search
menu
زوریخ keyboard_arrow_down close

زوریخ

درباره زوریخ

درباره شهر زوریخ


زوریخ یکی از شهرهای زیبا و بااهمیت در کشور سوئیس است که به عنوان قطب اقتصادی کشور شناخته می شود، زیرا دارای ۶۵ بانک ملی و بین المللی است و می توان گفت از لحاظ زندگی یکی از شهرهای بی نظیر در سطح جهان همینجاست، با اینکه شهر برن به عنوان پایتخت رسمی کشور سوئیس است، اما زوریخ بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در شمال کشور و در دامنه کوه‌ های آلپ قرار گرفته است. مهم تر از همه اینکه زوریخ در سال ۱۳۹۴ گران ترین شهر دنیا معرفی شده است، اما با این وجود بازهم به عنوان شهر توریستی انتخاب گردیده و سالانه میزبان تعداد زیادی مسافر از سراسر دنیاست. پیشنهاد ما اینست مسافرانی که به عکاسی علاقه مند باشند، سفر به این شهر اروپایی را از دست ندهند، زیرا هر نقطه از این شهر رویایی سوژه ای برای عکاسی است. زیباترین شهر سوییس با ساختمان هایی تاریخی و رودخانه لیمات بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب می کنند و به فکر رزرو بلیط هواپیما می افتند. شهر تاریخی و فرهنگی زوریخ دارای ۵۰ موزه و بیش از ۱۰۰ گالری هنری است. دلیل دیگر در شهرت یافتن زوریخ در سطح جهانی می توان به پاکی این شهر اشاره کرد، شهری که ارزشش دارد چند روزی را در آن سپری کنید. علاوه بر موارد ذکر شده می توان به کلیساهای زیبا، ساختمان‌ های دیدنی و موزه ها و جشنواره‌ های تابستانی اشاره کرد. در حالت کلی می توان نتیجه گرفت، زوریخ شهری سرشار از آرامش و سرخوشی است.

زوریخ

تاریخچه شهر زوریخ


زوریخ قطب پر جنب و جوش در زمینه فرهنگ و کسب و کار است که در طول قرن ها از منطقه رومی کوچک به یک مقصد توریستی مشهور تبدیل شده است. در حدود ۵ هزار سال پیش اولین مهاجران در سواحل دریاچه زوریخ اقامت گزیدند، ۵۸ سال پیش از میلاد نیز رومیان به زوریخ آمدند و ایستگاه گمرکی تورکوم را تأسیس کردند تا تاجران به این منطقه رفت و آمد داشته باشند. در قرن ۴ قلعه ای بر روی لیندنهوف ساخته شد که تا اوایل قرون میانه باقی مانده بود و در اطراف آن نیز سکونتگاه زوریخ گسترش داده شد. سپس در سال ۱۲۱۸ زوریخ به یک شهر آزاد تبدیل گشت و در سال ۱۳۵۱ به ششمین کانتونی پیوست. در قرن ۱۶ به اوج خود رسید و اصلاحات لازم در این شهر انجام گرفت و پس از آن چند تن از پناهندگان مذهبی به زوریخ آمدند و این شهر را به مرکز صنعت نساجی تغییر دادند. در نهایت، در عصر مدرن یعنی حدودا در سال ۱۶۴۸ پیمان صلح و استقلال کنفدراسیون دریافت گردید و در اواخر قرن ۱۸ و ۱۹ زوریخ از شهر اصناف به پایتخت صنعت ماشین محور تبدیل گشت. پس از جنگ جهانی دوم نیز رستوران ها، گالری ها و مغازه ها ساخته شدند و از ابتدای قرن بیست و یکم نیز مناطق صنعتی به مناطق مد روز تبدیل شده اند.

