search
menu
لوگانو keyboard_arrow_down close

لوگانو

درباره لوگانو

درباره شهر لوگانو


لوگانو، یکی از زیباترین و بهترین شهرهای کشور سوئیس است. این شهر در طی سال مورد توجه خیلی از گردشگران قرار می گیرد و اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده و راهی شهر بی نظیر لوگانو می شوند، اما بهتر است قبل از اقدام به سفرتان کمی با این شهر آشنا شوید تا سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. شهر لوگانو به دلیل نزدیکی به دریاچه لوگانو یکی از بهترین شرایط آب و هوایی را دارد و در هر چهار فصل می توانید به این شهر سفر کرده و از جاهای دیدنی و بی نظیر بازدید کنید. لوگانو شهر مهمی در منطقه تیچینو است و با زیبایی‌ های بی نظیر، معماری، پوشش گیاهی و سبک زندگی منحصر به فرد به یکی از شهرهای عالی در تعطیلات تبدیل شده است.

لوگانو

لوگانو شهری در جنوب سوئیس و در نزدیک ترین مسافت به میلان ایتالیاست، بدین جهت آداب و رسوم ایتالیایی ها و پوششِ گیاهیِ مدیترانه ای و معماری های مشابه ایتالیا در این شهر موج می زند، تا حدی که لهجه شان نیز نزدیک به مردم ایتالیاست. با سفر به این شهر گویی در یک زمان در دو شهر و دو کشور حضور دارید و لوگانو شهری کوچک و رنگارنگ از ایتالیا را نشان می دهد. این شهر زیبا به منطقه آرامش بخش شهرت دارد و گشت و گذار در هر لحظه از این شهر شما را غافلگیر خواهد کرد. همچنین لوگانو، محل تولد هنرمندان بزرگی است که در سال های اخیر به عنوان مکانی عالی برای برگزاری نمایشگاه‌ های هنری و رویدادهای فرهنگی تبدیل گشته است. معماری ساختمان‌ ها به سبک های کلاسیک رومی، رنسانسی، نئوکلاسیک، باروکی و گنبدهای قوسدار همگی جذاب هستند. برگزاری کنسرت‌ های شاد خیابانی و هنرهای سنتی و قومی همراه با جشن‌ ها و فستیوال های متعدد در این شهر شما را سرگرم خواهد کرد. در هر گوشه از لوگانو، هنر دست سنگی و سنتی از هنرمندان قابل نمایش است. همچنین لوگانو سالانه میزبان برگزاری مسابقات ورزشی است، یعنی لوگانو شهری است که همه موارد ذکر شده با هم آمیخته می شوند و سفری ایده آل برایتان رقم می زنند.

تاریخچه شهر لوگانو


در دوره ماقبل تاریخ یعنی از دوره عصر حجر در سواحل دریاچه لوگانو سکونت وجود داشته است. در محدوده شهر مدرن امروزی نیز چندین سنگ قدیمی و در منطقه اطراف لوگانو نیز آثاری از عصر مس و عصر آهن پیدا شده است. گورهایی همراه با جواهرات و ظروف به همراه پول سلتیک در ویگانلو یافت شده اند. با توجه به همه اینها می توان نتیجه گرفت در منطقه اطراف دریاچه لوگانو تا قرن یکم پیش از میلاد رومی ها سکونت داشتند. همچنین شهر مهم رومی در شمال لوگانو به نام بیوجیو وجود داشته و چندین آثار تاریخی از رومیان مانند چندین کتیبه، گور و سکه نشان دهنده زندگی در این محدوده هستند. اولین اسناد کتبی در مورد شهر لوگانو مربوط به پادشاه و دارایی های وی است که در سال ۷۲۴ می زیسته اند.
اسناد دیگر نیز مربوط به سال های ۸۰۴ و ۸۴۴ است و این اسناد مربوط به دریاچه لوگانو هستند. در جریان درگیری بین گوئلف ها و گیبلین ها در قرن های ۱۴ و ۱۵، لوگانو نیز جزو شهرهای درگیر بوده است. پس از یک حکومت طولانی خاندان روسکا، لوگانو از سلطه کومو آزاد شد و تا سال ۱۴۰۵با توجه اسناد رسمی حکومتی واحد برای این شهر انتخاب گردیده بود. در سال ۱۴۱۶ حاکم میلان منطقه لوگانو و دره روسکا را فتح کرد و بعد از یک سال از آزادی لوگانو برای اولین بار اساسنامه هایی الگوسازی شدند و شهر به استقلال کامل رسید. در بین سال های ۱۴۳۳ تا ۱۴۳۸ حاکم میلان به عنوان حاکم لوگانو انتخاب گردید و در دهه های بعد تا حمله فرانسه شورش هایی رخ داد که تا سال ۱۴۹۹ طول کشید.
در ۱۸۰۳ شهرداری سیاسی لوگانو ایجاد شد و دو توافق در سال های ۱۸۰۴ و ۱۸۱۰ نوشته شدند. از اواسط قرن ۱۹ تا سال ۱۹۷۰ جمعیت رشد کرد، مخصوصا بین سال های ۱۸۸۰ تا ۱۹۱۰ به دلیل مهاجرت اتباع خارجی جمعیت این شهر دو برابر شد. در سال ۱۹۶۳ نیز فرودگاه لوگانو تاسیس گردید و اولین پروازها نیز در سال ۱۹۸۰ انجام گرفت. در ابتدای قرن بیست و یکم پروژه های عظیمی در جهت پیشرفت این شهر آغاز گردید و در نهایت در سال ۲۰۱۱ اقداماتی به احیای تجارت و گردشگری این شهر انجام گرفت و آماده استقبال از گردشگران از سراسر دنیا شدند.

