search
menu

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

[ پنهان کردن ]
درباره منطقه لیندن هوف
تاریخ منطقه لیندن هوف
میدان تاریخی لیندن هوف
جاذبه‌های دیدنی نزدیک به لیندن هوف
لیندن‌هوف منطقه تاریخی آرام و دنجی در شهر زوریخ است که معمولا اهالی شهر برای شب‌نشینی، دورهمی، خرید، تاب‌بازی کودکان و بازی شطرنج گرد هم می‌آیند و در کنار آن از چشم‌اندازهای زیبای این منطقه بی‌بهره نمی‌مانند. امروزه گردشگران و خریداران بلیط هواپیما زوریخ نیز به اهالی شهر می‌پیوندند تا از زیبای‌های منطقه معروف و محبوب لیندن هوف، خیابان‌ها، بوتیک‌ها و رستوران‌های آن بی‌نصیب نمانند. لیندنهوف زیباترین جای زوریخ است و هیچ گردشگری بدون وقت گذرانی در این منطقه زوریخ را ترک نمی‌کند. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما زوریخ و بازدید از این منطقه تاریخی را دارید، در ادامه این مطلب هر آنچه لازم باشد بدانید، خواهید خواند.

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

درباره منطقه لیندن هوف


گفته می‌شود که این منطقه تاریخی، جایی است که زوریخ با آن به وجود آمد. در قرن دوم با ساخته شدن یک قلعه رومی در این تپه هویت زوریخ رقم ‌خورد. این تپه و قلعه‌اش در طی سالیان طولانی، نقش حیاتی در حکومت و دفاع کشور داشت و امروزه هم میدان اصلی آن پاتوق گردشگران و اهالی شهر است و بیش‌تر به خاطر صفحه‌های بزرگ شطرنج، خیابان‌های باصفا و سرسبز و چشم‌اندازهای معرکه و بوتیک‌های لاکچری در بین مردم محبوب است. گفتنی است که این منطقه نامش را از درختان لیندن گرفته است و در ضلع غربی رودخانه لیمات به مانند یک جزیره در میان آب‌های رودخانه لیمات، دریاچه زوریخ و رودخانه سیهل درآمده است.

تاریخ منطقه لیندن هوف


برای اولین بار در قرن دوم، قبیله‌ای محلی به نام “Helveti” در این منطقه ساکن شدند و این منجر به ساخت قلعه‌ای به دستور امپراطور رومی شد. این منطقه شاهد اتفاق‌های تاریخی زیادی در گذشته بوده است. در قرن چهارم، این قلعه رومی محل جمع آوری مالیات اهالی بود. در قرن نهم نیز نوه شارلمان قصری در این منطقه ساخت. در سال ۱۲۹۱ زنان زوریخی که لباس‌ مردانه پوشیده بودند در مقابل ارتش آلبرت اول آلمان از شهر دفاع کردند و فواره‌ای در یادبود از آن‌ها ساخته شد. سرانجام در اواسط قرن ۱۸ سنگ قبری متعلق به پیشرو زوریخی کشف شد که قدمت آن به قرن دوم برمی‌گشت و همین مهر تاییدی به تاریخ پیدایش زوریخ بود.

میدان تاریخی لیندن هوف


میدان لیندنهوف روبروی قسمت اصلی منطقه تاریخی شهر واقع شده و در واقع به مانند سکویی برای تماشای ساختمان‌های تاریخی ضلع شرقی رودخانه لیمات است و به همین جهت محل توقف تورهای گردشگری شهر زوریخ است. این میدان مرتفع با درختان بلند و سایه‌دار پاتوق اهالی شهر و گردشگران است و از آن‌جا می‌توان اکثر جاذبه‌های شهر را دید. معمولا در سفرنامه‌های بزرگ‌ترین شهر سوئیس برنامه بازدید از این میدان نیز وجود دارد؛ حالا چه تور با قایق بر روی رودخانه لیمات باشد یا سفر بر روی راه‌ آهن‌های چنگک دار شهر.

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به لیندن هوف



کلیسای سنت پیتر


از بالای تپه لیندنهوف برج ناقوس و ساعت بزرگ کلیسایی دیده می‌شود. این کلیسا که سنت پیتر نام دارد، فقط ۱۰۰ متر با تپه فاصله دارد و از قرن ۹ میلادی در کرانه رود لیمات ساکن شده است. البته در قرن ۱۳ نیز بخش‌هایی به آن اضافه شده‌ و در نهایت در قرن ۱۸ به طور کامل بازسازی شده است. ساعت این کلیسا بزرگ‌ترین ساعت اروپا به حساب می‌آید و مناره یا برجش مرتفع‌تر از ساختمان‌های اطرافش است. به همین جهت به راحتی از بناهای آن اطراف متمایز می‌شود. ضمنا بازدید از این کلیسا برای همه رایگان است.