آب و هوای شهر زوریخ


شهر زوریخ در دره‌ ای نسبتا مرتفع واقع شده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر دارای آب و هوای معتدل در تمام طول سال است. تابستان‌ های گرم همراه با بارش باران و بهار و پاییز نیز مطلوب و معتدل و زمستان‌ های سرد با بارش برف همراه است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر در طول بهار و تابستان است.

جاهای دیدنی شهر زوریخ


• کلیسای سنت پیتر St. Peterskirche
اگر بخواهیم از جاهای دیدنی تاریخی زوریخ شروع کنیم، در ابتدا باید سراغ برج ساعت قدیمی و بناهای تاریخی برویم که تاریخ این شهر را به نمایش گذاشته اند. کلیسای اصلی شهر زوریخ به نام سنت پتر در قرن نهم ساخته شده و قدیمی‌ ترین کلیسا به شمار می‌ رود. حجاری های این کلیسا مربوط به گروه کر بوده و نام خدا به زبان عبری در بالای منبر نوشته شده است که نشان دهنده اصلاحات پروتسان بوده است و این حکاکی ها به قرن پانزدهم بر می گردد و برخی بخش های کلیسا نیز در قرن ۱۸ مورد بازسازی قرار گرفته اند. این کلیسا دارای بزرگترین نمای ساعتی در اروپا است که باعث تمایز با کلیساهای دیگر شده است. از برج کلیسا نیز به عنوان دیده بان آتش‌ سوزی استفاده شده است، بدین جهت در طول تاریخ آتش سوزی در این شهر رخ نداده است.

• خانه اپرای زوریخ Opernhaus Zurich
یکی از جاذبه های دیدنی در شهر زوریخ ساختمان Opernhaus Zurich است که نقش اساسی در اپرای این شهر داشته است. ساختمانی مجلل و باشکوه که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و قدمت آن به سال ۱۸۹۰ بر می گردد. در مقابل ساختمان نیز چند تندیس بزرگ از آهنگسازان مشهور قرار داده اند و این ساختمان شامل سالن اصلی تئاتر با ظرفیتی ۱۲۰۰ نفری است که اپراهای مهمی در آن برگزار می شود.

زوریخ

• منطقه لیندن هوف Lindenhof
زوریخ علاوه بر جاذبه های تاریخی شامل جاذبه های طبیعی زیادی است که یکی از مهم ترین جاذبه ها در بخش قدیمی شهر Lindenhof نام دارد که در مرکز شهر بر روی تپه ای واقع شده است. بازدید از این مکان به افراد علاقه مند به گشت و گذار در میان طبیعت و پیاده روی توصیه می شود. لیندن هوف بر روی تپه ای قرار گرفته و چشم انداز زیبا ایجاد کرده است که در کنار بناهای تاریخی شهر بسیار تماشایی است. همچنین این منطقه به عنوان دنج ترین و آرام ترین منطقه ها در زوریخ است.

• کونستهاوس زوریخ Kunsthaus Zurich
اگر جزو دوستداران هنر هستید، در شهر زوریخ بازدید از این خانه را فراموش نکنید. مکانی که شامل آثار هنری بسیار قدیمی است و ارزشمندترین کلکسیون های هنری در این خانه تاریخی نگهداری می شوند، تاحدی که برخی از این آثار هنری قدمتشان به سال های میانی عصر هنر برمی گردد. همچنین آثار هنرمندانی مانند پابلو پیکاسو، کلود مونه و یا ادوارد مونک نیز در این خانه قابل نمایش است.

• کلیسای گروس مونستر Grossmunster
کلیسایی مشهور در شهر زوریخ به نام گروس مونستر طرفداران زیادی دارد. این کلیسای عظیم و زیبا در قرن ۱۲ توسط کارلوس ماگنوس ساخته شده و دارای دو برج بلندی است که به عنوان نماد شهر زوریخ معروف گشته است. با اینکه از زمان ساخت این کلیسا تاکنون تغییرات زیادی در این کلیسا روی داده اما با این حال یکی از بی نظیرترین آثار تاریخی شهر به شمار می رود. در طی سال ها بر روی سقف کلیسا آینه¬ کاری کرده اند و اینکه تندیسی از کارلوس ماگنوس در این کلیسا قرار داده شده است که بسیار تماشایی است.