جغرافیا و آب و هوای شهر لوگانو


لوگانو به عنوان شهری زیبا و دیدنی در کشور سوئیس دارای حدودا ۵۵ هزار نفر جمعیت است و جزو کم جمعیت ترین شهرهای سوئیس به شمار می رود. همچنین به دلیل نزدیکی این شهر به کشور ایتالیا فرهنگ و آداب رسومشان شبیه مردم ایتالیایی است. موقعیت جغرافیایی شهر لوگانو در حاشیه دریاچه لوگانو است که بین دریاچه های لاگو مگگیور و لاگو دی کامو در جنوب آلپ واقع شده است و مرکز شهر نیز در غرب ساحل دریاچه در ایالت تیچینو قرار دارد. لوگانو به دلیل دارا بودن هوای معتدل و مجاورت با دریاچه لوگانو و کوه‌ های آلپ در همه فصل ها میزبان توریست ها از سراسر جهان است. پس می توان گفت آب و هوای شهر لوگانو بسیار معتدل و مناسب است و همین دلیل باعث جذب گردشگران زیادی می شود، زیرا بسیاری از گردشگران و مسافران به دنبال بهترین شرایط آب و هوایی هستند تا به یادماندنی ترین سفر را تجربه کنند. همچنین لازم به ذکر است به دلیل نزدیکی به به دریاچه لوگانو در فصل تابستان میزان رطوبت در این شهر بالاست.

لوگانو

جاذبه های دیدنی لوگانو


از مهمترین دلایل جذب گردشگران در این شهر می توان به جاذبه های گردشگری آن اشاره کرد که در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه ها می پردازیم:

• دریاچه لوگانو (Lugano Lake):
یکی از بی نظیرترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لوگانو به دریاچه ای به همین نام است که دارای اهمیت زیادی بوده و در مرز کشورهای سوئیس و ایتالیا قرار دارد. اطراف این دریاچه پوشیده از جنگل است که بر زیبایی آن افزوده است؛ بنابراین با گشت و گذار در اطراف این دریاچه لحظات به یادماندنی برای گردشگران رقم خواهد خورد، همچنین از تفریحات دیگر در این دریاچه قایق سواری است.

• مونت سان سالواتوره (Mont San Salvatore):
اگر به دنبال کوهنوردی و فعالیت های هیجان انگیز هستند، در قسمت بالای دریاچه به کوه زیبایی برخواهید خورد که جزو بهترین جاذبه های شهر به حساب می آید. این کوه با ۹۰۰ متر ارتفاع چشم انداز بی نظیری از شهر دارد. پیشنهاد ما بازدید از کوه مونت سان سالواتوره است که می توانید برای بالا رفتن از این کوه از قطارهای کابلی استفاده کنید و مسیر برگشت را پیاده برگردید.

• مونت بره (Mont Bre):
کوه دیگری به نام مونت بره با ۹۲۵ متر ارتفاع در لوگانو قرار دارد و از زیباترین کوه های کشور سوئیس محسوب می شود. این کوه آتشفشانی تا سال ۱۹۱۲ میلادی فعال بوده و اکنون نیز در حالت نیمه فعال قرار دارد اما با این حال روزانه گردشگران زیادی برای بازدید از این جاذبه طبیعی بی نظیر راهی قسمت شمالی لوگانو می شوند. دسترسی به بالای این کوه از طریق پیاده راه باریک و واگن‌ های بالابر قابل دسترسی است، همچنین در این محدوده فضای روستایی همراه با دو رستوران و خانه‌ های سنتی چشم نوازی می کنند