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

کلیسای فراومونستر


در تصاویر مربوط به زوریخ و منطقه لیندن هوف آن، علاوه بر کلیسای سنت پیتر، برج ناقوس سبز رنگی را می‌بینید که از نمادهای این شهر به حساب می‌آید و در زمره ۵ جاذبه برتر زوریخ قرار دارد. این کلیسای قدیمی بر روی خرابه‌های کلیسایی از قرن نهم ساخته شده و در آن زیباترین نمونه‌های شیشه‌های نقاشی شده توسط مارک شاگال را خواهید دید. ۳۰۰ متر پایین‌تر از تپه لیندن هوف این کلیسا را پیدا می‌کنید. از روبروی این کلیسا پلی تاریخی از روی لیمات می‌گذرد و این کلیسا را به کلیسای گروس مونستر زوریخ قرن ۱۲ میلادی در ضلع شرقی رودخانه پیوند می‌دهد.

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

خیابان آگوستین گراس


خیابان‌هایی که به لیندن‌هوف منتهی می‌شوند به نوعی این مسیر را برایتان زیباتر خواهند کرد. در فاصله کمی از این تپه، خیابان تاریخی “Augustinergrasse” واقع شده است که بعدها به پیاده‌راه تبدیل شد؛ جایی که نمای رنگی ساختمان‌های تاریخی‌اش حال و هوای دیگری به آن داده و قدم زدن در آن توصیه می‌شود. در این خیابان سنگفرش شده کافه‌ها و رستوران‌های متعددی دایر هستند و اکثرا میزهای خود را در این پیاده‌راه چیده‌اند.

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

خیابان بانهوف استرس، Bahnofstrasse


چند قدم پایین‌تر از آگوستین گراس به خیابان شیکی می‌رسید که یکی از گران‌ترین محله‌های خرید در اروپا به حساب می‌آید ولی ویترین‌گردی در این خیابان گردشگران زیادی را به آن‌جا می‌کشاند. در خیابان “Bahnofstrasse” بوتیک‌ها و مغازه‌های لاکچری جواهرات، عطر، شکلات و ساعت‌های طراحان معروف صنعت مد را در ویترین‌های خود به نمایش گذاشته‌اند. برندهایی همچون دیور، شنل، لوئیس ویتون و برندهای مقرون به صرفه‌تری مانند اچ اند ام و زارا نیز در این خیابان شعبه دارند. گفتنی است که خیابان بانهوف استرس خیابان بزرگی نیست و تنها ۱.۳ کیلومتر طول دارد.

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

میدان پاراد پلاتز


در قلب همین خیابان لاکچری بانهوف، میدانی به نام پاراد پلاتز با ساختمان‌ زیبای بانکی قرار دارد. این میدان بعد از غروب و در تاریکی شب با نورپردازی‌های ساختمانش جلوه زیبایی به خود می‌گیرد. این‌جا مرکز فعالیت‌های بانک‌های کردیت و یو بی اس است و در گذشته یعنی قرن ۱۷ میلادی این ساختمان به عنوان بازار خوک معروف بوده است. در اطراف این ساختمان کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند که میز و صندلی‌های خود را مشرف به میدان چیده‌اند و هنگام صرف غذا می‌توان به تماشای این ساختمان زیبا نشست و غرق در فرهنگ مردم محلی زوریخ شد.

همه چیز درباره منطقه تاریخی لیندن‌ هوف

زمان سفر به منطقه لیندن هوف


با فرارسیدن کریسمس و موقع بازارهای کریسمس، زوریخ و منطقه لیندن هوف نیز از قافله دیگر شهرهای اروپایی‌ عقب نمی‌مانند و بازارهای خوراکی‌ها و دکوری‌های سنتی خود را به پا می‌کنند. خیابان‌هایی که به میدان لیندنهوف منتهی می‌شوند، در چنین روزهایی چراغانی شده و جلوه‌های بصری آن‌ها و کل منطقه لیندنهوف گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. از روی پل که رد شوید و به سمت نیدردورف بروید، قدیمی‌ترین بازار کریسمس شهر را خواهید یافت و می‌توانید سوغاتی‌ها و یادگاری‌هایی از این بازار بخرید.

مسیر رفتن به لیندن هوف


از ایستگاه زوریخ تا میدان لیندنهوف تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی است. کافی‌ست راه جنوب لیمات به سمت رودخانه زوریخ را در پیش بگیرید تا به میدان برسید. به خاطر اینکه به سختی در حوالی میدان جای پارک پیدا می‌شود، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی معقولانه‌تر است. از آنجایی که ایستگاه‌های تراموای متعددی در نزدیکی میدان هستند، می‌توان با استفاده از خطوط تراموای ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۳ در نزدیکی میدان لیندنهوف پیاده شد و به سمت تپه رفت. البته راحت‌ترین راه رفتن به لیندنهوف از طریق تورهای این منطقه ا‌ست.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است