• موزه ملی سوئیس Swiss National Museum
موزه ملی سوئیس در شهر زوریخ قرار دارد و شامل کلکسیونی از هنرهای ارزشمندی متعلق به نقاط مختلف سوئیس است که قدمت اکثرشان به عصر سنگی برمی گردد. همچنین آثار ارزشمندی از هنر دوران مدرن و سکه هایی مربوط به دوران میانه نیز در این موزه وجود دارند که می توانید با بازدید از این موزه به تاریخ زیبای شهر زوریخ دسترسی داشته باشید. معماری این موره به سبک های مختلف از قرون وسطی گرفته تا عصر مدرن در هم تلفیق شده اند، همچنین موزه ملی سوئیس در سال ۱۸۹۸ میلادی تاسیس شده و با بخش های مختلف نظامی و حکاکی یکی از مهم ترین موزه های هنر در اروپا به شمار می رود.

• کلیسای فرامونستر Fraumunster
کلیسای مشهور دیگری در شهر زوریخ به نام فرامونستر وجود دارد که یکی از چهارکلیسای اصلی شهر زوریخ به شمار می رود. این کلیسا در سال ۸۵۳ میلادی ساخته شده و به مدت ۷۰۰ سال به عنوان عبادتگاه استفاده گردیده است. امروزه از کلیسای فرامونستر به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی شهر زوریخ یاد می شود که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. معماری این کلیسا شامل پنجره‌های بلند از جنس شیشه های رنگی است که بسیار زیبا و دلفریب هستند.

زوریخ

• موزه فوتبال جهانی فیفا FIFA World Football Museum
به طرفداران فوتبال توصیه می شود حتما در سفر به شهر زوریخ از موزه مدرن فیفا بازدید کنید، مطمئنا روز هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد. این موزه در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده و شامل مجموعه‌ ای از تاریخ فوتبال، توپ‌ های جام جهانی، کاپ‌ ها و ... است. این مجموعه توسط معمار سوئیسی طراحی شده است. توجه داشته باشید که بازدید از این موزه برای کودکان زیر ۶ سال رایگان بوده و برای نوجوانان تا ۱۴ سال نیز نصف بها دریافت می شود. اگر علاقه دارید در مورد موزه های این شهر بیشتر بدانید حتما مطلب موزه های شهر زوریخ را در همین سایت مطالعه کنید.

• باغ وحش زوریخ Zoo Zurich
باغ وحش یکی از جاذبه های دیدنی در هر شهری به شمار می رود، مخصوصا باغ وحش شهر زوریخ دارای فضایی شبیه به جنگل است که شامل قفس انواع حیوانات، از پرندگان گرفته تا خزندگان و کوالاهای بانمک استرالیایی ...است. با مراجعه به این باغ وحش می توانید از جنگل بارانی سرپوشیده با گونه‌ های مختلف گیاهی و جانوری نیز بازدید داشته باشید، به طوری که بیش از ۳۶۰ گونه حیوانات در این مجموعه زندگی می کنند و یکی از بهترین های اروپا به شمار می رود. بازدید از این مجموعه نیز برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

فرودگاه زوریخ Zurich Airport


یکی از شلوغ ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌ ها در دنیا مربوط به فرودگاه زوریخ است، به طوری که سالانه ۲۰ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا می شود. فرودگاه زوریخ به عنوان یک فرودگاه همگانی مسافربری و طول باند ۲۵۰۰ متری است که در فاصله‌ حدود ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. برای دسترسی به شهر نیز می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی، تراموا و قطار موجود در فرودگاه بهره مند شوید.

دیدنی های زوریخ