• محله ویا ناسا ( Via Nassa):
حال می خواهیم کمی هم به داخل شهر سر بزنیم و از قدیمی ترین محله های شهر لوگانو شروع کنیم که یکی از زیباترین محله های این شهر ویا ناسا نام دارد که در میان بافت قدیمی شهر و دریاچه واقع شده است. این محله توریستی دارای بنادر گردشگری و توریستی و بناهایی است که متعلق به قرن ۱۷ هستند و این منطقه به عنوان بهترین مقصد گردشگری به شمار می رود. در این خیابان می توانید به بوتیک های شبک، فروشگاه های مختلف و چندین رستوران و کافه دسترسی داشته باشید و لحظات خوشی را تجربه کنید.

لوگانو

• کلیسای سانتا ماریا دلی آنجلی (Santa Maria degli Angioli) :
کلیسایی روبروی دریاچه لوگانو قرار دارد که در زمان های گذشته به عنوان صومعه قدیمی استفاده می شده است. با اینکه در ظاهر این بنا جذابیت خاصی وجود ندارد اما در فضای داخلی سانتا ماریا گنجینه ای از هنر تیچینو همراه با دیوار پوشیده از نقاشی های فرسکی متعلق به قرن ۱۶ قابل مشاهده است. این کلیسا به عنوان بنایی رنسانسی است که بر روی این دیوار نقاشی مصائب حضرت مسیح در اندازه ۳۰ در ۱۲ متر به تصویر کشیده شده است. بازدید از این کلیسا به آن دسته از گردشگرانی که به تاریخ و معماری علاقه دارند به شدت توصیه می شود.

• گاندریا (Gandria):
گاندریا به عنوان دهکده ای محبوب و بسیار زیبا در قسمت شمالی شهر لوگانو یعنی در ساحل دریاچه قرار دارد که به صورت تاریخی محافظت شده و با وسیله حمل و نقل عمومی قابل دسترس است که اجازه ورود به داخل دهکده را ندارند و باید مسیر داخلی را پیاده طی کنید و از میان درختان زیتون عبور کنید. سالانه گردشگران زیادی به سوی این دهکده جذب می شوند و حتی خیلی از بازدیدکنندگان با قایق به این نقطه دسترسی دارند. همچنین در میان گذرهای باریک این منطقه می‌توانید به کلیسای سنت ویجیلو برسید که در سال ۱۴۶۳ ساخته شده و در دهه ۱۸۰۰ تکمیل گردیده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی این دهکده که در مرز میان آلمان و ایتالیا واقع شده برای تبادل کالا مشهور است.

• کلیسای جامع سن لورنزو (Cattedrale San Lorenzo):
کلیسای سن لورنزو به عنوان کلیسای کاتولیک یکی از جاذبه های شهر لوگانو دارای معماری به سبک رنسانس است که با سنگ های سفید همانند جواهر ساخته شده و می درخشد. این کلیسای جامع در قرن شانزدهم ساخته شده و دارای سه درب ورودی با گچ کاری ها و نقاشی های زیبایی مانند تصویر پرندگان و فرشتگان است. از داخل این کلیسا می توانید چشم انداز فوق العاده ای از شهر، دریاچه و کوه ها را تماشا کنید. ساخت این کلیسا به قرون وسطی برمی گردد که در نهایت در سال ۱۸۸۸ به کلیسای جامع تبدیل گشته و در میان سال های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ نیز مورد بازسازی قرار گرفته و چندین نقاشی به دیواره های داخلی کلیسا اضافه گردیده است. همچنین این برج ناقوس این کلیسا بسیار دیدنی است و بخش پایینی آن به دوره رومی و بخش بالایی نیز به سبک معماری باروک ساخته شده است.

• سوئیس مینیاتور (Swissminiatur ):
لوگانو به عنوان شهری توریستی شامل موزه ها و پارک هایی است که یکی از دیدنی ترین موزه های این شهر سوئیس مینیاتوری نام دارد. این موزه در فضای باز در دامنه کوه مونت سان سالواتوره واقع شده و نمای کوچک و جالبی از کشور سوئیس را به نمایش گذاشته شده است، به طوری که در این پارک ۱۳۰ ماکت کلیسا، خانه های اربابی، قلعه ها و کوه های مشهوری مثل ماترهورن بسیار دقیق و مشابه نمونه اصلی وجود دارند. ریل قطار مینیاتوری نیز از سرتاسر پارک به طول ۳.۵ کیلومتری عبور می کند و برای اکثر افراد مخصوصا کودکان جالب است. البته در این پارک رستوران و فروشگاه هایی برای خرید سوغاتی وجود دارند که می توانید بعد از گشت و گذار استراحت کنید.

