعنوان نمادی برای شهر ژنو تعریف شده‌است و می‌توانید در کنار بازدید از آن از دیدن دریاچه ژنو و پارک ژنو نیز لذت ببرید. شما می‌توانید از طریق خرید بلیط هواپیما توسط تورهای گردشگری به این شهر جذاب سفر کنید و از جاهای دیدنی متعدد ژنو بخصوص آب نمای ژنو دیدن کنید.
آبنمای ژنو

چرا بازدید از آب نمای ژنو پیشنهاد می‌شود؟


• با بازدید از این آب نما می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی ژنو که بسیار متعدد و متنوع هستند مانند: کلیسای سنت پیر، موزه‌های ژنو، پارک‌های ژنو، دیوار اصلاحات ژنو و ... نیز دیدن کنید.
• سفر دریایی از سایر مواردی است که در کنار بازدید از آب نمای ژنو می‌توانید از آن نیز لذت ببرید.
• در کنار این آب نما یک دریاچه و یک پارک بزرگ وجود دارد که بازدید از آن‌ها و پیاده روی در این پارک می‌تواند بر جذابیت‌های این جاذبه بیافزاید.

تاریخچه آب نمای ژنو


معنی لغوی کلمه لاتین این آب نما به معنی جت آبی است. این فواره یک فواره بسیار بزرگ است که قدمت بسیار زیادی نیز دارد. قدمت این آب نما به حدود ۱۲۰ سال پیش یعنی سال ۱۸۸۶ برمی‌گردد. در آن زمان هدف از ساخت این آب نما کنترل آب و آزاد سازی فشار آب ورودی به تاسیسات آبی بوده‌است. بعد از گذشت مدتی مسئولان شهری متوجه شدند این آب نما برای مردم بسیار جذاب است پس به این فکر افتادند که این آب نما را به شکل امروزی در آورده و از آن در جهت جذب توریست و گردشگر استفاده کنند. امروزه این آب نما را به جرات می‌توان بعنوان نماد شهر فرهنگی و بین المللی ژنو معرفی کرد.

معماری آب نمای ژنو


آب نمای ژنو می‌تواند آب را تا ارتفاع ۱۴۰ متر به بالا پرتاب کند. این آب نما می‌تواند حدود ۵۰۰ لیتر را که دارای سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است به بیرون پرتاب کند. همانطور که گفته شد این فواره از ابتدا با هدف کنترل فشار آب ساخته شده بود که بعدها این آب نما به یک مکان گردشگری و توریستی تغییر کاربری داد. ارتفاع ۱۴۰ متری این آب نما بسیار جذاب است بطوریکه دیدن آن از نقاط دور شهر برای گردشگران و اهالی خود شهر بسیار جذاب است. قرار گرفتن آن در کنار دریاچه ژنو بر جذابیت‌های آن افزوده‌است و گردشگران می‌توانند در کنار دیدن این دریاچه به این آب نما هم نزدیک شوند تا قطرات آبی که از این آب نما به پایین می‌آیند روی گردشگران بریزد و حس طراوت و شادابی به آن‌ها دست بدهد. البته بهتر است زیاد به آن نزدیک نشوید زیرا حجم زیادی آب با فشار زیاد به سمت پایین پمپاژ می‌شود. پیشنهادمی‌شود تا علاوه بر دیدن این آب نما در اطراف نیز قدم بزنید تا از جو کلی این منطقه لذت ببرید. در اصل می‌توان گفت عظمت و بزرگی این آب نما حس قدرت شهر ژنو را به مسافران و گردشگران القا می‌کند. خرید بلیط هواپیما یکی از راههایی است که اگر از طریق تورهای گردشگری درست و بموقع تهیه شود می‌تواند شما را در داشتن سفری راحت همراهی کند.

زمان و هزینه لازم برای بازدید از آب نمای ژنو


برای بازدید از خود آب نما به یک الی دو ساعت زمان نیاز دارید ولی چون پیاده روی در پارک اطراف آن بشدت به شما پیشنهاد می‌شود می‌توانید حدود ۳ ساعت را به بازید از آب نمای ژنو و دیدنی‌های اطراف آن اختصاص دهید. برای بازدید از این آب نما محدودیت زمانی ندارید فقط باید بدانید بدلیل وزش باد در برخی روزها، قبل از اقدام به بازدید بهتر است از اخبار هواشناسی مطلع شوید. بازدید از این مجموعه برای گردشگران رایگان در نظر گرفته شده‌است. خرید بلیط آنلاین هواپیما می‌تواند برای داشتن یک سفر خوب به شما کمک کند.
آبنمای ژنو

فاصله آب نمای ژنو تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا کلیسای جامع سنت پیر: ۱ کیلومتر
فاصله تا دیوار اصلاحات ژنو: ۱.۴ کیلومتر
فاصله تا تفریحگاه‌های ساحل ژنو: ۱.۴ کیلومتر
فاصله تا باغ گیاه شناسی ژنو: ۴ کیلومتر
فاصله تا جهان علم و فناوری ژنو: ۱۰.۵ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به آب نمای ژنو


هتل پاکس: ۳۸۷ متر
هتل بریستول ژنو: ۱.۱ کیلومتر
هتل دس آلپس: ۱.۵ کیلومتر
هتل وود وارد: ۱.۷ کیلومتر
هتل جد منوپل: ۲.۳ کیلومتر
هتل ان وی: ۲.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است