لوگانو

• پارک چیویکو (Parco Civico):
در ادامه جاذبه های دیدنی شهر لوگانو می توان به پارکی فوق العاده و خیره کننده به نام چیویکو اشاره کرد که در قسمت شرقی شهر در کنار دریاچه قرار گرفته و دارای چشم انداز بی نظیر و زیبایی است. این پارک شامل امکاناتی مانند کتابخانه و مرکز کنفرانس است و تماشای غروب آفتاب از این پارک بسیار رویایی است، پیشنهاد می کنیم زمان بازدیدتان را به این زمان موکول کنید.

• موزه هرمان هسه ( Hesse Museum):
هرمان هسه به عنوان نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل از سال ۱۹۱۹ تا زمان مرگ خود یعنی تا سال ۱۹۶۲ در این شهر سکونت داشته است که در چندین سال اخیر خانه هرمان هسه را به موزه تبدیل کرده اند و آثار و لوازم شخصی وی را همانند آن روزها نگهداری می کنند. در این موزه می توانید مکاتبات و نامه نگاری های هسه با افراد مشهور، عکس ها و نقاشی های آبرنگ را تماشا کنید و با این نویسنده مشهور آشنا شوید. همچنین در این موزه می توانید از تور صوتی به زبان های مختلف بهره مند شوید و اطلاعات خوبی را کسب کنید.

• موزه هنر و فرهنگ لوگانو (Lugano Arte e Cultura):
یکی از جدیدترین جاذبه‌ های دیدنی در این شهر موزه ای مربوط به فرهنگ و هنر است که به اختصار (LAC) گفته می شود. این موزه بی نظیر رو به دریاچه قرار دارد و با معماری مدرن و چشمگیری خود مورد توجه توریست های زیادی قرار می گیرد، نمای بیرونی این موزه از جنس مرمر سبز رنگ است و کار هنری به شمار می رود. در این موزه هنری می توانید آثار عکاسان معاصر و شاهکارهای نقاشی مانند آثار پیکاسو را تماشا کنید. همچنین در سالن همایش‌ های بزرگ این موزه موسیقی، رقص و نمایش در طی سال برگزار می‌شود که همین عوامل موزه را به قطب فرهنگی در این کشور تبدیل کرده است.

• موزه شکلات آلپروس (Alprose Chocolate Museum):
همان طور که می دانید سوئیس مرکز شکلات های خوشمزه ای است که در هیچ جایی از جهان نمونه ای از این شکلات ها را پیدا نخواهید کرد، حال تصور کنید در شهر لوگانو موزه ای به همین نام باشد، بی شک یکی از جذاب ترین مکان ها برای کودکان و همچنین بزرگسالان خواهد بود. در موزه شکلات لوگانو می توانید نگاهی جامعی به تاریخ شکلات سازی همراه با تست رایگان دسترسی داشته باشید، همچنین در کارخانه‌ آلپروس می‌توانید فرآیند تهیه شکلات را تماشا کنید. با نزدیک شدن به این موزه بوی بی نظیر شکلات شما را مست خواهد کرد؛ بی شک بازدید از این مکان به همه گردشگران در هر رده سنی توصیه می شود. همچنین در پایان نیز می توانید از فروشگاه موزه شکلات به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

لوگانو

فرودگاه لوگانو Lugano Airport


نام این فرودگاه در زبان بومی Aeroporto di Lugano-Agno است که به عنوان فرودگاهی همگانی با یک باند فرود آسفالته و به طول ۱۳۵۰ متری است که در ۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. محل فعلی این فرودگاه به سال ۱۹۳۸ برمی گردد و در سال ۱۹۸۰ تصمیم بر آن شد تا فرودگاه گسترش داده شود و به سایر شهرهای اروپایی نیز پرواز انجام گیرد که در سال ۱۹۸۹ برج مراقبت جدیدی به این فرودگاه اضافه گردید. فرودگاه لوگانو تنها یک ترمینال دارد که صدور بلیط، کارت پرواز و سایر خدمات مسافران در همین ترمینال انجام می گیرد. شرکت هواپیمایی های اتحاد، سیلور ایر و سوئیس اینترنشنال ایرلاینز به صورت مرتب و روزانه به فرودگاه لوگانو پرواز دارند. برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری و دسترسی از فرودگاه امام خمینی باید در ابتدا به فرودگاه ابوظبی یا ژنو بروید و بعد از طریق هواپیمای دیگر به فرودگاه لوگانو برسید. برای دسترسی به مرکز شهر نیز می توانید از قطار شهری یا تاکسی های فرودگاه استفاده کنید.

دیدنی های لوگانو